La Moncloa recorda “els límits” de Sánchez en el diàleg amb Catalunya

Montero diu que el govern espanyol vol reunir tan aviat com sigui possible la taula de diàleg

La Moncloa preveu que el president de la Generalitat, Pere Aragonès, i el del govern espanyol, Pedro Sánchez, mantinguin una reunió en els pròxims dies o setmanes, però recorda “els límits” del president espanyol en aquest diàleg. Segons la portaveu del govern espanyol, Maria Jesús Montero, els equips de Sánchez i d’Aragonès “posaran en comú les agendes” per concretar la reunió i abordar “qüestions que permetin reforçar els llaços efectius entre Espanya i Catalunya, com és voluntat d’aquest govern“, però “vostès coneixen perfectament, igual que totes les formacions polítiques, quins són els límits que aquest Consell de Ministres i el president del govern han traslladat amb relació a les aspiracions que pugui tenir el govern de Catalunya”.Montero ha fet aquestes manifestacions a la roda de premsa posterior al Consell de Ministres l’endemà de la presa de possessió d’Aragonès. La portaveu ha recordat que “la cortesia i el rigor” després d’un nomenament d’un president autonòmic estableix que Aragonès demani una reunió amb Sánchez, i a partir d’aquí “esposaran en comú les agendes” per fer-la possible.

En tot cas, segons Montero, aquest diàleg estarà emmarcat pels “límits” que el president espanyol sempre ha expressat, en referència implícita a les demandes de les formacions independentistes per a una amnistia per als presos i represaliats i un nou referèndum per votar sobre el futur polític de Catalunya.

Montero ha afirmat que paral·lelament a aquesta reunió bilateral entre els dos governs, el seu executiu està interessat a activar de nou la taula de diàleg. “El diàleg mai sobra i sempre és necessari, i per tant l’interès del govern espanyol és que es reprengui la taula de diàleg tan aviat com sigui possible amb independència de les reunions bilaterals que es puguin mantenir” Sánchez i Aragonès.

Montero també ha estat preguntada pels indults després que aquest dilluns el titular de Justícia, Juan Carlos Campo, apuntés que s’han de veure amb “naturalitat“. “Tinc poc a afegir respecte als indults, no hi ha cap novetat respecte al que hem dit en els últims dies. Estem al tràmit de rebre tots els informes preceptius, bàsicament el del Tribunal Suprem i la Fiscalia, i quan tingui tota aquesta informació adoptarà la seva decisió d’acord amb les seves prerrogatives”.

Repreguntada sobre aquesta qüestió ha insistit: “Quan tinguem la documentació pertinent adoptarem la decisió“, ha dit, i independentment d’aquest fet “cal reprendre l’agenda de la retrobada amb Catalunya bàsicament a través de la taula de diàleg que va quedar interrompuda per la pandèmia”. S’hi abordarà, segons Montero, “qüestions importants de cara al futur per estrènyer llaços entre Catalunya i Espanya“.

