El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Mas demana una reconciliació entre PDeCAT i JxCat
  • CA

L’expresident de la Generalitat Artur Mas ha apostat perquè “en algun moment” hi pugui haver una reconciliació entre PDeCAT i JxCat i ha avisat que mentre això no passi, aquest espai no tornarà a tenir l’hegemonia. En una entrevista a Rac 1, Mas ha explicat que li agradaria anar a Bèlgica per fer una “reflexió conjunta” amb el líder de JxCat i president a l’exili, Carles Puigdemont. “Ho seguiré intentant”, ha assegurat Mas tot i admetre que “ara és més difícil que abans”. I és que segons l’expresident, la decisió de no presentar-se en coalició a les eleccions no ha sortit bé ni per al PDeCAT ni per a JxCat i ha preguntat què pesa més: la incomoditat de fer una coalició electoral o quedar primer en unes eleccions”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Manel de manresa a febrer 17, 2021 | 12:39
    Manel de manresa febrer 17, 2021 | 12:39
    No cal. Amb aquest últim pas s'enterra la Unió 2.0 i altres personatges no independentistes. Segurament n'hi ha gent molt bon. Si és independentista pot anar a altres partits, si és españolita enté més per triar encara. Mas, fes un pas definitu al costat i liquideu d'una vegada CiU. Polticament no és interessant ja i ara per ara només fa soroll que fa que perdem forces (si és que és independentista). Heredar el bagatge cultral de CiU ara per ara és més un pes pessant que un actiu.
  2. Icona del comentari de: Si home a febrer 17, 2021 | 12:41
    Si home febrer 17, 2021 | 12:41
    Porque no te callas” i “lo siento mucho no lo volvere a hacer”. Ara caca.
  3. Icona del comentari de: bs a febrer 17, 2021 | 12:51
    bs febrer 17, 2021 | 12:51
    si, ara que us heu quedat amb el cul a l´aire i heu perjudicat tant el vot independentista... doncs ara que us bombin, molta decepció del Sr Mas..
  4. Icona del comentari de: Ai Miss Catalunya... a febrer 17, 2021 | 12:57
    Ai Miss Catalunya... febrer 17, 2021 | 12:57
    Vostè es culpable de moltes coses, el pitjor polític que ha tingut Catalunya. Per sort les CUP el van enviar a la paperera de la història, no intenti sortir que fot massa tuf.
    82
    Icona de dislike al comentari de: Ai Miss Catalunya... a febrer 17, 2021 | 12:57 15
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 14:10
      Ramon febrer 17, 2021 | 14:10
      Mas és, de llarg, el millor polític català del segle XXI (tot i que, això, atesa la competència tampoc no és dir gran cosa). I la CUP va fer-li un gran servei a Espanya vetant-lo de President.
      21
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 14:10 108
      Respon
  5. Icona del comentari de: Nunca Mas a febrer 17, 2021 | 12:59
    Nunca Mas febrer 17, 2021 | 12:59
    ERC no ha eixamplat res. Ha perdut desenes de milers de vots i la seva pírrica victòria se la deu exclusivament a aquesta rèmora convergent anomenada Mas. Ja poden anar despotricant contra els neoconvergents tant con vulguin, però és precisament gràcies a ells i a l'immens favor que els hi han fet que Aragonès pot intentar ara (ja veurem si ho aconsegueix) presidir un govern amb només un escó de més per sobre de Junts.
    56
    Icona de dislike al comentari de: Nunca Mas a febrer 17, 2021 | 12:59 33
    Respon
  6. Icona del comentari de: falco a febrer 17, 2021 | 13:12
    falco febrer 17, 2021 | 13:12
    La reconciliacio la tenieu que haver fet ambs de las elecccions , no ara que esta tot perdur Gracies a la vostre separacio hem tornat a perdre la oportunitat de tenir 81 escons.Es te que pensar primer amb l'interes de pais que amb el de cadire
    • Icona del comentari de: odisea a febrer 17, 2021 | 13:28
      odisea febrer 17, 2021 | 13:28
      Totalmente de acuerdo ,ya es un poco tarde,el orgullo se paga caro.
