Miquel Sàmper: “Per mi, la dissolució de la Brimo no és negociable”

"Tot és revisable, però no es pot demanar que no hi hagi ordre públic", ha dit el conseller en funcions

El conseller d’Interior en funcions, Miquel Sàmper, avisa que, en opinió seva, la dissolució de la Brigada Mòbil dels Mossos no és negociable perquè, diu, “tot és revisable, però no es pot demanar que no hi hagi ordre públic”. Ho ha dit en una entrevista al programa El Suplement de Catalunya Ràdio, després d’una altra nit d’aldarulls a Barcelona i en diverses ciutats del país. Sàmper ha assegurat que “la violència està desbocada”, i ha recordat “els saqueigs i violència patrimonial al Passeig de Gràcia, l’atac a la comissaria de Vic, i ara un atac a una furgoneta de la Guàrdia Urbana amb una persona dintre, i això vol dir que la violència és inaudita i desbocada”. El conseller en funcions també ha explicat que “com a mínim un dels detinguts està estretament vinculat” amb la crema de la furgoneta, i se’ls acusarà “d’un delicte de danys consumats”, i a banda la Fiscalia haurà de determinar el delicte pel fet que hi hagués una persona a dins. Miquel Sàmper ha reconegut que la situació “és d’una complexitat extrema”, i demana que “es deixi a la policia fer la seva feina”.

Tot plegat succeeix en un moment de negociacions per formar govern, i on els Mossos, i en concret la Brimo, està en el punt de mira. En aquest sentit, Sàmper ha estat clar: “Per mi, la dissolució de la Brimo no és negociable. Podem estudiar al Parlament un model d’ordre públic, però l’ordre públic penso que hi ha de ser. Tot és revisable, amb la intenció de millorar-ho, i els primers que tenen aquesta voluntat és el propi cos dels Mossos. Però ha de ser en el marc del Parlament. Altra cosa és demanar que no hi hagi ordre públic, seria fer un flac favor a la ciutadania”.

Comentaris

    remigio III 01/03/2021 12:24 pm
    Si l'ordre públic és el que fan la "BRIMO" cal plantejar-se un altre orde públic. Caldria posar una "BRIMO" dintre del Congrés per aclarir-li els conceptes a uns quants provocadors i feixistes. Per exemple: Com es pot permetre que un partit corrupte fins a la medul·la seguisca imposant els seus jutges? Com és possible que es permeta que aquests jutges decidisquen la política? Com és possible que puguen extorsionar, amb tanta ferocitat, als que no estan conformes i no volen acotar el cap. Com és possible que puguen decidir que menja i qui no? Jo crec que tan prompte els prevaricadors i altres comparses estiguen tancats o, almenys jutjats les coses s'aclariran. En referisc als Llanera, als, Marchena.
    trasto 28/02/2021 7:23 pm
    Harán como lo que hicieron los de, "LA DEMOCRACIA ESPAÑOLA ES PLENA" con el Tribunal de Orden Público, cambiar el letrero de la fachada, por Audiencia Nacional.
    La CUP es una emanación de la fuerza divina 28/02/2021 6:12 pm
    Y la Brimo son discípulos de Satán
    Potser cal actuar 28/02/2021 4:34 pm
    Hi ha mitjans de comunicació que expliquen clarament qui són els que fan els saquejos. Expulsió immediata de delinqüents estrangers.
    LA BRIMO GENERA MES VIOLENCIA QUE LA QUE EVITA 28/02/2021 3:34 pm
    Si no la podeu controlar, i ara mateix es el que sembla, el millor es dissoldre un cos que es ple de faxistes fanatics
      Anònim 28/02/2021 7:13 pm
      ¡¡Disolver el grupo de porreros y escopeteros Sàmper ya¡¡ y fuera de Mossos,nada de "recauchutarlos" poniéndolos en otro grupo o sección...quemar adrenalina dando ostias deja huella.
    Vendetta 28/02/2021 3:18 pm
    Tu tb al carrer
    Ramon 28/02/2021 1:02 pm
    Hi ha tants, tantíssims exemples, de fins quin punt Espanya no té divisió de poders (o per dir-ho en llenguatge guerrista, Montesquieu hi continua criant malves), tants i tants casos de sentències dictades o ajornades en funció de la conveniència conjuntural de la màfia sociata en concret o de l'unionisme en general, que sempre m'ha corroït el dubte de per què la sentència de l'Estatut apareix quan ja era inevitable i irreversible el retorn amb més i més renovada força de Convergència al Govern. Sempre, sempre, sempre he sospitat que el Deep State sociata temia molt més les possibilitats de represa nacional que ens oferien aquells resultats electorals, que no pas un intent independentista que tindrien més factible de derrotar-lo. Jo sóc independentista des de molt abans que ERC se n'hi tornés, efímerament, de la mà d'Àngel Colom i Pilar Rahola, però i si ara fa deu anys la independència encara no tocava? I si el Deep State sociata ens va voler fer jugar a l'atac quan no teníem equip per fer-ho?
    13
    46
    Respon
    Ramon 28/02/2021 12:54 pm
    Això del ruc de Lleida és una operació del Deep State sociata com una casa de pagès. Però és que, a més, el procediment és el més clàssic i repetit del Deep State sociata. Una sentència determnada que "casualment" es dicta en un moment concret. Molt probablement, el Deep State sociata vol (i segur que atia amb agents provocateurs) totes aquestes violències per reconduir el procés independentista tant dins Catalunya (formació de Govern, etc.) com de cara a l'exterior (extradicions, etc.). Que tot això també els va bé de cara a laminar Podemos a Espanya i tenir més marge de maniobra per pactes amb d'altres forces? Evident. Però segur que l'objectiu número 1 és, com sempre, Catalunya.
    Juan Ripolles 28/02/2021 12:20 pm
    La Sra Sabater, todo esto lo pondra en orden.
    21
    20
    Respon
    Lluisa 28/02/2021 12:03 pm
    Ahir no va haver-hi càrregues policials i va ser el dia de mes violència...
    Dr Sallop 28/02/2021 11:59 am
    Els Mossos estan comandats des de Madrid , i pagats també, ja que l'Estat Espanyol el que destinaba a la PN i a la GC a Catalunya ara ho paga am els Mossos. Que no ho sabieu aixo ????
      Lluscu 28/02/2021 5:44 pm
      Si que ho sabem. Per això la independència es imposible
    Con los cocteles que tiran los cupaires se hacen los madrileños tirabuzones 28/02/2021 11:57 am
    Olé, olé y olé.
    Los que queman los furgones son los propios policias 28/02/2021 11:51 am
    Exijo que se depuren responsabilidades y que de lo descuenten del sueldo
    38
    11
    Respon
    Gonzalo 28/02/2021 11:37 am
    Nada hombre... Alfombra roja a los terroristas, y que lo destrocen todo. Les habéis justificado desde el principio. Pues nada..... Fuera policía!!!!! Cria cuervos, y tendrás cdr que aprietan....
    Ricard 28/02/2021 10:59 am
    A la vida quasi tot és negociable. I la Brimo es a la llista de negociables. I més en política pel mig. Una altra cosa és que només li canviïn el nom.
      trasto 28/02/2021 7:22 pm
      Harán como lo que hicieron los de, "LA DEMOCRACIA ESPAÑOLA ES PLENA" con el Tribunal de Orden Público, cambiar el letrero de la fachada, por Audiencia Nacional.
    Raül 28/02/2021 10:55 am
    Jo crec que la dissolució de la Brimo va mes en la línia de que no hi hagi desordres. El desordre comencen amb una càrrega policial.
      Pau 28/02/2021 2:27 pm
      Tú te crees una persona normal, menuda tontería que has escrito.
      Lluisa 28/02/2021 12:01 pm
      Ahir no va haver-hi càrregues policials i va ser el dia de mes violència...
    JordiP 28/02/2021 10:44 am
    He sentit el conseller i el que m'ha dit m'ha semblat assenyat i adient. Més tard he escoltat amb atenció el parer de la bleda aquesta de Badalona que la han fet capità de la CUP i déu ens agafi confessats si aconsegueixen imposar les teves tesis sobre la violència i qui la exerceix, l'ordre públic i la pau al carrer. Com s'els acut demanar la dissolució de la BRIMO, la ARRO i quelsevol altre modalitat de protecció de la població que no s'està manifestant? Què és això de cremar i saquejar botigues, oficines, tendals, vehicles, etc.? Correm el risc de no poder sortir al carrer davant la possibilitat de trobar-nos-hi atrapats a l'infern d'una manifa violenta, que sembla que és la darrera moda. Una manifa ha de ser com l'enyorada de "No a la guerra": protesta ferma però civilitzada i respectuosa. Hi vam anar amb els fills. S'ha de detenir aquests animals que són capaços d'anar a la manifa amb cóctels Molotov. Si volen guerra, que s'apuntin a les bandes del Califat aquest terrorista. Prou violència, co.ny! Altrament, les autoritats han de respondre a la violència. Més dura si és possible. Sento parlar d'aquesta forma, però odio la violència i cada dia veig més clar que només se la pot vèncer amb violència. L'altre galta? Ja n'estem tips de rebre galtaes.
    6
    208
    Respon
      Lluisa 28/02/2021 12:02 pm
      Tens tota la raó