Comentaris

    Pere 26/05/2021 9:24 am
    Dialegs de besugos,tothom ja sap que amb caspanya res a parlar
      Diàleg de sords 26/05/2021 10:00 am
      Diàleg de sords. Tenim un munt de noms per a anomenar el Pagellus Bogaraveo, però utilitzes la llengua de l'ocupant. Deixadesa, mandra de consultar un diccionari o algú que domini la llengua...? Besuc, pitxell, boga-ravell, patxano, calet o quelet. A banda que nosaltres en diem "diàleg de sords". N'hi a que quan es tracta d'una llengua diferent de la nostra us esforceu en parlar-la i escriure-la bé, per a no fer el ridícul, per respecte a la llengua en qüestió, etc... però la nostra sembla que tingui barra lliure par a denigrar-la i rebregar-la. No així, no.
    Vendetta 25/05/2021 11:07 pm
    Al enemic ni aigua Catalunya catalana 33
    Doctor Strangelove 25/05/2021 6:27 pm
    A TACITO. Penso, i no erro, que ets un pobre home? sense sensibilitat i amb mol poc coeficient intel·lectual. No val la pena fer-te cas, ets un vulgar personatge que a l'únic que pots aspirar és a millorar els brams que fas. Estàs molt ben ensinistrat!
      Cap agressió sense resposta pacífica i no violenta 26/05/2021 10:09 am
      "Poca sensibilitat", "pobre home"... però, l'equip de Marchena va "creure" fil per randa els falsos i manipulats "informes" i "atestats" fets per aquest individu. Uns informes-pastitx d'emails espiats, notícies aparegudes als mitjans de comunicació i "percepcions" personals (?!). Molt de hi, hi, ha, ha, però, mentre els espanyols ens la foten des de fa segles. Els catalans hem de despertar-nos i reaccionar. Cap agressió sense resposta pacífica i no violenta.
    Claudi 25/05/2021 6:07 pm
    SI bramen es que anem be
      Gonzalo 25/05/2021 6:48 pm
      Mirad si vais bien, que unos están en la cárcel, otros de turismo por Europa, y la mayoría de indepres, con una frustración de tres pares..... jajajajajajajaja!!!!! Seguid así!!!!!!
    A Gonzalete 25/05/2021 5:00 pm
    Per a fer "turisme", el de Juancarlos Campechano i el seu seguici reial fugit i refugiat a Abu Dhabi, als Emirats Àrabs Units i les visites d'amics i coneguts. Quina barra que des de l'espanyolisme sempre obviïn les seves porques misèries i amb molta barra les intentin amagar i projectar sobre els altres. A més com a mínim la monarquia borbònico-espanyola, s'hagués pogut "relacionar" amb la resta de monarquies que encara resten a Europa i en altres estats sempre demòcrates i no pas amb dictadors absolutistes i sàtrapes com els "germans" i la colla d'arreplegats amb els quals sempre es relacionen els borbons espanyols... Una mica de serietat, els hi manca. No cal afegir-hi res més.
      Gonzalo 25/05/2021 5:05 pm
      Pues sí. El campechano esta de turismo. Dime tú qué fiscalía de algun país ha reclamado su presencia en algún juzgado.....tic, TAC...tic,TAC....
        A fer la mà 25/05/2021 5:17 pm
        Ha, ha, ha aquest imbècil encara ens vol fer creure que l'emèrit espanyol està fora del seu estat, de turisme, de vacances i per "desconnectar" de la seva "feina" per voluntat pròpia. No hi ha res més patètic que un espanyol bufat fotent de tot i el ridícul per a intentar defensar les misèries d'Espanya.
          Tacito 25/05/2021 6:01 pm
          Y todo eso, pagado por vosotros ... jajajajajajaja!!!!!!
            Doctor Strangelove 25/05/2021 6:22 pm
            Tacito, ets tan ruc que no saps ni copiar. Tots els com tu sou uns babaus ensinistrats i sense opinió ni criteri. És una pena que tingueu el coeficient intel·lectual tan baix.
            16
            3
    D'on no n'hi ha no en raja 25/05/2021 4:23 pm
    La moncloa recorda que españa és el país més antidemocratic de la història de la democràcia i que a españa és un país amb molta injustícia Ah I que el gobierno de sanchez, té molt present el todo atado y bien atado
    odisea 25/05/2021 4:22 pm
    Nada que hacer ,en este pais de chorizos corruptos y fascistas,Catalunya arruinada si no se marcha corriendo,y madrid a petar.
    20
    16
    Respon
    Independence Process 25/05/2021 3:54 pm
    Prou amenaces, els límits dels catalans no se'ls inventen ni la Moncloa, ni Marchena Lawfare, ni Tacito, ni els fiscals afinadors espanyols de confiança.
    Gonzalo 25/05/2021 3:53 pm
    Los límites son los que establece la Constitución. Y olvidaros de intentar modificar por vuestros santos cojones la frontera española.
      Quim 25/05/2021 8:28 pm
      Gonzalo ets tan limitat com el quòniam.
      Santos Cojones, con dos cojones dos 25/05/2021 4:02 pm
