L’ANC proposa una nova fórmula per al Consell per la República, gran escull de l’acord

L'entitat s'ha reunit amb les formacions independentistes i proposa reformular el Consell per la República

L’ANC s’ha reunit amb les formacions independentistes per “ajudar a superar alguns dels esculls que estan endarrerint el pacte i que van provocar aquest divendres que no s’investís el candidat Pere Aragonès”. Així ho ha anunciat l’entitat en un comunicat. “Un dels principals temes que s’han abordat aquests dies és la reformulació del Consell per la República”, confirma l’ANC, que “proposa repensar l’organització interna del Consell així com cercar un equilibri de forces en el si d’aquesta organització, amb un nucli dirigent format per dos representants d’Esquerra, dos de Junts, un de la CUP-UNCPG, un d’Òmnium Cultural i un de l’Assemblea”.

Segons l’ANC, aquesta nova fórmula “podria ajudar el Consell a reforçar el seu esperit fundacional i facilitar que reprengui el paper de punt de trobada i coordinació del conjunt de l’independentisme. Així mateix, el Consell també ha d’agafar impuls com a instrument de representació clau en la internacionalització de la causa catalana, per fer visible el conflicte entre l’Estat espanyol i Catalunya., i preparar el país per una declaració d’independència efectiva, quan fracassi l’enèsim intent d’acord amb l’Estat espanyol per exercir l’autodeterminació”.

A més, detalla el comunicat, al voltant d’aquest nucli dur, “hi hauria una segona anella formada per altres
organitzacions polítiques i entitats independentistes. L’objectiu és clar, pensar una organització on tinguin cabuda totes les sensibilitats de l’independentisme i que sigui percebut com a útil tant per als mateixos actors com per a la ciutadania”.

