El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
L’exassessor de Sánchez: “A Catalunya hi ha dues nacions”
  • CA

Iván Redondo, l’exassessor de Pedro Sánchez i excap de gabinet de Presidència del govern espanyol, ha assegurat aquest divendres que “a Catalunya hi ha dues nacions: la catalana i l’espanyola“. En una entrevista al Matí de Catalunya Ràdio, ha manifestat que això, segons ell, és bàsic per poder arribar a una solució del conflicte polític entre Catalunya i Espanya. “Hi ha d’haver un retrobament entre aquestes dues nacions, perquè les dues nacions existeixen“, ha manifestat, a més d’assenyalar que actualment l’Estat espanyol té sobre la taula “reptes econòmics” en un moment en el qual “ja anem superant la pandèmia”.

Sobre el conflicte entre els catalans i l’Estat, Redondo ha opinat que el president de la Generalitat a l’exili, Carles Puigdemont, hauria de “moure fitxa“, perquè és algú “que sempre està instal·lat en el ‘però'”. En aquest sentit, ha defensat que la taula de diàleg ha de ser el mecanisme per resoldre el conflicte, i ha considerat que seria bo que aquesta mesa de negociació es reunís “cada setmana”, ja que “permet que uns es posin al costat dels altres“. “Un gest” per part del president de Junts per Catalunya i del Consell per la República seria, segons ell, estar “al costat de les solucions”.

Per altra banda, Redondo ha explicat que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, li va oferir fins a dues vegades ser ministre del seu executiu. Però ell s’hi va negar en totes dues ocasions. A dia d’avui, segons ell, aquestes dues persones es deuen “afecte i mantenir l’amistat”, ja que junts han viscut “una aventura espectacular“: des del 2018 fins l’estiu d’aquest 2021, quan va decidir deixar de ser la mà dreta del president espanyol i abandonar la Moncloa. Ara bé, ha assegurat que quan tots dos es van acomiadar, Redondo va avisar Sánchez que ja no l’ajudaria més des de l’exterior.

Redondo ha manifestat que sense la seva ajuda, Pedro Sánchez hauria tingut molt més “difícil” poder convertir-se en president del govern espanyol. Pero ha dit que la societat Sánchez-Redondo es va produir “en un moment determinat” i sense que els unís “un fil vermell”, en referència al fet que l’exassessor del líder socialista no té carnet del PSOE. “Ens vam trobar dues persones en un ‘momentum’ o amb un equip de persones que també són molt importants i junts vam aconseguir molts objectius”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ferran a novembre 05, 2021 | 11:30
    Ferran novembre 05, 2021 | 11:30
    Redondo supongo que también por donde se hacen las proctologías...
  2. Icona del comentari de: Benvinguts, passeu passeu a novembre 05, 2021 | 11:34
    Benvinguts, passeu passeu novembre 05, 2021 | 11:34
    Amb respecte a tothom que viu a Catalunya, vingui d'on vingui i es senti d'on vulgui: No. A Catalunya, hi ha una nació. Una altra cosa és que Espanya (un estat, no una nació) intenti fer d'una altra nació al seu sí (la castellana) hegemònica sobre la resta, com porta fent des de fa més de 3 segles. És a dir, tractar Catalunya o el País Basc com a colònies. La nació és la que és, per molt que intentin fer passar l'estat espanyol per una nació que no existeix.
    • Icona del comentari de: Jaux a novembre 05, 2021 | 14:30
      Jaux novembre 05, 2021 | 14:30
      No tant respecte i menys politicament correcte. Vaig pel món i els eurupeus som els únics que ens deixem aixecar la camisa.
  3. Icona del comentari de: Guillem_ a novembre 05, 2021 | 11:46
    Guillem_ novembre 05, 2021 | 11:46
    A Catalunya hi ha una nacio la catalana que esta ocupada per un edtst, l'espanyol
  4. Icona del comentari de: Claravalls a novembre 05, 2021 | 12:02
    Claravalls novembre 05, 2021 | 12:02
    Si però resulta que la ñorda es la dels inmigrantes i fills d'inmigrants españols inadaptats...son aquests que cal fotre fora de Catalunya...no els volem son una lacra per nosaltres...si no sabeu integrau-se marxeu cap al vostre país de ñordia.En fi fora de Catalunya tots els inmigrants i fills d'inmigrants españols inadaptats. Catalunya no és ni serà mai España.//*// Som República.//*//
    • Icona del comentari de: El árbol a novembre 05, 2021 | 17:15
      El árbol novembre 05, 2021 | 17:15
      Dime todo el árbol genealogico de tu família. Miralo bien.
