JxCat es tornarà a abstenir en la segona volta de la investidura d’Aragonès

Ho ha decidit l'executiva del partit ampliada per unanimitat aquest dilluns al matí

L’executiva de Junts per Catalunya ha decidit mantenir-se en l’abstenció aquest dimarts, en la segona volta del debat d’investidura de Pere Aragonès com a president de la Generalitat. Es confirma així el que apuntaven tots els indicis, en el sentit que caldrà més temps per arribar al pacte. En una compareixença telemàtica perquè està en quarantena perquè és contacte estret d’una persona que ha donat positiu per Covid-19, Elsa Artadi ha anunciat que “per unanimitat” una executiva “ampliada” ha decidit que han de mantenir l’abstenció perquè “no hi ha encara un acord de legislatura” i que això “impedeix anar un pas més endavant i votar a favor”.

Tanmateix, s’ha mostrat “optimista” i espera tenir l’acord aviat, “en els propers dies”, sense exhaurir en cap cas els dos mesos de marge que hi ha fins que les eleccions quedessin convocades automàticament. Posteriorment, a preguntes dels periodistes, que ha dit “dies” perquè no sonés “ofensiu” si parlava de “setmanes”, i ha matisat que “no s’ha fixat cap calendari” i que, en tot cas, “la voluntat és que es faci tan aviat com sigui possible”.

Segons Artadi, l’objectiu de demanar “una mica paciència” i temps per a la negociació és per tenir “un acord sòlid” que garanteixi el bon funcionament del nou executiu. “Anem avançant i teixint confiances”, ha assegurat. I ha garantit que JxCat “vol votar sí” a la investidura. “Ja ho va dir el nostres secretari general, Jordi Sànchez, la setmana passada. Volem que Pere Aragonès deixi de ser vicepresident i sigui president en una nova etapa”. I ha afegit que “la predisposició és bona per part d’ERC i de Junts”.

La prioritat de JxCat és, ha afirmat, “arribar a un bon acord i entrar al govern”, tot i que segons ha sabut El Món algunes veus del partit comencen a plantejar la possibilitat de votar a favor de la investidura d’Aragonès sense entrar, almenys inicialment, en l’executiu, que és el punt on es troba la CUP.

Pel que fa al Consell per la República, que ha estat en el centre del debat aquest cap de setmana i que aquest matí ha llançat un comunicat en el qual s’oferia a reformular-se per deixar de ser un escull, la portaveu de JxCat ha assegurat que aquest òrgan “ha deixat clar que no és ni ha de ser cal escull” en la negociació. Com ja ha fet altres vegades, Artadi assenyala més cap a la discussió sobre la unitat estratègica al Congrés i a “l’estructura” del Govern –no el repartiment de cadires, segons ella– com a principals punts del debat.

