El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Justícia atorga el tercer grau el dia que comença la campanya
  • CA

Els presos polítics podran sortir de la presó aquest mateix divendres. Llevat de Carme Forcadell, pendent d’una PCR per contacte amb un positiu a la presó de dones. Cap a les onze de divendres ja serà efectiu, el nou règim d’internament obert que van acordar les Juntes d’Avaluació de Lledoners, Puig de les Basses i la presó de dones de Barcelona i que el mateix dia que comença la campanya ho ha avalat Justícia. De fet, molts participaran en una veritable marató d’actes polítics de campanya arreu del territori. Avui ja han estat notificades les resolucions de justícia als represaliats.

La decisió de Justícia era evident, després que el passat 14 de gener ho anunciés el secretari de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima, Amand Calderó, ho anunciés en una roda de premsa. Calderó va defensar l’autonomia de les Juntes de Tractament davant la decisió de la Sala Segona del Tribunal Suprem de tombar els drets penitenciaris dels presos polítics condemnats pel judici del Procés. Ara, amb molts presos amb gairebé la quarta part de la pena complerta, podran sortir amb el tercer grau o bé gaudir de permisos penitenciaris que els permetrien entrar en campanya.

Justícia emfatitza que els presos polítics porten entre 1029 i 1169 dies a la presó, més de tres anys. També ha destacat que quatre d’ells ja han complert la quarta part de la pena -Quim Forn, Jordi Cuixart, Jordi Sànchez i Jordi Turull- i altres en els propers 14 dies a tot estirar.

A través d’un comunicat, emès aquest matí, “totes les resolucions són el resultat d’una anàlisi individualitzada”. De tota manera, Justícia ressalta que en el conjunt dels casos, les resolucions tenen en compte que, des de l’anterior proposta de tercer grau, han complert mig any més de pena. El Servei de Classificació considera que es “tracta d’un temps suficient per a la confirmació d’una evolució positiva, d’acord amb l’article 104.3 del Reglament penitenciari (RP)”. En aquest sentit, subratlla que “tots han tingut accés al règim de vida en 100.2 i en tercer grau, sense incidents, amb ple compromís amb la tasca encomanada i amb una valoració positiva, tant per al procés de reinserció sociolaboral com per al manteniment del vincle familiar“.

El Servei de Classificació també recorda que el tercer grau és una forma de compliment prevista per l’article 102.4 del RP, que en cap “cas suposa cap buidatge de cap sentència” tal i com apuntava la resolució del Tribunal Suprem que va tombar la primera concessió del nou règim penitenciari el passat mes de juliol.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: fat boy a gener 28, 2021 | 11:32
    fat boy gener 28, 2021 | 11:32
    Son les 30 monedes de plata a canvi del tripartit.
    112
    Icona de dislike al comentari de: fat boy a gener 28, 2021 | 11:32 187
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 12:59
      Ramon gener 28, 2021 | 12:59
      N'hi ha més, fat boy. Pensa en l'encausament de Laura Borràs, que li demanen 15 anys de presó per quelcom que qualsevol conselleria d'ERC descaradament i per norma. O pensa també en les "enquestes" del Tenazas, que volen repetir el frau del 2017: fer-nos creure que hi ha un frec a frec entre ERC i un partit sucursalista (aquesta vegada, el PSC en lloc de l'Arrimadas), amb Junts per Catalunya a gran distància: aquestes "enquestes", aquest frau, també tenen per objectiu fer-nos votar ERC.
  2. Icona del comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 11:40
    Ramon gener 28, 2021 | 11:40
    Espanya va boja, va ja a la desesperada per fer-nos votar ERC.
    136
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 11:40 204
    Respon
    • Icona del comentari de: Nomar a gener 28, 2021 | 12:19
      Nomar gener 28, 2021 | 12:19
      Ets un insuportable carallot quintacolumnista, quina vergonya de personatge. Intentes fer-te el gracioset, però, mai pots amagar ni dissimular el teu pregon, ridícul, i innat annexionisme a Espanya.
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 12:25
        Ramon gener 28, 2021 | 12:25
        Read my lips: TA-RU-GU
  3. Icona del comentari de: Llengua a gener 28, 2021 | 12:14
    Llengua gener 28, 2021 | 12:14
    Cal afegir-hi MATEIX a divendres ? Sempre n'havíem dit "aquest divendres", per a referir-nos al proper divendres o a demà passat o a despús-demà. Crec que en castellà si que van servir molt "este mismo" o "esta misma", perquè no utilitzen tants de pronoms, però cal copiar fil per randa una construcció gramatical, la qual a sobre no ens aporta res ? La frase: "Els presos polítics podran sortir de la presó aquest divendres" diu exactament el mateix, és més curta i no calca el castellà, tots hi guanyem.
