Iceta promet un diàleg “transparent dins de la legalitat” amb el Govern després del 14-F

El ministre de Política Territorial recorda que el seu govern està obligat a tramitar els indults

El ministre de Política Territorial, Miquel Iceta, s’ha estrenat aquest dimarts a la sessió de control del Congrés defensant la determinació del seu govern a establir un diàleg “transparent i clar que s’ajusti a la legalitat” amb la Generalitat després del 14-F. Iceta ha recordat que a Catalunya hi ha un “problema” que cal resoldre a través de la via de l’entesa, i ha recordat que des que el govern del PSOE i Podem ocupa La Moncloa no hi ha hagut ni referèndums ni incompliments de la llei per part de la Generalitat. També ha demanat als grups de l’oposició que no convidin el seu govern a “prevaricar” aturant el procediment dels indults, perquè l’executiu està obligat a tramitar totes les peticions.

Iceta ha fet aquestes manifestacions en resposta a una pregunta de la líder de Cs, Inés Arrimadas, que ha afirmat que les prioritats del nou ministre de Política Territorial impliquen reprendre la “taula de xantatge” per abordar-hi “el mateix de sempre: el referèndum i els privilegis als presos“, fet que “implica que a la Generalitat estaran amb ERC”. “Això no és diàleg dins de la llei, sinó que només és escoltar els que salten la llei. Per a ells privilegis i per a la resta de ciutadans ma dura”, ha dit Arrimadas.

El primer secretari del PSC ha acusat la líder de Cs de ser dels polítics que es dediquen a “treure rendiment dels problemes“. Segons Iceta, “a Catalunya hi ha un problema, i no hi ha problema que no es resolgui a través del diàleg”, i per això el seu executiu està disposat a dialogar “dins de la llei“. “Des que hi ha un govern del PSOE i Podem no s’han fet ni consultes ni referèndums ni s’han aprovat lleis il·legals ni DUI, i això no és només mèrit nostre, però alguna cosa hi té a veure la disposició a afrontar els problemes i dialogar amb tothom”, ha dit.

