Sánchez anuncia un projecte per potenciar el castellà

El president espanyol creu que "és el moment d'invertir en tota la potencia que té la nostra llengua comuna, que és l'espanyol"

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, considera important “invertir en un nou projecte estratègic que potenciarà el nostre idioma comú, l’espanyol”. Per això aquest divendres ha anunciat que el Consell de Ministres aprovarà “en poques setmanes” el projecte “Vall de la llengua”, que busca “generar oportunitats de negoci entorn de la llengua espanyola”.

Sánchez ha recordat que l’estat espanyol té quatre llengües oficials i cooficials i ha defensat que “fan el nostre país gran i ric”. Tot i així, ha posat per sobre el castellà assegurant que és l’idioma “conegut fora de les nostres fronteres amb 600 milions de castellanoparlants“. “Totes aquestes llengües amaguen un valor econòmic”, ha afegit.

Sánchez ha defensat el castellà com una eina per promoure “l’aprenentatge, la transformació digital, el turisme, les indústries culturals, la ciència i l’empresa”. El projecte busca aprofitar “els principals avenços innovadors i tecnològics en robòtica i intel·ligència artificial”, en castellà. Sánchez ha fet aquest anunci aquest divendres al Fòrum La Toja.

En aquest sentit ha dit que el castellà “té un potencial enorme de creació d’ocupació qualificada, creació de valor i desenvolupament industrial en la transformació digital”. Per això ha defensat el projecte Vall de la Llengua en considerar que “és el moment d’invertir en tota la potencia que té la nostra llengua comuna que és l’espanyol”.

Tot això es produeix en un moment en què la protecció del català i la resta de les llengües cooficials està en el focus del debat per la nova llei de l’audiovisual, que les menysté. Aquesta qüestió, a més, podria complicar-li molt a l’Estat la negociació dels pressupostos generals, que han d’abordar pròximament. Junts ja ha situat com a línia vermella el blindatge del català en aquesta llei. Demanen que s’afegeixin quotes de continguts en català per forçar les plataformes a produir-ne i d’aquesta manera protegir la llengua.

