Moncloa demana a Cuba que respecti “el dret fonamental” a “manifestar-se lliurement”

L'executiu de Pedro Sánchez està estudiant "formes d'ajuda per alleugerir" la crisi econòmica al país

El govern espanyol ha demanat a Cuba que incrementi “el ritme de reformes” arran de les protestes d’aquest dilluns. En un comunicat, el ministeri d’Exteriors espanyol ha assegurat aquest dimarts que segueix amb atenció els esdeveniments a l’illa i ha defensat “el dret fonamental” de la gent a “manifestar-se lliurement i pacíficament”. Així, demana a les autoritats cubanes que “respectin” aquest dret. L’executiu de Pedro Sánchez està preocupat per la crisi econòmica que viu el país i estudia “formes d’ajuda per alleugerir” la situació dels cubans.

Aquest dilluns es va conéixer la detenció d’una corresponsal d’ABC a la illa que havia estat informant sobre les protestes que està vivint el país per la crisi econòmica que travessa. El ministre d’exteriors espanyol ja ha demanat el seu alliberament.

Comentaris

    Cuba sí, Catalunya NO? 13/07/2021 10:43 am
    Caram, els cubans tenen dret a manifestar-se, prou hi estic d'acord, però , i els catalans? A presó - multes per fer el mateix. El poca pena del Borrell diu el mateix, sou uns pocavergonyes els de la moncloa. I els vostres estimats jutges i fiscals què hi diuen? Han fet el mateix paper que ara fa el govern cubà... Vaja, vaja... teniu dues cares.
      Gonzalo 13/07/2021 11:59 am
      No seas tan sinvergüenza!!!! Lo que hacéis últimamente vosotros no es manifestaros. Es delinquir. Quemar las calles, barricadas, destrozar tramos de autopista....eso es una manifestación pacífica????? Que poca vergüenza tenéis!!!!
    miquel puigpelat 13/07/2021 11:09 am
    El dret de manifestar-se pacíficament, excepte a Catalunya, Espanya ho demana per la resta del món. Perquè serà?
      Gonzalo 13/07/2021 11:57 am
      Que no podéis hacer manifestaciones aquí???? Pero si es vuestro pasatiempo favorito!!!! Otra cosa es cuando empezáis a quemar contenedores, destrozar las calles, poner escenarios en la autopista, barricadas....ese es vuestro segundo pasatiempo favorito.
    Pere Pau 13/07/2021 12:01 pm
    Però si el govern de Cuba fa el mateix que feu vosaltres a Catalunya: detenir, apallissar, agredir i arruïnar econòmicament a qui es manifesti contra el règim. El genoma espanyol és així (a Espanya o a Amèrica): dictador, genocida, abusador, cruel amb els dèbils però cagat amb els forts. En resum, el nivell més baix de l'evolució humana.
    Espanya, el pallasso del món occidental 13/07/2021 12:03 pm
    Però és que aquestes manifestacions són "il·legals" i "tumultuàries" i "sedicioses", el govern de Cuba fa bé de reprimir-les, no és així espanyols? Us parlo a vosaltres, subnormals de merda, que no enteneu que no es pot exigir a un tercer país el que tu no apliques al teu? Amb raó tothom se us en fot a la cara.
      Gonzalo 13/07/2021 12:28 pm
      A ver, puto retrasado.....una cosa es manifestarse, y otra bien diferente es destrozar un vehículo policial, destrozar las calles, etc....sois unos delincuentes, y los delincuentes son juzgados y directos a la cárcel.
        Charles de secondat 13/07/2021 1:07 pm
        Gonzalo: solo sabes insultar y calificar a los que no opinan como tu de todo lo que a ti te caracteriza.
          Gonzako 13/07/2021 3:37 pm
          Claro,claro...el mensaje de antes era todo amor y empatía... jajajajajajjaajajj!!!! Estáis acabados...vamos a por vosotros, y os machacaemos!!!!! laZisnaZis de mierda!!!!!!!
    Comun's,crostadrégimen78 13/07/2021 12:23 pm
    Quina barra que té lo Pedro Castejón. Aquí en Ñ el gobierno progresista franquista per manifestarse multan i posen a la presó. Dictadura franquista del 78 camuflada por progresistas españolistas de PesoE/Podemos
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 13/07/2021 12:42 pm
    Mira qui parla ! El PPSOEMOCS que fa atonyinar la gent que va a votar, donant lliçons de respecte als drets humans a les ex-colònies.
    fat boy 13/07/2021 2:15 pm
    Pobres cubanos, los tratan como a catalanes.
      Gonzalo 13/07/2021 2:24 pm