Comentaris

    Gerko 03/02/2021 3:46 pm
    La legalitat espanyola no ens serveix de res. De fet els jutges reconeixen que el seu "estado de derecho" es basa en la "unidad de Espana indivisible". (però des del 1587 que ha anat perdent "unitats" de territori). És evident que els que volem la independència volem alhora un altra legalitat, democràtica, igualitària, fraternal i que ens faci també més lliures. Si molts de catalans, de formes de penser i d'ideologies democràtiques diferents ho volem, ho aconseguirem.
    Vius 03/02/2021 1:13 pm
    Trasparent com el teu cul !!!!
    Que va ser primer, l'ou o la gallina? 03/02/2021 1:12 pm
    La legalitat son les lleis diverses a gust de cada Estat. La legitimitat no és una llei,sinó un dret universal que està per damunt de la legalitat. Per posar un exemple: En democràcia la monarquia com a cap d'estat es legal però no es legítima, car cap individu pot ser més que els demès per línia successora. Si un dia es proclama la república també serà legal i al contrari de la monarquia, serà legítim qui ostenti la presidència fins que el poble decideixi canviar-la.
    Ramon 03/02/2021 12:40 pm
    La legalitat parla d'una nació "única", "indivisible" i "pàtria comuna" d'extremaduresos, asturiencs, catalans, etc. La legalitat ens obliga al castellà i només al castellà. La legalitat ens impedeix relacions de tu a tu amb valencians i illencs. La legalitat nega la unitat del català. La legalitat prohibeix que la nostra bandera pugui onejar en cap lloc oficial sense tenir al costat l'espanyola. La legalitat ens nega òbviament el dret a decidir i fins i tot comissiona explícitament l'exèrcit per impedir-ne l'exercici. De què recontracony vol "dialogar" aquesta bola greixosa si ho circumscriu a "la legalitat"?
    39
    14
    Respon
      Gonzalo 03/02/2021 1:50 pm
      Anda, indigente mental..... Aprende a escribir los gentilicios!!!!!!
        Ramon 03/02/2021 1:54 pm
        Què deu garlar, aquest espanyès?
    El més transparent està a l'aigüera 03/02/2021 12:36 pm
    La legalitat espanyola deu ser la que va contra els drets humans, contra les minories nacionals i contra la lliure determinació dels pobles. El diàleg transparent o com una nit de boira espessa al Pla d'Urgell?
    Quina legalitat? 03/02/2021 12:16 pm
    La legalitat, i, la legitimitat de les minories nacionals contemplada a la Constitució que aquests falsos constitucionalistes se la salten?
      Dra. Anigav 03/02/2021 1:53 pm
      Esa supuesta legitimidad no incluye el supuesto derecho a decidir. Cataluña es España. Y sólo hay 2 maneras de que deje de ser así. Pacíficamente, con el beneplácito de TODOS los españoles (la soberania de España recae en todos los españoles), o militarmente. Tenéis ya tirachinas????
    No puc més 03/02/2021 12:08 pm
    Aquest Iceta es un passerell. Si com diu ell, Illa president, el diàleg transparent serà entre PSOE castellà i PSOE-PSC català? Hòstia quin diàleg entre un mateix, un mateix cos, una mateixa ànima. De moment, a viure com un sàtrapa.
      Cert 03/02/2021 12:26 pm
      Un diàleg es entre dues parts confrontades. Entre un mateix no hi ha diàleg, d'això se'n diu seguir un criteri.
    Ramon 03/02/2021 12:04 pm
    Això és exactament el que deia el franquisme. Que es podia parlar de tot, que podia defensar-se tot, dins la legalitat, és clar. PERÒ SI EL PROBLEMA ERA I ÉS PRECISAMENT LA LEGALITAT, FULLS DE LA GRAN PITA!!!!
    10
    20
    Respon
      Farts d'en Ramon 03/02/2021 1:34 pm
      A tomb de què ve ara parlar de franquisme, aquell règim del malparit del segle XX? No lluitem pas contra un règim espanyol en concret. Lluitem per la independència del nostre país. A més menteixes, durant el franquisme no es podia parlar de "tot", ni dins la seva "il·legalitat". No es podia parlar de res democràtic i sensat. Ho haguessis pogut consultar entre altres, als botiflers que li varen donar diners i fer favors al principi del franquisme...
        Ramon 03/02/2021 1:59 pm
        Aquest èinstein té la capacitat de comprensió del meu canari. Ja he dit manta voltes que dubto molt que hi hagi hagut mai, enlloc, algú tan ruc. Jo no he dit que durant el franquisme es pogués parlar de tot, tarugu, més que tarugu. He dit que això és el que garlava el propi franquisme que cenyia els límits en la legalitat. Exactament igual que ho garla aquest soci d'ERC. És la mateixa fal·làcia.
        Ramon 03/02/2021 1:53 pm
        Ah, tornes a dir que "menteixo". Ja et vaig aclarir que jo no menteixo mai. Em passa com al George Washington. Em puc equivocar, eventualment. Però no és el cas. En el franquisme deien exactament el mateix que ha dit aquest soci d'ERC. També deien que es podia parlar "de tot", sempre i quan hom es cenyís a "la legalitat". O sigui als Principios Fundamentales del Movimiento. Parlaven del "Movimiento" com a "comunión de todos los espanyoles". Dins aquell marc, podia parlar-se "de tot"? Òbviament, que no. Ens has descobert la Mediterrànea. Però és la mateixa fal·làcia que la d'aquest soci d'ERC. Que potser ara sí que dins "la legalitat" pot parlar-se "de tot"? Tampoc.
        Ramon 03/02/2021 1:46 pm
        En aquest cas i amb aquesta línia d'argumentació era precís i del tot pertinent. El que no hem de fer és associar només L'ALTRA mitja Espanya amb el franquisme, perquè això només és fer-li el joc al relat d'Espanya amb el que ens enfrontem. El relat d'Espanya hegemònic dins Catalunya. O sigui el relat progre. Un relat que ja va quedar bastant tocadet en eixir tant de vot sociata a Colono's i que, confio, ara ja quedarà estabornit si en marxa prou a Vox. Però no cal que em diguis que no ho entens. Ho sé de bell antuvi.
    Emprenyada amb els españols 03/02/2021 11:58 am
    Ja ho veieu els d'ERC, sols es pot parlar dins de la legalitat, o sigui que no es pot parlar ni de referèndum ni de dret a l'autodeterminació, ni d'amnistia, ni de pacte fiscal, ni d'independència ni de res del que volem parlar des de Catalunya els que volem la independència que som més de dos milions de persones. Em dóna la sensació que és com si al Tibet e3l xinesos invasors diguessin que volen parlar amb els tibetans sota la llei xinesa. Feu riure ERC que us creieu aquesta gent.
    jm 03/02/2021 11:50 am
    la legalitat espanyola es igual a la legalitat del ERDOGAN
    Ferran 03/02/2021 11:41 am
    Hay que sacarse los 7 velos para ser transparente?
    Cachondo 03/02/2021 11:27 am
    Iceta es un cachondo, "mesa de diálogo" diu!
    en fi 03/02/2021 11:17 am
    el miguel izeta, comença a omplir-se les butxaques, amb el sou de ministro. La atansades, passarà de la chica dels 35 a la gran fracassada, quina ostia espero i desitjo que es foti, se la mereix, tot el contrari que el seu fill, que no sap la desgracia que ha tingut, amb aquesta suposada mare, que si que gaudeix de molts privilegis i de fer xantatges
    rd 03/02/2021 11:12 am
    inútil, barrut i repugnant individu
    Fu man Txu 03/02/2021 11:12 am
    Iceta promet un diàleg “transparent dins de la legalitat ESPANYOLA” amb el Govern després del 14-F. La legalitat ESPANYOLA es aquella que quan arriba a Europa deixa de ser legal i es tombada una vegada i una altra per les institucions europees.
    cachondo 03/02/2021 11:06 am
    cachondo
    RAMON A 03/02/2021 11:05 am
    Moltes son les lleis en un pais podrid
    RAMON A 03/02/2021 11:03 am
    La vostra llei esta precisament perque el problema no es resolgui
    Hiceta 03/02/2021 11:02 am
    iceta, tu credibilidad es nula, deja de dar por ..(música celestial) y búscate una poltrona en el cementerio de elefantes.