Madaula planta l’exèrcit fins que el rei demani perdó per avalar la repressió de l’1-O

La secretària de la Mesa rebutja una invitació per celebrar el dia de les forces armades i demana “depurar responsabilitats polítiques i judicials”

L’inspector general de l’exèrcit espanyol, Fernando Aznar Ladrón de Guevara, ha enviat invitacions a diversos membres del Parlament per assistir a un acte la caserna del Bruc –Bruch a la invitació- en motiu del dia de les forces armades aquest dissabte al matí. Una de les convidades és la secretària de la Mesa Aurora Madaula. I la diputada juntera ha enviat una carta a Ladrón de Guevara, a la qual ha tingut accés El Món, en què declina la invitació fins que el rei espanyol demani perdó i assumeixi responsabilitats polítiques i judicials: “Ateses les declaracions fetes pel vostre cap, el senyor Felip VI de Borbó, a partir del dia 3 d’octubre del 2017, en les quals s’aplaudia la repressió contra la ciutadania de Catalunya, tot vulnerant drets fonamentals i posicionant-se políticament en lloc de restar al marge o d’arbitrar en el conflicte, i fins que no es demanin disculpes i es depurin responsabilitats polítiques i judicials, declino la vostra invitació a aquest acte i a qualsevol acte futur d’aquesta mateixa naturalesa”.

A més, Madaula adverteix el responsable de l’exèrcit que “mentre l’exèrcit espanyol actuï com a força d’ocupació als Països Catalans i els seus dirigents amenacin els ciutadans independentistes, participin de manifestacions d’exaltació de l’extrema dreta i del franquisme, o comptin a les seves files amb membres d’ideologia neonazi, no assistiré a cap acte organitzat per aquest exèrcit i continuaré denunciant la seva naturalesa”.