Comentaris

    JOSEP PAGÈS EL AVI CULER DE CARDEDEU 28/03/2021 7:26 pm
    Ja una cosa clara el 14-F Els Catalans ban VOTAR PER TENIR UN NOU GOVERN CATALÀ i un nou President .. NO BAN VOTAR PAS PER AL CONSELL PER LA REPÚBLICA , que controla y es un capricho de PUIGDEMONT DESDE WATERLOO ...Volen el GOVERN AQUI A CATALUNYA -
    Octubrista 28/03/2021 6:48 pm
    El Gener del 2019, l'ANC, en un ple ordinari celebrat a Sant Boi, va decidir impulsar la creació de Consells Locals. Des de les territorials de l'ANC controlades per ERC es va fer boicot a aquesta decisió. "L'ANC promou la creació de Consells Locals per avançar cap a la República Els Consells han de ser una "eina d'apoderament" del municipalisme per "assentar les bases del nou Estat"" https://www.naciodigital.cat/girona/noticia/29302/anc-promou-creacio-consells-locals-avancar-cap-republica
    Lleida 28/03/2021 9:08 am
    Que sou. Esquerranós? Encara m'enrecordo quan la sra Forcadell li demanava al sr Mas posi urnes i ho va fer. Tb que demana a ERC que implementés la independència i aquests van anar a Madrid a posar-se de genolls. ANC sempre demaneu als mateixos. Tb podeu anar passant
      Maria 28/03/2021 3:36 pm
      Jo li demano a l'ANC que respecti als votants de les formacions que estan negociant i deixi de posar-se on no té cap legitimitat per fer-ho. A casa seva, amb els seus assablearis faci el que vulgui, però deixi tranquils als del Consell de la República, que som un altra organització i decidim nosaltres, no l'ANC. En tot cas els socis de l'ANC haurien de decidir si volen una direcció tant partidista com la que tenen, que juga a favor d'ER i en contra de Puigdemont O volen ser una organització neutral.
    Santos 28/03/2021 8:39 am
    Desde la muerte de Franco en Catalunya han mandado los Convergentes,y son sus hijos o nietos los que están en Junts pel Cash y no pueden consentir que mande uno de ERC por primera vez después del gran Tarradellas.Quieren el poder y el manejo del dinero con la ayuda de la ANC y Omnium que si quieren gobernar deberían presentarse a elecciones.Es muy cómodo tirar la piedra y esconder la mano.
    19
    19
    Respon
    OC 28/03/2021 3:36 am
    La ANC sirve mas para diluir la concrecion independentista, que para poner a los "blandos cuasi colaboracionistas" en su lugar. Todo sea por salvar a ERC de lo que ellos mismos evidencian ser. Pero tranquilos, la ANC pronto nos organizara una bonita manifestacion, mientras ERC nos dira que la independencia "ya esta a tocar", solo que primero habra que hace una mesa de dialogo con quien no quiere dialogar, ampliar las bases con españolistas que jamas se sumaran, y unas 87 imposibles cosas mas que iran sacando del Magico Sombrero de Copa de ERC.
    23
    26
    Respon
      Ma Àngels 28/03/2021 1:43 pm
      No desvirtuem que la tasca de l'Assemblea ha estat fonamental !!!!!!!!!!!!
        Rosa 28/03/2021 3:40 pm
        Ha estat. Tu ho has dit. Però ja no és. Ara és una organització partidista i a remolc d'ER
        Rosa 28/03/2021 3:38 pm
        Ha estat, si, però ara ja és passat. L'ANC no serveix de res i és desacredita encara més amb propostes partidistes com aquesta.
    Noves eleccións, i tots a votar la CUP 28/03/2021 12:58 am
    ERC vol liquidar el Consell de la Republica, per pura embeja dels exiliats, que han sigut mes llestos que els pringats (de ERC" que estan a la presó, per burros,
    32
    36
    Respon
      La Guineu sense Carasseta 28/03/2021 3:09 pm
      les GLUP/BLABLABLA son com elPP volen fer el que vulguin i dirli els demes el que tenen que fer.
      Ma Àngels 28/03/2021 1:42 pm
      Totalment d'acord !"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Ma Àngels 28/03/2021 1:41 pm
      Totalment d'acord !!!!!!!!!!!!!!!!
      Mala gent 28/03/2021 8:54 am
      Puigdemont va liquidar el procés, i ara dificulta la formació d'un govern independentista i el debilita. Juga brut i actua com un dèspota.
      42
      38
      Respon
        Ma Àngels 28/03/2021 1:47 pm
        Ja ho diu el vostre nom ... La meva opinió, com la de molta gent és que haurie de besar el terra per on trepitja aquest home!!! No crec que cap de nosaltres fos capaç de fer tot el que ha fet i està fent pel país. ANIMS I FORÇA Puigdemont !!!! Gràcies per la vostra sabiesa i per tot el que segui fent!! Que per molts anys puguem gaudir del vostre lideratge!!!!!!!!!!
      Sants 28/03/2021 8:48 am
      El Púgi es experto en fugas,ya lo hizo en el 92,cuando no quería los juegos Olímpicos que pusieron a Barcelona en el mundo, y se "exilio",por los follones que montaron con los hijos de Pujol y otros Convergentes,por eso casa tan bien con la ANC y Omnium que no aportan nada más que conflictos.Eso si,se inventa un Consell para vivir como Dios. Si que és listo si,mientras haya gente que se lo crea
      19
      21
      Respon
        Ma Àngels 28/03/2021 1:48 pm
        El vostre comentari em sembla denigrant !!!
    On vas Paluzie? 27/03/2021 11:42 pm
    L'ANC no entén res. ERC no vol el Consell per la República. Ells són més del Consejo.
    Ja n'hi ha prou de prendre el pèl 27/03/2021 11:15 pm
    Puigdemont es comporta com un cretí, que demostra no tenir cap mena de nivel, ni cap respecte pels catalans. Les explicacions dels portaveus de JxCAT són pures excuses de nens de pati de col·legi. Elsa Artadi fa el ridícul gràcies a les dèries del seu jefe.
