Junts i ERC carreguen contra el Tribunal de Comptes

El tribunal ha procedit a embargar els béns als alts càrrecs del Govern en rebutjar els avals

El Tribunal de Comptes ha decidit embargar els béns dels vint-i-vuit exalts càrrecs del Govern que s’havien acollit als avals de l’Institut Català de Finances, i les reaccions dels líders de Junts i ERC no s’han fet esperar. El president d’ERC, Oriol Junqueras, un dels afectats, ha dit que “dos anys després de la sentència, la persecució contra l’independentisme persisteix i s’intensifica”, en referència al fet que avui és el segon aniversari de la sentència que el va portar a presó. Ho ha titllat de “persecució” i ha insistit que “no defallirem en l’aposta per l’amnistia, el referèndum i la independència.

En el mateix sentit, el president Carles Puigdemont, que també ha estat embargat, ha dit en to irònic: “Ja ens n’hem adonat” i ha compartit la notícia que PSOE i PP han arribat a un acord per renovar el Tribunal Constitucional i el Tribunal de Comptes.

L’expresident Quim Torra també ha reaccionat a la decisió del Tribunal de Comptes i ha assegurat que “amb Espanya no hi ha res a fer”. “Ens diuen a crits que l’única solució és la independència. Ni taules de diàleg ni cap altre engany resoldrà la repressió política i judicial, l’escanyament econòmic o la persecució sistemàtica contra el català”, ha reblat. En el mateix sentit, el vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ha dit que “Espanya ni canvia ni canviarà”.

Jordi Turull també ha compartit un missatge similar i ha dit que “amb aquest Estat no hi ha res a fer”. “El seu ànim d’escarment i venjança vers la voluntat de les urnes a Catalunya no te límit. Tot el suport a totes les iniciatives per ajudar solidàriament als afectats”, ha escrit, després de conèixer la decisió.

“Passar a l’ofensiva”

Quan s’ha conegut la decisió, l’Assemblea Nacional Catalana ha instat l’independentisme a “passar a l’ofensiva, també en el camp jurídic internacional”. “Un nou episodi de criminalització arbitrària per debatre a l’exterior sobre el dret d’autodeterminació. Vulneració de drets fonamentals inacceptable i impròpia d’un estat democràtic”, han escrit al seu compte de Twitter. A banda, Òmnium Cultural ha denunciat “la repressió incessant dels poders de l’Estat, que ha decidit arruïnat la vida de servidors públics” i ha assegurat que “no ens aturaran”.

