La portaveu del govern espanyol, sobre la Bilateral: “Busquem acords amb Catalunya, però no un referèndum”

Isabel Rodríguez insisteix que la mesa Estat-Generalitat tindrà resultats "que encaixin en la Constitució i la llei'

La portaveu del govern espanyol, Isabel Rodríguez, s’ha pronunciat sobre la reunió de la comissió Bilateral del 2 d’agost i una possible validació dels acords entre la ciutadania. “Busquem acords que pacifiquin la situació política i social de Catalunya, però no estem pensant en un referèndum”, ha volgut deixar clar Rodríguez en una entrevista a ‘El País’. De fet, la també ministra de Política Territorial ha insistit que la mesa Estat-Generalitat tindrà només resultats “que encaixin en la Constitució i la llei”.

“El més important és arribar a acords que pacifiquin la situació, i la posició del govern no ha variat ni un mil·límetre. És la posició de la Constitució i la llei, i d’aquest marc no ens mourem”, ha reiterat Rodríguez. De fet, la portaveu del govern espanyol ha precisat que l’ordre del dia la Bilateral del 2 d’agost ja està enllestit.

Els temes importants a tractar son temes educatius, en matèria de beques, temes d’infraestructures, el ferrocarril”, ha assenyalat Rodríguez. “Esperem concretar alguns traspassos de competències que s’estan treballant. Començarem el traspàs en la gestió de les beques. És la tramitació que està més avançada”, ha desvetllat la ministra de Política Territorial, que no ha volgut anticipar si l’executiu espanyol retirarà el recurs d’inconstitucionalitat contra la Llei del dret a l’habitatge catalana.

“El que puc transmetre és absoluta normalitat, jo no faria una qüestió política d’això. Són qüestions purament tècniques”, ha afirmat Rodríguez, que tampoc s’ha mullat sobre els indults als polítics catalans. “Sincerament, estava molt centrada en les meves tasques (…) Aquells dies estava despatxant llicències d’obres i atenent la neteja de la meva ciutat”, ha conclòs la portaveu del govern espanyol.

Comentaris

    Traducció 25/07/2021 10:52 am
    "Cerquem embolicar la troca i qui dies passa anys empeny i als catalans els portem aixecant la camisa des de fa més de 300 anys..." És la "conllevància", babaus.
    Luna Barceló 25/07/2021 10:55 am
    "Ciudadana del mundo. Creo en la política que transforma la vida de las personas". De quin món?? Quina política???? Quines persones??? Per transformar la vida de les persones que viuen i treballen a Catalunya i formar part del món en pau i llibertat democràtica, li agradi o no cal un referèndum i no ens cap meses de diàleg que mai escolten les vertaderes necessitats del nostre país. Sra. Rodríguez, malgrat tenir 40 anys ser advocada i fer anys que es dedica a la política està vostè ben rovellada i amb idees molt ràncies com les que té el seu partit, al qual li han caigut unes lletres de PSOE a passat a PE. Sincerament an vergonya!
    Erc, diarrea espanyolista, quina pudor 25/07/2021 11:33 am
    Junqueras Dimission, psoe.espanyolista. A la taula del Berberecho Aragones, ves.hi amb dodotis venut Junqueras
      Psiquiatra d'en Narcís 26/07/2021 7:30 am
      Segueixi sense pendre la medicació i el CatSalut no l'acceptarà, haurà d'anar al frenopàtic de Huelva.
    Tenim memòria i la història espanyola es repeteix 25/07/2021 11:42 am
    El juliol de 1931 el Banc de Reus, aleshores puntal financer català, va ésser des de Madrid abocat a la fallida... quan el projecte de l'Estatut de Catalunya era a punt d’entrar a tramitació a les Corts espanyoles... No n'apredrem mai ? Independència.
    Jm 25/07/2021 11:54 am
    Deudeser de la “seccion femenina del movimiento” aquesta noieta…
    ton c. 25/07/2021 12:09 pm
    aquesta és la ministra que va dir si n´haviem aprés, oi. miri sra. ministra no dic el que penso de vosté perque no vull que em fotion a la garjola.
    Ferran 25/07/2021 12:56 pm
    que encaixin en la Constitució i la llei !!!
      Es clar que si! 26/07/2021 3:16 pm
      Però a la constitució i lleis catalanes, les postfranquistes son iguals que les franquistes, no ens serveixen.
    Juan Ripolles 25/07/2021 12:58 pm
    És la posició de la Constitució i la llei, i d’aquest marc no ens mourem.
      Doncs agur 26/07/2021 3:14 pm
      Els catalans marxarem més d'hora que tard de la monarquia bananera de ejpaÑistán!
    X2 25/07/2021 1:24 pm
    Volem llibertat , no estupideses feixistes. Fora els ocupants
    Doncs si vol acords, ja sap que toca! 25/07/2021 4:01 pm
    El MHP Aragonès ha dit que ell demanarà amnistia i referendum acordat. Vostè què oferirà?
    X2 25/07/2021 4:58 pm
    O os portais bien y hablais en cristiano o os mando los guardia civiles, el ejercito i a los nazis
    ton c. 25/07/2021 5:04 pm
    tinc la sensació que en aquesit ITICAR ELS MEMBREDIARI NO ES POT CRS DEL GOBIWERNO MAS PROGRESISTA DE LA HISTOHO FEU MOLT BE, SI SENYOR JA SEMBLEU EL DE nd.RIA
      TON C. 26/07/2021 8:07 am
      ha anat bé tot i el jeroglífic lingÚISTIC.
    Cal dir-ho 25/07/2021 5:55 pm
    No us deixeu aixecar la camisa, alguns des de l'espanyolisme ens diuen, "La independència requereix una majoria amplíssima"... Però, romandre dins d'Espanya, no ? O tots lladres o tots serenos.
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 25/07/2021 7:15 pm
    No en necessitem cap més de referèndum, ja el vam fer el 1-O del 2017 i el vam guanyar malgrat les amenaces i la repressió. Com a conseqüència del resultat, el Parlament de Catalunya va proclamar la Independència el dia 27. Ara tot el que cal és aixecar-ne la suspensió que va proposar el MHP Puigdemont i va acceptar el mateix Parlament. Els que parlen d'un nou referèndum volen ignorar la voluntat que el poble de Catalunya va expressar el 1-O i enterrar la gran victòria d'aquell dia
      Aixecar la suspensió? 26/07/2021 8:58 am
      Per què no la va aixecar ell que la va suspendre i va fugir? O el seu titella Torra? Cada dia fan més fastic i tenen menys credibilitat aquests corruptgents...
    Zyzz 26/07/2021 6:55 am
    Foteu-vos al cul la taula de diàleg .Anem per feina i a la nostre i deixem de perdre el temps d’una puta vegada.
      Anar per feina 26/07/2021 3:11 pm
      10 anys de corruptgents prUcessant cap enlloc per suspendre la dui en segons i fugir deixant-ho tot enmerdat, l'ultim no va tenir tampoc prebots per aixecar la suspensió, es va dedicar a jugar amb pancartetes i obeir als jutges Ñ. Tens res millor per oferir que seura i parlar? per ara, el primer mes ja han alliberat els presos polítics i reactivat la taula per parlar de tot que per obscurs motius els corruptgents volen rebentar, serà que tenen tant d'indepes com PP$O€? Es van convertir quan es va destapar la corrupció de La Famiglia...