      Causaron tanto dolor e infinito sufrimiento los catalanes, que aún hoy en Cuba, se recuerda una coplilla de época que dice: "Desde el fondo de un barranco / grita el negro con afán: / ¡Dios mío, quién fuera blanco / aunque fuera catalán!". Ernest Hemingway adaptó esos versos en su obra For Whom The Bell Tolls (Por quién doblan las campanas), de forma mucho más despiadada: "Mi nariz es chata / mi rostro es negro / pero aún así sigo siendo un hombre / ¡Gracias Señor por ser negro / y no un catalán!".
        fat boy 13/07/2021 3:25 pm
        Conyzalo, quien fuera blanco, aunque sea catalan means he wishes he could be a white man because they could not be worried to work, only catalans did altough not as much as black men. You do not understand even your own dialect.
        Doctor Strangelove 13/07/2021 8:56 pm
        Intel.lectual i culturalment en Gonxalo us passa mil vegades la mà per la cara, indepes. Heu de reconèixer que no teniu nivell, accepteu la realitat i llavors podreu obrir els ulls i ser lliures intel.lectualment parlant. Sé que no heu entès res de res, però un servidor ho ha d'intentar. Doc.
          Doctor Strangelove 13/07/2021 8:57 pm
          Gonzalo, sorry.
          fat boy 13/07/2021 11:24 pm
          El pobre Conyzalo es incapaç de lligar-se les sabates i xiular alhora.
    Ricard 13/07/2021 2:55 pm
    Es més fàcil manifestar-se a Cuba que a Catalunya. Moncloa cínica!!!
    Ja has tingut... 13/07/2021 3:53 pm
    Gonzalo, ja has tingut els teus cinc minuts de glòria. Ara ves a cagar a la via.
      Gonzalo 13/07/2021 4:28 pm
      Usted primero.
      Gonzalo 13/07/2021 4:30 pm
      Tu continúa con tu triste y miserable vida.....y no te olvides de festejar derrotas.... jajajajjaajjajaja!!!!! Este año tenéis 2: el 11 de septiembre y el 1 de octubre.
    Espanya és el forat del cul del món occidental 13/07/2021 4:25 pm
    Els de la Moncloa no són més rucs perquè no s'entrenen. Però és clar, no els cal entrenar-se, són espanyols, no saben què és la vergonya. A veure, ruquets meu, si et dediques a reprimir i criminalitzar manifestants pacífics a Catalunya llavors no pots donar lliçons a Cuba, ho enteneu? Que la vostra policia va tenir els pebrots de dir al judici que estaven acollonits per les "cares d'odi" dels catalans, que no es pot ser més beneit ni més mentider. Que us vau inventar els càrrecs i les sentències tal com fan els castristes a Cuba, què els aneu exigint? Copieu mil vegades: "Encara que sigui espanyol no està bé fer el ridícul d'aquestes maneres perquè encara se'n fotran més de mi".
      Gonzalo 13/07/2021 4:27 pm
      Copia mil veces: la republiikita de los 8 segundos no existe, idiota!!!!! Jajajjaajajajjaa!!!!!
        fat boy 14/07/2021 12:02 pm
        Much less Spanish Gibraltar.
    Despistada 13/07/2021 5:17 pm
    Gonzalo, he entrat per casualitat a llegir els comentaris, i, dic jo, no et sents fatal per tenir tanta rabia dins el teu cos??, no t'agradan els catalans ??, donçs deixal's , viu i deixa viure, et trobarás millor
      Gonzalo 13/07/2021 7:33 pm
      Jajajjaajjajajajajajaja!!! Complejo de psiquiatra???? Primero: soy catalán. Segundo: no odio a nadie. Tercero: no estoy frustrado. Los separratas si. Jajajajajaja!!!!!!!
        Maulet 14/07/2021 10:58 pm
        Gonsalo el catalan perdido
      Un català 13/07/2021 9:58 pm
      Ni cas, aquest al que et refereixes només cal ignorar-los. Jo avui també I entrat per curiositat perquè fa temps que no volia tornar a veure aquesta gent senseservei. Visca Catalunya i els Catalans de veritat, no els que diuen que ho són.
        Gonzalo 14/07/2021 12:48 am
        Ondia....igualito que los naZis...que decían que los judíos no eran alemanes, sino que eran judíos que vivían en Alemania.....luego llorais porque os llamamos laZisnaZis....
    Doctor Strangelove 13/07/2021 5:21 pm
    Comparar Cuba amb Catalunya és de miserables, bé comparar indepes amb cubans no tant, puix cap teniu un coi de duro i per això esteu com esteu. Dit això, a diferència dels indepes als cubans no els deixen tenir ni un duro, i pobres, tenen tot el dret del món a tenir-lo com qualsevol dels que en tenim, en canvi els indepes són d'una altra pasta, pewrò sense pasta! Perdoneu l'acudit, però us ho mereixeu. Doc.
    L'OBSERVADOR ASTORAT 13/07/2021 8:08 pm
    CONSEJOS VENDO, QUE PARA MÍ NO TENGO!
    Rufus 14/07/2021 2:18 am
    Quina banda de poques-vergonyes hi ha a la política i a les institucions Ñordes !
    Teix 14/07/2021 7:29 am
    Bona n’és Espanya per donar lliçons al de fora, quan aquí s’acostuma a repartir de debò...