Borràs, contrària a plantejar un altre 1-O

La presidenta del Parlament, contrària a la proposta de la CUP

La presidenta del Parlament, Laura Borràs, s’ha mostrat contrària a plantejar un altre referèndum com el del Primer d’Ocubre en aquesta legislatura. Es tracta d’una proposta que, segons ha avançat aquest dimarts La Vanguardia, farà la CUP al Debat de Política General que se celebrarà a partir d’avui mateix. En una entrevista al Matí de Catalunya Ràdio, la presidenta de la cambra catalana ha assegurat que l’1-O “és un tresor i l’hem de reivindicar com a tal”. A més, ha considerar que “no és factible” organitzar “un referèndum unilateral” en un context com l’actual. Així doncs, ha volgut “reivindicar la vigència de l’1-O” i apostar per una consulta vinculant i pactada amb l’Estat espanyol “amb supervisió internacional”.

Per altra banda, Borràs ha opinat que l’Estat espanyol s’està saltant el que considera una norma bàsica en unes negociacions: “aturar les hostilitats”. Segons la presidenta del Parlament, perquè una negociació amb Espanya pugui tenir èxit, l’Estat ha d’aturar la repressió que exerceix contra els catalans i els seus líders polítics. “Col·laborar amb la part repressora és fer un flac favor”, ha opinat Borràs, encara que no ha convidat Esquerra Republicana de Catalunya a aixecar-se de la taula de diàleg. Sí que ha assenyalat, però, que “mentre hi hagi comoditat en una banda de la taula, no hi haurà negociació”. 

Per a Borràs, l’Estat està còmode amb la taula de diàleg perquè “li serveix per fer veure que allò que està passant realment no està passant”, en referència a la repressió. Ha lamentat que a Junts per Catalunya “no se li hagi permès” seure en aquesta taula. Ha volgut afegit que en aquesta mesa no s’hi ha d’anar a dialogar, sinó a “negociar” per tal d’aconseguir l’amnistia i el dret a l’autodeterminació.

Comentaris

    Gonzalo 28/09/2021 10:58 am
    Pero que hostilidades dice la anormal está????? Que ascazo dais.
      Parsley 28/09/2021 11:15 am
      Hombre, Gonzalazo!
      Jo 28/09/2021 12:44 pm
      Hostilitats, el vol d'osties que et foteria.
        Gonzalo 28/09/2021 2:07 pm
        Aquí los únicos que recibis ostias sois vosotros. Y lo sabes.
      Ha ha ha 28/09/2021 1:27 pm
      Gràcies Gonsalo, els teus comentaris són molt importants per augmentar el sentiment anti-espanyol, gràcies.
        Gonzalo 28/09/2021 2:07 pm
        Más es imposible. Vomitais bilis cada mañana, pedazo de mendrugos.
      No soy falton 28/09/2021 4:55 pm
      Hablas por ti ?
    Luisnomeacuerdo 28/09/2021 11:03 am
    Venga a ver si sois capaces de otro butireferemdum y veremos que pasa. No hay nada que no arregle un buen 155 plus forte.
      Parsley 28/09/2021 11:16 am
      Hombre, Gonzalazo!
      Parsley 28/09/2021 11:17 am
      Serás tú el que pegue a niños y ancianos, con tu valentía?
      Peter smich 28/09/2021 1:23 pm
      Gràcies Mi Coronel ho potser Mi General Luisnomeo-acuerdo ets molt important, els teus comentaris ajuden molt a creà indepes, no paris mai, gràcies.
    el verdugo del Cid 28/09/2021 11:49 am
    I és clar que no es pot fer un altre 1-O: ja es va fer, es va guanyar i ara el que cal és publicar al DOGC el resultat i aplicar-lo, peti qui peti. Una pista: un cop proclamada la independència s'és estat i es pot exercir legítimament la força i, en concret, l'ús de les armes per defensar-te d'un enemic. I em costa imaginar un enemic més fastigós i al que li tingui més ganes que un país ple d'espanyols. Prou de botiflades! Bon cop de falç!
      Gonzalo 28/09/2021 2:09 pm
      Otro rambito de sofá......menuda banda....
    kim 28/09/2021 12:19 pm
    Cal organitzar i exercir la resistència, és la única manera, que pateixi el govern espanyol i la seva economia i ja vindran ellsa demanar de negociar. Cap país s´ha independitzat mai d´Espanya a travers d´un referendúm, Cuba encara seria espanyola si estiguessin esperant un referendum acordat.
    Laura Hagrid Borras 28/09/2021 12:39 pm
    Contraria a tornar a fer un referèndum, contraria a la taula de dialeg, i son els corruptgents els que en 10 anys només han suspès la DUI i ho han enmerdat tot, el pallasso Torra tampoc va aixecar la DUI, estava massa ocupat jugant amb pancartetes i obeint als jueces. Qui dia passa any empeny, només els interessa prUcessar cap enlloc i a final de mes un bon sou que no es guanyan. Es una mosca collonera...
    Jo i que????? 28/09/2021 12:49 pm
    Una altra que vol viure de la moma sense arriscar res. Tots aquets politics una colla de mitjes merdes. La violencia no cal si l'enemic sap que en qualsevol cas s'arrisca a una pandemia d'algun virus d'aquets divertits que corren per Africa, i de passada ja els ho porten als francesos alemanys italians belgues etc que aixi no tindrán ganes de que els asquerosos feixistes espanyols provoquin morts als seus paisos
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 28/09/2021 1:08 pm
    La senyora Borràs té tota la raó perquè, a banda de la dificultat de fer un altre referèndum, quin sentit té fer cap cot i acatar la legalitat espanyola, considerant com a no vàlid el de l'1 d'octubre del 2017, i després desafiar (verbalment de cara a la galeria) aquesta mateixa legalitat proposant un altre referèndum igual ?