Interior augmentarà de 138 els agents antiavalots

Un informe intern admet que la policia no "pot garantir confinaments"

Finalment, la Prefectura dels Mossos ha conclòs que calen més agents a les unitats antiavalots. En concret, 138. Així es desprèn d’un informe emès pel subdirector general d’administració i serveis de la conselleria d’Interior, Eusebi del Olmo Ferrús. Un document que és la memòria justificativa per a la compra de nova uniformitat pels membres de la Brigada Mòbil (BRIMO) i de les Àrees Regionals de Recursos Operatius (ARRO). Un compra, ja en procés de licitació, de 2.080 granotes que es podria enfilar pràcticament al milió d’euros de cost. Per cert, unes granotes ignífugues a la vista de les darreres protestes.

Segons aquest informe, al que ha tingut accés El Món, la Comissaria General d’Informació adverteix de l’increment del malestar social. Axí, el document recull que els analistes dels Mossos han “realitzat una anàlisi de conflictivitat social derivat d’aquesta crisi” (pandèmia). “Del resultat d’aquest informe valorant tots els indicadors, es preveu un augment de mobilitzacions socials arreu de Catalunya”, alerten els Mossos. 

“Aquest nou escenari implica la necessitat de portar a terme un augment considerable d’efectius d’ordre públic per realitzar punts de control”, assevera el document. Fins i tot, subratlla l’experiència viscuda fins ara. “Aproximadament per a dos confinaments de característiques semblants al realitzat a la regió del Segrià caldria mobilitzar aproximadament a 600 efectius d’ordre públic distribuïts en els diferents torns de treball per cobrir les 24 hores”, descriu l’informe. “A data d’avui amb la plantilla actual tant d’ARRO com d’ABM és inviable realitzar aquesta protecció amb garanties d’efectivitat”, conclouen. 

L’informe al que ha tingut accés El Món/Quico Sallés

“Ateses aquestes circumstàncies excepcionals”, prossegueix l’informe, “i amb la probabilitat de què la crisi sanitària i social s’agreugi amb nous brots simultanis a diversos punts de Catalunya així com un augment de conflictivitat social, cal garantir un major nombre d’efectius d’ordre públic que permeti per una banda, donar cobertura a tots els punts de control que calgui establir en els diferents confinaments de les poblacions afectades i per una altra garantir la seguretat ciutadana i en concret el normal desenvolupament de les possibles mobilitzacions socials que es puguin produir“. 

“Amb tots aquests indicadors de què es disposa, la Prefectura de la Policia de la Generalitat, considera imprescindible reforçar les unitats d’ordre públic, tant BRIMO com les ARRO”, sentencia el document. En aquest sentit, l’òrgan de direcció dels Mossos amb el major Josep Lluís Trapero al capdavant, considera que el “reforç d’aquestes unitats es materialitzarà en un augment de 138 efectius d’ordre públic, dels quals 28 són de l’ABM i 110 de les ARRO”. Per això, la Divisió Tècnica de Planificació de la Seguretat (DTSE),ha calculat realitzat un càlcul aproximat de quantitats mínimes necessàries, i realitzant una compra de 200 granotes per l’ABM i 500 granotes per l’ARRO. Però el balanç final de necessitat serà de 1.380 granotes pels ARRO i 700 per la BRIMO. Un contracte que fins el 2022 s’enfilaria fins als 958.000 euros sense IVA.  