  7. Icona del comentari de: Dani_Andreuenc a febrer 17, 2021 | 13:20
    Dani_Andreuenc febrer 17, 2021 | 13:20
    Unitat... Aquesta broma d' anar separats ha suposat 2 escons menys. Malament!
  8. Icona del comentari de: Lleida a febrer 17, 2021 | 13:21
    Lleida febrer 17, 2021 | 13:21
    A misses dites...
  9. Icona del comentari de: ni el 3% us ha votat, perquè serà a febrer 17, 2021 | 13:32
    ni el 3% us ha votat, perquè serà febrer 17, 2021 | 13:32
    ui ui ui que se li acaba el txollo. Al final, quan un es treu la careta, passen aquestes coses
  10. Icona del comentari de: Klaus a febrer 17, 2021 | 13:38
    Klaus febrer 17, 2021 | 13:38
    Quan fou mort el combregaren, Sr. Mas. Fins al diumenge a la nit que van sortir els resultats no hi patíeu gens per la unitat, oi? Doncs vinga, pagueu-vos vosaltres les factures, no feu un "simpa" com Unió.
    • Icona del comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 14:08
      Ramon febrer 17, 2021 | 14:08
      Unió no és l'únic partit fagocitat, abduït, per l'enemic, arran llurs nombres vermells. Anys abans ja havia passat per exemple amb l'ERC que havia quedat després de la bifurcació del PI.
  11. Icona del comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 13:40
    Ramon febrer 17, 2021 | 13:40
    Tota la raó. I tot el dret de dir-ho. Ningú no hi té més dret, que ell.
  12. Icona del comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 13:42
    Ramon febrer 17, 2021 | 13:42
    El trencament fou una desgràcia i, encara més, una estupidesa. Però la culpa no va ser del PdCat.
    • Icona del comentari de: Klaus a febrer 17, 2021 | 13:46
      Klaus febrer 17, 2021 | 13:46
      Ah, no? Il·lustra'ns, de qui va ser segons tu? Van anar de sobrats i la van cagar, així de senzill, i ara venen els plors
      • Icona del comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 14:05
        Ramon febrer 17, 2021 | 14:05
        Doncs òbviament al meu parer en va tenir més culpa Junts per Catalunya, que el PdCat. I tot plegat per la infinita estupidesa de voler desmarcar-se de Convergència. Estupidesa infinita perquè, ho he dit manta vegades, ni que Junts per Catalunya calqués el programari de la CNT-FAI, l'enemic, és a dir, el tripartit, igualment continuaria referint-s'hi com "Kumbaryènsia am un altra nom". Que és exactament el que ha passat. El PdCat va ser empès materialment fora alhora que s'hi acollien trajectòries botifleres de tota la vida i maximalismes esquerranistes puny enlaire. I la cirereta del mal gust, la manera de fer fora Àngels Chacón. El trencament va ser una desgràcia, perquè ha permès a Espanya aconseguir per fi llur objectiu fonamental de fer quedar ERC al davant. I també va ser una estupidesa infinita perquè, ni era bo aquell escorament esquerranista, ni tampoc anava a servir de res de cara a evitar que l'enemic, llegeixi's el tripartit, deixés de dir-los "corruptgents".
        30
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 14:05 130
        Respon
        • Icona del comentari de: No em sigui de la corda autonomista a febrer 17, 2021 | 14:15
          No em sigui de la corda autonomista febrer 17, 2021 | 14:15
          Cap desgràcia. Per trencar amb l'autonomisme convergent cal pagar un preu. Millor pagar-lo ara a nivell de govern de fireta autonòmic que no pas a nivell de no treballar per la independència, que això és el PdCat i els seus seguidors. Mas li ha fet la eina bruta a ERC. Aquesta gent no hi pinten res a Junts.
