Junqueras diu que un nou 1-O allunya l’independentisme del suport internacional

El president d'ERC diu que és "imprescindible" poder comptar amb França, Alemanya i Itàlia

El president d’Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras, ha tancat la porta aquest dijous a impulsar un nou referèndum com el de l’1-O, la proposta que aquests darrers dies està defensant la CUP. En una entrevista al Matí de Catalunya Ràdio, ha manifestat que la independència del país “no és possible sense el suport internacional”, i ha afirmat que si el Govern convoca ara una consulta com la del 2017, perdria l’oportunitat de rebre aquest suport. “La comunitat internacional no ho entendria”, ha afegit.

Per a Junqueras, és “imprescindible” que Catalunya rebi el suport de “les democràcies occidentals i els grans estats de la Unió Europea, com Alemanya, França o Itàlia”. “També són comunitat internacional els britànics, el Canadà o els Estats Units”, ha afegit. Per al líder dels republicans l’objectiu de l’independentisme ha de tenir com a “objectiu” aconseguir aquests suports. “És la nostra necessitat”, ha afirmat. “En aquests moments la comunitat internacional ens diu que està disposada a acompanyar-nos en la lluita contra la repressió”, ha afegit.

Junqueras ha assegurat que a dia d’avui “la comunitat internacional ens diu que hem de seure a negociar“. És per això que ha defensat que si l’independentisme “vol el reconeixement” de les forces occidentals, necessita seure i no aixecar-se mai de la taula de diàleg entre la Generalitat i la Moncloa per solucionar el conflicte polític entre Catalunya i Espanya.

“Aixecar-nos de la taula de negociació no ens acosta a la independència; són els altres que hauran de decidir si s’aixequen o no de la taula”, ha afirmat, a més d’insistir que l’independentisme “sempre guanya” quan assegura que “està disposat a negociar”. Per a Oriol Junqueras, un dels errors que va cometre l’independentisme l’any 2017 de cara a la comunitat internacional va ser “no ser conscients que necessitem ser més i més forts”.

