L’ANC als polítics: “L’hora és greu, necessitem un govern de concentració nacional”

Demana "assumir les desobediències necessàries, amb el suport d’un moviment civil que estarà al seu costat en els diferents fronts de confrontació".

Concentració de l’ANC a Barcelona per reclamar la unitat efectiva de l’independentisme després de la “fita històrica” del 14F. En un manifest, l’Assemblea remarca que “malgrat la pandèmia, la repressió i el desànim, vam tornar a demostrar que no defallim i continuem lluitant”, i sentencia que “el poble ha complert; ara li toca als electes actuar en justa correspondència amb la voluntat de la ciutadania expressada a les urnes”, En aquest sentit, el manifest alerta que “l’hora és greu i necessitem un govern de concentració que avanci cap a la independència i abordi la urgència social i nacional en què es troba el país”. Per aquest motiu, afegeix, “demanem a Esquerra Republicana, Junts i CUP-Guanyem que actuïn amb sentit d’estat i treballin per conformar un executiu independentista fort que es construeixi sobre una nova base, la base que dona la confiança i el compromís amb un objectiu comú”. A parer de l’ANC, només un govern de concentració nacional “permetrà fer front als continus atacs de l’Estat espanyol en tots els fronts: judicial, polític, financer i de retallada de drets civils i socials. Assumint les desobediències necessàries, amb el suport d’un moviment civil que estarà al seu costat en els diferents fronts de confrontació”.

L’ANC, que ja ha superat les 15.000 signatures de suport, reconeix la dificultat del pacte: “Som conscients que les estratègies per assolir la independència són diferents. Tanmateix, l’objectiu és comú i, per tant, cal que les tres candidatures independentistes cerquin els consensos necessaris i avantposin els interessos de país als de partit”. Però demana un esforç a ERC, Junts i la CUP per “aprofitar l’oportunitat històrica de la majoria reforçada que ens ha donat el poble de Catalunya i avancem cap a una Catalunya independent“.

Un moment de la manifestació a Barcelona ACN

La lectura del manifest, davant d’unes 3.000 persones, ha anat seguida del discurs de la presidenta de l’Assemblea. Elisenda Paluzie ha volgut deixar clar que “som majoria política i social, i hem tornat a guanyar, com ja vam guanyar l’1 d’octubre. Aquest moviment té unes bases sòlides i fidels que no fallen mai”. Paluzie ha afegit que el 52% dels vots independentistes ens torna “a legitimar internament i externament”.

Paluzie ha explicat que “som conscients que les estratègies de les tres candidatures són diferents quant al moment i al mètode per culminar el procés d’independència. Però es comparteix l’objectiu, hem de trobar consensos en el camí i accions que ens
permetin avançar”. “Ens hem de preparar per a un nou exercici real de l’autodeterminació, que implicarà una confrontació des de la desobediència institucional i civil, i que ha d’acabar amb una proclamació d’independència que, aquest cop sí, ens porti a la
República catalana”
, ha explicat Elisenda Paluzie.

Comentaris

    Con semejante estrategia de movilizaciones nos quedaremos sin votantes 01/03/2021 8:17 am
    Espero que la próxima remesa de vacunas vaya directamente a la ANC
    Luisnomeacuerdo 28/02/2021 9:20 pm
    Estos fascistas independentistas del bloque del 544 de cp, están pidiendo un 155 plus forte a gritos. Veras que suave se ponen de nuevo otra vez. Hora de rebuznar grocñordos de débiles mentes.
    79
    41
    Respon
    Octubrista 28/02/2021 7:53 pm
    Que a la Generalitat hi hagi un Govern més o menys independentista té un interès relatiu perquè un independentista lligat de peus i mans tampoc fa gaire cosa, i dins la presó, encara menys. Té un interès de caire simbòlic i un interès pràctic aprovant lleis de caràcter social que, si després són anul·lades pel poder colonial (que ho seran), obrin els ulls als babaus que encara els tenen tancats. Però ningú que tingui una mica d'enteniment pot esperar que el Govern aixequi la suspensió de la declaració de independència així com així, al menys mentre no hi hagi un grau d'organització de la població molt més gran que l'actual. Esperar això és com si, a la França ocupada el 1940, algun francès esperés que una simple declaració del govern de Vichy pogués posar fi a la ocupació
    Doctor Strangelove 28/02/2021 6:57 pm
    I una altra cosa, els que treballem i paguem la pensió d'aquest iaios no podem anar al bar a la tarda amb els col·legues i fotre'ns els nostres maltes, però ells podem passejar aborregats tots junts pels nostres carrers i contra-venint totes les indicacions contra aquest maleït virus xinès! Els vells al geriàtric i els que pugem el país a viure, això sí que seria una societat avançada i no pas aquest "paripé" que tenim! En fi, Doc.
    26
    90
    Respon
      Un seguidor 28/02/2021 9:00 pm
      Han llamado al IMSERSO o que?... JUAJUAJUAJUA JUAJUAJUAJUA! Venga muy bien, pasen a recoger su bocata gratis! JUAJUAJUAJUA Juajuajuajua!
    Lluït 28/02/2021 6:55 pm
    Necessitem un govern fort format per polítics amb tècnics solvents i de confiança per encarar amb fermesa i màximes garanties la difícil situació actual. Estem farts de picabaralles, idees estrafolàries i xantatges sense cap ni peus de polítiquets més o menys eventuals que ens han deixat clar que no tenen ni idea. del que cal. No aixecarem Catalunya amb trastocats que fan adrenalina fent bovejar la policia ni amb incendiaris de tota mena que no propicien res de bo.
    Doctor Strangelove 28/02/2021 6:39 pm
    Els meus fill miraven la noticia per la tele i em diuen: "Papa, però si tots són vells". En fi, sort que la canalla són el futur d'aquest país, i no pas aquesta colla de cafres! Doc.
    La fanática supremacista sigue engañando a los apesebrados yayos. 28/02/2021 5:31 pm
    Cada vez menos socios y los que quedan son muy mayores; no se les debería engañar con promesas que no verán cumplidas.
    16
    72
    Respon
    Miquel 28/02/2021 4:59 pm
    Els comuns per què no fan la consulta interna del que volen seus militants? si independencia o no? Si república O monarquia? I ERC JxC i CUP, que passin dels 8 escons dels comuns.. si ja tenen majoria absoluta, i ara estan molt millor que abans, són 74, i no hi ha els 36 radicals de Cs al parlament..
    Gerard de sarria 28/02/2021 4:55 pm
    Hi ha molt Vichy entre els comentaris. Col·laboren en el robatori diari de 50 milions D euros. Que fan aquestsrussos a Lituania?
    Un parell de manifestacions més com aquesta, d'unes 3000 persones, i ja serem el 60% o més perquè en l'ANC no sabem arrodonir 28/02/2021 4:42 pm
    Resultats eleccions 14F. Partits al parlament: ERC: 21,31%; JxCat: 20,06%; CUP: 6,68%; Total: 48,05%. Partits indepes extraparlamentaris: PdeCat: 2,72%; altres: màxim total 0,5%. Total indepes: 51,27 màxim. Però l'ANC arrodoneix als enters erròniament a 52%, sent el correcte el 51%. No és molt important però no cal tenir tant de morro.
    30
    92
    Respon
    Dr Sallop 28/02/2021 4:39 pm
    Perdó...perdó, per els meus comentaris anteriors, ia un error a l'impres dels cartells que porten els manifestants : ha sigut un error !! els cartells possen : SOM EL 25%
      Octubrista 28/02/2021 8:03 pm
      Les faltes d'ortografia del "doctor selotit" demostren d'on l'han tret aquest paio els que l'han contractat. "per els" , "ia un error", "impres" , "els cartells possen", diu el ruc !
    Dr Sallop 28/02/2021 4:28 pm
    Censura oi ??
    Pere Lluis G. 28/02/2021 4:16 pm
    La mesura d'aïllar VOX al Parlament, s'hauria d'aplicar també a la CUP.
    Juan Ripolles 28/02/2021 4:14 pm
    La CCAA se nos va de las manos.
    17
    20
    Respon
    Un seguidor 28/02/2021 3:51 pm
    Zzzzzzzzzzzzz...
    Pajaritu 28/02/2021 3:48 pm
    A los Mossos hay que darles una semana de merecidas vacaciones. Poner a la Guardia Civil, con esa semana será suficiente para dejar la ciudad limpia de esa chusma. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    Ramon 28/02/2021 3:31 pm
    Amb tota seguretat, la sentència del ruc de Lleida té relació directíssima amb els resultats electorals.
    10
    27
    Respon
    Elisenda Paluzie = Primàries = Zero escons 28/02/2021 2:58 pm
    La política de la Generalitat la decideixen els que han sortit elegits a les urnes, i no una dona histèrica que es regeix per consignes i que no aporta cap proposta viable i racional.
    15
    32
    Respon
    Ramon 28/02/2021 2:56 pm
    Us n'heu adonat, que TV3 amb tres de tripartit pronuncia sistemàticament en castellà la N i al C d'ANC?
    60
    38
    Respon
    Pajaritu 28/02/2021 2:34 pm
    Palurdie... L’ANC, que ja ha superat les 10.000 signatures de suport... ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    FRAN BCN 28/02/2021 1:49 pm
    Estem farts de fanatisme infantii inútil que no porta enlloc, només a una Itaca inexistent....més decadència a.CAT...
    Manel 28/02/2021 1:47 pm
    Si no s'esta disposat a lluitar al carrer ni us plantegeu una DUI, la primera cosa que hauria de dir l'ANC es aixo.
    Dr Sallop 28/02/2021 1:42 pm
    ia una pancarta que diu : -----vam votar ja sabeu el que volem----- , ho diu am plural, que parli per ell, que no sigui dictador, pero esclar...esta tan adoctrinat , que el pobre ja no sap el que escriu.
    Juan Ripolles 28/02/2021 1:38 pm
    Aixo del 52 % no es correcte oi ??
    Dr Sallop 28/02/2021 1:38 pm
    L'ANC pressiona per un Govern de concentració independentista que no «malbarati» el 52% dels vots, del 23% !! que no del 100x100 dels vots !!!!! nomes del 23% !! si : 5.582.327 en son 100  ------ 1.200.115 en son 23 %  !! com emboliqueu la troca !!!! com mentiu !!!! com voleu enganyar a la gent !! PD : si voleu feu els numeros mes exactes , per mi Ok, pero nomes es el 23 %  !! nomes es el 23 % !!
    69
    100
    Respon
    En fi 28/02/2021 1:32 pm
    Resultat del 14f 700.000 vots menys en llistes indepes, anc un altra con omnium , i grups com iridia, alerta soludaria etc q necessiten a la borregada indepe q continuint jugant,se el tipus al carrer i arruinant catalunya per a a ells continuint cobrant subvencionts Sense fotre ni brot
    110
    100
    Respon