La xarxa de delegacions a l’exterior es reforçarà

L'Executiu de Pere Aragonès pretén "guanyar reconeixement internacional"

El Govern s’ha marcat com a objectiu d’aquesta legislatura “consolidar” i “reforçar” la xarxa de delegacions a l’exterior i les oficines sectorials que té Catalunya per tal de representar de manera institucional la Generalitat. El pla de Govern que ha aprovat aquest mateix dimarts el Consell Executiu vol “assegurar una acció exterior transversal, coordinada i eficaç“.

En el document que aquest mateix dimarts l’Executiu ha enviat als mitjans de comunicació, s’explica que Barcelona és la quarta ciutat del món que no és capital d’Estat amb més representació cultural, “per darrere de Hong Kong, Nova York i Hamburg”, i destaca que l’any 2020 Catalunya va rebre 166 euros per cada euro que l’Executiu va dedicar a atraure inversió estrangera.

Així doncs, el Govern té previst aprovar el nou ‘Pla estratègic de l’acció exterior i de la UE del Govern 2023-2026’, i això passa per “enfortir les relacions polítiques, econòmiques, culturals i socials” amb la comunitat internacional, per tal d’intercanviar amb aquests països “bones pràctiques i reforçar les relacions amb el cos consular a Catalunya”. El Govern també preveu establir una “xarxa de col·laboració” a través d’activitats conjuntes i publicacions amb els principals think tanks i centres de recerca d’interès estratègic. L’Executiu també té la intenció, segons el document del pla de legislatura, de maximitzar la captació de fons europeus “a disposició de les institucions, les entitats, les empreses i la ciutadania de Catalunya”.

El Govern ha presentat les línies mestres de l’acció exterior del Govern el mateix dia que ha anunciat que l’Executiu incrementarà en 5.000 milions d’euros el pressupost per a Sanitat, i on també ha anunciat que en aquesta legislatura vol aconseguir que Espanya “traspassi” a Catalunya “totes les infraestructures viàries, ferroviàries, portuàries i aeroportuàries de l’Estat a Catalunya”. També es tira en marxa el projecte del hub audiovisual, que pretén protegir el català.

Comentaris

    JordiP 21/09/2021 9:44 pm
    És clar. Abans es deia "El buen paño, en el arca se vende". Això ja no val. Ara només es pot vendre amb el pany a la mà. Delegacions, sucursals, agents, promotors, són més necessaris que mai. El problema per a Madrit és que vendre comporta parlar amb el client, i aquest s'en assabenta de coses del país venedor. He estat dedicat a exportar productes catalans durant vint anys (sense cap ajut estatal, mès aviat alguna trava) i molts clients a l'altre banda del món admiraven el producte, la formalitat, el bon servei i ... el país. Deien "mai haguès pensat que Espanya poguès fabricar un producte tan bó." I jo em veia obligat a repondre: "Es que Catalunya té una altre tradició industrial i comercial". Per això Madrit es molesta tant quan sortim a vendre al món: no vol que li vegin les calcetes.

Nou comentari