Comentaris

    Hanna 31/05/2021 11:37 am
    septiembre, 2015 «García-Margallo en territorio comanche» https://lenguacandeal.wordpress.com/2015/09/25/garcia-margallo-en-territorio-comanche/
    Jaume 30/05/2021 10:46 am
    Tot lo que no sigui donar la rao,tota la rao a la senyora, es pur franquista!!
    jbm 28/05/2021 11:30 pm
    2017.- "A por ellos"
      Gonzalo 29/05/2021 5:09 pm
      Si. A por vosotros. Y calentitos que os fuisteis esa noche. Y sin republikita. Y algunos, con un ojo menos. Lo volvereis a hacer? Nosotros también.
        Anònim 30/05/2021 10:00 am
        Fdlgp
    jbm 28/05/2021 11:29 pm
    " ... Porque Cataluña fue ocupada por Felipe IV, fue ocupada por Felipe V, que la venció; fue bombardeada por el general Espartero, que era un general revolucionario; y la ocupamos en 1939 y estamos dispuestos a ocuparla tantas veces como sea necesario y para ello estoy dispuesto a coger el fusil de nuevo. Por consiguiente, ya saben ustedes a qué atenerse, y aquí tengo el mosquetón para volverlo a utilizar». (Manuel Fraga, març 1968. Ministre d'Informació i Turisme).
    jbm 28/05/2021 11:28 pm
    «Transformaremos Madrid en un vergel, Bilbao en una gran fábrica y Barcelona en un inmenso solar. ¿El problema de Cataluña? Resolución facilísima: ¡Se exterminan a todos los catalanes! Es una cuestión de tiempo». (Al·locució radiofònica. Gonzalo Queipo de Llano, general dels nacionals espanyols a les ordres de Franco, 1936).
    jbm 28/05/2021 11:27 pm
    «Hay que llenar Cataluña de lo peor que tenga España». (Carta del General Martínez Anido, quan era Ministre de la Governació, a Primo de Rivera, 1928).
    jbm 28/05/2021 11:27 pm
    «El problema catalán no se resuelve, pues, por la libertad, sino con la restricción; no con paliativos y pactos, sino por el hierro y por el fuego». (La Correspondencia Militar, Madrid, 1907).
    jbm 28/05/2021 11:26 pm
    «Hay que castellanizar a Cataluña... Hay que pensar en español, hablar en español y conducirse como español, y esto de grado o por fuerza. El soldado y el marinero catalán deben ir a servir a otras regiones de España para frecuentar otro trato y adquirir otros hábitos y costumbres. De brusco, insubordinado, soez y grosero como es en general el catalán se volverá amable, transigente con las ideas de los demás y educado. El día 1o de febrero [dia de la lleva forçosa] no debe haber un solo soldado en la región catalana siendo substituidos por los de las demás provincias españolas, llevando allí la mayor guarnición posible y manteniendo el estado de guerra». (Ejército y Armada, Madrid, 1906).
    Cuixart 28/05/2021 8:00 pm
    Puedo ir yo??? Puedo ir yo???? Quiero repartir abrazos!!!!!!
    Gavà 28/05/2021 7:39 pm
    “Madaula planta l’exèrcit FINS que el rei demani perdó per avalar la repressió de l’1-O” Què vol dir això ? Que si el Borbó demanés perdó (cosa que per sort no passarà), la senyora Madaula aniria a celebrar el dia de les FORCES D'OCUPACIÓ ? Fa dos dies Cuixart abraçant el botxí Iceta. Ens estem tornant bojos els catalans ?
    Tal com raja 28/05/2021 7:30 pm
    Això és deixar les coses clares, sí senyora. Al pa, pa; al vi, vi i a les forces d'ocupació ni aigua ni oblit ni perdó.
    FUERA LA OLIGOCRACIA 28/05/2021 6:51 pm
    Cuant fa la feina ben feta pero no com ells volen ya son asasins, fachistas...
    FUERA LA OLIGOCRACIA 28/05/2021 6:48 pm
    Un gobierno decente tebia de haber aplicado el estado de sitio en CATALUÑA. Porque es lo unico que les permite detener a los golpistas y convocar elecciones. Si leeis el articulo 154 y 155 no dice que pueda hacer nada.
    FIDELI 28/05/2021 6:45 pm
    a veure si ens enterem dels fets: el 3 octubre el rei va declarar oficialment la guerra a Catalunya... estem en guerra!
      Juan Ripolles 28/05/2021 7:17 pm
      i tu estas....
    Narcís ( pobre llàtzer d' estat .. entre interessats bastards i/ o ignorants que fumen feredat . . . ) 28/05/2021 6:42 pm
    Algú ho havia de dir .. ho pensa majoria aclaparadora ! PD : quina gràcia : són els de fora que no ens volen com espanyols, atès que no poden soportar ' altre poble ' sigui motor econòmic .. i alhora tampoc deixen ens n' anem ' ( què nassos volen/ cerquen que no sigui seguir xuclant -nos així com ninot de pim pam pum per seguir enganyant llur gent o espanyolet mil del carrer ? ) !
    El cit campejador 28/05/2021 6:02 pm
    Ooohhh, quina confrontació més intel•ligent (modo ironia on).
    Veterà antifranquista. 28/05/2021 5:18 pm
    Si tots el nostres polítics fossin com vós, senyora......
    LLARENA dPENA 28/05/2021 5:13 pm
    Que valentes i valents son, a vegades i quan no hi ha perill d'anar a la pressó, molts dels nostres politics. Els més lllestos, com en Torrente, expresident del Parlament, son un bon eixemple.
    siranou 28/05/2021 5:06 pm
    No volem rei, ni militars, ni franquistes, ni jutges, ni gent que vinguin de fora dir el que hem de fer.
    Doctor Strangelove 28/05/2021 4:59 pm
    Una altra pocapena que ha de dir disbarats per poder seguir menjant. Realment foteu mania a les mosques verdes. Quin nivell, Déu meu! Doc.
    4
    100
    Respon
    Ramon 28/05/2021 4:51 pm
    Des de la simpatia i la sintonia compatriota, no em sembla encertat fer aquestes distincions entre espanyols. L'enemic no és la monarquia espanyola en concret, com tampoc no ho és la dreta espanyola en concret, sinó Espanya en general i malament rai si fem amb els espanyols una pel·lícula de bons i dolents perquè això només ens duu a posar-li el cul a una Espanya perquè no mani l'altra. Això només ens duu al de sempre. I per això, per aquesta merda, ja hi ha ERC.
    Andreuza 28/05/2021 4:24 pm
    Si es passeja per el nostres país aquest senyor militar i llegeixi "ni oblid ni perdó" potser ho entendrà....
    toni 28/05/2021 3:56 pm
    una altra fanàtica plena d.odi. aquest exèrcit que tant odia fa feines humanitàries a molts llocs del món. i no està ocupant res. no té ni punyetera idea del que suposa un exèrcit d.ocupació. primer vagi a l.escola i aprengui. vosté sí q ocupa una cadira q hauria de ser x algú amb seny. perqué el seny i la raó no encaixen amb el fanatisme
    1
    125
    Respon
      Un de pas 28/05/2021 6:07 pm
      Ara quant els nostres nens hagin de cantar l'himne dels estornuts cada mati, m'explica si es o no un pais ocupat... Marxem ja, que no ens hi volen pas, i ja fa massa que dura!!! Salut i dues republiques... Aqui i a Ñ!!