Nuet al Suprem: “Vaig estar dos anys intentant impedir la independència des de la Mesa”

El diputat d’ERC demana al tribunal que diferenciï entre un “assassí” i un conductor que mata un vianant per accident

El diputat d’ERC-Sobiranistes al Congrés, Joan Josep Nuet, ha assegurat aquest dijous al Tribunal Suprem que ell no és jurista, sinó polític, i que per tant durant la legislatura al Parlament del 2015 al 2017 havia de “fer política”, amb cert “marge” d’interpretació de les lleis i la Constitució, però sense “obviar-les”. Segons ell, com a secretari tercer de la Mesa va estar “dos anys intentant impedir la independència”, tot i que creu que el TC no havia concretat exactament quines iniciatives parlamentàries s’havien d’aturar. Per això, creu que el Suprem no el pot condemnar a ell igual que als membres independentistes de l’òrgan, que sí que van promoure iniciatives anticonstitucionals.

En el seu últim torn de paraula durant el judici per desobediència, que ha durat prop de mitja hora i portava mig escrit, Nuet s’ha comparat amb un conductor de cotxe que atropella mortalment i per accident un vianant que creua un pas de vianants. Considera que no se’l pot considerar un assassí. L’analogia l’ha fet parlant dels membres de la Mesa independentistes, que sí que haurien promogut iniciatives directament contràries a la Constitució.

El diputat s’ha volgut desmarcar clarament dels diputats independentistes i ha recordat que ell fa 35 anys que milita al mateix partit, Comunistes de Catalunya, tot i que la formació s’ha presentat en diverses coalicions com ICV-EUiA, CSQP i ara ERC-Sobiranistes. En aquest sentit, ha dit que ell no ha estat ni és independentista, que creu en un estat espanyol federal i que vol fer una reforma profunda de la Constitució espanyola, però la respecta i la considera el “vèrtex superior” de l’ordenament jurídic de l’Estat.

