Puigneró insta l’Estat a desmantellar “d’una vegada per totes” els punts de peatge

El vicepresident ha exigit que s'iniciïn les obres quan abans millor perquè la presència de les estructures suposa "un risc per a la seguretat viària"

El desmantellament dels punts de peatge a les autopistes que l’1 de setembre van passar a ser gratuïtes està en el punt de mira per les llargues retencions que es produeixen cada cap de setmana a les carreteres catalanes. Per això, el vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha instat a l’Estat espanyol a planificar “d’una vegada per totes” el desmantellament dels punts de peatge a les autopistes AP-7 i AP-2, on més retencions es formen. El vicepresident ha exigit que s’iniciïn les obres quan abans millor perquè la presència de les estructures suposa “un risc per a la seguretat viària”.

Les barreres d’aquests peatges es van aixecar l’1 de setembre, fa gairebé un mes, i encara no han estat retirades. Per això, Puigneró ha aprofitat la compareixença davant els mitjans que ha fet avui quan ha assistit a l’inici dels treballs que la Generalitat ha licitat per desmuntar el peatge de l’autopista C-33 per instar l’Estat a actuar amb rapidesa.

Un senyal de trànsit que indica que no cal aturar-se a un dels peatges de l’AP-7 (ACN)

Les tasques en aquestes dues autopistes suposen una inversió de 5 milions i es treballa perquè la demolició estigui enllestida a finals d’octubre o, com a tard, principis de novembre. Així ho ha afirmat en la seva compareixença des de Mollet del Vallès, on s’han iniciat ja les demolicions. “S’obriran al trànsit els carrils centrals amb una autopista amb absoluta normalitat”, ha garantit quan se l’ha interpel·lat sobre quants carrils hi haurà disponibles ara que comencen les obres.

Puigneró ha urgit a l’Estat a fer el tràmit per a “garantir la seguretat i la fluïdesa” en aquestes vies d’alta ocupació, i ha acusat el govern espanyol d’actuar sense previsió. El vicepresident ha criticat amb duresa el retard de l’Estat no només a l’hora de licitar els treballs, sinó en la planificació per enderrocar les estructures.

Comentaris

    Un català 27/09/2021 4:28 pm
    I els peatges del Garraf, de Vallvidrera, del Cadí? aquests quan els penseu treure? ah no calla, que aquests són peatges catalans que han de seguir garantint el 3%.

Nou comentari