La Cambra rebutja el manifest empresarial per les “connotacions polítiques”

La presidenta sí que assisteix a l'acte convocat per Foment i Pimec perquè "defensem el teixit empresarial"

La Cambra de Comerç de Barcelona ha decidit no entrar en el joc de l’establishment empresarial, que pressiona perquè no es constitueixi un govern independentista amb el pretext que ha estat passiu davant dels aldarulls per l’empresonament de Pablo Hasél i posant en qüestió la capacitat de gestionar la reconstrucció del país. Tal i com ha pogut confirmar EL MÓN, la Cambra, on hi ha majoria de la candidatura independentista Eines de País, no signarà el manifest ‘Ja n’hi ha prou, centrem-nos en la recuperació’, impulsat per les patronals Pimec i Foment, que té el suport del Círculo Ecuestre, el Cercle d’Economia, el RACC, el col·legi d’Advocats de Barcelona, la Unió de Federacions Esportives de Catalunya, Femcat o l’Associació Espanyola de Directius, però també empreses rellevants com Cirsa, Cellnex, Abgar i Epson, així com del gremi d’Hotelers i diverses entitats de comerç de Barcelona. En total 200 empreses, patronals, entitats i col·legis professionals, que han respost a la crida de les patronals que critica “la paràlisi del Govern davant dels darrers esdeveniments” i defensa el paper dels cossos de seguretat, reclamant un executiu català “estable que prioritzi la recuperació econòmica”.

En declaracions a El MÓN, la Cambra ha explicat per què, tal i com va avançar aquest dimecres al vespre El MÓN, la seva presidenta, Mònica Roca, sí que assisteix a l’acte convocat aquest matí a l’estació del Nord i per contra, no signa el manifest: “Nosaltres defensem el teixit empresarial que és a qui ens devem, i per això anem a l’acte. Però no compartim aquest manifest íntegrament. Aquest manifest té connotacions polítiques en les quals no volem entrar”.

Comentaris

    Doctor Strangelove 05/03/2021 9:14 am
    Tinc als meus haters on fire. No entenen que la seva bilis és la meva victòria. En fi, no tots som iguals, per molt que diguin que estem fets a imatge i semblança del Senyor. Doc.
    Doctor Strangelove 04/03/2021 6:37 pm
    Quina manera de desprestigiar les institucions! Els indepes manifesteu-vos i aneu amb entrepans de paper de plata i quan acabeu feu una bola amb aquest tipus d'embolcall i feu un partit de futbol, però no us fiqueu en coses serioses on ens hi juguem el pa! Doc.
      El paper de plata es molt car! 04/03/2021 8:20 pm
      Jo embolico amb paper d’alumini, “Doctor”
        Doctor Strangelove 04/03/2021 8:36 pm
        Espavilat, al paper d'alumini se l'anomena també paper de plata! En fi, suposo que soc massa culte per aquest pamflet! Doc.
        16
        21
        Respon
          al Strangelove 05/03/2021 8:16 am
          Si, jo si fos tú, escriuria al ABC, ja t'ho vaig dir ahir, i el motiu no es precisament la cultura....
          Doctor Strangenogaireespabilat 04/03/2021 11:17 pm
          Se’l malanomena paper de plata, talòs! En fi, així no arribaràs en lloc...
          Que tonto eres Doc! 04/03/2021 11:15 pm
          Contestando a esto se notan tus doctorados... ¿matematicas y física quàntica? ¡Uy si! Cuanta cultura...
    Jtor 04/03/2021 4:02 pm
    El que em sorpren és la desvergonya de molts d'aquests que van traslladar la seu de les seves empreses a Madrid, la seva nul.la reacció al "saqueig" del diners del catalans per part de I'estat i el seu silenci complice amb la repressió contra milers de persones i I'estrangulament de les inversions de I'estat a Catalunya
    946
    353
    Respon
      Dr Sallop 04/03/2021 6:09 pm
      Parles del CUPO VASCO oi ??
    L'OBSERVADOR ASTORAT 04/03/2021 1:53 pm
    Els "Empresarios Catalanes y muy Catalanes (segons M. Rajoy)", volen que governi elPSC , que és la "Sucursal Colonial" del "Gobierno Ñ más progresista y más monárquico de la historia ". Compte, aquí algo no quadra !!!!!!
    Botifler de montesquiu 04/03/2021 1:45 pm
    Vaya vaya la burgesia catalana espanyolista Que raroo
    Ricard 04/03/2021 12:56 pm
    Bé per la Cambra. No a la politització de la Patronal.
      Anònim 04/03/2021 1:40 pm
      pero si la cambra con todos esos ya esta politizada .. a caso todos esos sectores no estan politizados y españolizados?
    Gonzalo 04/03/2021 12:38 pm
    Putos laZis...... Asco dais.
    1064
    1575
    Respon
      Jo 05/03/2021 8:23 am
      Tu fas fàstic i fas pena per lo desgraciat que ets, no m'agradaria per res estar a la pell dels que t'han de tractar, perquè els amargats, només generant amargura! Au!! Passa a geure i no emprenyis més tros d'inùtil!
      al Strangelove 05/03/2021 8:19 am
      Si, jo si fos tú, escriuria al ABC, ja t'ho vaig dir ahir, i el motiu no es precisament la cultura....
      MOE 04/03/2021 7:00 pm
      Ves a la puta Egppana, fastigos. I no tornis.
      Pere 04/03/2021 4:07 pm
      Marxa a espanya fastigos
      Botifler de montesquiu 04/03/2021 1:47 pm
      Estos colonos.... Que mal lo tienen que pasar en una tierra que no es la suya ainss pobrets, siempre es grande castillaaa
      84
      24
      Respon
    X2 04/03/2021 12:07 pm
    Fora feixistes, n'estem tips dels paràsits del franquisme
    Ramon 04/03/2021 12:04 pm
    Jordi Pujol tenia la raó en pràcticament tot. I per descomptat que la tenia, en pintar com objectiu estratègic clau que l'economia catalana depengués menys i menys del mercat espanyol. Primera perquè competint amb tot el món milloraríem, excel·liríem. I segona i principal perquè seria la manera que Espanya pogués amenaçar i collar menys els nostres empresaris. Però, ateses les circumstàncies, ja prou alteració de llur ordre els significa a molts empresaris catalans la independència ara, com el mer nacionalisme abans, perquè els perjudica les vendes a Espanya, com perquè, a sobre, associem la causa catalana a revoltes de cremadissa, trencadissa i saquejadissa. Jo no sé si als empresaris ens els guanyaríem garantint-los ordre, normalitat, pintant-los una futura Catalunya en la línia democràtica dels països que val la pena d'emmirallar-s'hi, però el que és segur és que, assumint les bestieses pretesament "antisistema", només aconseguirem que l'empresariat en ple es faci el carnet de militant del PSC.
    86
    54
    Respon
    Dr Sallop 04/03/2021 11:55 am
    La Cambra rebutja el manifest empresarial per les “connotacions polítiques” cuan La Cambra es un niu de politiques independentistes !!! en fi : vijileu que la SEAT no foti el camp.....
    76
    284
    Respon
      JoanC 04/03/2021 4:24 pm
      A mi com si es va a rusia amb el putin.
    en fi, res de nou dels vividors 04/03/2021 11:42 am
    Círculo Ecuestre, el Cercle d’Economia, Pimec i Foment, muy muy pero que muy españoles, i poc, poc catalans, tot i que això si, només es preocupen per les seves butxaques, les dels directius, no la dels associats, de la resta oido sordos aquesta gentussa
    La mare superiora 04/03/2021 11:35 am
    que hipòcrites,!!! sense comentaris. Que no ens pasi res a Catalunya, amb gent com Canadell, quina pena.
    47
    286
    Respon
      Duna 05/03/2021 8:26 am
      Que... també t'han de transferir missals? Els de la teva tropa és el que fan...
    Juan Ripolles 04/03/2021 11:34 am
    Independentisme = Miseria.
    2218
    2569
    Respon
      Lisa 05/03/2021 8:27 am
      Unioniste=servilisme
      El Fustigador Español 04/03/2021 1:38 pm
      españolismo = pobreza extrema
      188
      5
      Respon
      odisea 04/03/2021 12:41 pm
      Y en Hispanistan que recauda todos los impuestos que hay.
      Anna 04/03/2021 12:11 pm
      Tinc 72 anys, i m'has fet avergonyi , i a l'hora, m'ha provocat mòlta tristesa de veure que encara hi pugui haver catalans que esteu tan desconectats de la nostra realitat. A mi ningú m'ha "rentat" el cervell. A casa parlem tots varis idiomes, viatgem molt, t'ho aconsello....i constataras, que es diu per Europa sobre Espanya... AMB ESPANYA, TENIM MISÈRIA, OPRESSIÓ I VASALLATGE ASEGURATS
      391
      57
      Respon
        Un comercial itinerante. 04/03/2021 10:55 pm
        Estimada Sra,yo también viajo con mucha frecuencia por el extranjero,en casa hablamos en español y fuera inglés y francés,y supongo que depende con quién se junte uno se hablara de unas cosas u otras,lo cierto es que con las personas que yo me relaciono en el exterior hablan maravillas de España y los españoles,muchos tienen segunda residencia en Catalunya,Levante y Andalucía.
          Jo 05/03/2021 8:35 am
          No sé a on parlen maravelles d'Espanya, potser els teus viatges són cap Etiòpia, Zimbabwe... però cap a Europa, ja et dic jo que no en parlen maravelles, i cada vegada menys!!
          Arxi 05/03/2021 8:33 am
          Potser sí, també hi ha un índex molt alt de residents estrangers a les Balears, ara no t'enganyis, si no fos per el clima, molts no estarien aquí, i la opinió d'alguns no es precisament bona, sobres la política és pèssima, som la riota de Europa, ara si el benestar és el clima i menjar bé, doncs la majoria és per l'únic motiu que estàn aquí. Per cert quan dius que a casa parleu espanyol, et deus referir al castellà, no? perquè l'espanyol com a tal, no és cap llengua set ciències...
        Juan Ripolles 04/03/2021 12:33 pm
        No cal que facis la expossicio que fas, que estas am tot el dret de ferla, pero jo et dic una cosa : Tu a l'hora de signar una Hipoteca t,ho mires am lupa, am l'independentisme nomes teniu ideologia, de diners no parleu, perque ?? m'hagradaria que parlesiu de diners , pero aixo si : que si vasallatge, opresio, tenim miseria ( no la que jo comento ) , en fi, deixat de rentar el cervell, i digam com ens rentaran la butxaca, ara ja ho fan els Vascos per exemple.
        Juan Ripolles 04/03/2021 12:25 pm
        Demostramo am diners, que al cap i a la fi , tot es tema de diners, explicam lo del CUPO VASCO per exemple, no lo dels 16000 mil milions que aixo ja no cola.
        64
        140
        Respon
          odisea 05/03/2021 9:30 am
          Pero con el pp,dijeron que 8000millones era el expolio anual,no 16000 en boca de su ministro de economia,pero el expolio existe ,pero nadie dice la cifra exacta.por algo sera.
    ¡¡¡ZASCA EN TOA LA BOCA A LOS FACHAS!!! 04/03/2021 11:23 am
    ¡Eh! ¡Gonzalo de mierda! Ahi lo tienes, ¡ecspanyordo!