Comentaris

    L'OBSERVADOR ASTORAT 26/03/2021 11:15 am
    Nuet-ERC: Que la prudència, no us faci traïdors. No sé si m'explico!!!
      Si que t'expliques 26/03/2021 1:26 pm
      Jo recordo Junts x Sou regalant la Diputació de BCN a la rambé corrupta Nuria Marín del PSO€. No sé si m'explico!!!
    Viure per veure 26/03/2021 8:35 am
    De l'antic CIU es va fer net per deixar clar que la totalitat de JxC son independentistes i ara resulta que ERC va fitxar a Nuet, una persona declarada i confessa unionista. Viure per veure o viure per creure. Veient el canvi de discurs de Joan Tardà, mostra les despulles del que es ERC.
      Erc es españa, pura, dura i putrefacta 26/03/2021 8:57 am
      Junqueras esindependentista???? Quin tip de riure!!!!ViaSanchez, Arriba el junqueras, Viva Maduro
    Junqueras el neo.franquisme.sotanero 26/03/2021 5:41 am
    Nuet, junquerisme penitent, sotqnes franquistes de pecadors junquerils. ERC secta franquista.sotanera
    Junqueras fot el camp a la Comuna.155.colau 26/03/2021 5:39 am
    Junqueras laVox dels traidors espanyols. ERC NETA DE TRAIDIRS JA!!!
    Per a mi que .... 25/03/2021 11:15 pm
    .... el Nuet no està molt bé del cap. Tot això és una astracanada.
    Vendeta 25/03/2021 11:14 pm
    30 anhs de preso per botifler
    Nuet al Suprem: Vaig estar dos anys intentant impedir la independència 25/03/2021 10:50 pm
    Ara veurem que farà esquerra amb aquest senyor
    D 25/03/2021 10:50 pm
    Rata
    Molt fort 25/03/2021 10:16 pm
    Se suposa que després de la seva declaració, el senyor Nuet deixarà l'escó al congres i sortirà d'esquerra ?
    Hòstia tu, que fort 25/03/2021 10:10 pm
    El que descollona, es que el senyor Nuet està apoltonat com a diputat al Congreso gràcies als vots dels independentistes catalans. I el més fort que davant el tribunal diu que va fer tot el possible contra l'1-O. Aquest senyor ens tracta de passerells tot hi donar-li una cadira de diputat. Vergonyós. Casundena amb aquests de "Esquerra" "Republicana" de "Catalunya" Quins collons amb aquesta colla de talossos. Amb aquest Nuet ja és la rapanotxa.
      Molt fort 25/03/2021 10:16 pm
      Se suposa que després de la seva declaració, el senyor Nuet deixarà l'escó al congres i sortirà d'esquerra ?
        Alvar Marti Giné 26/03/2021 10:03 am
        No home No Que deixi l'escó ! bé, peró es Esquerra que el té de fulminar d'el partit, que pel moment son molt silenciosos
    Us van dir que no votessiu esquerra i vosaltres durs de mollera 25/03/2021 9:50 pm
    Si per esquerra ha de ser, la independència no serà. Ara a les pròximes eleccions torneu a votar als junqueras i companyia. Això del Nuet ja és com un floronco al cul a les bases dels d'ERC. Que hi fot aquest senyor dintre esquerra que no sigui burxar l'orella pels adormits amb idees comuneres colauites
    Tot molt clar 25/03/2021 9:27 pm
    El senyor Nuet fent un "Coscubiela". Ha quedat del tot clar pels d'ERC, dintre les seves files hi ha unionistes. si aquests d'ERC ens han de portar a la independència, em fax monjo de Montserrat.
    Xavier 25/03/2021 7:56 pm
    I segueix vivint del Congreso amb ERC ...
    Pep castanyer 25/03/2021 7:55 pm
    Però que us empatolleu.. Aquest home no és independentista i mai no ho ha estat. Els que us enganyeu sou vosaltres. Vinga a donar suport al Teapero, al Nuet, al Domènech i companyia perquè com son “soberanistes”... aquest son els pitjors. Quina vergonya que em feu els indepes que no us adoneu de com ens prenen el pel. Siguent tant carallots mai arribarem a la independència.
    59
    26
    Respon
    tangen67 25/03/2021 7:55 pm
    Digne company del Xarneget Rufian, l'Obelisc Tarda i del bona persona sectari, de la secta de Sergi Sol, Escoria Republicana de Catalunya. La marca dels saltataulells de tota la vida i...dels nouvinguts. Colla de trepes.
    mter. europeo38 25/03/2021 7:20 pm
    Esto es lo que hay, somos mas burros y idiotas por confiar en un partido que núnca jamás nos llevará a la independencia de Catalunya. Yo no he votado por E.R c. No creo en su politica. que cada vez más se aleja de la independencia.
    Teresa 25/03/2021 7:14 pm
    Prefereixo no comentar el que ha dit Nuet. De fet, preferiria no haver-ho escoltat
    Mila Canellas 25/03/2021 7:08 pm
    Penós tot
    Mila Canellas 25/03/2021 7:06 pm
    Quina decepció . penós
    LLARENA dPENA 25/03/2021 6:05 pm
    Qué clar que ha deixat aquest home el paper que EAC (Esquerra Autonomista) li va encarregar a Madrid. Exactament el mateix que fa en Rufian. Amb aquestes declaracions d'ahir, quedar molt clar i evident a l'hora que frustant, la missió d'EAC al Parlament Castellà: mantenit la seva estabilitat alhora que oblidar-se de la república catalana si es que alguna vegada havien estat empenyats en aconseguir-la. Es frustrant peró, sobretot, genera tanta decepció i peena aquesta permanent cantarella d'independencia que va l'Aragonés ila resta de la colla, que gtambé genera vergonya aliena.
    122
    3
    Respon
    Dejà vu 25/03/2021 4:56 pm
    Roma no paga t...
    Jordi Comasobirana 25/03/2021 4:56 pm
    Nuet fent-se perdonar davant l'amo. No es pot caure més avall en dignitat!
    BondiaCatalunya 25/03/2021 4:54 pm
    Déu n'hi do. S'ha quedat descansat, l'home.
    toni 25/03/2021 4:41 pm
    Aquest Sr. Nuet es un pobre home. Ves a casa i calla per sempre, politicament parlant. Ets irrellevant , irresponsàble, impresentàble i també indigne de està al Congreso en la llista de ERC.
      Josep 25/03/2021 5:20 pm
      Si està a ERC deu ser per alguna cosa
      109
      60
      Respon
        pel ruc Josep 25/03/2021 5:32 pm
        La Famiglia Pujol no només està a corruptgènca, la va fundar. Encara podem veure els que formavan part de la Famiglia avui en dia, ara es diuen Junts pel Sou. Nuet ha concorregut a les llistes d'ERC un cop, no crec que hi torni.
          tangen67 25/03/2021 7:56 pm
          el totila de Escoria podria callar i deixar de fer el paper ridicul com el fan els seus companys de secta.
    Presoner num. 43078712 25/03/2021 3:30 pm
    Els catalans no ens hi podem posar, en això. Que es faci justícia segons les lleis del seu país
    LSO 25/03/2021 3:26 pm
    DEDICADO A LOS ATOLONDRADOS QUE VOTAIS A UN PARTIDO PORQUE OS ENGAÑA DICIENDO QUE SON INDEPES.
    99
    20
    Respon
    Gonzalo 25/03/2021 3:25 pm
    Si es lo que es ilegal, es ilegal....
    13
    28
    Respon
    bs 25/03/2021 3:00 pm
    amb perruca i tot
      Marta Ferrussola 25/03/2021 5:34 pm
      A mi em va demanar el telèfon del meu peluquer i sembla que li ha anat bé.
    Y una mierda. 25/03/2021 2:43 pm
    Ya se ha visto dónde has ido a parar.
    Raül 25/03/2021 2:36 pm
    Això ho diu un diputat de ERC a Madrid. Aquesta gent no es suposa que és indepe?
    343
    134
    Respon
      Si noi, 25/03/2021 5:38 pm
      jo també em pensava que els nous corruptgents eran indepes i ja veus: Miss catalanya ens regalar una costellada de 3 respostes (4 anys), Fuigpelmón va suspendre la DUI i va fugir (3 anys), i el pallasso Torra ha fet el pallasso ridícul. (3 anys).
      70
      217
      Respon
    Erc españa de fills de Franco i nuets.155 25/03/2021 2:32 pm
    Un chavalin de l'espanolissim junqueras l'antindependentista. ERC ES VOX, pura merda espqnyola.cap vot a VOX.ARAGONES. PROU TRAIDORS