Canvis al grup parlamentari d’ERC. Segons ha anunciat la seva direcció aquest migdia, la diputada Núria Picas ha decidit deixar l’acta per “motius personals i professionals i reprendre la seva activitat professional vinculada a la muntanya”. Picas feia dos anys que era diputada al Parlament pels republicans.

Picas, també portaveu a la comissió d’Interior, ho anunciarà en finalitzar la sessió plenària d’aquest dijous, el darrer ple de l’any. Del grup parlamentari se n’ha acomiadat aquest migdia, en una reunió híbrida amb el president Pere Aragonès i amb els diputats i les diputades d’Esquerra.

Ja havia donat suport a les anteriors eleccions al projecte independentista, amb Junts pel Sí. I el 21-D vaig arribar al Parlament com a independent amb Esquerra Republicana en un moment molt complicat, com a conseqüència d’una repressió intensíssima i injusta contra molts companys que encara avui ho pateixen. I no em moc d’aquí. Seguiré fent-ho, col·laborant on pugui, i ajudant a la causa independentista. Però la meva vocació és a un altre lloc, a les muntanyes”, ha afirmat Picas.

A través d’un comunicat ERC ha agraït a Picas el “compromís i la tasca feta com a diputada i com a portaveu d’Interior, en què ha defensat la modernització del model policial i ha fet una defensa clara de la feminització del cos de bombers”.Després de la decisió de Picas, arrencaran els tràmits per tal que sigui Jose Rodríguez “Trinito” qui li prengui el relleu com a diputat al Parlament. Rodríguez, que ja va formar part del grup parlamentari republicà en l’anterior legislatura, agafarà l’acta per incorporar-se al grup previsiblement al gener. Actualment és el responsable de relacions institucionals d’Interior.

Comentaris

    Pere LLimonera i Citronell Desembre 23, 2021 | 16:45
    No me extraña que se vaya, sean cualesquiera que sean las razones para ello; quiera decir las verdaderas razones o quiera poner cualquier excusa o disculpa, que probablemente solo ella y los mas cercanos conocen... Yo, personalmente, y cualquiera, creo, acabaría hasta los 00 de Partidos de Ultra-Derecha xenófoba de Patrias-Inventadas y radicales del Nacional-Catalanismo, como "Esquerra Republicana i de las JONS", "Junts pel 3%", los "DesoCUPados" y otros aun peores... todos ultra-derecha xenófoba y racista hasta limites insospechados... Si, en general, entre los políticos hay muchas malas compañías y gente de mal vivir; en el caso de estos, en particular, es para alejarse cuanto mas pronto y mas lejos posible... "Vaya Tropa..."
      Thor Desembre 23, 2021 | 18:08
      Em fas molta pena. Necessites anar al metge
        Pere LLimonera i Citronell Desembre 23, 2021 | 21:50
        Una noche, ociosa de aquellas / en que un indePendenciero no grita, / no rompe cristales, ni agita / carteles, ni banderas con estrellas; / ni busca, con el prójimo, querellas / y cual ciudadano honesto y probo, / razona, dejando de hacer el b0bo, / sobre la falsa Historia impostada, / ve, bajo la luna, en su gloria alzada, / el porqué del tres por ciento y el robo.
      Lisa Desembre 24, 2021 | 09:21
      Si, és veritat que hi han moltes males companyies i gent de mal viure.. tú n'ets un clar exemple..
      Josep Ce Hac Desembre 24, 2021 | 19:33
      Estàs com la cabra de la Legión. No ets ultra, vas més enllà.
    Ex- votant d`' ERC. Desembre 23, 2021 | 17:05
    Absolutament normal; la Núria és una persona ferma en tots sentits. No té lloc entre els renegats d'ERC.
      Jm Desembre 23, 2021 | 18:04
      Totalment d’acord…
      Si noi, Desembre 24, 2021 | 11:59
      tu has votat ERC tants cops com la Ferrussola...
    Dolors Desembre 23, 2021 | 17:56
    Es una llàstima, però l'entenc, s'ha de tenir molt d'estómac per estar en un partir com ERC, que s'ha rendit a madris, i ha traït els seus votans.
      És clar... Desembre 24, 2021 | 12:02
      En canvi per votar al partit més corrupte i mentider de Catalunya no cal tenir estómac, oi? Records al batxiller foll que's va carregar la independència suspenent la DUI en segons i fugint deixant-ho tot enmerdat, tot un incompetent que va perdre una oportunitat que passa cada 300 anys.
    Tano Desembre 23, 2021 | 18:00
    Tot el meu suport, aquests esquerrans, tenen de catalanistes el que jo de capellà. Una forta abraçada Núria.
      Pel mossèn Desembre 24, 2021 | 12:07
      i els corruptgents son independentistes? Miss Catalunya ens donà una costellada de 3 respostes sense cap transcendència; El batxiller foll i gens preparat suspen la DUI en segons i fuig deixant-ho tot enmerdat; El pallasso Torra trencà amb la corona al migdia i per la nit seia cufoi al costat del Preparao VI a la inauguració dels Jocs del Mediterrani. El problema dels votants corruptgents és que votan corruptes prUcessistes cap enlloc en lloc de votar partits independentistes...
    Doctor Strangelove Desembre 23, 2021 | 18:55
    Un personatge com aquest sense cap mena d'estudis que coi fa al parlament? Doncs el mateix que hi feia el batxiller foll i la majoria de polítics, el ridícul! Doc.
      a Strangelove Desembre 24, 2021 | 09:24
      Presentat tu, de en estupidesa...tens el perfil perfecte! un xulo-putes que va de set ciències i és un tros de soca!
    Ricard Desembre 23, 2021 | 19:12
    Jo no ho entenc. Un es presenta per tot el mandat.
    Pere LLimonera i Citronell Desembre 23, 2021 | 19:37
    ¿Sabies que... Catalunya existeix des de fa 1571 anys. Exactament des de la Batalla dels "Camps Catalàunics" l'any 451, en què una coalició Catalana dirigida pel General Català Flavio Aecio i els Visigots del rei Teodoric I van derrotar els Huns, dirigits per "Àtila". Institut de la Nova Història.... Doncs ja ho saps... "La GENERALITAT al TEU COSTAT, NO": "A LA TEVA ESQUENA, se't puja a la Xepa".
    . Desembre 23, 2021 | 20:13
    L'espanyolam segueix poca-solta i sonat com sempre, juguen a qui l'escriu més grossa. El xovinisme espanyol no té límits i sembla que tampoc tingui sentit del ridícul.
      Duna Desembre 24, 2021 | 09:26
      És que el que li falta de cultura o compensa amb estupidesa i 0 sentit del ridícul...ja diuen que l'ignorància és molt atrevida..
    Abstencionista Desembre 24, 2021 | 08:34
    A Ricard. ira, jo, ja fa molts anys, vaig tenir la mala pensada de presentar-me a unes eleccions municipals i la mala sort de sortir elegit.
    Abstencionista Desembre 24, 2021 | 08:35
    A Ricard. Mira, jo, ja fa molts anys, vaig tenir la mala pensada de presentar-me a unes eleccions municipals i la mala sort de sortir elegit.
    Abstencionista Desembre 24, 2021 | 08:35
    A Ricard. Mira, jo, ja fa molts anys, vaig tenir la mala pensada de presentar-me a unes eleccions municipals i la mala sort de sortir elegit.