La Justícia avisa els CDR que envoltar l’estació de Sants és “violència”

L'Audiència de Barcelona aprofita el cas Carrasco per deixar clars els límits

Aquest matí la secció segona de l’Audiència Nacional ha ratificat l’absolució de l’activista Tamara Carrasco. Els magistrats consideren, com la jutge de primera instància, que l’acusació del ministeri fiscal, tot i que al principi era de terrorisme, no havia de reeixir. Ara bé, això no treu que els togats aprofitin l’avinentesa per emetre advertències als activistes, i en concret, a l’activisme independentista.

En concret, recorden que els arxius de whatsapp de Carrasco eren per les convocatòries del 26 i 27 de març de 2018. Uns dies que segons el Tribunal “no es pot qüestionar que es van donar situacions de violència sobre les persones i les coses”. “No es pot arribar a una altra conclusió quan es vessa oli a les principals vies de circul·lació, quan es col·loquen i cremen bales de palla, quan es tallen vies fèrries o quan s’envolta l’estació de tren i metro de Sants, o una protesta davant la Tresoreria General de la Seguretat social, accions de les que es va fer eco Tamara”, adverteix l’Audiència.

Segons el Tribunal, a través d’aquestes accions es desplega una “vis compulsiva a través de la qual es trenca la normalitat de la convivència i es priva a les persones de l’ús pacífic del dret”. En aquest sentit, assegura que aquestes protestes limiten el dret a la lliure circul·lació. Així mateix, insisteix que en democràcia les queixes han de ser “en el marc de protestes pacífiques i respectuoses amb els drets de la resta”.

La part de la sentència de Carrasco

Comentaris

    Vicenç Ramoneda 23/01/2021 8:45 am
    Parlant de justícia. Retiren un popular pa del súper molt perillós per la salut. https://twitter.com/Barbiearruinada/status/1348665937923366912
    Guillem 22/01/2021 10:44 pm
    Tot el que no sigui cantar el "caralsol", remenar l'estanquera i parlar la llengua de l'"imperiu" és violència segons el criteri del PPSOEVOC'S. Es tracta de triar: independència o feixisme.
    Xevier 22/01/2021 9:52 pm
    Per aquesta colla de jutges fatxes qualsevol manifestació és violència. Que bé que vivien amb en Franco sense manifestacions, mals de caps i feina.....!!! Vergonya de justícia!!! Llibertat Presos Polítics i Exiliats...!!!
    Vidal 22/01/2021 8:03 pm
    Estic content. La justicia va posant les coses al seu puesto.
    Bonjan 22/01/2021 7:39 pm
    I els de Jusapol encerclant en Parlamento de Apanya no ho és? Ah no que son dels seus... p..o p...s
    Bonjan 22/01/2021 7:38 pm
    Violencia és el que els hi surt dels dellonsins als jutges franquispanystanistes, que a hores d'ara son molts
    132
    9
    Respon
    capsigrany 22/01/2021 7:03 pm
    Però quins fets estan jutjant? com es poden pronunciar sobre uns fets que no s'estan jutjant!!!!!! aquesta es la justicia
    Jordi 22/01/2021 6:48 pm
    La justícia ens hauria de dir quan, on i com ens hem de manifestar, tal i com fan en totes les dictadures. Com passa sempre a Espanya, els no han estat escollits democràticament s’imposen sobre els que si han estat escollits democràticament
    Ramon 22/01/2021 6:38 pm
    La violència, per no ser delicte, ha de ser progre. Quan la violència és progre està totalment justificada, els violents tenen sempre la raó, els atacats són "fascistas", i la policia que hi intervé, "asesina".
    Ricard 22/01/2021 6:24 pm
    Els castellanistes amenaçant catalans sempre que poden. Com sempre. Però és un gravíssim precedent, ja que poc a poc manifestar-se pacíficament, votar o posar bombes pot ser sancionat amb penes no gaire allunyades. Als fets em remeto. Evidentment aquesta circumstància només és dóna si ets català.
    Manel 22/01/2021 6:16 pm
    Doncs voldria recordar que es pot accedir a través drl parking, del McDonald's o del hotel. Alhora que envoltar, no és el mateix q estar concentrats davant d'una de les entrades
    Els exemples que diuen son trets del franquisme pur i dur. 22/01/2021 5:42 pm
    Justicia franquista, violencia real
    Llibertat per als presoners polítics i retorn dels exiliats 22/01/2021 5:26 pm
    Alliberem els patriotes empresonats.
    Nomar 22/01/2021 5:26 pm
    Com pot ésser "violència" una acció que es fa de forma no violenta ? Els jocs de mans espanyols no tenen límits.
    joandomenec 22/01/2021 5:11 pm
    O siga que qualsevol protesta que molesta la ciutadania és violència. La llibertat de manifestació se'n va pels albellons i aquests elements judicials interpreten les llibertats tal com feia el franquisme. Aquest és el règim del 78, violència judicial.
    GAVANENC 22/01/2021 4:58 pm
    El que varen fer els taxistes a Barcellna tambe ho es..? Fer una mani a la plaça Sant Jaume, tambe...? Al final estornudar tambe ho sera.... Anem donant poder a aquesta justicia ñola i veurem un arribaran....