    2
    229
    Respon
      Robert 28/03/2021 3:43 pm
      Carai! Quin nivell que tenen els opinadors d'ER. Tu també cobres del CNI, com el Rufián?
    Luisnomeacuerdo 27/03/2021 9:57 pm
    Gusiluz vendiendo la moto a los lazinazis de débiles mentes. Prepararos para las próximas elecciones generales, los partidos fascistas independentistas serán ilegalizados .
    20
    73
    Respon
    La Guineu sense Carasseta 27/03/2021 9:21 pm
    No tenim alternativa a formar el govern del 52%, deixem les picabaralles i recuperem la confiança mútua.Aupa Catalunya
    26
    14
    Respon
    No és el Consell per la República l'escull 27/03/2021 9:08 pm
    L'escull és que ha estat creat per Puigdemont, i això per alguns és difícil de pair. I sobretot que ell en sigui el president. De canvis se'n poden fer, tot pot ser millorable naturalment. Però el que en realitat volen és anar diluint el més ràpidament possible el rol de Puigdemont com figura protagonista i la seva labor en l'àmbit internacional.
    114
    7
    Respon
      Doctor Strangelove 28/03/2021 5:18 pm
      Aquest fòrum és ple d'idiotes, mira que dir que existeix la República Catalana! Allò que el retardat del batxiller va fer dirar 8 segons, vergonyosos per la raça humana, i que deixaven els catalans a l'alçada d'un homo habilis! Doncs, en fi de subnormals CAT n'és ple. Doc.
    Maquivelo de Vallecas 27/03/2021 9:04 pm
    ERC ha engañado a sus votantes ( los que votaban independencia ), traicionado todo lo habido y por haber, la CUP se ha podemizado ¿opa de los podemitas?, la ANC debería haberse integrado en el Consell hace ya meses y desaparecer como tal, ¿Cuál es la función de la ANC ?, tuvo su momento y lugar, Omnium , como defensora de la cultura catalana , debería llevar su sede a Bruxelles , lejos de las garras de madrid y ser motor cultural del Consell , muchas cosas se pueden hacer , pero frases como "...definir el papel de Puigdemont " , solo indican un odio visceral , porque el M.H.P. President ha hecho las cosas correctamente , otros NO.
    101
    5
    Respon
    Octubrista 27/03/2021 8:54 pm
    El problema és que ERC vol acabar amb el Consell, amb JUNTS, amb Puigdemont i amb l'ANC si no aconsegueix controlar-la com ja controla Òmnium.
    108
    4
    Respon
      Ma Àngels 28/03/2021 1:51 pm
      TOTALMENT D'ACORD AMB TU
    L'ANC mai troba la fórmula correcta 27/03/2021 8:38 pm
    En el cas del Consell per Puigdemont només cal liquidar el xiringuito.
    151
    275
    Respon
    Espectador 27/03/2021 7:40 pm
    ERC no es independentista i els seus votants tampoc, en cas contrari haguesin" capolat" la cúpula d'inútils que la dirigegen.La realitat es crua, els polítics actuals no farán mai la independéncia .Per començar no s'atreveixen a pronunciar aquesta paraula i li diuen" autodeterminació"totalment cursi. Ja fan escudella!!
      Un seguidor de Fuigpelmon 28/03/2021 7:23 pm
      Propongo entre semanas para ERC y findes para JUNTs Juajuajuajua Juajuajuajua! Vaya panorama
    Juan Ripolles 27/03/2021 6:43 pm
    Que es el Consell per la República , i a quina República es refereix ??
    115
    122
    Respon
      Ma Àngels 28/03/2021 1:52 pm
      de veritat que no el coneoixes ?Busca infoirmació!! i te'n assbentaràs
      Pep 27/03/2021 10:55 pm
      A on vius , que ha arribat de Marte,hi ha de llegar i enterarse de las cossas per no passar de ignorant.
      Resposta per jUan Ripollós 27/03/2021 9:05 pm
      El Consell per a la República es refereix a la República Catalana, proclamada amb l'acord del Parlament, després del Referèndum del 1-O, pel President legítim de Catalunya Carles Puigdemont i declarada temporalment en suspens pel mateix president.
      148
      5
      Respon
        Gonzalo 28/03/2021 7:46 am
        Ah... Esos plenos que fueron anulados por el TC,anulacion avalada por el TJUE.... La republikita de los 8 segundos!!!!!!!
    Avia 27/03/2021 6:26 pm
    Nomes falta lANC per aqui enmig, jo no he votat a l,ANC.
    70
    29
    Respon
    LLARENA dPENA 27/03/2021 6:09 pm
    Qualsevol formula funcionarà sempre que hagi acord i interessos comuns. El problema és que EAC (Esquerra Autonomista), d'interés, no en té cap. Perquè no te cap interés real, cert i seriós en la república catalana per molt que l'Aragonés i la resta dels nous autonomistes, s'omplin la boca amb la paraula independència, república i demés. Potser si no hi fos en Puigdemont, encara farien el paripé peró no volen de cap manera que sembli que és en Puigdemont qui encapsala la feina i el lideratge independentista, cosa que en Junqueres, de cap manera, pot fer enpressonat. EAC ha estat membre del CxR des d'el seu inici i a bandda de mantenir-se al marge mai ha deixat de criticar-lo. I no colaborarà honestament amb la resta dels partits mentre el nostre expresident hi sigui amb un paper tan destacat. Alhora que obian la enorme feina que ell, en Comin i Ponsatí estan fent a Brusel.les i a la resta de mon. Resultat evident i real: PUIGDEMONT, 10 - JUNQUERAS, 0.
    98
    13
    Respon
    Cge 27/03/2021 5:58 pm
    Qui es la ANC per demanar un canvi al CxR?, es a cas representant de la gent que hi pertanyem?. També ha demanat el canvi a la taula de diàleg?. NO es toca el Consell per la República.
    151
    13
    Respon