    • Icona del comentari de: Llengua a gener 28, 2021 | 12:22
      Llengua gener 28, 2021 | 12:22
      Avui som dijous, volia dir en comptes de demà.
      • Icona del comentari de: Alex a gener 28, 2021 | 12:38
        Alex gener 28, 2021 | 12:38
        Jo soc una persona, no un dia
        • Icona del comentari de: Daniel Defoe a gener 28, 2021 | 12:45
          Daniel Defoe gener 28, 2021 | 12:45
          Una mica de respecte per a en Friday.
  4. Icona del comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 12:20
    Ramon gener 28, 2021 | 12:20
    L'objectiu número 1 d'Espanya és que ERC quedi per davant de Junts per Catalunya. Espanya ens vol fer votar ERC. Qualsevol dia d'aquests cridaran a declarar algú de la família Pujol. Però tornaran a quedar-se amb un pam de nas.
    90
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 12:20 140
    Respon
    • Icona del comentari de: Nomar a gener 28, 2021 | 12:32
      Nomar gener 28, 2021 | 12:32
      Amb els teus comentaris poca-soltes demostres el teu espanyolisme. Les trampes que fan des dels aparells de l'estat espanyol quan detenen per "terrorisme", "sedició" i "rebel·lió", publiquen uns comptes bancaris falsos o aprofiten per a filtrar un "registre" domiciliari a algú...quan hi ha eleccions o una data assenyalada, perjudiquen tot l'independentisme, no únicament una llista electoral. Prou que ho saps, però utilitzes el teu estil repugnant de quintacolumnista que vol dissimular com qui no vol la cosa, és el que té escriure massa bajanades, que et delates i cada dia et retrates més i amb més detalls, carallot.
      153
      Icona de dislike al comentari de: Nomar a gener 28, 2021 | 12:32 1
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 12:55
        Ramon gener 28, 2021 | 12:55
        Bé, és un primer pas. Ara ja admet la guerra bruta, que aquesta guerra bruta apunta sempre en una mateixa direcció política i que l'objectiu és danyar l'independentisme. Tot un avenç. Jo de moment ja ho deixaria aquí. No vulguem tampoc córrer massa. Jo deixaria que ell mateix en tragués ara les òbvies conclusions encara que de moment no gosi reconèixer-les. I a males, si no les veu, ja l'ajudaríem.
        • Icona del comentari de: Nomar a gener 28, 2021 | 13:20
          Nomar gener 28, 2021 | 13:20
          Ramon, tu ets entre altres coses molt curtet de gambals, no? Quina pena que a sobre de suportar l'inefable clavegueram de l'estat espanyol, haguéssim de veure "publicats" els teus comentaris de nivell de clavegueronet pudent d'espanyolisme. En comptes de fer el mec, perquè no et dediques a que persones renegades cognomenades "Samaranch", "Bosch", "Alzina", "Bou", "Garriga.", "Valls"... deixin d'enlluernar-se i remar per Espanya, en comptes d'arremetre sempre contra una part de l'independentisme que no t'agrada ?
          • Icona del comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 13:55
            Ramon gener 28, 2021 | 13:55
            "No som independentistes" (Ernest Maragall a FAQs). Això el cap de llista a la ciutat de Barcelona. El cap de llista per anar a Madrid, el Yoyas, també ha dit i repetit que ell no és independentista però en el seu cas l'aclariment era del tot sobrer. Tanmateix, que ERC digui que "la independència ara no toca" (o que és impossible) és una raó menor perquè hi haguem d'estar en contra. Molt més greu, al meu parer, és que no sigui nacionalista.
            Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 13:55 61
          • Icona del comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 13:59
            Ramon gener 28, 2021 | 13:59
            Tots aquests renegats catalanament cognomenats que esmentes volen que votem ERC. Entenguem-nos, ells voldrien que votéssim PSC. Això, ara i sempre. Però com que de moment no ho veuen factible, és per això, que llur Pla B circumstancial és fer-nos votar ERC. El Grup Godó vol que votem ERC. El Foment vol que votem ERC. I més que pretendre discutir una evidència tan clamorosa com aquesta, el que hauria de fer el votant decent d'ERC que no està lligat per dependre d'alguna menjadora és preguntar-se exactament PER QUÈ tots els enemics de la nació catalana ens volen fer votar ERC?