      • Icona del comentari de: Al de l'arbre, que no n'hi veu tres d'alt d'un ase a novembre 05, 2021 | 18:17
        Al de l'arbre, que no n'hi veu tres d'alt d'un ase novembre 05, 2021 | 18:17
        Solament els xovinistes i xenòfobs espanyols us passeu el dia parlant d'identitats i "races" a sobre us autoanomeneu, amb cinisme, "nonacionalistas". Fins i tot ho celebreu en la vostra diada nacional. Quina barra.
      • Icona del comentari de: A l'Arbol' a novembre 05, 2021 | 18:43
        A l"Arbol" novembre 05, 2021 | 18:43
        Tu mateix et delates, els espanyols en general. us heu barrejat ben poc els darrers segles, potser per això sou tant obtusos i sembleu tots trets del mateix patró, adn i adoctrinats, sí "adoctrinats" i "pensamiento único" [sic] ( amb excepcions, és clar supose ) sobre la vostra fal·làcia de la "unidad" d'Espanya, una pretesa i falsa "unitat" car no és, ni representa cap unitat una entitat que es dissolt sense aturador des de l'any 1578, fins i tot el 1976 durant el regnat de l'emerito s'esdevingué la separació de la província del Sàhara. Us delata que tingueu tants pocs cognoms, en relació a la població, i molt repetits. El vostre xovinisme, resulta encara més ridícul i poca-solta, com més va més.
    • Icona del comentari de: fat boy a novembre 05, 2021 | 20:11
      fat boy novembre 05, 2021 | 20:11
      No, a qui cal expulsar es als Vidal Cuadras, Boadelles, Illes, Garrigues, etc, pero no als meus veins que no han nascut a Catalunya pero valen mil vegades mes que tota la colla de merdes que acabo de citar.
  5. Icona del comentari de: X2 a novembre 05, 2021 | 12:07
    X2 novembre 05, 2021 | 12:07
    Aquest no vol reconeixer que Catalunya es una nació ocupada per la força per espanyols
  6. Icona del comentari de: X2 a novembre 05, 2021 | 12:10
    X2 novembre 05, 2021 | 12:10
    I que la taula de diàleg es un "cuento xino", que no porta enlloc
  7. Icona del comentari de: JordiP a novembre 05, 2021 | 12:13
    JordiP novembre 05, 2021 | 12:13
    Només faltava el Richelieu aquest per a crear despiste i maranya. És clar que a la nació catalana hi ha un tros de nació espanyola (si és que existeix, que, havent viatjat per tota la península, ho dubto). És el producte de més de tres-cents anys d'infiltració-invasió començant pels virreis i segunt pels militars de guarnició, la policía estatal, els funcionaris de l'Administració quasi única, pels guanyadors-invasors de 1939 i, finalment, pels que van haver d'abandonar la seva terra per allunyar-se de la misèria, de la pressió policial, del ninguneix dels capataços i cercant algun món on hi hagués feina i vivenda, per precàries que fossin. Sense oblidar que de tots aquestes onades invasores només una part segueixen pertanyent a la gasosa nació hispanocastellana: molts s'han integrat perfectament i són tan catalans com jo mateix i vosté, lector. Entre catalans no hi ha res a dialogar perquè no hi enfrontament. Uns volen ser una república independent i altres prefereixen seguir sent súbdots del rei de Madrit. Molt bé. El que cal és comptar-nos i saber quants volen una cosa i quants una altre. El que s'hagi de dialogar i negociar ja es veurà quan sapiguem l'ordre de magnitud de cada opció.
  8. Icona del comentari de: Què vol dir dues nacions? a novembre 05, 2021 | 12:14
    Què vol dir dues nacions? novembre 05, 2021 | 12:14
    La catalana i la no catalana? La que és del pais i la que no ho hes? L'autèntica i la imposada per la força? La que ve de lluny i és històrica i la inventada els ùltims anys per fracturar la societat? La que parla en català i la que no el parla? En definitiva la que vol que Catalunya segueixi sent Catalunya i la que la vol desapareguda com a tal i homologada, provinciana i depenent d'altres (que no l'estimen ni respecten tal com està més que demostrat). Terroristes de paraules, fan por.
