Mor de Covid-19 Rodríguez Galindo, exgeneral de la Guàrdia Civil condemnat pels GAL

L’exgeneral de la Guàrdia Civil Enrique Rodríguez Galindo, que va ser comandament destacat en la lluita contra ETA i condemnat pel terrorisme d’Estat del sGAL, ha mort aquest dissabte als 81 anys d’edat a causa del coronavirus, segons informen a Europa Press fonts del seu entorn. Rodríguez Galindo es trobava des del 2 de febrer ingressat en un hospital en una unitat de cures intensives per l’afectació pulmonar que patia.

El Tribunal Suprem va condemnar Rodríguez Galindo a 75 anys de presó el 2001 per la seva relació amb el segrest i assassinat en 1983 de José Antonio Lasa i José Ignacio Zabala. L’exgeneral va estar al capdavant de la caserna d’Intxaurrondo en els ‘anys de plom’ de la lluita contra ETA. Rodríguez Galindo va complir quatre anys i quatre mesos de presó, ja que va ser excarcerat per motius de salut i traslladat al seu domicili sota vigilància policial. Llavors es va informar que patia una malaltia cardiovascular. El Jutjat de Vigilància Penitenciària li va concedir la llibertat condicional el 2013 a proposta de centre penitenciari de Zuera (Saragossa).

Comentaris

    fat boy Febrer 13, 2021 | 21:57
    Pero si el dia de Sant Marti ja ha passat...
    Gonzalo Febrer 13, 2021 | 22:51
    Descanse en paz. Un gran patriota.
    853
    418
    Respon
      Cuando uno muere no descansa, està muerto... Febrer 14, 2021 | 11:51
      Tu eres tonto, español y catolico (son 3 insultos). Y ademas adoctrinado y perforado por la iglesia y por tus amigos fachas. Cara al sol con el ojete abierto...
    Albert Febrer 13, 2021 | 23:31
    A cada porc li arriba el seu Sant Martí... Llàstima que s’hagi mort al llit.
    Luisnomeacuerdo Febrer 13, 2021 | 23:59
    Siempre se van los mejores, el miedo que pasaban los cobardes fascistas terroristas cuando entraban en ese cuartel no lo olvidarán nunca. Preguntarselo a los que cogían que se habian meado en encima cuando los apresaba la guardia civil. DEP. Hora de rebuznar grocñordos.
    472
    209
    Respon
      Jo Febrer 14, 2021 | 11:32
      Al Luisito: De que no t enrecordes de qui es el teu pare o es que la teva mare ni ho sap. Degenerat covard segur que corres com un gos pataner si et trobes amb algú amb collons, quan vulguis.
    AL FEIXISME SE'L COMBAT I SE'L NEUTRALITZA AMB LA RAO. Febrer 14, 2021 | 00:19
    Ahora lo recuerdo, buena recompensa por un etarra muerto, o era per un Gonzalo?
    veritas Febrer 14, 2021 | 00:42
    Sólo lamentar que este pikoleto torturador franquista halla muerto tranquilamente en la cama, cuando lo que se merecía era algo bastante más doloroso y sobre todo infinitamente más lento.......
    425
    917
    Respon
    que se joda Febrer 14, 2021 | 01:55
    Un fill de puta menys, tard, pero van caien, ni la seva sang muy espanyola la salvat,
    almogaver Febrer 14, 2021 | 07:56
    Si eisteix l'infern, ja es dèu haver trobat amb tots els fills de puta faixestes, començcant per en Franco , en Carrero Blanco etc etc, Lo cardat es que jo soc ateu i no crec ni en el cel ni en l'infern. L'infern va ser tot allo que ell va fer, Ni els cucs s'el voldran menjar per tòxic.
    Gonzalo Febrer 14, 2021 | 08:12
    Más Intxaurrondos tendrían que haber..... Ni olvido ni perdón, laZis a prisión. Y no hay campo sin grillo, ni tonto sin lazo amarillo.
    722
    137
    Respon
      ¿Gonzalo poeta? Febrer 14, 2021 | 11:43
      Tu que eres poeta y bellos versos compones... bájame la bragueta y comeme los cojones
    Quim Febrer 14, 2021 | 08:52
    A la merda,un torturador espanyol, un tricorni com d’altres, mentiders cruels i covards, torturar uns persona que no pot defensar-se es propi de “hijos del cuerpo” i per acomiadar-me Gonzalo i Luis sou CarroÑa.
    24
    695
    Respon
    RAMON A Febrer 14, 2021 | 10:41
    Tot porc te el seu Sant Marti
    Qe es foti, ell i la seva familia Febrer 14, 2021 | 11:07
    Només per això, ha valgut la pena el covit, poc o molt també ha fet neteja de franquistes,
    46
    318
    Respon
    Quim Febrer 14, 2021 | 13:47
    Bon dia a mort un asesi torturador, avui el món és una mica millor.
    Gonzalo Febrer 14, 2021 | 13:49
    Aunque os joda. Descanse en paz ese gran patriota. Apa.... A seguid a lo vuestro, a poner laZitos, borregazos.
      ¡Un muerto no descansa! Febrer 14, 2021 | 22:20
      Cuanto daño te ha hecho la iglesia, mental y fisico... El mental es evidente, el fisico solo lo sabes tu, los demas lo intuimos. Vamos que tienes el ojal como la bandera de Japon...