            4
            Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 13:59 53
  5. Icona del comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 12:26
    Ramon gener 28, 2021 | 12:26
    Votar ERC és votar allò que Espanya vol que votem.
    69
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 12:26 126
    Respon
  6. Icona del comentari de: @ Ramon a gener 28, 2021 | 12:33
    @ Ramon gener 28, 2021 | 12:33
    Ves-te'n a la merda.
    101
    Icona de dislike al comentari de: @ Ramon a gener 28, 2021 | 12:33 19
    Respon
  7. Icona del comentari de: Llibertat per als presoners polítics a gener 28, 2021 | 12:41
    Llibertat per als presoners polítics gener 28, 2021 | 12:41
    Volem els líders d'associacions empresonats, els 7 polítics empresonats, els exiliats i els que pateixen represàlia de l'estat espanyol per motius polítics, lliures. Cap agressió de l'estat espanyol sense resposta pacífica i no violenta.
  8. Icona del comentari de: Gonzalo a gener 28, 2021 | 12:45
    Gonzalo gener 28, 2021 | 12:45
    Buenos días. Aquí Hotel Lledoners.
    • Icona del comentari de: fat boy a gener 29, 2021 | 09:40
      fat boy gener 29, 2021 | 09:40
      Em pot posar amb els presos politics?. Ah, que no hi son, gracies.
  9. Icona del comentari de: David a gener 28, 2021 | 13:07
    David gener 28, 2021 | 13:07
    A sota hi ha un comentarista repetitiu de nom Ramon, que tracta els lectors d'aquest diari de babaus i curts de gambals. La majoria de lectors votarem per llistes independentistes, és més, alguns sovint hem canviant de candidatura, sempre independentista. El nostre país és divers i per això hi ha candidatures democràtiques independentistes diferents, altres ens voldrien "adoctrinados" i de "pensamiento único". Jo celebraré que l'independentisme mantingui la majoria com ara i encara més si el nombre de vots independentistes supera el 50%, guanyi ERC o Junts per Catalunya. Però, mai mai faré com en Ramon, ço és remar en contra d'una candidatura. Quan siguem un estat independent ja afinaré més el meu vot, com en qualsevol estat democràtic independent. Soc lector des de fa temps d'El Món, i ja coneixem aquest element ple d'odi, insulta el centre esquerra polític, és obtús, i a sobre sempre denota xenofòbia, suport a Trump, li agrada que votin a VoX etc, un panorama de ximplet ultra, populista =estirabots, insults i "solucions" fàcils per a problemes complexos.
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 13:17
      Ramon gener 28, 2021 | 13:17
      Que ja se n'hagi adonat del ridícul de signar un mateix "Sentit Comú" també és un avenç. Cal tenir paciència. Són massa rucades per pretendre-les reconduir totes de cop. L'important és que les passes siguin en la bona direcció.
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 13:22
      Ramon gener 28, 2021 | 13:22
      Ah, per cert, que no havíem quedat ahir que si no encertaves a veure per què ens podria convenir que bona part del vot tavernari de Colono's no tornés al PSC sinó que se n'anés a VOX, em demanaries que t'ho expliqués. Veig que en canvi en desbarres sense més. Això ja no tan bé, veus? Això és una passa enrere.
  10. Icona del comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 13:14
    Ramon gener 28, 2021 | 13:14
    En fat boy suggereix que aquesta mesura dels sociates té un clar objectiu electoralista en favor del tripartit. Ell du que són "les 30 monedes". Hi estic d'acord, però "pagaments" n'hi ha més. L'operació per fer-nos votar ERC és tot un pack. Pensem per exemple en l'encausament de Laura Borràs, que li demanen 15 anys de presó per quelcom que qualsevol conselleria d'ERC ho fa per norma. O pensem també en les "enquestes" del Tenazas, que volen repetir el frau del 2017: fer-nos creure que hi ha un frec a frec entre ERC i un partit sucursalista (aquesta vegada, el Menistro de la Mort en lloc de l'Arrimadas), amb Junts per Catalunya a gran distància: aquestes "enquestes", aquest engany, també tenen per objectiu fer-nos votar ERC.
  11. Icona del comentari de: Un mosso a gener 28, 2021 | 13:50
    Un mosso gener 28, 2021 | 13:50
    Quico ets un vocero dels indepes, no tens cap nivell periodístic!!! fer servir les expressions "presos polítics" o "represaliats" demostra què poc objectiu ets. Ves a Waterloo a demanar ordres a l'amo.
    666
    Icona de dislike al comentari de: Un mosso a gener 28, 2021 | 13:50 136
    Respon
    • Icona del comentari de: Genís a gener 28, 2021 | 13:56
      Genís gener 28, 2021 | 13:56
      Un mosso de magatzem ? A quin magatzem treballes ?
      • Icona del comentari de: Un mosso a gener 28, 2021 | 15:10
        Un mosso gener 28, 2021 | 15:10
        A una ABP de la Regió Policial Metropolitana Barcelona....
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 15:44
      Ramon gener 28, 2021 | 15:44
      Tants de positius són un bon indicador de la coïssor i vermellor de llur anus.
      36
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 15:44 44
      Respon
    • Icona del comentari de: Un mosso d’atura? a gener 29, 2021 | 08:48
      Un mosso d’atura? gener 29, 2021 | 08:48
      O de la Montserrat Tura?
  12. Icona del comentari de: Maria a gener 28, 2021 | 14:05
    Maria gener 28, 2021 | 14:05
    Ramon moltes de nosaltres votarem independentistes, tu vota qui vulguis, però no cal que t'irritis tant, tranquil, home.
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 28, 2021 | 14:20
      Ramon gener 28, 2021 | 14:20
      No m'irrito pas, Maria. Paraula del nen Jesús. Més aviat seria a l'inrevés. Però gràcies per l'interès.
  13. Icona del comentari de: Llibertat per als presoners polítics a gener 28, 2021 | 15:39
    Llibertat per als presoners polítics gener 28, 2021 | 15:39
    Els líders d'associacions empresonats, els 7 polítics empresonats, els exiliats i els que pateixen represàlia de l'estat espanyol per motius polítics, els volem lliures. Cap agressió de l'estat espanyol sense resposta pacífica i no violenta.
  14. Icona del comentari de: Maria a gener 28, 2021 | 17:13
    Maria gener 28, 2021 | 17:13
    Votar ERC, és allò que no vol en Ramon que votem i que diu que no els votem perquè és votar allò que Espanya diu que vol que votem. Finalment ho he entès, he trigat gairebé tot el dia per a resoldre-ho, jo no soc una èinstein.
    33
    Icona de dislike al comentari de: Maria a gener 28, 2021 | 17:13 48
    Respon
    • Icona del comentari de: Vota a qui vulguis a gener 29, 2021 | 07:18
      Vota a qui vulguis gener 29, 2021 | 07:18
      Jo no voto ni corruptes, ni lladres ni processistes cap enlloc. Em queda ERC, CUP i res més, no han deixat presentar-se el PACMA.
      42
      Icona de dislike al comentari de: Vota a qui vulguis a gener 29, 2021 | 07:18 23
      Respon
  15. Icona del comentari de: Nomar a gener 28, 2021 | 17:38
    Nomar gener 28, 2021 | 17:38
    Aquí sota (amb permís d'en Ramon) hi ha un mosset o xavalet, que escriu que fer servir les expressions "presos polítics" o "represaliats" és poc objectiu. Jo li recordo uns detallets, n'Adrià Carrasco va ésser perseguit acusat de "terrorisme", "sedició" i "rebel·lió" delictes molt greus, se'n va anar exiliat a Bèlgica i ni la justícia espanyola, ni l'estat espanyol, ni ningú el va reclamar com a presumpte "delinqüent" tant perillós i acusat de fets tant greus ... i al cap de tres anys la justícia espanyola n'arxiva el greu cas; a la Tamara Carrasco la varen segrestar durant dos anys i empaitar, per a res... i així anar fent. Per la qual cosa les pancartes : "Presos polítics i exiliats / Free political prisoners and exiles | Llibertat d'expressió i opinió / Article 19è de la declaració universal dels drets humans" tenen cada di més vigència. El llaç groc representa la protesta contra la ignomínia de les clavegueres de l'estat espanyol, és més vigent que mai i se'l fa seu qualsevol demòcrata del món.
    • Icona del comentari de: Gustau a gener 28, 2021 | 20:15
      Gustau gener 28, 2021 | 20:15
      El llaç groc està datat al nostre país des del 1704. El borbó Felip V va arribar a afusellar desenes de catalans per dur aquest símbol, ara la borbonalla no us atreviu a fer-ho, cosa d'agrair. Fes-t'ho mirar això dels símbols americans, si els "símbols americans" són propis d'arreplegats, t'estàs referint a molta de gent que segueix la simbologia americana, la Coca-Cola, els films de Hollywood, els cornflakes, black friday, Halloween... A més a més ningú li importa la teva alegria per l'afició anal. Tros de quòniam !

Respon a Nomar Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa