JxCAT proposa en el seu programa que el Consell per la República sigui “autoritat nacional”

Reserva un paper destacat a la mobilització popular i als governs locals

El programa electoral de JxCAT, que la formació ha fet arribar a la premsa aquesta tarda, proposa que el Consell per la República que encapçala el president a l’exili, Carles Puigdemont, es converteixi en “autoritat nacional”. Això es farà a través de l’aprovació d’una resolució al Parlament de Catalunya un cop es constitueixi el nou Parlament de Catalunya. Aquest seria el “primer pas” concret que els junters exposen en el seu programa, un document de més de 300 pàgines.

DOCUMENT: El programa electoral de JxCAT

La resolució que es vol proposar ha de constatar “l’existència d’una nova majoria democràtica a favor de la independència” i ratificarà la vigència de la Declaració d’Independència del 2017, així com la Declaració de Sobirania del 2013 i la Declaració d’inici del procés d’independència de Catalunya del 2015.

Així mateix, la resolució servirà per apoderar el Consell per la República perquè lideri el moviment independentista, “en tant que depositari del mandat de l’1-O”, i perquè el representi internacionalment. El programa també reserva als governs locals i a la mobilització popular un paper destacat en la preparació de la independència. JxCAT preveu operar sense que cap actuació i organització “estigui exposada a la repressió de l’Estat”.

JxCAT, com ja va avançar la candidata Laura Borràs diumenge, adoptarà un seguit de compromisos per crear les condicions que permetin declarar la independència. Aquest dimarts Borràs ha dit que activar la DUI requerirà el suport de més del 50% dels vots emesos en les properes eleccions, però ha advertit que activar-la no vol dir aixecar-la. Per aixecar-la caldrà tenir la seguretat que es pot fer el pas endavant sense recular. El programa especifica que es demanarà un referèndum acordat a organismes internacionals si es confirma la negativa de l’Estat a negociar aquesta sortida.

Comentaris

    jacqme de Montpeller 03/02/2021 11:48 am
    La proposta està molt bé (tot i que a molts pot no agradar). En la meva opinió, no serà engrescadora per al tribunal constitucional, al qual s'haurà d'obeir, ni que sigui per poder continuar fent política. I és que, tampoc no s'ha de contribuir a fer més aburrida i poc engrescadora la campanya electoral. Als que estiguin més o menys convençuts els cal un verb clar on hi hagin pautes de govern més enllà de la ideologia. La Sra. Borrás no sembla molt segura de si mateixa, sobretot quan ho vol demostrar.
    Lourdes Virgada 03/02/2021 12:52 am
    Pero a estos del cunsell este.... Quien les ha votado?
    Doctor Strangelove 02/02/2021 10:10 pm
    Ramon, reconèixer els nostres errors ens fa humans. JxCat només és el somni d'un pertorbat fracassat, incapaç de treure's uns estudis quan tocava. Un frau com va ser també el führer , si hagués pogut entrar a l'acadèmia de belles arts de Viena, probablement hauria estat un artista mediocre i no hagués donat pel sac al món. És un boig, un sonat amb ínfules d'estadista, i la gent decent li hem de plantar cara. No ho van fer els alemanys de bé, i des d'una cerveseria els va conquerir, car tenien el cervell podrit. Nosaltres , els bons, ho podem evitar. No hi ha res pitjor que un fracassat amb ansies de poder. Doc.
    5
    145
    Respon
    Ramon 02/02/2021 8:34 pm
    Cada vot a Junts per Catalunya serà una bufetada en tota la galta dels enemics de la nació catalana. Però bufetada de les que deixen estona la marca de tots i cadascun dels dits. Que s'hagin de menjar amb patates el triomf de Carles Puigdemont serà un plaer dels déus.
    431
    460
    Respon
      Si noi, 02/02/2021 8:50 pm
      i també serà una garantia per seguir processant cap enlloc i buidant-nos les butxaques.
      547
      481
      Respon
    Abril Pasqual 02/02/2021 8:33 pm
    El consell per la República ha de ser l'organització que sostingui l'independentisme. Quedar fora de l'entramat Ñ li dona solidesa. La proposta de Laura Borràs més allà d'un reconeixement i l'intent de connexió en algunes decisions, no pot passar del simbolisme.
    410
    467
    Respon
      el que vulguis nena, 02/02/2021 8:52 pm
      però les menjadores de xuxes te las pagues tu o ho demanes a Can Pujol-Ferrussola.
      478
      407
      Respon
    Angelblau 02/02/2021 8:16 pm
    Carai .. anem la mar de BÉ. Els primers dies i amb enquestes donant per guanyadors els de Ejjquerra eren 3 o 4 els comentaris però ara / avui on els JUNTS ja en son guanyadors a les enquestes apareixen com volets els comentaris dels poltroners, els deu entrar orticaria. Segur
    137
    169
    Respon
      Si noi, quants Volets t'has fumat per escriure així? 02/02/2021 8:55 pm
      Junts pel Sou l'únic que guanyaran serà un deute que hauran de pagar els abduits pels corruptes.
      218
      152
      Respon
    Dra. Anigav 02/02/2021 7:46 pm
    Si a un separatista le engañan por primera vez, es culpa del que le engaña. Cuando le engañan por segunda vez, es culpa del separatista. Y si le quieren engañar por tercera vez, hay ya es que anda por medio el fuigpelmont.....
    56
    208
    Respon
      Quin gust tornarla a veure sra.vagina! Com està el seu home dr.pollas? 02/02/2021 8:57 pm
      records a Tácito ;)
    Venedors de fum, trileros professionals 02/02/2021 7:45 pm
    Vinga crear menjadores! Què no hi ha ningú a can Corruptgència que's guanyi el sou Treballant?
    364
    328
    Respon
    ¡Al que no le gusta se puede ir a ecspanya! 02/02/2021 7:37 pm
    Y si os quereis quedar, me comeis los güevos! Jajajaja jajajaja jajaja Gonzalo! Tu el primero. Luego el Luisgilipollas, los dos doctores h seguidito todos los lovoxtomizados jajajaaj jajajaja jajajajajajajajajajajajajaja
    50
    70
    Respon
    Ramon 02/02/2021 7:36 pm
    Un consell: les fotografies sempre frontals, Presidenta. El somriure!
    38
    41
    Respon
    Ramon 02/02/2021 7:07 pm
    Molt bona pensada, restar fora d'abast del grapeig d'Espanya. Però hauríem de fer també fora una televisió i una ràdio.
    176
    239
    Respon
      Ramoneta i puta 02/02/2021 7:39 pm
      Fill meu, quant hi posaràs tu?
      139
      83
      Respon
        si noi, 02/02/2021 9:02 pm
        comença pagant el deute que van deixar els corruptgents amb tant canvi de seu. després pots continuar amb els missals andorrans i si et queda algo donali a l pobre Osacar que Miss Catalunya el va deixar penjat i empresonat!
        170
        145
        Respon
    un 02/02/2021 7:06 pm
    Tot el que estigui fora de les grapes del estat español es bona idea.Per mostra,sols cal mirar els exiliats,han guanyat tots el litigis.
    217
    28
    Respon
      d'acord 02/02/2021 7:38 pm
      però el xiringuito el pagueu els corrptgents
      186
      128
      Respon
    Octubrista 02/02/2021 6:46 pm
    Jo ja el considero autoritat nacional el Consell per a la República, per una doble raó: per la utilitat objectiva d'un organisme fora de l'abast del poder colonial -cosa que malauradament no es pot dir de la Generalitat i el Parlament de Catalunya- i pel fet de que el Consell hagi estat impulsat pel president legítim de Catalunya, Carles Puigdemont.
    629
    647
    Respon
      Si noi, 02/02/2021 9:54 pm
      Fuigpelmón va perdre tota legitimitat quan va suspendre la DUI en segons i va fugir. Quan li van regalar la inmunitat i no va visitar els presos polítics va perdre... els papers per dir-ho fi!
      178
      56
      Respon
      Dr Sallop 02/02/2021 6:58 pm
      Clasic comentari d'un independentista adoctrinat ! no te desperdici les mentides que escriu am tres ratlles d'escritura.
    Pere Grau 02/02/2021 6:31 pm
    Laura chata : autoritat nacional , podries explicarte millor ? autoritat nacional per a que ??
    169
    107
    Respon
      ¡Pedro Grado! 02/02/2021 7:35 pm
      Hasia tiempo que no desias nada per aquí... veo que sigues disiendo las mismes gilipolleses...
      11
      13
      Respon
    Dr Sallop 02/02/2021 6:28 pm
    JxCAT proposa en el seu programa que el Consell per la República sigui “autoritat nacional” .......................... Caram am acord al l'Estat Español o il-legal com el 1-O !
    TSSO 02/02/2021 5:53 pm
    Un ens fora de l'abast de les grapes de l'estat és una bona idea.
    347
    213
    Respon
      Les menjadores particulars... 02/02/2021 9:08 pm
      ....millor os les pagueu valtros.
      127
      16
      Respon
    La senyora Borràs ven fum 02/02/2021 5:52 pm
    Senyora Borràs, ja s'ha assabentat que a Catalunya hi ha el govern de la Generalitat, que està a anys llum de la seva proposta? Vostès actuen com si a Catalunya no existissin institucions pròpies, i es dediquen a fer el ridícul proposant organismes virtuals que no tenen cap mena d'incidència real.
    364
    257
    Respon
      Si noi, jo havia escrit algo semblant però no m'ho han publicat 02/02/2021 7:42 pm
      Hi afegia que les menjadores se les pagui cadascú de la seva butxaca, ja ni ha prou de malgastar en fum els minsos recursos que tornan de Catalunya.
      135
      24
      Respon
    Ebrenc 02/02/2021 5:43 pm
    Ja tenen programa? El consell s'ha convertit en un xiringuito de Junts, el que podrien fer es retornar els diners al que vam confiar al principi, que seria un altra cosa.
    369
    287
    Respon
    Pajaritu 02/02/2021 5:20 pm
    “autoritat nacional” diu... ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA.. JAJAJAJAJA !!!
    114
    55
    Respon
    snow 02/02/2021 5:18 pm
    Si t'enganyen una vegada és culpa de l'altre, si t'enganyen la segona és culpa teva.
    75
    23
    Respon
      Ramon 02/02/2021 7:05 pm
      En el cas d'ERC ja seria la tercera!
      47
      113
      Respon
        iluminans ramonet! 02/02/2021 10:09 pm
        expliquens les 3 vegades que a tu, tot un prohom corruptgents de socarrel, t'ha enganyat ERC.
    Jeta pura y dura 02/02/2021 5:02 pm
    El Consell per la República sólo es unchiringuito de Puchineli para que los creyentes le paguen la subida del precio de la langosta belga.
    12
    71
    Respon
    Ramon 02/02/2021 4:58 pm
    Ja em veig ERC recuperant el nom que van tenir el Septenni Negre, Esquerra a seques: "Ara ja tampoc som republicans. Ara ja som una altra cosa que encara estem decidint-la".
    39
    85
    Respon
      Ramoneta i puta 02/02/2021 10:11 pm
      Fill meu, t'has tornat corruptgent?
      53
      29
      Respon