La Guàrdia Civil rastreja les donacions particulars a Puigdemont

Ordres d’investigació internacional per tal d’intentar saber com es financia Waterloo

Una de les investigacions que va quedar oberta en el judici del Procés va ser com es va configurar el sistema informàtic de l’1-O. La Guàrdia Civil va haver d’admetre en un atestat que desconeixia com s’havia muntat. Una cosa similar pot passar amb l’arquitectura financera de Waterloo. Els investigadors de l’operació Volhov intenten, esmerçant-hi molts mitjans i recursos, desxifrar com es financia la Casa de la República que regeix el president a l’exili Carles Puigdemont. Hi ha fins i tot peticions d’investigacions internacionals per consultar quins productes compren al Carrefour. La Guàrdia Civil no en treu l’aigua clara. Per això, la intenta, a través de la peça separada dos de les diligències 111/2016 del jutjat d’instrucció 1 de Barcelona, rastrejar els que serien els particulars que han ajudat amb donacions a finançar l’independentisme institucional a l’exili.

En concret, el jutge Joaquín Aguirre ha permès a la Unitat de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil a Catalunya centrar les perquisicions en la persona i els comptes de Jaume Cabaní. De fet, els agents estan convençuts que aquest Cabaní és el cervell de l’enginyeria financera que sosté la Casa de la República. Fins i tot, apunten que té el domicili en la mateixa residència de Carles Puigdemont a Waterloo. En base en aquesta pista, la Guàrdia Civil ha investigat fins a vuit comptes bancaris, de sis entitats, que gestiona Cabaní a través de les empreses de les quals és administrador. La policia judicial del cas ha emès ordres internacionals d’investigació de dos comptes, un a Alemanya i l’altre a Bèlgica. Curiosament, els analistes admeten que investiguen els comptes des de l’1 de gener del 2016 fins al 16 de gener del 2020.  Molt abans que s’acordés celebrar el referèndum del primer d’octubre del 2017.

Dels diferents atestats que informen sobre l’activitat de Cabaní, els instructors apunten que cal investigar els pagaments i abonaments que ha rebut de Stripe Payments i Nationbuilter, dues passarel·les de pagaments que articulaven les donacions a través de la web defensaexili.org. Tantmateix la policia destaca que hi ha anotacions en aquests comptes batejades com a “suport jurídic” durant el temps que Puigdemont va estar arrestat a Alemanya i, per tant, en desprenen que servien per pagar els advocats del president. La Guàrdia Civil ara segueix el curs dels fons que s’han rebut a través d’aquestes dues passarel·les per on els ciutadans afins a la causa republicana donaven diners a l’exili.

Però a més d’aquests donants, els investigadors busquen les pessigolles a l’Associació Units per al Foment de la Cohesió i la Catalanitat (AUFCC) i a una empresa amb residència fiscal a Bèlgica, Catglobal. Segons les seves deduccions, aquestes empreses ajudarien a canalitzar els recursos que financien l’exili. Ara bé, en cap cas, la Guàrdia Civil pot assegurar que aquests diners provinguin de les administracions públiques a través de desviament de subvencions. En aquest sentit, només poden connectar una factura de Cabaní a la Plataforma de Seleccions Catalanes per un valor de 10.000 euros, que no poden connectar. Al capdavall, Cabaní sempre ha treballat en projectes relacionats amb la causa catalanista, com els mateixos policies remarquen en els seus atestats.

La voluntat de la Guàrdia Civil ha estat detallar al màxim els moviments financers de Cabaní i de la Casa de la República per poder relacionar diners provinents de les administracions públiques catalanes amb Waterloo. Tot i el gruix d’atestats que engreixen el volum del sumari dedicat a Cabaní i la seva feina a l’exili, els investigadors no poden presentar cap prova d’aportacions de diner públic. Per això, investiguen les donacions a través de les passarel·les de pagament on s’han canalitzat quantitats que milers de ciutadans han lliurat a l’exili. Així han desgranat i, amb precisió jurídica, tots i cadascun dels abonaments o pagaments realitzats per Cabaní, fins i tot, el pagament de quotes anuals com a soci d’entitats o partits independentistes.

