Indignació als Mossos: el sindicat SAP avisa que els agents faran una “plantada”

Fonts de la Brimo asseguren que només es va activar el 50% dels operatius disponibles

Les unitats d’ordre públic dels Mossos, Brimo i Arro, comencen a tenir la mosca al nas. Després de dos dies d’aldarulls arran de les protestes per l’engarjolament de Pablo Hasél, els sindicats majoritaris comencen a reflectir el malestar entre els integrants dels antivalots, fins al punt que amenacen amb una “plantada”. Així ho ha fet saber un dels sindicats majoritaris del cos, SAP-FEPOL, que considera que hi ha hagut “manca de previsió”. Per altra banda, qüestionen la Prefectura i Interior perquè “no s’han activat totes les unitats”. De fet, segons ha pogut saber EL MÓN, dels sis equips operatius disponibles ahir només en van activar tres. “La situació és insostenible”, qualifica el sindicat.

A través d’un comunicat intern, SAP FEPOL subratlla que “la falta d’informació, de previsió i, per tant, de planificació en els dispositius d’ordre públic d’aquests darrers dies han posat en greu perill els efectius del cos de Mossos d’Esquadra, els quals s’han convertit en un objectiu fàcil d’atacar”. Fins i tot apunta cap a Dolors Sabater i la CUP per les seves declaracions arran de l’actuació dels equips d’ordre públic que, segons el sindicat, “emparen” l’agressivitat desmesurada contra la policia.

En aquesta línia, el sindicat reclama al departament d’Interior saber “quin és el motiu pel qual aquests dies no s’han activat tots els recursos policials necessaris que haurien permès afrontar els dispositius amb majors garanties”. Així, exigeixen garanties i material per poder fer la feina amb distància respecte de les masses en manifestacions i sobretot, tenir “seguretat jurídica” alhora d’utilitzar les eines que els proporciones.

“Sabent que el cos de Mossos d’Esquadra no té dret de vaga, però coneixedors de la normativa interna que ens regula, el Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) no pot garantir que qualsevol dia, les persones membres del cos de mossos d’esquadra es plantin en resposta a una situació que no només denigra la nostra institució i posa en risc aquelles persones que la integren, sinó que a més afecta i atempta contra el país sencer“, adverteix el comunicat.