Comentaris

    Ese 01/10/2021 3:25 pm
    Ah es que los españoles todavía no lo han aprendido o a lo mejor por los sudamericanos? En mi casa no habla nadie español I mis hijos tienen carrera o máster de la Juan Carlos como es que saben el español?
    Porcioles 01/10/2021 3:35 pm
    Pobre, no sabia que el castellà estava tant malament, Déu l'hagi perdonat.
    Julio Loras Zaera 01/10/2021 4:03 pm
    Més valdria que dediquessen els diners a ensenyar els periodistes espanyols a emprar raonablment bé el lèxic i la sintaxi casellans. Per cert, convindria que la Gene fes el mateix amb el català. Especialment als que fan titulars, s'hi veu cada disbarat...
    Julio Loras Zaera 01/10/2021 4:03 pm
    Més valdria que dediquessen els diners a ensenyar els periodistes espanyols a emprar raonablment bé el lèxic i la sintaxi casellans. Per cert, convindria que la Gene fes el mateix amb el català. Especialment als que fan titulars, s'hi veu cada disbarat...
    Victor 01/10/2021 4:13 pm
    Que se note el efecto sin que se note el cuidado . Continuen igual.
    arvama 01/10/2021 4:29 pm
    Yo seguire hablando CATALAN.
      Doctor Strangelove 02/10/2021 12:15 pm
      I escrivint en castellà, molt bé, la lògica al poder! Déu meu, quin país! Doc.
    Zxc 01/10/2021 5:02 pm
    Quan mes imposen nosaltres mes rebotats
    Groc habla en cristiano.erc 01/10/2021 5:11 pm
    Taula de Dialeg per espanyolitzar,nos pel sistema JUNQUERAS.TV3. PER ERC el catala fa nosa. Captar rufians es en castella, per aixo el caudillo Junqueras ha introduit esquerranosos madrilenys castellanufos d'erc.puta .españa. ERC franquisme castellanitzador
    Ricard 01/10/2021 5:46 pm
    Xenofob Santxis, no tinc ni idea de qui és la llengua "comuna". En el meu cas és la llengua imposada, i ja se la pot confitar.
    ton c. 01/10/2021 5:56 pm
    perdoni sr. Sánchez, és la seva llengua comuna, no la meva, no parli per mi.
      antonio aunos prio 01/10/2021 7:37 pm
      TOTALMENT D'ACORD, PER MI TAMPOC NO PARLI
      Doctor Strangelove 02/10/2021 12:17 pm
      És cert ton i companyia, els analfabets com vosaltres no en teniu de llengua comuna! Doc.
        ton c. 02/10/2021 4:41 pm
        ets molt tonto doc.
    Català 01/10/2021 6:20 pm
    Aquesta cosa que molts s'entesten en anomenar "español", només existeix a l'Amèrica central i del sud. Aquí a Espanya la "Sacrosanta Constitució" l'anomena "castellano" a l'article 8e. I el que acabo d'escriure ho he fet en una llengua espanyola, de moment.
    X2 01/10/2021 6:20 pm
    Que li passa al castellà?
    Vendetta 01/10/2021 6:43 pm
    Jjjjja puta ejpanya sempre,jo no parlo castella
    Farta dels que dediqueu tants diners a defenssar el castellà quan està ben sa 01/10/2021 7:28 pm
    Jo faig sempre vida en català i cada com que fa una ajuda-despesa-prepotència a favor del castellà, jo me n'allunyo més. Vostè té dret a estimar el castellà però no té dret a deapreciar les altres llengües que per força també són espanyoles. De què teniu por? De que es perdi el castellà? De fet , quan volen que els seus fills progressin als EE.UU, els latinos intenten parlar anglès. El castellà a vegades sembla la llengua de la misèria o de la ignorància. N'estic ben tipa
    Jordi (Català i Suís) 01/10/2021 7:31 pm
    Llengua "comuna" a tots els tercermundistes i subdesenvolupats del Món. No hi ha pas una altra llengua que em faci tan fàstic. Només sentir-la parlar em vénen ganes de vomitar. Quan vaig saber que al Parlament tota la purriassa espanyola d'Ocupants i Colons parlaven Espanyol vaig copsar que érem ja a la fase final de l'exterminació dels Catalans. Els Catalans no han pas copsat que allò que els fa mal als Espanyols és la nostra Única Llengua Nacional i els Nostres Calers. Com a Nació lladrívola de mena (genètic) tenen el desfici de Robar i Imposar als Colonitzats començant per llur llengua de merda. Les elits independentistes no volen pas ficar-s'hi. Mai han volgut tocar el tema de la llengua. Tenen por. Però finalment els Catalans els passaran per damunt. Ja ha començat el procés de recuperació de la dignitat. Boicot als Espanyols, a llur llengua i a llurs productes. NO parleu pas Espanyol. No contesteu quan us parlen Espanyol. Erradiquem tota presència espanyola a la vida dels Catalans.
      jg 02/10/2021 12:17 pm
      eres tonto....qué otra cosa se puede decir...
    Sánchez és dolent com a persona. Als catalans ens té ben marginats 01/10/2021 7:35 pm
    Sr. Sánchez, vostè és un provocador pocapena. Queda clar que si el català no és considerat espanyol , és que Catalunya tampoc és Espanya. Per als castellans que viuen a Cataluny prou es podria donar la dobla nacionalitat si ho demanessin.
    FRAN BCN 01/10/2021 9:36 pm
    Els.garrulos i fatxes deuen estar super contents...encara volen més?
    2021 01/10/2021 10:26 pm
    No n'hi ha prou amb l' Instituto Cervantes, amb 88 seus repartides arreu del món, que costa un ull de la cara? Entreu a la pàgina web i mireu les seus, tot edificis caríssims sempre en barris de luxe. No tenen vergonya.
    No a més augment de la llum 02/10/2021 2:11 am
    No diguis bajanades i pren nota d'El Jean Castex primer ministre frances, CONGELA EL PREU DE LA LLUM.
    Lleida 02/10/2021 6:25 am
    Serà pels imperialistes hispanis
    kim 02/10/2021 8:41 am
    imperialistes
    Tano 02/10/2021 11:27 am
    Esto es todo lo que sabes hacer?. No hay otras cosas más importantes que solucionar?. Que jeta tienes.
    Núria 02/10/2021 3:12 pm
    Er, sou uns merdes merdes. No tinc ja ni ganes d'argumentar. Quina gran decepció.
    uno que en Tabarnia 02/10/2021 4:01 pm
    ni el Fraquito un solo güevo va puguer, podras tu, ja ja ja ja, aixo si el pobret que pregunti amb xarnego, parlara amb la paret