Part de l'atestat amb les conclusions i on indiquen que continuaran les perquisicions

Part de l’atestat amb les conclusions i on indiquen que continuaran les perquisicions Quico Sallés

 

Comentaris

    Raül 08/11/2020 9:27 pm
    Finançar Waterloo no és en si mateix un delicte, la investigació d'actes no delictius per part de la policia o un jutjat si que ho és.
    Lidia 08/11/2020 9:30 pm
    Fora guarra civil policia franquista borbònica de casa nostre
    Igual que es va col·laborar 08/11/2020 9:31 pm
    a sufragar el robatori del tribunal de comptes a Mas, Rigau....
    Claravalls 08/11/2020 9:45 pm
    Traieu-vos la puta gibrelleta del cap rates franquistes.Teniu merda en comptes de cervell.Sou la purria de l'ésser humà. Catalunya no és ni serà mai España.//*// Som República.//*//
    Ramon 08/11/2020 9:46 pm
    La Guardia Civil i el tripartit són una mateixa cosa.
    Rubalcava 08/11/2020 9:48 pm
    Recordeu aquell aparell SITEL. Es el que fan servir el Baena i les clavagueres de l'Estat????
    Independència 08/11/2020 9:52 pm
    El clavegueram de l'estat espanyol espia il·legalment el moviment de l'independentisme català amb diner públic espanyol, que també aporten els catalans. N'estem farts del deep state espanyol del lawfare del poder judicial espanyol.
    Ramon 08/11/2020 9:53 pm
    El govern espanyol d'esquerres investit per ERC persegueix amb més sanya que els governs franquistes, les donacions al president legítim i exiliat de la Generalitat.
    Jose antonio cuadras 08/11/2020 10:06 pm
    Si cercan els calers igual que les urnes.......quina colla d'inùtils. Igual que la justicia, encara cercan a M. Rajoi. IMPRESENTABLES dels pebrots !!!!!
    GAVANENC 08/11/2020 10:44 pm
    Jo puc donar diners a qui hem rota, si no es una entitat terrorista o mafiosa... Qui financia el PP que es una entitat mafiosa i corrupta..? En aquest cas no s'investiga?
    El cuervo de la Rufina 08/11/2020 11:01 pm
    No os preocupéis ! Seguid votando al Papa Oriol I, al Grande de ejPPaña D. Juan Tardá y Coma. Y sobretodo al agente imPPerial Rufianillu !!! Que PPerro CHánches va cumpliendo sus promesas contra Catalunya y los catalanes ! Os pensábais que lo íbais a cambiar ? Ya os avisó el otro fascista Gcía. Page de que no lo conocíais ! Al menos , los de ciutadANUS no os engañamos !
    fideli 08/11/2020 11:52 pm
    no n'heu de fotre res, tros de GAL
    Luisnomeacuerdo 09/11/2020 12:26 am
    Enhorabuena a la guardia civil por su esfuerzo en la lucha para desmontar todo el chiringuito que los fascistas independentistas golpistas tienen montado. Con los lazinazis ni olvido ni perdón. Aprenderán a respetar la ley por las buenas o por las bravas . Rebuznos de grocñordos a repugblicafracassada@pasteleroloco.tractoria.
    cge 09/11/2020 7:25 am
    Si de cas aparqueu l'investigació, i començeu amb un altre que sembla més sucosa , i es la del Juanca, , aqui si que disfrutareu hi ha pasta gança i no cal que el vostre cervell, si es que en teniu s'exprimeixi gaire.
    Doctor Strangelove 09/11/2020 7:31 am
    Efectivament, com diu un finançar Waterloo no és un delicte, és una vergonya! Doc.
    Perot 09/11/2020 7:39 am
    Han d'investigar les donacions a l'Església, als partits polítics i a les mares que els varen parir. Han de ser molt curts d'enteniment, cadascú gasta els diners honradament guanyats com vol, sí es dóna el cas amb marcolfes que es neguen a donar un rebut