    • Icona del comentari de: Sr. Redondo... a novembre 05, 2021 | 14:12
      Sr. Redondo... novembre 05, 2021 | 14:12
      La nació és la mateixa. Després hi ha altres que voldrien que fos part d'una altra "nació" (estat, en realitat), però la nació és la que és. La resta, invents com els d'aquest senyor. Perquè si és així, podrem començar a dir que a Ceuta i Melilla hi ha la nació espanyola i la nació marroquina; o que a Múrcia hi ha la nació espanyola i la nació africana. A marejar a casa vostra, si us ho permeten. Sr. Redondo, amb contes colonials a un altre lloc. Són benvinguts, però no per a que ens imposin res.
  9. Icona del comentari de: Josep a novembre 05, 2021 | 12:15
    Josep novembre 05, 2021 | 12:15
    la ÚNICA solució es marxar d'españa
  10. Icona del comentari de: Païs autonomista dins d'un cove per voluntat dels mals polítics que ens enganyen i malgovernen. a novembre 05, 2021 | 12:15
    Païs autonomista dins d'un cove per voluntat dels mals polítics que ens enganyen i malgovernen. novembre 05, 2021 | 12:15
    Una nació és la catalana i l'altra la colonialista, la de molts que van venir a fer les catalunyes sentint-se en el dret d'esclafar-nos en tots els sentits. I ENCARA N'HIHA UN ALTRA, la COLONIAL que tracta com ho va fer a la gent d'Anvers. De moment, aquesta s'ha materialitzat amb l'aporellos i el155. Un simple assaig del que en realitat voldrien fer. ERC, eixerida, capitanejada pel Rufián, ja ha pres nota i s'ha abocat a l'amor cap a MADRIT.
  11. Icona del comentari de: JordiP a novembre 05, 2021 | 12:20
    JordiP novembre 05, 2021 | 12:20
    Vol a Puigdemont assegut a la taula de diàleg. Per a què? El Sànxes no es vol rebaixar a fer concessions a gent per sota del nivell de Presidència? I tot això, sense cap amnistia general? Per a fer assentar a la taula els exiliats el primer que cal fer és deixar-los fóra de l'àmbit repressiu dels òrgens inquisitorials de l'Estat, exclosos de l''ànim de vengança dels jutges dretans, autoerigits en àngels vengadors contra els "reus de lesa pàtria". Primer, amnistia total. Després, negociacions per a un referèndum i aplicació del resultat, en el sentit que sigui. No valen excuses i distorsions de la realitat.
  12. Icona del comentari de: Pel 'charitero' Redondo a novembre 05, 2021 | 12:37
    Pel "charitero" Redondo novembre 05, 2021 | 12:37
    Fins els nassos de gent com aquest Redondo. Aquí només hi ha una unica nació Catalunya amb espanyols que hi viuen. Que ja dic des d'ara mateix, que qui no respecti aquesta premisa i que ens vulgui imposar la seva nació espanyola, ho té molt fàcil, maleta i cap a España. Preocupis Redondo per la España roja, que ja és minimament roja, i per la azul, que aquesta ho són la majoria d'ells. Si d'ells perquè nosaltres erem els ells, quan el "A por ellos" . Aquí Redondo va quedar ben clar "nosotros-ellos". Catalunya radio que s'ho faci mirar que fot angúnia igual que er.
  13. Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 05, 2021 | 12:38
    Gonzalo novembre 05, 2021 | 12:38
    Ex-asesor, dedíquese a otra cosa.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 05, 2021 | 18:50
      Gonzalo novembre 05, 2021 | 18:50
      Tocayo, tal como lo están haciendo los laZinaZis, eso de la comunidad de vecinos se mantendrá, por y para desgracia de todos los espaÑoles de parabien como ego.
  14. Icona del comentari de: PSC, respon a novembre 05, 2021 | 13:01
    PSC, respon novembre 05, 2021 | 13:01
    Fins als anys 60 del segle passat, a Catalunya hi havia una nació: LA CATALANA. Amb l'arribada dels immigrants portats per Franco per tal de desfer aquesta nació, es va començar a crear la nació castellana, de cultura castellana, vivint a part de la catalana (ei, hi ha hagut força integració, però no la necessària per fer un sol poble). El PSC hi ha col·laborat molt. Sabien que la nació castellana votava Espanya, sobretot a Felipe Gonzalez a través del PSC i van impedir que es catalanitzessin, els van fer viure a part, ni tan sols anaven a les trobades de gegants ni miraven JR... Les aglomeracions a l'entor de Barcelona els va permetre viure com a espanyols-castellans i prou Ex. Rubí de cinc mil habiatants va passar a 50 mil... I tot dins el franquisme tardà i la pre democràcia. No es va poder fer res.
    • Icona del comentari de: Jeroni Munyós a novembre 05, 2021 | 13:51
      Jeroni Munyós novembre 05, 2021 | 13:51
      No t'emboliquis, ni emboliquis, el nostre país és ple de catalans de molts altres orígens, per exemple dels segles XVI i XVII d'origen occità i francès i no cal dir al segles XX i XXI les noves fornades sota la dictadura i la "transició 28" que els espanyols encara mantenen "oberta" i a mig fer. Els nostre país és ocupat per Espanya, per això hi domina tot allò castellà o espanyol, mitjans de comunicació, poder judicial espanyol, funcionariat espanyol, llengua espanyola, forces d'ocupació espanyoles... solament cal fer una comparació dins del nostre propi país, així a les comarques del nord ocupades per França, allà la "nació" castellana o espanyola no hi pinta res, n'és la nació "francesa" la dominant, tot i que hi ha molts d'habitants originaris de nació "castellana" i d'altres nacions No ens confonguem i no confonguem més la gent, si us plau. El principal problema, a banda de l'ocupació espanyola, son els botiflers, els renegats catalans que sempre remen cap a Espanya i que sempre han col·laborat i col·laboren amb l'ocupant espanyol.
  15. Icona del comentari de: Cal dir-ho a novembre 05, 2021 | 13:11
    Cal dir-ho novembre 05, 2021 | 13:11
    Al nostre país l'espanyola és la nació ocupant. A més el xovinisme espanyol és cínic, diuen que "Espanya" és un única nació i ara aquest polític xovinista espanyol n'hi veu dues a Catalunya (?!). Sempre ens intenten aixecar la camisa. Enviem-los a fer la mà, mentre no fem efectiva la independència. Encara més, si diuen això per a intentar impedir la independència, també ens enganyen, l'estat espanyol, és un estat independent i tothom sap que hi ha quatre nacions dins d'aquest estat, formada per les regions de matriu castellana, Galícia de matriu galaico-portuguesa, una gran part d'Euskal Herria, excepte els territoris de la Baixa Navarra ( en basc Nafarroa Beherea ) , Lapurdi i Zuberoa, que son territoris de sobirania francesa i els territoris de matriu catalana, els Països Catalans, tret d'Andorra que gaudeix d'independència política i les comarques catalanes del Vallespir, el Conflent, el Capcir, el Rosselló i la Cerdanya, les quals son sota sobirania francesa, excepte una part de la vall de la Cerdanya i el municipi de Llívia.
  16. Icona del comentari de: Delfí Artós a novembre 05, 2021 | 13:23
    Delfí Artós novembre 05, 2021 | 13:23
    El xovinisme espanyol sempre fa servir, quan es refereix al nostre país, el lema típic espanyol "si vols vèncer els catalans, intenta sempre dividir-los". Si parlem de "nacions", Redondo sap perfectament que a Catalunya també hi ha representades entre altres, moltes altres nacions el poble gitano, l'equatoriana, l'amazic, l'argentina, la marroquina, la italiana, la francesa, la britànica, la peruana, la paquistanesa, la boliviana, la colombiana, la brasilera, la ghanesa, els sikhs... Els catalans sovint, potser degut a tants anys d'ocupació espanyola, som adormits i mesells i no sabem plantar cara al xovinisme espanyol ni a la repressió institucional espanyola. Cap agressió espanyola sense resposta, pacífica i no violenta. Ànims.