Comentaris

    jordi 30/03/2021 10:07 am
    Ya no se como se puedo expresar la vergüenza y la decadencia de nuestra querida Cat.......me da mucha pena. Naturalmente a los de extrema derecha Junts x frincandó antigua convergencia...(ya no nos acordamos nooo? como los de izquierdas .....para vivir del cuento toda su vida a costa con su negociete de la política. Fanáticos míos........ES QUE NO LO VEIS??
    Un seguidor 30/03/2021 9:35 am
    Juajuajuajua Juajuajuajua! Me encanta ver el entendimiento entre indepes... Venga apuestas! Cuanto tiempo durará este gobierno Lazi? 6 meses...1 año...2 quizás?... Un gobierno de izquierda en el horizonte? Porque no...
    ton c. 30/03/2021 9:01 am
    RECORDATORI.EL PRESIDENT PUIGDEMONT, ENCARA ÉS EL PRESIDENT QUE NO VA PODER EXERCIR GRÀCIES A ERC.
      jordi 30/03/2021 10:20 am
      EL FUGADO DEL MALETERO?, EL FUGADO DE LA JUSTICIA?, EL QUE HA PERDIDO LA INMUNIDAD EN LA CEE?, EL FANÁTICO?, EL QUE VIVE A CUERPO DE REY Y SE DESCOJONA DE TODOS VOSOTROS?? Para los menos fanáticos hombreee.....un poco de sensatez, ya sabemos que el proceso está muerto. SUPEREMOS LA FRUSTRACIÓN Y LUCHEMOS POR UNA CAT LIBRE Y PROSPERA
    Ramon 29/03/2021 9:52 pm
    ERC rebutja i saboteja la unitat per la llibertat de Catalunya... i ara reclama unitat per la traïció. Doncs ni de conya.
    Ramon 29/03/2021 9:32 pm
    La posició de Junts per Catalunya és la lògica, la coherent i la decent. Unitat, sí. Però unitat per raons i objectius nacionals. Altrament la unitat no té cap sentit. Si ERC renega de la nació, de la identitat i fins i tot de la normalització del català, i a sobre ara ja se n'"oblida" de la independència, unitat seria traïció. Junts per Catalunya, em sembla que ha arribat el moment de començar a parlar clar d'ERC.
    73
    36
    Respon
    Tripartit no, gràcies 29/03/2021 7:52 pm
    100 % d'acord. I compte amb els acords perquè ERC no els complirà si no els convé, però ho organitzarà de manera que els que quedareu malament sereu els de JUNTS. Pel que fa al CxR, continuaran fent el que fan des del primer dia, intentar destruir-lo
    Doctor Strangelove 29/03/2021 7:05 pm
    Tant de bo s'abstingui el PSC i es vegi que coi és realment JxCAsh: una banda d'hiperventilats fanàtics a expenses d'un batxiller sonat! Doc.
    72
    173
    Respon
    Català 29/03/2021 4:15 pm
    Doncs jo m'abstindré definitivament de votar. I suposo que no será pas l'unic. Aneu a collonar a qui us ho toleri. Jo no.
      Tranquils, neo.fatxes d'epaña 29/03/2021 6:29 pm
      Catala de vox o del gal.illa?
        Pepe 29/03/2021 10:01 pm
        El diputat irlandès Matt Carthy ha protagonitzat avui una intervenció al Parlament irlandès lamentat el silenci de la UE davant la crisi política a Catalunya i ha denunciat el fet que cap líder europeu hagi respost sortint en defensa de la democràcia, els drets humans i la justícia. "Absolutament vergonyós", ha retret. L'eurodiputat ha recordat que el 2017, seguint el compromís amb què es van presentar a les urnes, els partits independentistes van facilitar la celebració d’un referèndum independentista. Ha explicat l’intent de les forces policials espanyoles d’impedir la votació de l’1-O, carregant contra els votants, “amb escenes sense precedents a la història moderna de l’Oest d’Europa”, i que, malgrat tot, dos milions de catalans van votar a favor de la independència. (Sort tenim dels de fora que si ens hem de refiar dels d'aqui...)
        71
        33
        Respon
          La misma mierda de siempre. 30/03/2021 11:06 am
          Flamencos pro-nazis, ex-terroristas y pagados; este prenda ¿ cuánto ha cobrado?. Y por cierto las democrácias mundiales siguen pasando de esta mierda de proceso supremacista.
          Ramon 29/03/2021 10:52 pm
          Espanya i ERC volen esborrar-nos el record de la lluita per la independència.
    Roser 29/03/2021 3:46 pm
    Quin somriure, Elsa. No paiu els resultats. I ni respecta per a un Parlament i una Generalitat de Catalunya. El temps posarà els punts sobre les ies
    101
    206
    Respon
      Illa el lerroux matavelles a destajo 29/03/2021 6:30 pm
      Escrius com el lerroux illa, el mata velles sistema hitleria.gal
      jm 29/03/2021 4:48 pm
      Sempre teniu el botxí del PSC
    bs 29/03/2021 3:08 pm
    ben fet
    Ramon 29/03/2021 2:49 pm
    Molt ben fet, Junts per Catalunya!!! Molt, molt, molt, molt però que molt bé. Em temia que l'abstenció de la primera volta només hagués set postureig.
    67
    11
    Respon
    Clara 29/03/2021 2:28 pm
    Si la gent vol en Perico saltabardisses, que ho demostri votant-lo en condicions de pandèmia controlada i de taules i correus exhaustivament revisats. Aleshores serà igualment una desgràcia, però la gent haurà demostrat que ja li va bé.
    28
    17
    Respon
    Pep 29/03/2021 2:15 pm
    Los únicos que engañan en todo el planeta son los socialdemocratas, que predican una cosa y hacen la contraria al igual que los curas. Y no olvidemos que ERC es socialdemócrata.
      ERCatolics per españa.dei 29/03/2021 6:32 pm
      Socialdemocrates i catolics celestials. Bons cristians amb sotana o mitja sotana
    Luisnomeacuerdo 29/03/2021 1:56 pm
    Vaya ataque de cuernos que le ha dado al pastelero loco con milhaus.
    Puidgemont, President Legitim. 29/03/2021 1:49 pm
    Ben fet, ERC està obsesionada amb el Concell de la República, i es mes necessari que mai, o CdR, o noves eleccións.
    Mala gent 29/03/2021 1:02 pm
    JxCAT s'està convertint de facto en el pitjor enemic de Catalunya i de l'independentisme. Han enganyat a l'electorat i prioritzen les dèries del seu líder, provocant una situació de ridícul monumental.
    139
    220
    Respon
      Joan 29/03/2021 2:40 pm
      Jo la veritat es que ja n'estic fart de tanta tonteria. Que s'en vagin tots a pendre...... Les properes eleccions ens veurem obligats a no votar a aquesta banda d'impresentables. I de moment ells ja cobren.
      33
      45
      Respon
      Clara 29/03/2021 2:27 pm
      Si la gent vol en Perico saltabardisses, que ho demostri votant-lo en condicions de pandèmia controlada i de taules i correus exhaustivament revisats. Aleshores serà igualment una desgràcia, però la gent haurà demostrat que ja li va bé.
      Abstención del PSC y estos mierdas corrupgentes a la puta calle para muchos años. 29/03/2021 2:04 pm
      Y luego a la puta calle la Alcaldesa de Girona con una moción de censura.
      33
      68
      Respon
      Abstención del PSC y estos mierdas corrupgentes a la puta calle para muchos años. 29/03/2021 2:04 pm
      Y luego a la puta calle la Alcaldesa de Girona con una moción de censura.
      11
      106
      Respon
        Ramon 29/03/2021 9:13 pm
        Guaiteu que rabiós que està el Rufián!