    Puigdemont for President. 09/11/2020 8:22 am
    Dons mira, fa temps que no dono res, i avui mateix fare un ingres al defensaexili.org, a veure si els picoletos analfabets troben el rastre.
    El que es una veritable vergonya es ser Guàrdia Civil! 09/11/2020 8:29 am
    175 fent el ridícul! I els últims anys sent la riota d’Europa! A per ells!
    ¿Enhorabuena a la Guardia Civil? 09/11/2020 8:33 am
    Pues si! Por haver encontrado las urnas, por haver encontrado el delito de sedicion, por haver encontrado 1.000.000 de soldador rusos y enhorabuena por haver encontrado quie financia a su puta madre! Subnormales! A per ells!
    Català emprenyat 09/11/2020 9:18 am
    1) No és delit. 2) La incompetencia de la GC està més que demostrada. 3) Haurien de començar per coses més fàcils i amb èxit assegurat: Qui és "M. Rajoy", la fortuna del campechano, donacions al PP, PSOE, segoones activitats de magistrats... coses que tothom ja sap qui és qui llevat d'ells i els magistrats. 3) Com no trobaran res.. igual que les urnes faran servir proves d'aquelles més que dubtoses.. d'aquelles que si es complica la cosa .. ells no sabran res...
    Pol 09/11/2020 9:25 am
    Perquè no es dediquen a rastrejar tota la merda de la Zarzuela...al emèrit i la seva potuleia..una cosa és donar i l'altra és robar...i pensar que hi ha un cantant exiliat per la lletra de unes cançons que diuent que los borbones són unos ladrones...
    Doctor Strangelove 09/11/2020 10:05 am
    Saber la veritat és el pal de paller de l'estat de dret. Per tant, saber d'on li ve la pasta al batxiller de Waterloo, en principi em sembla una cosa sana. Ara, esperem que el paio no rebi ni un euro públic, i més, sense fotre ni brot el tio! Doc.
    Fortuna dels borbons, iots de luxe de Felipe González, portes giratòries, regidors d'urbanisme sospitosament ben situats 09/11/2020 10:17 am
    Alts funcionaris que reben diners d'altres empreses, exili de luxe amb protecció que paguem entre tots del campechano, no retorn dels 60.000milions "prestats" a la banca etc etc, mira que hi ha coses per investigar. Això per no parlar de drogues, robatoris, desaparicions o trata de blanques. La quantitat de recursos dedicats a perseguir l'independentisme ens diu fins a quin punt odien els catalans i fins a quin punt consideren que el procés que tant ridiculitzen és una amenaça seriosa pels
    el verdugo del Cid 09/11/2020 10:50 am
    Ho confesso: els hi he donat diners. I ho faré sempre que això sodomitzi als merdespaÑistaÑols. També ho hauria fet per mantenir als 10000 soldats russos o a qualsevol ajud internacional amb finalitat de reduir espaÑa a un solar. Preneu-ne nota, fastigosos polítics: el 14-D votaré tan sols per assolir els 50%+1 de suport a la independència, no a vosaltres. Si desprès no ens porteu a la revolució i/o a la guerra, esteu avisats, prendreu mal. Visca la Terra! Lliure!
    La cacatúa de la Rufina 09/11/2020 11:07 am
    Si la Guarra Civil està PPlena de merda ! Només perquè aquesta merda està emblanquinada per la bruta, mafiosa i delinqüent "Justícia" ejPPañola.
    Via fora els adormits 09/11/2020 12:19 pm
    Cap agressió sense resposta pacífica i no violenta. La millor resposta és fer i recollir encara més donacions de suport als nostres representants que pateixen represàlia de l'estat espanyol.
    JordiP 09/11/2020 12:24 pm