  17. Icona del comentari de: Joan de l'Ós a novembre 05, 2021 | 13:24
    Joan de l'Ós novembre 05, 2021 | 13:24
    En diuen retrobament i volen dir rendició. Les dues "nacions" fa molts anys que "conviuen" és a dir l'espanyola s'imposa per la força a la catalana i quan la catalana ha intentant sobreposar-se democràticament a l'espanyola, ha tornat la repressió en tots les seves formes possibles, menys l'obertament militar pel fet d'estar sota la protecció -feble, però protecció- de l'UE. Hi ha qui des de l'interior i l'exili resisteix, aquest resistència més o menys efectiva i amb equivocacions manifestes, és el seu gran enemic i la nostra força, per això s'esforcen els opressors intel·ligents - com aquest senyor- amb els seus col·laboradors locals (del Cercle d'Economia als Comuns i ERC) a fer-nos caure amb l'engany del diàleg i altres cants de sirena tant ben sonants com carregats d'instint destructor. Ni cas. Que es lamenti el govern espanyol amb les ploraneres autonòmiques lliurades al PSOE de la falta de visió política dels resistents, que això només vol dir que així avançarem.
  18. Icona del comentari de: Gavanenc a novembre 05, 2021 | 13:37
    Gavanenc novembre 05, 2021 | 13:37
    Aquest ex-assessor representa el xovinisme espanyol repugnant, cínic, barroer, burleta, desvergonyit, descarat, tronat, superb... segons els qual quan els convé el nostre país ja és independent i hi fins i tot aquest babau ara tot d'una hi veu la nació "catalana"... és clar acompanyada de la tutela i el paternalisme de la supremacia de la seva nació espanyola. N'estem fins al nassos dels ocupants espanyols que se'ns en foten tothora. A més l'estat francès on hi la nació bretona, catalana, Alsaciana, basca. corsa. occitana... també és ple d'habitants d'origen nacional algerià, marroquí, espanyol, portuguès... i no per això renuncien a llur independència política. O el Regne Unit de la Gran Bretanya on hi ha a més de les nacions gal·lesa, una part de la irlandesa, l'escocesa... i els habitants d'origen de totes les ex-colònies, ara anomenada Commonwealth, i per aquest fet no renuncien a ésser un estat independent. Redondo, el teu parany no cola. Volem la independència !
  19. Icona del comentari de: RAMON A a novembre 05, 2021 | 13:47
    RAMON A novembre 05, 2021 | 13:47
    Ets un basc assimilat
  20. Icona del comentari de: Vicenç Ramoneda a novembre 05, 2021 | 13:56
    Vicenç Ramoneda novembre 05, 2021 | 13:56
    “a Catalunya hi ha dues nacions: la catalana i l’espanyola“ A Catalunya només hi ha una nació car la nació espanyola mai ha existit.
  21. Icona del comentari de: Independència a novembre 05, 2021 | 14:23
    Independència novembre 05, 2021 | 14:23
    Efectivament, hi ha dues nacions: la catalana i l'occitana. Els espanyols s'hi han auto-convidat sols a aquesta terra mitjançant l'ocupació però, vaja, de nació espanyola, Catalunya no ho ha estat ni ho estarà mai. Amb tot, la nació catalana també és la seva si, simplement, fan una cosa que és ben ben senzilla: respectar-la. Només algú vingut de fora pot dir que a Catalunya hi ha dues nacions. El temps del colonialisme es va acabar fa temps... Només queda la "nació espanyola" per marxar. Aviat.
  22. Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 05, 2021 | 14:31
    Gonzalo novembre 05, 2021 | 14:31
    Jajajaja! Seguid delirando con lo que Cataluña es una nación. Es una comunidad autónoma española. Ni más ni menos.
    • Icona del comentari de: ( · ) a novembre 05, 2021 | 19:45
      ( · ) novembre 05, 2021 | 19:45
      Ehem ! Autònom, autònoma : Que es governa per les seves pròpies lleis, que té el dret o la facultat de governar-se a si mateix. Hi ha xovinistes espanyols que no saben ni de què parlen, ni coneixen el que diuen que és el seu regne "inseparable". El nostre país és i serà allò que vulguin els catalans. A propòsit, per a intentar diluir i embolicar la troca, els espanyols es van inventar el mot "autonòmico", l'adjectiu d'autonomia és autònom pas "autònomic", així hi ha la policia autònoma o les "comunitats" autònomes o les televisions públiques autònomes ( de la pública RtvE ), no pas "autonomicas" o "autonòmiques". Quina pena observar que els catalans sempre fem seguidisme i caiem de quatre grapes en els paranys espanyols. El mateix val per a l'invent de "nacionalitat" històrica, nacionalitat deriva de nació i totes les nacions son "històriques", amb tot el terme inventat "nacionalitat" ( per a no dir directament nació ) per a referir-se a les nacions que fan part d'Espanya no l'utilitza ningú. Espanya, no digueu que no és complicada i enrevessada. Ha !, ha !, ha !
    • Icona del comentari de: Som una nació a novembre 05, 2021 | 22:07
      Som una nació novembre 05, 2021 | 22:07
      Gonzalo, mira que l'espanyolista Ivan Redondo ja reconeix que els catalans som una nació. Segons ell si no haguéssiu vingut els espanyols de la immigració seríem una única nació. Va home obre els ulls.
  23. Icona del comentari de: Ferran a novembre 05, 2021 | 15:07
    Ferran novembre 05, 2021 | 15:07
    Creo que en Catalunya hay aparte de catalanes, personas que vinieron a ganarse el sustento básicamente andaluces,murcianos y gallegos (mi madre 97años es uno de ellos) que se han integrado en la tierra que les permitió vivir y crecer (en todos los sentidos) y que tienen el corazón subrogado aunque no olvidan para nada sus orígenes. Pero si fuéramos a escarbar,creo se sentirían gallegos, andaluces extremeños o murcianos etc pero difícilmente "españoles" de forma intrínseca, y exclusiva. Porqué continúan queriendo vendernos entelequias que solo se sostienen en los bolsillos de algunos pero no en las "almas" de los ciudadanos?
  24. Icona del comentari de: Ferran a novembre 05, 2021 | 15:18
    Ferran novembre 05, 2021 | 15:18
    Muchas de las cosas que asesoraste al Sánchez lo han convertido en el trilero mayor del reino entronizado por franco en CaspaÑastan. Haztelo mirar y dedicate a rellenar estanterías en algún super.
  25. Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a novembre 05, 2021 | 15:53
    uno que vive en Tabarnia novembre 05, 2021 | 15:53
    ara entenc el poc nivell del Xanxes, tenin un asesor com aquest el nivell es infimament baix, solsament convens als xusqueros
  26. Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 05, 2021 | 16:15
    Gonzalo novembre 05, 2021 | 16:15
    Transformaremos Madrid en un lindo y exuberante vergel, Bilbao en una gran fábrica y Barcelona en un inmenso solar.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 05, 2021 | 18:24
      Gonzalo novembre 05, 2021 | 18:24
      Tocayo, tal como lo estáis haciendo los laZisnaZis, eso ocurrirá más pronto que tarde, por desgracia para todos los catalanes de bien.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 05, 2021 | 19:27
        Gonzalo novembre 05, 2021 | 19:27
        Sí, tal como lo estamos haciendo a los laZinaZis, naZis, naZis eso les ocurrirá más pronto que temprano, un elogio para todos los españoles de bien como yo.
  27. Icona del comentari de: Pol a novembre 05, 2021 | 16:26
    Pol novembre 05, 2021 | 16:26
    El cinisme espanyolista que sempre nega l'existència de la nostra nació i ara tot d'una el senyor ex-assessor en veu "dues". L'objectiu espanyol és sempre intentar fotre els catalans. L'estat espanyol és insuportable, us imagineu tot el que guanyarem quan farem efectiva la independència ? Per començar no perdrem el temps amb individus i "notícies" com aquesta. Els catalans no ens hauríem de deixar aixecar la camisa amb tant facilitat.
  28. Icona del comentari de: Tela a novembre 05, 2021 | 16:37
    Tela novembre 05, 2021 | 16:37
    Et foto un cop d'estat 155 i després: vine a dialogar amb mi maco. Doncs no. Abans cal fotre a la presó a la cúpula judicial policial i política del estado. Mal els pesi al estado i a la Generalitat, això acabarà amb la independència. I els bascos, només miren de mantenir els seus privilegis dins l'estado franquista per damunt de tot: de tortures, cops d'estat i de la llibertat de Catalunya.
  29. Icona del comentari de: Zanichelli a novembre 05, 2021 | 16:39
    Zanichelli novembre 05, 2021 | 16:39
    El nostre país és un país ocupat. Amb la independència política del nostre país, els ocupants espanyols que no vulguin adquirir la nacionalitat catalana ni seguir vivint-hi com a residents, tocaran el dos tot sols, ningú els haurà de treure ni en farà cap falta, se n'aniran pel seu compte. Els funcionaris, l'alt funcionariat i els membres de les forces d'ocupació que ara viuen al nostre país temporalment, com a pas per a continuar fent "carrera" a Espanya, se n'aniran cames ajudeu-me, tal i com ja ho va fer, per exemple, DeAlonso el "col·laborador" de l'infame Fernandez Diaz, el parell de bandarres del patètic l'enregistrament "nos hemos cargado la sanidad etc" que va deixar tots dos amb el cul enlaire.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 05, 2021 | 18:26
      Gonzalo novembre 05, 2021 | 18:26
      Y eso será dentro de...18 meses! Jajajaja!
      • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a novembre 06, 2021 | 09:38
        uno que vive en Tabarnia novembre 06, 2021 | 09:38
        ha vuelto, señores a vuelto, el tonto del Gonzalo a vuelto, con su sonrisita de poco caleto (vaya de estupido) a vuelto para decir las sandeces de siempre y su monotema producto de sus escasisimas neuronas, perdonadlo ya que no dislumbra mas alla de su nariz, y su chirimbolo no procesa correctamente
  30. Icona del comentari de: Josep de Barranquilla a novembre 05, 2021 | 16:46
    Josep de Barranquilla novembre 05, 2021 | 16:46
    Òbviament aquest "cervell" s'equivoca greument. Nogensmenys, reconeix (a la seva manera) que hi ha una nació catalana, segurament perquè ha sentit a dir que tenim un territori, una llengua (la mes desenvolupada de les romàniques -aquest tampoc ha sentit parlar de l'Onomasticon Cataloniae, la cultura que se'n deriva, i la voluntat de seguir sent catalans. Dit això, és potser l'únic al seu país que reconeix que som una nació, molt singular per això que també diu d'encabir-ne dos. També, potser sense adonar-se'n, però de manera greu, aquesta "singularitat" fa el joc a la seva rectoria i als que es tenen per conqueridors per haver vingut a viure aquí (que sortosament, en anteriors generacions han estat els menys -ara tot el contrari). Una altra cosa que deixa clar és que al president Puigdemont el tenen com una pedra a la sabata, i que potser fins i tot pagarien per fer les paus. Aquí també s'equivoca. No es tracta de fer les paus, es tracta de separar-se civilitzadament. Ho són, ells civilitzats?
  31. Icona del comentari de: federalista a novembre 05, 2021 | 18:20
    federalista novembre 05, 2021 | 18:20
    al tal cal dir-ho 4 nacions nomes i perque no 44 hahaha la vall d'aran que seria independent, el regne de lleo mes antic que catalunya, el regne de valencia on el 90 per cent no volen ser catalans ni en pintura encara que tu ho vulguis, el regne asturia i la seua fabla, el regne murcia, els territoris manxecs.serrans la extremadura, l'antic regne de granada la andalucia occidental , les illes canaries i les balears, ceuta melilla, la serrania de conca on parlem l'idioma guano o guanyi , lameua avia era de olivares de jucar ser rania de conca per aixo ho dic en fi, com veus n'hi ha moltes nacions i encara et pot dir mes la maragateria es independent de lleo,parlen diferent i tot jajajajaja.
    • Icona del comentari de: Al 'faradalista' poca-solta i pesat a novembre 05, 2021 | 18:58
      Al "faradalista" poca-solta i pesat novembre 05, 2021 | 18:58
      Aquest babau i ignorant amb qui es vol federar ? Digues-ho clar, escriu-ho més clar, "Espana una y no 51 ni 17" així fins i tot t'entendran els teus. Ha, ha, ha.