Comentaris

    Amill 14/10/2021 5:11 pm
    Res d`aprovar els presupostos ,només veiem revenja, rencunia i odi, que els aprovi el Tribunal de Comptes.
    La papallona viu 14/10/2021 5:16 pm
    Menys queixes i passeu a fer efectiu l1-O... independència o mort....feu efectiva la república i que'ls bombin a tots aquests descerebrats feixistes.ñordos.El poble mana i vol que us desempallegueu d'aquest puto país de merda que només té l'assassí Franco al cap. Tenen merda en comptes de cervell. Fora de Catalunya tots els immigrants i fills d'immigrants espanyols inadaptats. Catalunya no és ni serà mai España.//*// Som República.//*//
      jojojo 14/10/2021 9:27 pm
      jajajaja
      MHP 15/10/2021 7:56 am
      Independència o mort,🤭🤭🤭 Estàs disposat a morir per l'independència? ets un babau.
    kim 14/10/2021 5:25 pm
    Recordo quan jo anava al cole, em vaig barallar un parell de vegades, vaig perdre les dues baralles, però mai més cap nen va gosar ficarse amb mi, sempre anaven a per els nens que abaixaven el cap i és mantenien aguantant l´abús per a no buscar conflicte, això és el que ha passat a ERC.
    Si no hubierais dado un golpe de Estado , no tendríais este problema. 14/10/2021 5:36 pm
    Corred, corred al TEDH veréis el fenomenal ostiazo que os vais llevar, o bien os podéis largar todos a Bélgica.
      @Si-no-hubierais-o-hubieseis 14/10/2021 6:54 pm
      Que cínic que un espanyol vulgui atribuir-nos i intentar donar lliçons sobre "cops d'estat". No hi ha persones més cíniques i superbes que els ultraespanyols il·luminats.
    Català 14/10/2021 5:46 pm
    Si, si. Però bé que doneu suport al govern espanyol.
    Paral.lelisma amb Moià, oi Paco T. I companyia? 14/10/2021 6:17 pm
    Estic al costat de tots els que patiu aquesta persecució, a mi I a nou més també ens van portat al TCuentas de Madrid. Dos anys d'angoixes, pors, advocats. tres vam emmalaltir de càncer. Pisos embargats. estic parlant de l'afer de l'ajunt de Moià El més greu és que ens van denunciar els d'ERC de Moià. També es van denunciar a si mateixos. A mi per haver votat que si a pisar gespa al camp de futbols, ells també havien votat que si. El que ha fet Espanya sembla que estava assejat a Moià. Un dia s'haurà de revisar. Als dos anys els de TCuentas va estripar la denúncia, a veure si ara passa igual.
    Hi ha alguna diferènciaa? 14/10/2021 6:22 pm
    EIXAMPLAR LA BASE.... Aquí us la teniu, ERC!I ara a votar pressupostos españols mentres el PSOE I EL PPE es reparteien el pastís de les renovacions judicials. Què deies què, Rufián?, que si deixeu caure el gobierno potser pujarà el PP?
    NO als pressupostos 14/10/2021 6:39 pm
    No als pressupostos. ERC si voteu els pressupostos perdreu tota credibilitat
    Urnes versus jutjats 14/10/2021 6:45 pm
    Parel.lalisme amb Moiá )cont) va ser un aval fort per a ERC de Moià. Quan el TCuentas va estripar la denúncia ERC ja feina dos anys que tenien l'alcaldia. El seu lema havia estat "si no els vencem a les urnes ho farem als jutjats"
    Espectador 14/10/2021 6:46 pm
    A part de protestes algunfet real? Com no aprovar els pressupostos,aveure si el PSOE descobreix que si que pot fer alguna cosa per parar la repressió. També es pot no fer res,vi deixar que aquesta gentadsa continuï embargant. ERC està en una posició insostenible, encara que em temo que entre vots positius i abstencions si que al final aprovarà els pressupostos. Serà molt trist si ho fan, mirant el que està passant sense fer res
    Som catalans 14/10/2021 6:49 pm
    El 1659 rei de Castella, sense cap dret a fer-ho, va lliurar el nord de Catalunya a la corona francesa. La combinació de l’obstinació i la supremacia castellana (que a més a més volia castigar als catalans, oh ! quina cosa més estranya, no ?) encegada a conservar Flandes, que a la fi tanmateix va perdre i l’habilitat dels negociadors francesos va ser cabdal per al malaurat resultat final en l'anomenat tractat dels Pirineus. Per això ara hi ha catalans sota sobirania francesa, cosa que demostra que els catalans no som espanyols, per dos motius perquè també hi ha catalans "francesos" i perquè l'estat espanyol no s'ha preocupat mai de recuperar el nord de Catalunya, 4.116 km², mentre sempre reclamen un penyal andalús lliurat al Regne Unit mitjançant un altre tractat, el d'Utrecht -54 anys després del tractat dels Pirineus-, cal recordar que aquest penyal té una superfície de 6,5 km² i s'anomena Gibraltar ?
    Luisnomeacuerdo 14/10/2021 7:40 pm
    Fascistas Independentistas cabreados, señal de que vamos bien. Todo en orden.
    jaume 14/10/2021 7:54 pm
    com recolzin els pressupostos.. no voto mai més res indepe. Politica de xoc frontal.
    Lo mejor de todo? 14/10/2021 9:01 pm
    Que los golpistas de ERC y ex-CiU van a aprobar los presupuestos de España! jojojojo y se quedan sin 3000 Millones de euros para el Prat por proteger un put.. lodazal lleno de mierd... jojojo
    Octubrista 14/10/2021 9:04 pm
    Molta xerrameca però ja els veureu, ERC i JUNTS votant a favor dels pressupostos de l'"imperio" per no desestabilitzar l'Espanya del PPSOEMOC'S
    ... 14/10/2021 9:48 pm
    Ole tu la taula de diàleg. Il•lusos!
    Vendetta 14/10/2021 10:44 pm
    Botiflers kuan us token la pasta espavileu e orioljudes? E fuigpelmon? Aneu a la taula de sumisión a fer el canelo aneu, mes chechenos y menys madalenos
      Aigualit 15/10/2021 7:58 am
      Vendetta, treu el mitjó de la boca, que no s'entén res del que dius
    Abstencionista. 15/10/2021 8:07 am
    Jaume, benvingut a les meves files . Aprovaran els pressupostos, naturalment.
    miquel puigpelat 15/10/2021 10:16 am
    A part de fer-ne publicitat, a veure què fan a partir d'ara.