Junqueras reclama “una república per a tota la vida i no una DUI d’uns segons”

El president d'ERC avisa que renunciar al diàleg tanca les portes a la comunitat internacional

El president d’ERC, Oriol Junqueras, ha assegurat que no volen una DUI que duri uns segons i que, després de l’experiència de 2017, cal “preparar-se” per a fer una república “per a tota la vida”. En una entrevista a RAC1, Junqueras ha defensat que per fer la república cal ser reconeguts internacionalment i “aconseguir ser més i més forts”. El líder d’ERC ha parlat de convèncer a les àrees del país que encara no volen la independència i ha situat l’objectiu d’anar derrotant el PSC a l’àrea metropolitana. Ha dit que renunciar al diàleg seria “absolutament contraproduent” perquè “tancaria les portes a la comunitat internacional”. Ha constatat que no s’ha de posar una data a la independència perquè depèn del que es trigui a convèncer a la gent.

El republicà ha evitat posar data a la independència perquè, ha afirmat, que dependria de la feina que es faci per convèncer a la ciutadania, de la multilateralitat i del context internacional. “Nosaltres podem dir el que ens sembli oportú però si ningú ens reconeix, no funciona“, ha destacat. De cara al 14-F ha demanat superar el 50% de vots independentistes per tenir “arguments” davant la comunitat internacional. En cas que no se superi, ha explicat que se seguirà treballant per superar els “percentatges que toquin” i per convèncer a la gent del país. 

Sobre el diàleg amb l’Estat ha afirmat que seria “absolutament contraproduent” renunciar-hi. En concret, el president d’Esquerra ha opinat que abandonar el diàleg amb el govern espanyol tancaria les portes a la comunitat internacional i a una part de la societat que vol que es defensin les idees. “És la manera per aconseguir que siguem més”, ha detallat. “No podem cedir la bandera de la negociació“, ha conclòs. 

Després de la polèmica sorgida al voltant del cas de l’Institut de les Lletres Catalanes que afecta la candidata de Junts Laura Borràs, Junqueras ha evitat respondre si es tracta d’un cas de corrupció i si la veuria com a consellera en un Govern liderat per ERC. “Cada formació es responsable de prendre les decisions que cregui i té el nivell d’exigència que creu“, ha opinat després de dir que si Borràs hagués estat militant d’ERC se li hauria demanat la renuncia com a candidata per estar “net de qualsevol sospita”.