    • Icona del comentari de: Al Federalista ridícul i de fireta a novembre 05, 2021 | 19:09
      Al Federalista ridícul i de fireta novembre 05, 2021 | 19:09
      Als xovinistes espanyols quan us interessa Espanya és una única i inseparable "nació" i quan us interessa dins d'Espanya, com ens intentes fer "veure", i colar de forma ridícula i fantasiosa, tot d'una hi ha moltes "nacions". Se us veu massa el llautó i foteu molta pena. Com teniu penques d'ésser tant fal·laços, hipòcrites, mentiders i prepotents ?
    • Icona del comentari de: Alcoià a novembre 05, 2021 | 19:19
      Alcoià novembre 05, 2021 | 19:19
      Llumenera, gràcies per reconèixer que dins de l'estat espanyol hi ha "nacions", ha, ha, ha, ha ara digues-ho als teus teus "col·legues". Pel que fa a la Vall d'Aran, és gascona i de nació occitana. Si t'informessis millor ho podries saber. Aquest territori occità amb la independència del nostre país podrà escollir entre romandre dins de la república catalana o qualque altre estatus. A més hauries de saber que qualsevol aranès, o ciutadà català, ara i ací, des de l'any 2006, es pot adreçar en occità ( n'és llengua pròpia i oficial de la Vall ) amb qualsevol administració catalana.
    • Icona del comentari de: Argumentar més clar que no costa tant a novembre 05, 2021 | 19:23
      Argumentar més clar que no costa tant novembre 05, 2021 | 19:23
      No s'enten el missatge que ens vols fer arribar. L'he llegit tres cops. Només he entès el "jajajajajaj" que dedueixo que et deus creure que "t'has quedat amb la penya"
    • Icona del comentari de: Quina mandra a novembre 05, 2021 | 20:09
      Quina mandra novembre 05, 2021 | 20:09
      Cono! Con dos güevos. Federalista, no joda, se le ha olvidao mencionar la nación Alpujarras, la del Coto de "Dona Ana" e y la del Pozo del Tío Raimundo, con mucha honra. Si una cosa no existeix, no cal intentar negar-la cada dos per tres. És així, d'on no n'hi ha no en pot rajar.
    • Icona del comentari de: Ha, ha, ha a novembre 05, 2021 | 20:19
      Ha, ha, ha novembre 05, 2021 | 20:19
      Federalista, que s'ha pres ? Espere que no li senta mal.
  32. Icona del comentari de: Ricard a novembre 05, 2021 | 19:44
    Ricard novembre 05, 2021 | 19:44
    Un senyoret acabat de néixer amb l'habitual fatxenderia paternalista castellanista no dubta a alliçonar nos sobre una nació mil·lenària...
  33. Icona del comentari de: Albert Berrio a novembre 05, 2021 | 19:49
    Albert Berrio novembre 05, 2021 | 19:49
    Estic f'acord amb Redondo. Només hi introduiria un matís: Catalunya és una societat on conviuen persones de moltes nacions diferents. La comunitat catalana i l'espanyola són les majoritàries. El vell projecte de la transició del poble únic ha fracassat estrepitosament perquè els descendents dels emigrants espanyols majoritàriament no han passat a formar part de la nació. catalana. Ens hem de treure la bena dels ulls. A més, també cal tenir en compte que hi ha centenars d milers de nacionals catalans al País Valencià, a les Illes, a la Franja i a Catalunya Nord.
  34. Icona del comentari de: L'OBSERVADOR ASTORAT a novembre 05, 2021 | 21:14
    L'OBSERVADOR ASTORAT novembre 05, 2021 | 21:14
    Ja ho tenien clar el 1716 en el "Decreto de Nueva Planta" de Felip VI (perdó, Felip V) : ".......................pero como a cada NACIÓN parece que señaló la naturaleza su idioma particular, tiene esto mucho que vencer el arte y se necesita de algún tiempo para lograrlo, y más cuando el genio de la NACIÓN como el de los catalanes es tenaz, altivo y amante de las cosas de su país, y por esto parece conveniente dar sobre esto instrucciones y providencias muy templadas y disimuladas, de manera que se consiga el efecto sin que se note el cuidado ................”. Que al llarg dels segles, ha esdevingut la Nació Ñ Ocupant (Metròpoli) i una Nació CAT Ocupada (Colònia),
  35. Icona del comentari de: vendetta a novembre 06, 2021 | 13:18
    vendetta novembre 06, 2021 | 13:18
    fora colons dels nostres barris

Respon a Ferran Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa