Política Lingüística estudiarà i promourà l'ús del català a 4.600 comerços

El programa Ofercat permetrà conèixer els usos lingüístics en la retolació i l’atenció al públic i promoure-hi l’ús del català
Centre comercial
Centre comercial | ACN

La Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura i el Consorci per a la Normalització Lingüística analitzarà els usos lingüístics de 4.600 establiments comercials de 10 ciutats catalanes i portarà a terme accions per incrementar-hi l’ús del català mitjançant el programa Ofercat, que enguany arribarà als 43 eixos comercials de 10 localitats: Castelldefels, Cornellà, Mataró, el Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Terrassa, Vic, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú. Es preveu que entre 2018 i 2021 s’estengui a 20.000 establiments i que, en finalitzar, hagi arribat a 36 ciutats. L’Ofercat és un programa de la Direcció General de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització Lingüística, iniciat l’any 2000, per observar de manera sistemàtica l’oferta lingüística dels establiments comercials de Catalunya i impulsar-hi accions per promoure l’ús del català. S’emmarca en l’agenda de foment de l’ús de català en el món de l’empresa i el comerç que, sota el segell genèric Català i empresa, ja estàs al dia?, impulsen la Direcció General de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització Lingüística, que en porta a terme el desplegament territorial. Complementàriament, s’impulsa també el programa Emmarca’t, adreçat a grans marques i corporacions, a més de línies de suport a projectes d’empreses i d’entitats de l’àmbit empresarial i del treball entre d’altres accions.



Comentaris
pere
Aquesta és una política dels anys vuitanta. Recordeu "la Norma" ? Això no serveix per res. La gent ha de ser lliure de parlar el que vulgui. HEM DE FER LA REPUBLICA JA !!!! Malaguanyats calers els gastats en aquesta mena de campanyes. Naturalment, la llegua oficial del nostra país ha de ser el català, i ha de tenir potència, però la llibertat s' ha d ´imposar.
Con la "cualidades" del President actual, esta campaña tendrá poco exito.
No sumará ni a un sólo ciudadano más.
kiko
S´hauria de doblar el presupost per aquestes campanyes, sobretot de cara a les grans empreses com Carrefour i Mercadona, podria ferse una llei per a no donar permis de construcció als hipermercats si discriminen la llengua catalana a l´etiquetat dels seus productes i fer pagar més impostos als que ja estiguin construits, igual que el que contamina més paga més.
I La Roca Village?
Allà es parla de tot menys català.
Joan
Portem 40 anys amb la història aquesta de normalitzar el català. I no hi ha manera. Només cal veure la penya que representa el sector del taxi, tots castellanoparlants. Una bona merda, realment, sap greu dir-ho però quan jo era jovenent i havia en Franco escoltava molt més català que ara a Barcelona.
Max
Mentre una majoria de catalans siguin tan ximplets com per a comprar en els establiments que no atenen en català, canviar d'idioma davant dels que no els passa pels collons d'aprendre la llengua del país i, fins i tot parlar en la llengua dels castellans a xinesos, pakistanesos i berebers, no hi ha res a fer.

envia el comentari