Comentaris

    Jo 30/09/2021 10:00 am
    El que digui aquest gordo panxa content bon vivant no es de l'interés de gent inteligent. Ei que no ho dic per mi, jo soc burro, m'els vaig creure. Ara be les ultimes generals no he votat i dodns que hem de fer'''
      Pepet 30/09/2021 11:30 am
      Vostè mateix ho diu que és burro. Queda clar en el seu escrit. Afegiria que és molt mal educat.
      Doctor Strangelove 30/09/2021 11:37 am
      Tu ets burro! Efectivament, i és molt bo reconèixer-ho, però no n'hi ha prou! Ara has de fer l'esforç per deixar de ser-ho, i em preguntaràs, això com s'aconsegueix? I el primer que et dic, molt bona pregunta! Et responc, el que has de fer és pensar per tu mateix, deixar de formar part de la terregada on et senties protegit per ser tu mateix, on ésser de pensament lliure, que detesta el populisme i també el comunisme. Quan acceptis això, em pots tornar a preguntar! De res, Doc.
      Somatent 30/09/2021 12:21 pm
      Tampoc acla faltar al respecte, d'acord?
      Jo també m'els vaig creure... 30/09/2021 1:07 pm
      ... però després un poc honorable batxiller va trigar setmanes a donar el resultat de l'1-O, segons a suspendre la DUI, i hores a fugir deixant-ho tot enmerdat
    egs 30/09/2021 10:00 am
    CAGATS.
      per CAGAT 30/09/2021 1:01 pm
      ja tenim a Fuigpelmón, suspenent la DUI i fugint deixant-ho tot enmerdat
    Junqueras, el show Marchena.155 30/09/2021 10:00 am
    Pobre penitent, es pura españa catolica, apostolica i de la cope. Voler anar al cel sense pecats i entregar.se al Marchena per que faci butifarres del 1-O, quina vergonya, quina indignitat, quin independentisme mes catolic.Marchena
    Doctor Strangelove 30/09/2021 10:22 am
    És en "Gandhi Gras", amb això està tot dit! Doc.
      Cada uno nace para lo que nace. 30/09/2021 10:51 am
      "Doctor amor extraño", nacido para insultar.
    Ricard d'Argentona 30/09/2021 10:24 am
    Cansats de traïdors i mentiders
    uno que vive en Tabarnia 30/09/2021 10:30 am
    PARAULA DE DEU, LLOEM AL SENYOR
    rd 30/09/2021 10:36 am
    erñ botiflers
      per botifler ja tenim al batxiller foll Fuigpelmón 30/09/2021 1:10 pm
      costarà superar-lo...
    Pep Pons 30/09/2021 10:39 am
    Crec que deuen haver amenaçat a la seva família o no m'ho explico.
      Doctor Strangelove 30/09/2021 11:33 am
      Pep si us plau, no pensis, i si "penses" no ens ho expliquis, car llavors el mot pensar perd tot el seu sentit! Doc.
    Traïdor 30/09/2021 10:47 am
    Massa xerrameca, sectarisme i covardia. Traçeu un pla per fer valdre l'1-O, per fer valdre el vot dels catalans, per activar la DUI, per afrontar entre tots l'embestida del estado podrit. La gent fa massa que vos esperem, mentre vosaltres feu de gestors de la colònia.
      Per reclamacions de l'1-O hauràs d'anar a Waterloo 30/09/2021 2:36 pm
      Va ser un batxiller poc preparat el que va suspendre la DUI i va fugir deixant-ho tot enmerdat.
    i punt. 30/09/2021 10:49 am
    “La comunitat internacional" brrrrrr, qui es “La comunitat internacional"??? , si ho diu "el club Bilderberg" , es fa com ho diu "el club Bilderberg", i punt.
    falco 30/09/2021 11:02 am
    Aviat es quedara sense arguments per anar dsfrassant la seva falta de implicacio amb l'independencia
      Si noi, agraeix-ho a Fuigpelmón 30/09/2021 2:38 pm
      Que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat
    Vaya tela! 30/09/2021 11:05 am
    Soporte internacional de Francia, Alemania y Italia... De verdad?... Grocnyordos de verdad que creéis a estos personajes?...🤭🤭🤭 Vivís en los mundos de Yupi, madre mía que mal estáis de la azotea... Un poco de amor propio por dios! Estaaaaaaaafaaaaaaaaaaaaa
    Votar erc es un acte de catolicisme del Cardenal Junqueras de Deu 30/09/2021 11:07 am
    Bufff aquest pajaro es creu qye CAT.RADIO I TV3 son de la seva propietat privada. I potser es veritat, amb la forrada de Ferrovial
    Enric Martinez Camps 30/09/2021 11:15 am
    Deu meu, aquest cantonigros nomes sap resar i demanar perdó pel 1-O. POBRE ERC secta religiosa de l'ordre dels Junqueristes panxuts
    Ja 30/09/2021 11:18 am
    Si fòssiu capaços d'apunyalar per l'esquena a l'estado corcat, com ho feu entre vosaltres, ja seriem independents.
    buff 30/09/2021 11:28 am
    Ostres Oriol, qui ho diria. O millor dit a la presó fas fer o et van fer fer, confessar.-t'he i els aves marias son en forma de declaracions paranormals, o realment et van rentar el cervell
    LlunyDeCat 30/09/2021 11:33 am
    És tan patètic aquest individu ! Ell i tota ERC ! I també JXCAT. I la CUP amb un nou referèndum no té pas cap mena de credibilitat. Cap d'aquests volia realment fer la Independència. Ho ha descrit perfectament la Pilar Carracelas.
    Propostes estúpides 30/09/2021 11:34 am
    La CUP no és la primera vegada que fa propostes suicides i amb terminis. Tenen assessors infiltrats amb interessos per fer descarrilar el procés independentista, o bé només són burros?
    Jordi Marti 30/09/2021 11:37 am
    No entenc que l,insulteu. I si te rao?. Tothom es lliure de pensar el que volgui. Yo també vull la independència, pro molt millor pacíficament, sense morts, i si n,hi ha de aver un de sol, que sigui yo.
      La pela és la pela 30/09/2021 2:41 pm
      I son molts els corruptgents que viuen d'alguna menjadora corruptgent que tenen por de perdre la mamella de poca feina i molt sou. Encara no ho has vist amb els comentaris?
    PAU POU TAPAT. 30/09/2021 12:02 pm
    PALLASSO.
    Gonzalo 30/09/2021 12:16 pm
    Y este periódico sigue sin dar la noticia de que al vivales le han denegado la entrada en Canadá por segunda vez.
    un altre 30/09/2021 12:18 pm
    Aquest senyor el que hauria de fer es plegar de la política ja! Actualment no l'ha votat ningú.El millor favor que ens pot fer es marxar i deixar pas a gent nova amb idees renovades.Cada dia que passa fa mes fastic . ERC sembla una secta a mans d'un home rendit i acabat.
      Per secta ja tenim als Corruptgents... 30/09/2021 2:42 pm
      ...i el seu gurú batxiller que va suspendre la DUI en segons i va fugir.
    joandomenec 30/09/2021 12:24 pm
    Té raó aquest home caragirat. El referendum ja el vam fer i el vam guanyar. El que cal és reactivar la declaració d'independència suspesa.
      Si que vam fer el referèndum, i el vam guanyar! 30/09/2021 2:46 pm
      Però un caragirat batxiller va trigar setmanes a donar el resultat, segons a suspendre la DUI, i hores a fugir deixant-ho tot enmerdat. La reactivació l'ha de fer qui la va suspendre, ni el seu hereu, Torra el titella del caragirat ho va fer...
    És la síndrome d'Estocolm 30/09/2021 12:29 pm
    estúpid (amb perdó, perquè és una malaltia)
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 30/09/2021 12:38 pm
    No ens en cal cap de nou de 1-O perquè el que vam fer el vam guanyar i tal com estava legalment previst, el nostre Parlament, va fer la Declaració d'Independència el 27 del mateix mes, i que el mateix parlament en va aplaçar l'aplicació. Ara tot el que cal és reactivar-la. Però no és per això que el virrei Junqueras no vol un altre 1-O, no en vol un de nou i vol enterrar el vell, ignorar-lo com si aquella gran victòria del poble de Catalunya no hagués succeït. Junqueras i la cúpula d'ERC volen que acatem la legalitat espanyola que va declarar il·legal el 1-O i ignorem la legalitat catalana, la legalitat del Parlament escollit pel poble català que va actuar en tot moment d'acord amb les lleis internacionals.
    mike 30/09/2021 12:49 pm
    aquest és el nou tsunami: intenta aturar l'independentisme desde dins
    Ferpinya 30/09/2021 1:08 pm
    Crec que ben aviat podrem sentir en Junqueras dir que fer la independencia de Catalunya no es democratic quan la majoria dels espanyols no la vol! De moment ja va treure la legitimitat a l'1-O, acte unilateral i per tant no democratic segons el seu pensament 2021...El "més independentista de tots els independentistes" pot esborrar la seva hemeroteca...
      Fuigpelmón també vol acatar la legalitat Ñorda 30/09/2021 2:49 pm
      Va ser el batxiller qui va suspendre la DUI i va fugir deixant-ho tot enmerdat
      Has de tornar a l'escola, o al psiquiàtric? 30/09/2021 2:51 pm
      No has entès res.
    Jaume2 30/09/2021 1:34 pm
    Es Burro o parla pels burros.
    És com un rellotge de cucut 30/09/2021 1:43 pm
    Ell promou un veritable sopor internacional.