        • Icona del comentari de: Klaus a febrer 17, 2021 | 16:07
          Klaus febrer 17, 2021 | 16:07
          És la teva opinió Ramon. Jo ho veig d'una altra manera: no estic d'acord amb JxCat (posa-hi la raó x que sigui) - em presento pel meu compte amb tots els diners i els minuts de propaganda electoral que correspondrien a JxCat - que això és dividir el vot? que els bombim! - que no és gaire just apropiar-se de tots els diners i els minuts? que els bombin! - ups, no trec ni un escó - ups, sense escons no tenim ni accés a càrrecs públics ni diners pel partit - ei, JxCat, i si fem les paus? Quan t'equivoques has d'assumir la teva responsabilitat, culpar a un altre és lleig.
      • Icona del comentari de: fat boy a febrer 17, 2021 | 14:07
        fat boy febrer 17, 2021 | 14:07
        I ja es la segona vegada pero sembla que hi ha 70.000 rucs que continuen ensopegant amb la mateixa pedra. L'Espadaler, aquest si que veu clar on ha de posar el cul.
        • Icona del comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 14:13
          Ramon febrer 17, 2021 | 14:13
          La comparació entre la mitja UDC del Duran i el PdCat és d'una injustícia infamant, fat boy. Duran, un cop escindit, frisava pel fracàs de Junts pel SÍ. Mas, en canvi, frisava tant per l'èxit de Junts per Catalunya que ni tan sols en campanya va posicionar-se tant com podia haver-ho fet, pel PdCat, mantenint una posició equidistant exemplar que ara manté en aquesta declaració també absolutament pertinent.
          14
          Icona de dislike al comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 14:13 69
          Respon
          • Icona del comentari de: fat boy a febrer 17, 2021 | 20:40
            fat boy febrer 17, 2021 | 20:40
            Ja que en saps tantes coses perque no m'expliques com es que he vist pancartes i un munt de cartells d'aquests senyors en un poble de menys de 6000 habitants?. D'on surten les misses (perdo per l'acudit)?.
  13. Icona del comentari de: lluna plena a febrer 17, 2021 | 13:43
    lluna plena febrer 17, 2021 | 13:43
    Mas, l'has cagat i fes el pas definitivament al costat. RIP polític
  14. Icona del comentari de: Fer net. a febrer 17, 2021 | 13:45
    Fer net. febrer 17, 2021 | 13:45
    Es tractava d'això, de fer net, i Junts ho ha aconseguit. En cap moment han d'acceptar com a socis gent del PdeCat d'aquí endavant.
  15. Icona del comentari de: fideli a febrer 17, 2021 | 13:49
    fideli febrer 17, 2021 | 13:49
    res. Certificat de defunció i sebolliment
  16. Icona del comentari de: LSO a febrer 17, 2021 | 14:12
    LSO febrer 17, 2021 | 14:12
    Nada de reconciliación con traidores. Quieren seguir viviendo de pagas, porque se les ha acabado.
  17. Icona del comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 14:24
    Ramon febrer 17, 2021 | 14:24
    Crítiques al PdCat?, doncs d'entrada el logo, que sembla una llufa dels Sants Inocents. En segon lloc, les crítiques a una dependència de la CUP que, certament, han set en tot moment una catàstrofe però una catàstrofe esdevinguda no pel gust dels netament independentistes tant de Junts pel SÍ com de Junts per Catalunya sinó obligada pels resultats electorals. I també els critico, moltíssim, el SÍ als pressuposts del govern espanyol sociato-pudent. Que l'enemic, llegeixi's el tripartit, els ha utilitzat per restar vot a Junts per Catalunya a fi i efecte d'assolir llur objectiu de fer quedar ERC per davant? Evident. Però, això, l'enemic, llegeixi's el tripartit amb tot l'empresariat botifler al darrere, ho ha pogut fer arran un trencament que qui menys culpa en tingué fou el PdCat. Més que trencament, allò va ser una expulsió del PdCat. Va ser una injustícia política, una desgràcia electoral i per damunt de tot una estupidesa perquè, torno a dir-ho?, ni que Junts per Catalunya hagués presentat de programa el Llibre Roig del President Mao igualment l'enemic, llegeixi's el tripartit amb tot l'empresariat botifler encara, igualment hauria dit que són "Kumbaryènsia am un altra nom". Com així ha set.