    Es demostra l'estupidesa dels polítics castellanoespanyols. Només saben aplicar violència i mort al disident. Així han perdut el seu gloriós imperi on no es ponia el sol. Que tens una regió proindependendència? OK. Treballa-la, dota-la d'institucions procentrals que beneficiïn la regió, potencia la personalitat local, aplica polítiques d'atracció intel·lectual i económica, etc. Ah no!! Tranquilitat, que ve de "tranca". No!!! Posa-li coll.ons: convoca un referèndum i guanya-lo. Pa
    Ramon 09/11/2020 12:24 pm
    El govern espanyol d'esquerres investit per ERC persegueix amb més sanya que els governs franquistes, les donacions al president legítim i exiliat de la Generalitat.
    JordiP 09/11/2020 12:31 pm
    Dolorosament, s'ha d'acceptar que l'odi de Castella envers Catalunya ve de molt antic. L'apropiació del Descobriment (¿?) n'es una mostra. La exclusió del comerç amb el Nou Món, una altre. La brutal campanya anticatalana (però no contra tot el Regne d'Aragó) desfermada per l'Olivares (a través del seu sicari Quevedo) per no voler la Unió d'Armes, un altre. I si llegiu els discursos del Queipo de Llano, sigue la rueda. L'hemeroteca de l'ABC n'està plena.
    Ramon 09/11/2020 12:33 pm
    Ui, sí, Ned Aragonés, quin pànic que li té Espanya a una victòria d'ERC, sí, i tant! Al que li té pànic és a què Puigdemont s'imposi definitivament a vosaltres. I per evitar-ho, ara us deixen marcar paquet, fer-vos els homenets i fins i tot faran com que us reprimeixen i temen d'allò més per dissimular que sou part essencial del pla del 155.
    Eulàlia 09/11/2020 12:46 pm
    I si jo vull, qui diu q NO puc donar diners x ajudar al President Puigdemont, Comín, Ponsatí i Puig etc.. Jo amb els meus diners faig el q vull, mentre no sigui x cap acte terroriste i es evident q NO és el cas!!
    Visca Puigdemont ! 09/11/2020 3:14 pm
    Acabo de fer una donació. Visca Puigdemont i el Consell per a la República. Donacions: https://consellrepublica.cat/
    Ricard 09/11/2020 4:06 pm
    Tota aquesta bilis castellana per encalçar una persona que va preorganitzar un referèndum. La policia militar castellana SI malversa fons públics. Quina vergonya!
    2019 09/11/2020 5:28 pm
    Lo mejor será que los españoles miren quien les riva se llama Carlos i tiene muchas mujeres va como de tanto que les pesan porque ahora no le sirve tiene nietas con tarjetas blanco i además ese tiene mucha pasta i no necesita donaciones si ni mantener a ridis los hijos que ha dejado por el mundo uno en la bisbal d emporda.....Ah i lo dejo
    LUIS 09/11/2020 6:06 pm
    Y la analfabeta guardia vil al servicio de la dictadura neofranquista, obsesionada con el peligro de desunion de su patria, sigue y seguirá creyendo que desarticula Catalunya jugando a detectives..., hablamos de gente que nunca ha investigado la razón de por que se caen a pedazos las casas cuarteles donde sus jefes les encierran a ellos y a sus familias....
    Barrufet emprenyat 09/11/2020 8:17 pm
    No tenen vergonya aquets desgraciats No tenen daltre feina a fer aquets picoletos ganduls embusteros prevaricadors xusma i criminals encara recoedo lo que ban fer l'1 d'octubre
    Manel 09/11/2020 10:55 pm
    La Guardia Colonial fent el ridicul com sempre.
    Besiberri 10/11/2020 12:29 am
    Ara faré més donacions al Consell per la República a Costa de les ONG amb central a Madrid República...