Comentaris

    Pau 19/02/2021 3:09 pm
    A veure si surt algun sindicat de policies a demanar-li perdó a la noia que ha perdut l'ull. O és que pensen que ho han fet tot bé, havent´hi una persona mutilada per la seva actuació?
    uno que vive en Tabarnia 19/02/2021 11:28 am
    BRAVO! podeu fer plantada, millor de quan en quant os regarem els peuets peqrue no sigui dit, que som mes animals que vosaltres, ah! pro no es moveu, eh!
    JOSEP 18/02/2021 8:15 pm
    ¿ QUI JA AL GOVERN CATALÀ QUE IMPEDEIX SORTIN MOLTA MES POLICIA AL CARRER A PROTEJIRNOS ? De aquesta manera tenen MES FORÇA LOS DELINCUENTES Qie no pas els MOSSOIS DE ESCUADRA .. Ja quels Delincuentes atacan per diferentes puntos de la ciutat KALE BORRACA Es a toda regla ..ELS CONTENIDORS QUES CREMEN , Despres els pagaren tots nosaltres en pujada de impostos no falla
    JOSEP EL AVI DE CARDEDEU 18/02/2021 8:14 pm
    ¿ QUI JA AL GOVERN CATALÀ QUE IMPEDEIX SORTIN MOLTA MES POLICIA AL CARRER A PROTEJIRNOS ? De aquesta manera tenen MES FORÇA LOS DELINCUENTES Qie no pas els MOSSOIS DE ESCUADRA .. Ja quels Delincuentes atacan per diferentes puntos de la ciutat KALE BORRACA Es a toda regla ..ELS CONTENIDORS QUES CREMEN , Despres els pagaren tots nosaltres en pujada de impostos no falla
    jg 18/02/2021 8:09 pm
    por Barcelona no va a querer venir nadie....
    Albert 18/02/2021 7:45 pm
    Cal depurar d’infiltrats de la GC i la PN, urgentment, el cos dels M d’E.. Els nostres dirigents i els dels Mossos haurien d’adobar-se que han perdut en tres anys tot el capital de confiança i estima del poble, al que diuen servir.
    48
    11
    Respon
      Esquerres terroristes CNT,COLAU.ERC 18/02/2021 8:20 pm
      I els infiltrats ee la colau, purs okupesassassins dels Mossos? Com al 1936, les esquwrres amb la FAI.COLAU.ERC
    ELS OKUPES.COLAU VOLEN UNA GUERRA CIVIL 18/02/2021 6:21 pm
    OKUPES AL PODER, GRACIES COLAU
    17
    11
    Respon
    Som al 1936, aragones d'erc.fai? 18/02/2021 6:19 pm
    Commal 1936 les esquerres fent terrorisme diari
    13
    34
    Respon
    Evarist 18/02/2021 5:58 pm
    Quedeu-vos a casa, idiotes. No teniu lloc a la república. Arro i brimo de guardiasivils carndelapa dissolució o extermini..
    254
    158
    Respon
      Piolin 18/02/2021 6:47 pm
      A casa tinc torretes ... Aaaaaa i un bat de basebol
        Evarist 18/02/2021 6:51 pm
        Jo encara conservo un naranjero i una makarov de l'avi
    Colau.cup terrorisme okupa 18/02/2021 5:54 pm
    Esquerres pel terror, esquerres venezolanes
    28
    34
    Respon
      Mireia 18/02/2021 6:23 pm
      Colau, es legal voler matar Mossos? Subvencionar okupes italians, que et voten, amb diners publics es legal Maragall?
    LLARENA dPENA 18/02/2021 5:51 pm
    La plantada seà molt benvinguda. I, probablement, la millor cosa que podeu fer en benefici de la ciutadania. No fer res. Cosa poc estranya per la majoria de tots els membres de les forces represores: BRIMOs i ARROS
    Para conocer la gentuza que hay en Irídia, sólo hay que saber quien fué su fundadora. 18/02/2021 5:40 pm
    Esta podredumbre que defiende a delincuentes, tiene las manos manchadas de sangre, insisto sólo hay que saber quien fué la fundadura.
    52
    12
    Respon
      jo 19/02/2021 8:28 am
      Ta puta mara??
    Albert 18/02/2021 5:34 pm
    No estan acostumats a treballar aquests
    Gonzalo 18/02/2021 5:29 pm
    Tolerancia 0 con la violencia. 100 % de efectivos policiales en la calle, deteniendo a estos salvajes antisistema. A POR ELLOS!!!!!
      Caspanya no té remei 18/02/2021 5:35 pm
      Gonzalo, cal començar primer fent fora les forces d'ocupació espanyoles: polizia NAZIonal, i cacardia CIVÍ
      40
      21
      Respon
    Vicenç Ramoneda 18/02/2021 5:27 pm
    Mossos per la República Catalana La violència policial ha tornat a estar molt present durant les protestes a favor de l’alliberament de Pablo Hasel que estan fent la volta al món per denunciar l’estat repressor espanyol. El vídeo mostra com una bona colla d’agents agafen dos manifestants per detenir-los, i mentre ho fan es pot sentir com diuen, en castellà, “Ahora estás cagado, eh? Tío mierda. Ahora estás cagado”. Un espectacle lamentable que ha corregut a les xarxes socials. https://twitter.com/ANC_Mossos/status/1362330575781117952
      LSO 18/02/2021 7:30 pm
      Viçenç toda la razón, los autenticos mossos, son los que pagan su frustración, contra manifestantes, abusando de sus equipos agresiivos, son los que insultan, porque sinó la frustación personal y lo sacan contra manifestantes, no me dan pena son auténticos psicópatas, disfrutan haciendo daño, y si como dicen están descontentos , que estudien y trabajen de algo mas humano para la sociedad, se han metido a maltratadores porque son unos mal nacidos.
      31
      15
      Respon
    Caspanyol 18/02/2021 5:24 pm
    Els Mossos tenen raó. Per què cal fer venir la Polizia Nazional si no s'han utilitzat el 100% d'efectius? Cal que hi hagi un director general dels Mossos amb experiència en seguretat i que vulgui fer dels Mossos una policia moderna i no pas casposa, violenta i espanyola. Volem una policia europea, moderna i eficient ! I no una policia similar com la què vàrem veure actuant a Linares (Jaén) pegant com si anéssin drogats, a pacífic manifestants arraconats a les parets dels carrers. Direcció dels Mossos: cal treballar de valent perquè els Mossos violents i mal formats quedin despatxats com a servidors públics que són. Són servidors públics, no gossos violents del Reino Caspañol
    Ramon 18/02/2021 5:22 pm
    Tan bon punt la Generalitat tingui el govern "ampli" d'esquerres que vol Espanya, les protestes seran salvatjades i els policies herois.
    Maria 18/02/2021 5:19 pm
    El problema és encarcelar cantants,artistas i gent innocent quan els lladres assassins i mafiosos està lliures pel carrer i protegits
    Lleida 18/02/2021 5:08 pm
    Qui s'ha cregut que son? Que vol dir plantada? n això no son amenaces d'un cos policial? Tenen carta blanca?
    fideli 18/02/2021 4:51 pm
    plegueu. no serviu. al carrer
    joep 18/02/2021 4:51 pm
    qui no volgui pols......... Els Mossos estan per actuar amb aquets radicals que sols fan que destruir tot el que troban al seu pas. Mes ma dura.
    92
    94
    Respon
    ton c. 18/02/2021 4:34 pm
    edons potser, si quan hi ha una mani no hi envieu ningú potsr no pasarà gran coa, ah foteu nerteja dels feixistes que teniu dins del cos.
    101
    24
    Respon
    Carles BCN 18/02/2021 3:49 pm
    Algun dia potser els Mossos haurien de fer autoctrítica. Que ja tocaria