Comentaris

    Tripartit no, gràcies 05/02/2021 7:31 pm
    .... Jo que esperava que Junqueras aclarís a quina "república" es refereix.. Al menys podria haver explicat el perquè es va reunir amb Mariano Rajoy, quan era vicepresident de la Generalitat, d'amagat del president Puigdemont i de què van parlar..
    LSO 05/02/2021 7:30 pm
    Este tipo ya roza la psicopatía, ha salido de la cárcel, y parece una batidora de 2000 watios. TV3 lo saca cada día y ha Puigdemont lo evita todo lo que puede este Sanchis vendido a ER.
    LLARENA dPENA 05/02/2021 7:24 pm
    La repúblic a per tota la vida ... per quan, Junqueras? Estarà EAC (Esquerra Autonomistsa) perrparada per aconsweguir.la ... dintre de20,30, 50 anys?. Potser mai, oi?. Perquè ja no voleu cap república, potser ni la espanyola, i encara menys a CAT. EAC només vol gestionar la GESTORIA de la GENE, i aceptant sempre tot el que li digui els diferents governs nyordos. Incl´´os si governés VOX la resta de pallasos. Qué baix has caigut, Junqueras. Ja només dius tonteries i paso vcergonya aliena per culpa teva. Fas molta pena.
    Alma 05/02/2021 6:00 pm
    Habla como si el día que se promulgó la DUI él estuviera de paso por allí y la cosa no fuera con él. Y quien sabe. A lo mejor era así. A lo mejor la cosa no iba con él. Como tampoco su responsabilidad en preparar las estructuras de estado. Es lamentable donde le ha llevado su arrogancia. Creo que ya hasta se cree sus propias mentiras y tiene la gran desfachatez de tratarnos de idiotas y desmemoriados. Pero pienso que el afán de protagonismo de un individuo no puede parar las ansias del independentismo por una tierra libre. Así que por qué no hacemos del 14F un nueva fecha que sea fatalmente inolvidable para todos aquellos que nos culpan, nos reprimen o, como en este caso, nos quieren mandar a su conveniente sala de espera de la historia, haciendo como que cambian para que todo siga igual.
    Quim 05/02/2021 4:13 pm
    tots els esquerran ossos t'haurien de fer companyia a la mateixa cel·la, ploramiques revenut als españñols
    Ton 05/02/2021 4:10 pm
    No et facis més el fantasma de l'òpera, que set veu el llautó
    15
    36
    Respon
    Marc 05/02/2021 3:39 pm
    E El único fugitb el teu Putu Rei pero no dius res. Quan la justicia no existeix marxar es la única sortides honorable. Lliurar.se al enemic nomes ho fan els covards.
    31
    42
    Respon
    Marc 05/02/2021 3:21 pm
    Junqueras ETS un fals Vols ser el Gandhi o el Mandela i no els arribes ni a la sábana. Et vas rendir als espanyols i vas traicionar al poble pactant amb la Soraya. El teu ola era passar una fies a la presos i sortir con el Messi es. Els catalanns son un poble envait i maltratat pero no son imbecils. Els imbecils son els españolls cada día mes pobres pero obeint orgullosos al Ibex i al Rei lladre. Et dire una cosa Oriol: La historia et posará al teu lloc La Dels covards i venuts Fas fastic i no sentó cap compasió per tu
    11
    34
    Respon
    gavanenc 05/02/2021 12:42 pm
    Això es del tot injust, tu hi eres en aquesll moment i et vas callar com una puta. I el Rufian amb les monedetes de plata.....Vinga home, a que be aquest retret....Dediqueu-vos a fotre llenya als unionistes ñols que volen enfonsar la nostra cultura, llengua i economía....
    104
    147
    Respon
      Si noi, 05/02/2021 2:38 pm
      en 10 anys de corruptgents processant cap enlloc se li deu haver contagiat el tarannà corruptgent? Donans més informació...
      21
      19
      Respon
    Van den van den van den 05/02/2021 12:38 pm
    El President Puigdemont és Eurodiputat, en canvi tu animal espanyol, vares demanar permís per sortir de la presó i poder anar a madrit a jurar la constitució. Es pot ser més ruc, fals i traïdor. A veure si tens una mica de respecte pels tontos catalans, que ens ofens.
    93
    116
    Respon
      A qui vols enganyar? 05/02/2021 1:45 pm
      Fuigpelmón també ha jurat la constitució Ñola, es obligatori per accedir a un càrrec polític.
      155
      145
      Respon
    EL CONTE DE LA LLETERA 05/02/2021 12:05 pm
    El Poc honorable Pujol va governar duran 23 anys, quan li parlavan de la independència de Catalunya sempre responia "ara no toca". El Poc honorable Miss Catalunya sempre ens deia "feu-me confiança" i ens va organitzar una costellada de 3 respostes per fer content al Cerillo, després trencà la paraula donada d'eleccions inmediates després de "la Consulta" per aconseguir la "unitat" amb xantatge, gràcies CUP per enviar-lo a la paperera de la història. El succeí un batxiller que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot empantanegat. Fuigpelmón també va triar hereu (costum corruptgent que demostra en quina democràcia creuen), al pallasso Torra que només començar ja donava pistes del seu tarannà, el primer acte oficial va ser inaugurar els Jocs del Mediterrani amb el Preparao VI, al migdia va trencar per tv amb la corona i per la nit seia cufoi al costat del Borbó, va seguir fent el ridícul amb les pancartes per acabar obeint, el soci forçat amb xantatges va aconseguir una taula per parlar de TOT amb Madrit i el pallasso va tenir un atac de banyes per no ser ell el que ho va aconseguir, des del primer moment va fer tot el possible per rebentar-la cosa que a Madrit ja els anava bé, seguia presionan als socis perquè desobeissin quan ell mai arribava al final i com els socis ja estavan escaldats del personatge va decidir finiquitar la legislatura, Fuigpelmón veia que les enquestes no els eren favorables i el va renyar, el pallasso obedient mai va convocar-les, preferia el 'martiri', que Madrit el cessés i tornar a deixar-ho tot encara més empantanegat amb la pandèmia. Ara han tornat a triar hereu, vaja hereva, la que tenia més mèrits, crispadora com el pallasso i investigada per corrupte: Laura Hagrid Borràs, master en vendre fum. Encara hi ha algú amb cervell, no adoctrinat, que cregui que els corruptes que van pujar al carro indepe quan van queda amb el cul a l'aire per molts cassos de corrupció vulgui la independència de Catalunya?
    123
    289
    Respon
      Marc 05/02/2021 3:28 pm
      Et responc amb una altra pregunta: algún amb cervell creu realment que Erc vol la independència de Catalunya?
      29
      29
      Respon
        Marc 05/02/2021 3:31 pm
        I segueixhi : con había Puigfemont de tirar endavant la DUI quan tenía rates al vaixell (ERC I Santi Vila)
        35
        39
        Respon
      baldiret 05/02/2021 1:22 pm
      Fa temps que feu ferum, els morts que teniu escampats per tot el vostre país, esteu podrits de corrupció, comenceu a ser la riota de la resta del món i viviu gràcies a un poble que teniu anestesiat.
      52
      69
      Respon
    Antoni 05/02/2021 12:02 pm
    Perquè Junqueras i ERC quan parlen de República no afegeixen mai Catalana? Mosen Junqueras, sisplau digui d'una vegada República Catalana, llavors seríeu una mica mes creïbles, si del que parleu és de la III República Espanyola us la podeu confitar.
    243
    256
    Respon
      potser no ven fum 05/02/2021 12:06 pm
      com fan els corruptes processistes?
      87
      73
      Respon
        baldiret 05/02/2021 1:23 pm
        Fa temps que feu ferum, els morts que teniu escampats per tot el vostre país, esteu podrits de corrupció, comenceu a ser la riota de la resta del món i viviu gràcies a un poble que teniu anestesiat.
    jm 05/02/2021 12:00 pm
    la republica espanyola, que vols tu, no ens interessa gens ni mica
    115
    121
    Respon
      ets vident? 05/02/2021 12:08 pm
      qui ha parlat de república espaÑola?
      36
      29
      Respon
    Campaner 05/02/2021 11:56 am
    Pensava el mateix. Ell, traidor, mai va muntar rés de lo que tenia encomanat. En gran vicepresident económic. Jo, que no he pogut ser ni apóstata, les meves mentides, comparades amb les cristianament seves, no es poden comparar. Sempre fan lo mateix.
    126
    193
    Respon
      Si noi, 05/02/2021 12:10 pm
      el que va suspendre la DUI en segons i va fugir es diu Fuigpelmón. Laura Hagrid ja ha dit que ho tornarà a fer. Venefors de fum?
      215
      193
      Respon
    Amén, pare abat! 05/02/2021 11:46 am
    Si, i amb unes estructures d'estat ja fetes del tot! No com les de 2017!!! Oí Pare Oriol!!!
    142
    154
    Respon
      Ets borni? 05/02/2021 12:11 pm
      el que va suspendre la DUI en segons i va fugir es diu Fuigpelmón. Laura Hagrid ja ha dit que ho tornarà a fer. Venefors de fum?
      169
      154
      Respon
    jacqme de Montpeller 05/02/2021 11:36 am
    El president Puigdemont ja ha aconseguit cridar l'atenció fora de la metròpoli. El que passa és que, la Unió Europea li cal un estat gran (de dimensions) com Espanya, sobretot desprès del Brexit. Cal seguir per aquest camí estant ben situat com el president al Parlament Europeu per començar, amb la justícia europea retratant als judges espanyols. D'altra banda hi ha moltes maneras de dialogar, i la que pretén Sánchez no té futur. Sembla mentida que ERC ofereixi una travesia del desert que ni amb anys i panys fructificarà. A Catalunya no fan falta màrtirs, sinò una ciutadania assenyada que no es deixi prendre el pel i que cada dia tiri endavant denunciant el tracte ignominiós a que es veu sotmesa pels que ens volen humiliar. I per això no podem esperar a que ens donin hora i després se'n fotin.
    164
    179
    Respon
      Seguir aquest camí fins quan? 05/02/2021 12:12 pm
      Fins que es puguin jubilar els processistes corruptgents?
      127
      101
      Respon
        baldiret 05/02/2021 2:24 pm
        Cal més "agradaments" vinga, tots cap aquí!!
        baldiret 05/02/2021 1:21 pm
        Fa temps que feu ferum, els morts que teniu escampats per tot el vostre país, esteu podrits de corrupció, comenceu a ser la riota de la resta del món i viviu gràcies a un poble que teniu anestesiat.
    Ai ERC quantes coses has d'explicar 05/02/2021 11:29 am
    Que tonto, però si tu eres el vicepresident de la DUI dels vuit segons. Si va estar mal fet, n'ets culpable. Com també ets culpable de no haver complert el tema d'Economia, no vas voler fer res. Recorda que una trucada et delata. "No tenim res a punt com ens va dir el Junqueras". Apa, noi. Com a presoner ets de plànyer, com a polític, NO.
    146
    102
    Respon
      Podries comnçar tu explicant el que voleu fer 05/02/2021 12:21 pm
      Fins ara només heu fet de trileros, venedors de fum. Dónde está la bolita?
      44
      13
      Respon
    vendetta 05/02/2021 11:22 am
    ets lo mes toxic y traidor a catalunya ke a parit dona
    69
    97
    Respon
      Jo t'explico que és traïció 05/02/2021 12:16 pm
      Suspendre la DUI en segons i fugir
      109
      97
      Respon
    Si corregeixen el rumb encara són a temps de guanyar les eleccions, sinó quedaran tercers. 05/02/2021 11:22 am
    En comptes de competir amb JxCat, hauria d'intentar abastar el màxim de votants d'esquerres, tots aquells que creuen que votant PSOE o Comuns voten esquerres i república. Per aquest flanc, mentre s'esbatussen amb JxCat, tenen una pèrdua constant de votants que cerquen propostes (ni que siguin mentida). Facin propostes, gent d'ERC, i guanyaran les eleccions, encara hi són a temps.
    17
    54
    Respon
      Vols dir? 05/02/2021 12:19 pm
      Els fets demostran que qui competeix en lloc d'avançar cap a la independència son els que portan el timó 10 anys donant voltes a Ítaca sense voler entrar a port quan surt l'oportunitat.
      51
      16
      Respon
    hasta los .. de ERC 05/02/2021 11:09 am
    Junqueras, mentiroso, solo te interesa la poltrona, impediste , usando al TS y TC , la investidura del M.H.P. Puigdemont, te cargaste usando al TS y TC , JEC , TSJC al M.H.P. Quim Torra , prohibiste , usando al TS, TC, el poder hablar de todo en el Parlament y evitar ser publicado en el DOGC etc etc , y hablando de corrupción ¿Qué hay de la linea 9 ? , de 3000 a 14000 millones y está inacabada. fue tu tripartito ¿no te acuerdas?.. , te recuerdo de uno de tus muchos casos : Ricard Calvo , contratos por 98 millones ..para el mismo ... ohhhh
    300
    130
    Respon
    fat boy 05/02/2021 11:01 am
    Efectivament, republica per a tota la vida. Pero republica independent o de la senyoreta Pepis?.
      Depèn... 05/02/2021 12:03 pm
      ...de si els corruptgents volen la República o només els interessa processar cap enlloc fins que oblidem la història de corrupció durant 40 anys que arrosseguen. Cosa que els independentistes catalans no farem mai!
      139
      125
      Respon
        fat boy 05/02/2021 6:52 pm
        Vaja que els indePetainistes el que voleu es la Republica Catalana integrada en la Republica Espanyola del pobre Macia. Doncs ja us la podeu ficar pel recte. No se si m'entens...
        11
        13
        Respon
    Una gran veritat 05/02/2021 10:59 am
    Els corruptes processistes portan 10 anys processant cap enlloc i cobrant. Son venedors de fum.
    51
    110
    Respon
      baldiret 05/02/2021 1:24 pm
      Fa temps que feu ferum, els morts que teniu escampats per tot el vostre país, esteu podrits de corrupció, comenceu a ser la riota de la resta del món i viviu gràcies a un poble que teniu anestesiat.