Junts carrega contra ERC per donar suport als pressupostos “a canvi de res”

La portaveu parlamentària de Junts, Míriam Nogueras, ha acusat aquest dimecres a Esquerra Republicana d’haver permès que el govern de Pedro Sánchez continuï amb la seva “prepotència”, “impunitat” i “incompliments” amb Catalunya “a canvi de res”. “Precisament és res el que han aconseguit aquells que els han donat a vostès xecs en blanc”, ha reblat la portaveu, que ha dedicat gran part del seu discurs a defensar l’esmena a la totalitat que va presentar Junts. Nogueras ha acusat ERC de permetre que l’Estat continuï “faltant a la seva paraula”. “Junts no dóna els seus vots a canvi de res”, ha reivindicat la portaveu, que considera que aquests pressupostos “no són bons” per a Catalunya ni responen a les demandes majoritàries de la societat.

Al seu torn, la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, ha retret a Junts que hagi presentat una esmena a la totalitat i ha assegurat que no entén “el joc” de Junts. “No fan res bo per a Catalunya no donant suport a aquests comptes”, ha dit Montero. La titular d’Hisenda ha argumentat que l’esmena a la totalitat “no beneficia ningú” i “només fa el joc a la bancada de la dreta”. “O és que amb la dreta vivien millor?”, ha preguntat Montero a Junts. “Crec que la seva oposició no respon més que a un interès mal calculat perquè dir no als pressupostos és dir no al benestar de Catalunya”, ha afirmat abans de criticar que Junts “retregui” a altres formacions com ERC que facilitin la tramitació dels comptes.

“Vénen a exigir que es compleixin coses que vostès no han acordat, és una incoherència”, ha dit. Montero ha assegurat que el govern espanyol va contactar amb Junts per negociar però no va rebre resposta. A banda, la ministra d’Hisenda ha dit que no és “lògic” que es vinculin els comptes públics a qüestions com “l’amnistia, l’autodeterminació o un referèndum” perquè són qüestions “que no tenen res a veure”.

Comentaris

    ERC els BotiNyordos del present i futur. Novembre 03, 2021 | 19:48
    A canvi de res no, a canvi despanya una grande i libre.
      Si noi, Novembre 03, 2021 | 20:34
      com el batxiller botifler que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat?
        Peter smich Novembre 03, 2021 | 21:04
        Si noi, però gràcies a ell tothom tot el món sap a on és Catalunya, i això de deixar-ho tot enmardat ja fa segles que ho estar i molt.
          Peter, Novembre 03, 2021 | 21:19
          ets hoteler?
        El tonto de la merda! Novembre 04, 2021 | 19:32
        Que cada vegada que escriu aquí es nota la pudor de merda que fa…
      Pepet Novembre 03, 2021 | 20:38
      Seria millor un govern de vox? Potser no ho has pensat?
    Gonzalo Novembre 03, 2021 | 19:48
    Como que a cambio de nada??? Ahora podréis ver ya las series "joc de trons", " la casa de paper", y "coses extranyes".
      gunçal Novembre 04, 2021 | 19:33
      I també veurem “la gunçala em xucla la ciga..”
        Gonzalo Novembre 05, 2021 | 10:37
        Eres Jair Domínguez o peyu, no?
    Torete Novembre 03, 2021 | 20:01
    Què diu la convergent aquesta? Que torni a l'upper Diagonal i no molesti.
    Manel de Manresa Novembre 03, 2021 | 20:05
    erc-psoe-pp-vox-podem... nyordos tots plegats. Només els canvien els matissos
      Joanot de Martorell Novembre 03, 2021 | 20:38
      Jx€, PedoCat, CiU, PP, VOX, PSOE... corruptes tots plegats. Només els canvien les llengües
    Tano Novembre 03, 2021 | 20:19
    Maria Jesús Montero no entén el "Joc de Junts"?. Ah carai, però si entén el "Joc d'Esquerra Republicana". Quins pebrots que té la somera.
    Aquesta és la realitat Novembre 03, 2021 | 20:25
    ERC fa el que li toca fer, que és negociar per afavorir els interessos de Catalunya. JxCAT es dedica a posar pals a les rodes i a criticar-ho tot, i no aconsegueix absolutament res. Ja sabem que a Waterloo voldrien un govern del PP + vox que els hi donaria vida, però de moment hauran d'esperar bastant.
    Jo li pregunto a Nogueras: Novembre 03, 2021 | 20:33
    A canvi de què Fuigpelmón va suspendre la DUI en 8 segons, i va fugir deixant-ho tot enmerdat?
      El tonto de la merda no para… Novembre 04, 2021 | 19:35
      La seva cantarella i algun afegit, i feliç com un ginjol!
    Espectador Novembre 03, 2021 | 20:33
    ERC traïdors per excelència. Fàstic.
      Cap argument? Novembre 03, 2021 | 20:39
      Només somnis humits?
        Si noi Novembre 03, 2021 | 21:15
        Com no fem la DUI aviat, això s’està esberdellant per moments.No hi aura mes collons que declarar l’indepedencia a cada lloc…
    Lluís Solé Novembre 04, 2021 | 00:28
    Coi, un parell de pel·lícules en català a netflix, bé valen uns pressupostos que engreixen la casa reial, i com sempre, marginen Catalunya.
    Junqueras abona el DEFICIT FISCAL, 4.000 EUROS robats cada any pel col,laboracionista español Don FERROVIAL JUNQUERAS CONDE.DUQUE DE ESPAÑA Novembre 04, 2021 | 05:19
    ERC LA GARANTIA DEL DEFICIT FISCAL DE 22.000 MILIONS, Don FERROVIAL JUNQUERAS NOMES SAPMROBAR ALS CATALANS, ES PURA SANG FRANQUISTA
    Ex- votant d`' ERC. Novembre 04, 2021 | 07:21
    Com que a canvi de res'. HO FAN A CANVI D'UN CÀRRREC D'ALLÓ MÉS BEN REMUNERAT I D'UNA JUBILACIÓ DAURADA. i el Poble que es prou babau per seguir anant a votar, que el bombin.
    jdlm Novembre 04, 2021 | 07:29
    ERC, es una mena de venedors de fum, no n'han tingut prou amb tots els anys que portem que Escanya, ens enganya, i ara que faran, igual, El govern EScanyol, no tenen paraula per res ERC, es un partit de botiflers Poden dir el que vulguin dels que son a Belgica, però gracies a ells, Catalunya està a l'orbita Europea, si no, tot hagues quedat "muts i la gabia"
    Veritat sempre Novembre 04, 2021 | 08:03
    A canvi de res. Que vols d'aquesta gentola nyorda, que diu que no pot ni derogar una llei laboral esclavista amb la farsa de dir que té preceptes de l'Estatut dels Treballadors, diversos reials decrets i directives de forma expansiva que ho fa impossible. Caspanya és una puta farsa i té ciutadans tarats o pocs informats que no tenen ni puta idea de res, a més d'altres paràsits subvencionats de tota la vida que els hi fan el lloc.
    bs Novembre 04, 2021 | 08:54
    ben dit, erñ botiflers