  18. Icona del comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 14:33
    Ramon febrer 17, 2021 | 14:33
    Hi estic d'acord només a mitges. Que el trencament li ha servit a Espanya per assolir llur objectiu de fer quedar ERC al davant? Sí. Evident. Però que la culpa del trencament ha set del PdCat, ni de conya. La gran culpa l'han tinguda els meus. I escolta, jo no crec pas que el PdCat signifiqués un retorn a l'autonomisme convergent, però si de retorn a l'autonomisme es tractés, mil milions de vegades abans un retorn a l'autonomisme convergent que a l'autonomisme no nacionalista que cerca ERC. Suposo que en això hi estarem d'acord. Aquesta agressivitat, aquesta cruesa, aquest odi, no se'l mereix el PdCat. Qui s'ho mereix és ERC.
  19. Icona del comentari de: Reconciliació? No, gràcies a febrer 17, 2021 | 14:41
    Reconciliació? No, gràcies febrer 17, 2021 | 14:41
    Si no us haguessiu fotut la gran patacada, ara estarieu tant orgullosos de vosaltres. En campanya només heu anat contra un sol partit: Junts. Nul.la visió política o potser mala llet, primer es guanya i desprès es divideixen les estratègies. Ara ja veurem que farà ERC (o que li manaran que faci), de moment ja està torrant els collons amb això dels comuns, que és l'estratègia per fer fora Junts del Govern.
    39
    Icona de dislike al comentari de: Reconciliació? No, gràcies a febrer 17, 2021 | 14:41 13
    Respon
  20. Icona del comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 14:42
    Ramon febrer 17, 2021 | 14:42
    A sota n'hi ha que s'acarnissen amb el PdCat dient que el trencament era el preu que calia pagar per trencar amb l'autonomisme convergent. Primera, l'autonomisme convergent és, de llarg, el principal graner de vot independentista actual. Segona, aquell autonomisme convergent ha de ser honorat i agraït. A mi em sembla molt bé que acollim qui va sabotejar les loteries catalanes. Però que acollim qui va sabotejar les loteries catalanes alhora que tractem com apestats els que van intentar implantar-les, ni de conya. Això és una injustícia nacional que clama al cel. I òbviament dic les loteries com un exemple entre mil. Però, per enèsima vegada, expulsar el PdCat, a banda d'aguditzar l'escorament esquerranista d'una coalició que teòricament havia de ser transversal -vaja transversalitat, si ni un partit socialdemòcrata s'hi podia sentir còmode!-, a banda d'aquest escorament, dic, tooooorno a dir, que si l'objectiu era desmarcar-se de Convergència per no haver de sofrir el desgast derivat del pòsit de tanta guerra bruta anticonvergent per part de l'enemic des de com a mínim 1980, aquest propòsit, aquest objectiu, era estupidíssim. Que potser l'enemic, llegeixi's el tripartit amb tots els poders botiflers al darrere, s'han deixat de referir en cap moment a Junts per Catalunya com "els del 3%"?
    • Icona del comentari de: No t'ho creus ni tu a febrer 17, 2021 | 19:05
      No t'ho creus ni tu febrer 17, 2021 | 19:05
      L'autonomisme convergent es podia entendre (i només en part) en una etapa de transició amb cops d'estat LOAPAS i mil equilibris complicats. Defensar el mateix 40 anys després i amb tot el que ha passat entremig és de poca-soltes. El PdCat i en Mas tenen d'independentistes el que ERC.
  21. Icona del comentari de: Massa tard Arturo a febrer 17, 2021 | 15:03
    Massa tard Arturo febrer 17, 2021 | 15:03
    La unitat no es demanava per amor ni per vots, era per l'herència. Junts, és a dir Puigdemont, ja té el que vol i abans no tenia: la capacitat de rebre les habituals subvencions institucionals per diputat, temps de propaganda gratis als mitjans públics i tot això. Fins ara això li donava el PdeCat i ara ja no pot; sort si el PdeCat no es dissol com UDC.