Les noves granotes de la BRIMO/Quico Sallés

Comentaris

    Oriol 14/03/2021 8:10 pm
    Estàs molt malalt !!!
    30
    28
    Respon
    LLARENA dPENA 14/03/2021 4:40 pm
    Ara només falta que a comprin bats de beisbol per el "voluntaris" molt il.lusionats que vagin a la BRIMO. Segur que ganes d'utiliotzar-los no els hi faltaran.
    El becari Quico Sallés cada dia la diu més grossa! 14/03/2021 3:44 pm
    Titul: interior aumenta 138 antiavalots / Subtitul: la policia no "pot garantir confinaments". Quico, creus que és funció dels antiavalots garantir el confinament?
    Preguntes sobre els nous membres del cos corrupte de la BRIMO 14/03/2021 12:58 pm
    Quina formació han rebut a part de saber pegar a la gent? Quins tests psicotècnics han passat per fer fora gent violenta, no preparada mentalment davant fortes pressions, o simplement no ser pro-feixista o pro-nazi? Han fet formació de les característiques de la societat del segle 21? Han fet formació de drets humans, abús de poder, extrema violència, i respecte als dèbils i minories? Han fet la formació a l'escola de la Polizia Nazional?
    209
    104
    Respon
    Toni 14/03/2021 10:39 am
    D'això se'n diu afegir problenes a les solucions. Afegir benzina per cremar rl problema i tots els que el tenen. Vegeu com babegen els fatxes (que deuen ser els mateixos que cerstiran les granotes). D'aquestes decisions, qui en respondrà, al Parlament? Les fiscalitza, el Parlamemt? Què cony fot, el Parlament??
    128
    70
    Respon
    Ferran 14/03/2021 10:02 am
    Es ahora LO PRIMORDIAL,!!! Colla de tahúres. Lástima que no exista un infierno como el que describió Dante....
    David. 14/03/2021 9:44 am
    Més fills de puta espanyolistes per a ostiar a la gent, treure ulls, i passar-s'ho bé fent d infiltrats. Quina "generalitat" que tenim quina estafa !!! Ah..... i amb uns sous boníssims que els hi paguem nosaltres i feina de funcionari. Catalunya està morta.
    531
    190
    Respon
      Oriol 14/03/2021 8:09 pm
      Estàs malalt !!!
      51
      43
      Respon
    Lleida 14/03/2021 9:14 am
    Sanitaris, mestres i ensenyants?
    Lleida 14/03/2021 7:25 am
    Cada dia més enbojit Luís. És com llegir el diari d'un còmic. Ets un nou Valle Inclan patètic i d'opereta, però em fas riure i m'adono de com de malalts poden estsr alguns. A veure com desbarres a la resposta tornaré a riure sens dubte.
    Pepet de Vallmanya 14/03/2021 1:43 am
    Em sembla bé. Tenim la millor policia d'Europa ! Però ja se sap: no es va fer la mel per a la boca de l'ase .
    Jordi 14/03/2021 12:00 am
    Gracias CUP.
    26
    15
    Respon
    Donald 13/03/2021 9:58 pm
    Pim pam PUM, tornem a la lluita armada
    31
    25
    Respon
    Jm 13/03/2021 8:34 pm
    El que tenen que fer es suprimir-la, la Brimo, sols serveix per estomacar a tothom que hi aixi al seu costat... sense preguntar
    169
    105
    Respon
      Joan 13/03/2021 8:58 pm
      Haurien d'anar amb portes de plastilina?
        Ruc 14/03/2021 11:46 pm
        Haurien d'anar a la m.
    + Ciencia i menys policia 13/03/2021 8:00 pm
    Quant una societat necessita mes policies que sanitaris i educadors, vol dir que estem en una DICTADURA, la solució als problemes socials i economics, es mes policia?, bravo sr politics.
    133
    52
    Respon
    A fer la m... 13/03/2021 7:38 pm
    Vaja merda de Generalitat, inclosa La CUP( no serà que tene por d'un asalt al Parlament on moraran tots aquests procescistes, llepaculs ).
    89
    77
    Respon
      Fart de Caspanya 14/03/2021 1:00 pm
      Una mica de respecte Sr Caspanyol. El Google-translator no li funciona gaire bé oi?
    Luisnomeacuerdo 13/03/2021 7:20 pm
    Y los guarretes lazinazis de la cup pidiendo que los disuelvan, mientras estos del gobierno de la comunidad Autónoma de Cataluña aumentan los efectivos, egque los fascistas independentistas son tontos con avaricia, pero claro los lazipijos no van a que le calienten los lomos, envían a los borreguetes grocñordos a recibir, para que al pastelero loco se le ponga gorda en el sofá de la casa de la repugblica de tractoria. Todo en orden.
    Pajaritu 13/03/2021 7:10 pm
    Pocos me parecen para apalear a la chusma indepe. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    184
    188
    Respon
      Oriol J. 14/03/2021 8:13 pm
      Estàs molt malalt !!!