      És clar les fronteres espanyoles des del 1587 les modifiquen els "Santos Cojones" espanyols tot solets. Així els hi va. No hi ha cosa més ridícula que l'espanyolam intentant inventar-se "sentències", per a consum espanyol, com aquest mestretites Gonzalette. Ui ! Atemorits ! Ha!, ha!, ha!
        Gonzalo 25/05/2021 4:21 pm
        Y si queréis modificar la frontera española, haced como todos los demás...venga......hacedlo. ah...no...que sois unos cobardes....ya lo dijo Unamuno: a los catalanes les pierde la estética.
          Ferran 25/05/2021 8:57 pm
          Tricornio que quiere decir tres cuernos. Eres un pobre infeliz.
          Quim 25/05/2021 8:30 pm
          Lo que dijo Unamuno es que en España de cada diez cabezas nueve embisten y una piensa. I vostè ja sap tricornitis covards i mentiders.
            Quim 26/05/2021 8:12 am
            Cert, és de Antonio Machado.
            Gonzalo 25/05/2021 9:01 pm
            Eso lo dijo Antonio Machado, analfabeto!!!!! Jajajajajajaja!!!!!
            27
          Alenyà 25/05/2021 4:47 pm
          Ho farem com ens doni la gana, babau. Farts de la supremacia i la fanfarroneria espanyola, que s'amaga darrere de l'estat sàtrapa espanyol, amb tots llurs aparells, joc brut, lawfare i fiscalia espanyola afinadora, policia patriòtica espanyola tacito, clavegueram, Cni, fons reservats... etc. Diguem-los prou.
            Pol 25/05/2021 5:53 pm
            Correcte. "Pagado por vosotros". Pagat també per nosaltres, certament allò de cornuts i pagar el beure, prou que ho sabem des de fa segles. Un motiu més per a la separació d'Espanya. Els ultra espanyol son, tal com alguns sempre han dit, han estat i son una fàbrica d'independentistes, si més no, fan obrir els ulls a alguns adormits. Ve-t'ho ací. És evident i cada dia més palès, ens cal més que mai la independència.
            45
            Gonzalo 25/05/2021 5:06 pm
            Y todo eso, pagado por vosotros ... jajajajajajaja!!!!!!
            59
        Gonzalo 25/05/2021 4:19 pm
        Apa....que ya es la hora de que vuelvas a ponerte un huevo frito de papel encima de la cabeza mientras berreas andapandanchia..... jajajajajajajaja!!!! Atemorizados estamos!!!!!! Jajajajajaja!!!!!!
          Maria 25/05/2021 4:39 pm
          Ha, ha, ha, si li cou a Gonzalo senyal de música, vol dir que anem bé. Un ultra espanyol es capaç d'intentar fer mofa de qualsevol cosa dels altres, però, aquesta fauna adoren la merda dels vestits de torero amb el paquet urinari-reproductor ben marcat cap a un costat i el barret ridícul al cap... D'on no n'hi ha no en pot rajar.
            Gonzalo 25/05/2021 4:45 pm
            Seguid, seguid...que vais de puta madre...unos en la cárcel, otros de turismo por Europa, y la gran mayoría de indepres, con una frustración... jajajajajajajaja!!! Seguid, seguid...!!!!!
            101
    Ricard 25/05/2021 3:50 pm
    Enesim insult a la intel·ligència castellanista.
    Marc Jimenez 25/05/2021 3:39 pm
    els límits son aquets : Mientras Navarra y el Pais Vasco, gozen de los privilegios fiscales que gozan , contemplados y ratificados en la Constitución Española . Cataluña nunca sera Independiente !! lo entendéis ?? , repito : Cataluña nunca sera Independiente !! y lo sabeis !!!
    Ferran 25/05/2021 3:25 pm
    Reemprender qué? Si no se ha emprendido nada....y con los límites establecidos por Marcelo el ángel de la guarda del Fernández,que debe estar moviendo el rabo. Colla de xorissos.
    X2 25/05/2021 3:08 pm
    Si es comença amb "limits", ja podem plegar
      X3 25/05/2021 4:40 pm
      Jo, no plego. Fins la independència.
        Gonzalo 25/05/2021 4:46 pm
        Pues te vas a hinchar a hacer horas extras.... jajajajajajajaja!!!! Y sin cobrarlas!!!!! Jajajajajajaja!!!!!!
          Independence Process 25/05/2021 5:11 pm
          Ja ho sabem que a tu, com a ultra annexionista espanyol, les hores te les fa el teu estat espanyol, amb joc brut, clavegueres d'estat, judicis i processos judicials farsa, lawfare, policia patriòtica espanyola, fons reservats, espies Mortadel·lo Fernandes i Villarejos, i la col·laboració de la premsa amiga i filtradors a sou... no cal que ens ho recordis. Tu solament cal que escriguis poca-soltades per a fer bullir la teva olla... Però, tot té un final, alguna gent adormida sovint triga a capir i a adonar-se la situació, però, al final preval la veritat i el sentit comú de la independència necessària.
            Gonzalo 25/05/2021 5:28 pm
            Y esas horas extras...me las pagas tú!!!!! Jajajajajajaja!!!! Pringaoooooooooooo........ jajajajajajajaja!!!!! Apa....venga....ponte otra vez el huevo frito de papel encima de la cabeza mientras berreas andapandanchia..... jajajajajajajaja!!!!!!
            157