  22. Icona del comentari de: Groc a febrer 17, 2021 | 15:48
    Groc febrer 17, 2021 | 15:48
    Sempre havia estat de Convergència però gent com la Pascal, en Bonvehí i acòlits m’han fet donar el pas a Junts. Mas es un dels millors polítics que hem tingut però arrossega el llast de les retallades i aixó fa que molts valorem la seva feina dès del backstage però per desgràcia no podem comptar amb ell a primera fila. Si el PdeCat hagués format part de JxCat haguèssim guanyat les eleccions però ERC hauria estat la primera formació en no voler formar govern smb nosaltres i mirar cap un tripartit. Deixem que ERC formi govern. Ja hi podrem dir la nostra ... tothom quedarà retratat aquesta legislatura
    • Icona del comentari de: Mas és un pocasolta! a febrer 17, 2021 | 15:57
      Mas és un pocasolta! febrer 17, 2021 | 15:57
      Va deixar amb el cul a l'aire al pobre Osacar, i ens diu que no sabia res de la corrupció quan porta tota la vida a corruptgència i en carrecs de confiança, tanta confiança que va fer de "tutor" de l'Oriol Pujol.
  23. Icona del comentari de: QUINA BARRA a febrer 17, 2021 | 16:06
    QUINA BARRA febrer 17, 2021 | 16:06
    Això ja passa de taca d'oli, s'ha de ser pocasolta per surtir a fer el xulo així
  24. Icona del comentari de: A bones hores, Mas a febrer 17, 2021 | 16:09
    A bones hores, Mas febrer 17, 2021 | 16:09
    Si fos el Puigdemont et diria: Deixi aquí la seva sol·licitud i si de cas ja el trucarem.
  25. Icona del comentari de: Ricard a febrer 17, 2021 | 16:19
    Ricard febrer 17, 2021 | 16:19
    El que si es pot constatar és que ERC no ha "eixamplat la base".
  26. Icona del comentari de: Hay que disculparle. a febrer 17, 2021 | 16:27
    Hay que disculparle. febrer 17, 2021 | 16:27
    Es una persona vulnerable que ha sufrido mucho, como Osacar. Pero a diferencia de su tesorero Mas nunca sabe nada de nada, No sabe de donde venía el dinero, no sabe de donde salen los votos y presumiblemente no sabe de donde vienen los niños. Bendita inocencia.
  27. Icona del comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 17:39
    Ramon febrer 17, 2021 | 17:39
    Entre nacionalistes catalans no hi hauria d'haver cap acarnissament. Entre nacionalistes catalans hauria d'haver-hi sempre un compromís, un lligam, una unió patriòtica per damunt de les eventuals discrepàncies. L'acarnissament, contra els enemics del nacionalisme català, Vox, Rufián, Carrizosa, etc.
    • Icona del comentari de: Com somni nacionalista està bé a febrer 17, 2021 | 18:00
      Com somni nacionalista està bé febrer 17, 2021 | 18:00
      Però saps perfectament que no és realista. El truc està bé, encara que vulgar, un lloc comú: hi ha un enemic que es diu Espanya. Què hi ha més enllà d'això?; odi i dicrepancia entre les diferents faccions independentistes; és humà, no es pot evitar, és la guerra civil catalana que ve de molt lluny.
    • Icona del comentari de: Nació catalana a febrer 17, 2021 | 18:58
      Nació catalana febrer 17, 2021 | 18:58
      Suposo que ets conscient que hi ha un independentisme espanyolista que rebutja frontalment el nacionalisme català. Ser independentista no implica defensar la nació catalana. Només implica voler un estat separat.
  28. Icona del comentari de: joandomenec a febrer 17, 2021 | 18:09
    joandomenec febrer 17, 2021 | 18:09
    Conciliació? Sou els detritus de la pitjor Convergència. Si tinguésseu un mínim de decència dissoldríeu el partit que té el mateix futur que Ciudadanos,el no-res.

Respon a fideli Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa