Un exdirector dels Mossos denuncia que Vueling li ha impedit volar per una PCR en català

Pere Soler anava a Brussel·les i afirma que sí que s'ha deixat passar viatgers que duien el document en castellà

L’exdirector general dels Mossos d’Esquadra Pere Soler ha denunciat que Vueling no l’ha deixat embarcar-se en un vol a Brussel·les aquest dilluns perquè el document que ha presentat conforme era negatiu en la prova PCR de la covid-19 estava escrit en català. Segons ha avançat Catalunya Ràdio i ha confirmat el mateix Soler a l’ACN, l’incident ha tingut lloc al matí, quan la companyia li ha dit que el govern brussel·lenc els podia multar a ell i a l’empresa per no dur la documentació en regla. Soler ho considera “arbitrari” perquè, segons ha explicat, sí s’ha deixat pujar a l’avió passatgers que presentaven la PCR en castellà, quan, en canvi, Brussel·les limita els idiomes a l’alemany, l’holandès, l’anglès o el francès. Segons el relat de Soler, que viatjava a Brussel·les per reunir-se amb el president a l’exili de la Generalitat, Carles Puigdemont, i els consellers també a l’exili Lluís Puig i Toni Comin, abans de comprar el bitllet va consultar la documentació necessària a la pàgina web del govern belga, on va veure que necessitava la PCR negativa.

El web de Vueling, en canvi, “no deia res” dels requisits necessaris per volar a Brussel·les. Aquest matí, quan ha intentat embarcar, li han dit que la PCR estava en català i que “no podia ser”. Li han dit que la traduís o que “no podia volar”. Soler s’ha queixat argumentant que en lloc del web de Vueling s’indicava els idiomes de la PCR, però li han replicat que si no era en castellà “els podien posar multa a ells com a companyia” i a ell “com a usuari”. Soler ha demanat volar sota la seva responsabilitat, però la companyia tampoc hi accedit.

Després d’això, ha presentat una queixa a l’aeroport i a la web de Vueling, on ha vist, en l’apartat de reclamacions, que Brussel·les demana la PCR en alemany, holandès, anglès o francès. “En cap cas en castellà, i en canvi sí que s’ha deixat passar les persones que la duien en aquest idioma”. És per això que Soler acusa Vueling d’arbitrarietat, perquè “deixen passar la gent que la porta en castellà, però no a la gent que la porta en català”.

Vueling ha contestat a la reclamació de Soler afirmant que si no es presenta la documentació en regla el personal té l’obligació de no deixar embarcar l’usuari, sense que això suposi cap tipus de devolució o reemborsament. Soler manté que es tracta d’una discriminació arbitrària i no descarta emprendre accions legals contra la companyia.

Comentaris

    Madame Corday 26/01/2021 4:17 pm
    Finalment un mosso de qui no m'he d'avergonyir... A les seves ordres, major Soler. D'altra banda, que anés a reunir-se amb en KRLS em conforta també...
    Ricard 26/01/2021 2:18 pm
    El Sr. Soler és un senyor. La resta del passatge, si ho va saber, es el culpable en no fer força contra l'arbitrarietat.
    Jeroni Munyós 26/01/2021 12:32 pm
    Els catalans tenim por, mandra, vergonya, deixadesa o què quan demanem documents escrits ? Els catalans no ens saben fer valer ? N'hem d'aprendre. La notícia seria que Vueling hagués hagut de deixar a terra un avió perquè la majoria de passatgers duien el PCR redactat en llengua catalana. Quan son casos "aïllats" quasi sempre, "la autoridad competente" s'atreveix... i surt als mitjans, tristament, fins la pròxima vexació de la nostra llengua en el nostre propi país. És molt senzill, cap agressió sense resposta pacífica i no violenta.
    Miquel 26/01/2021 11:32 am
    Boicot a Vueling, doncs!
    Anna 26/01/2021 11:00 am
    Oh ! Soler era l'únic català que embarcava en un vol des d'un aeroport català ? Ai ! No fou l'únic passatger català que va gosar fer servir la nostra llengua en un document. La majoria dels que us afanyeu a criticar tal o altre partit perquè tenen més o menys pressa, no haguéssiu fet com en Soler: Sol·licitar el resultat de la prova PCR, en català (o anar directament a un establiment sanitari que ho facin sense haver-ho de demanar). Segurament ni us haguéssiu immutat ni adonat que eren en espanyol com ho fa massa gent. Sense que ningú reclami mai res, ni els seus propis drets, no arribarem enlloc, i els espanyols prou que ho saben.
    Pol 26/01/2021 10:21 am
    Demografia o mandra, desidia, incompetència, negligència i incúria dels catalans? Sense sortir d'Europa hi ha moltes llengües que no son l'espanyol, suec, danès, neerlandès, txec, lituà, noruec, eslovac, eslovè, croat, letó.... Si molts de catalans fessin com en Pere Soler i ens presentessin amb documentació de la prova PCR de la covid-19 en català, no s'atrevirien a fer baixar la majoria del passatge. Quants de catalans que es fan una PCR o anàlisis clíniques les demanen en català ? Per als espanyols Soler és "l'anècdota" "el catalan exacerbado"... Tot això també ho podeu aplicar a la resta d'empreses i institucions que hi ha al nostre país. Per exemple quants us adreceu en català quan us heu de renovar el DNI ? La majoria de catalans ja tenen assumit que allò és territori castellà i canvien de llengua, per això els pocs que ho fan en català en surten malparats. Però si ho féssim tots els que parlem català ?
    56
    10
    Respon
    Luisnomeacuerdo 26/01/2021 10:01 am
    Anatema!!!! Herejiaaaa!!!!! Como puede ser que el este dialecto de patio de colegio, el más hablado después del chino, o se le tome en serio. A denunciarlo a la onu, y a la confederación de klingon. Payasooooooooos que os creéis el centro del universo con vuestro complejo de superioridad, y más este fascista independentista, y sois una boñiga que no os toman en serio ni en Venezuela. Hora de rebuznar grocñordos.
    47
    172
    Respon
    Jo 26/01/2021 9:31 am
    Vols que et digui una cosa,: que es foti, s'ho ha guanyat a pols.
    11
    148
    Respon
    Ton 26/01/2021 9:28 am
    Puto Vueling.
      Ramon D 26/01/2021 10:32 am
      Puto Vueling... i putos catalans, en Soler era l'únic català del vol ? La resta de catalans del vol en quina llengua portaven la prova PCR ? A veure si ens despertem, Ton. Quan surt la notícia que algú ha estat escridassat per adreçar-se en català en una comisaria, en territori de parla catalana, de la policia espanyola o aquest cas, provoquen molta pena perquè denoten que els que fan com en Soler son poquíssims, proveu embarcar en un avió de Vueling, quinze o vint persones amb proves PCR redactades en catalana llengua i veureu si us deixen a terra... Feu-ne la prova. Feu el mateix quan hagueu de renovar el DNI, cerqueu una cola de gent que l'hagin de renovar i proveu-ho. Ens hem d'espavilar més.
    odisea 26/01/2021 9:11 am
    Pues ya saben no volar con Vueling hay otras aerolineas yo nunca vole con ellos ni con Iberia no los necesito y me muevo por el mundo y soy mas feliz.
    28
    22
    Respon
    miquel puigpelat 26/01/2021 8:21 am
    Es calcula que hi ha uns set mil idiomes en el món. Però aquesta gent només odia el català.
      Cornuts i pagar el beure 26/01/2021 10:46 am
      Sí però, la pena també la fem els catalans. En el vol del senyor Soler, ell era l'únic català que hi embarcava ? Als altres no els calia presentar proves PCR ? Encara gràcies a en Soler molts de catalans potser s'hauran assabentat que els PCR es poden redactar en català. Els catalans som així molta queixa puntual, però, demà seguirem igual, fins que es publiqui un altre cas aïllat. La reacció hauria d'ésser de presentar-se un munt de persones amb aquestes proves escrites en català, un rere l'altre.
      Maria 26/01/2021 10:39 am
      Potser sí, però una qüestió, en Soler era l´'únic "català" del vol ? NO, era l´'únic català que portava la prova PCR en català, la majoria de catalans la portaven en espanyol, o no hi havia catalans en aquest vol ? Aleshores imaginat si la majoria de catalans que havien d'embarcar, haguessin dut les proves PCR en català. Molts de catalans amb aquesta notícia potser se n'han adonat que les anàlisis clíniques es poden fer en català... quanta de gent reclama aquesta documentació en català quan li lliuren en un laboratori ?
    vendetta 26/01/2021 8:20 am
    putaespanya sempre
    41
    17
    Respon
    Os pasa por catetos, catalanets 25/01/2021 11:44 pm
    Ya ves que el español cuela (muchos lo hablan y lo entienden en Bruselas) y al catalanet no.
    Patètics 25/01/2021 11:11 pm
    Els de vueling, són una colla de mal nascuts, una més al seu historial en contra de la llengua catalana
    111
    3
    Respon
      David Lipton 26/01/2021 12:48 pm
      SI, Si. Correcte!
    Ramon 25/01/2021 11:03 pm
    Llengua i demografia. Demografia i llengua. Si ni en parlem poc que hi posarem remei. I si no hi posem aviat remei, nació catalana bona nit i tapa't.
      Pol 26/01/2021 10:22 am
      Demografia o mandra, desidia, incompetència, negligència i incúria dels catalans? Sense sortir d'Europa hi ha moltes llengües que no son l'espanyol, danès, suec, neerlandès, croat, txec, lituà, noruec, eslovac, eslovè, letó.... Si molts de catalans fessin com en Pere Soler i ens presentessin amb documentació de la prova PCR de la covid-19 en català, no s'atrevirien a fer baixar la majoria del passatge.