Giró resol els avals dels castigats pel Tribunal de Comptes

El conseller d'Economia anuncia al Parlament que el personal de l'ICF s'ha posat a la seva disposició: "Per nosaltres que no quedi", li han dit

Just l’endemà d’anunciar que cap entitat bancària havia fet costat a la seva idea de constituir un fons per avalar els perseguits pel Tribunal de Comptes, ha arribat una solució. El conseller d’Economia, Jaume Giró, ha anunciat aquest matí una solució factible per avalar els 5,4 milions d’euros que l’organisme reclama a una trentena d’alts càrrecs de la Generalitat que des del 2011 al 2017 van tenir suposades relacions amb el departament d’Exteriors.

En una resposta parlamentària formulada per la diputada de JxCAT, Elsa Artadi, arran de la millora de la qualificació financera de la Generalitat per l’agència Fitch. Segons Giró, el fons de risc complementari de la disposició addicional del Decret Llei que el creava per poder cobrir aquesta mena de contingències, serà utilitzat per part de l’Institut Català de Finances. Així li ha comunicat aquest mateix matí al president de la Generalitat, Pere Aragonès. Activar aquest fons a través de l’ICF, un mecanisme que ahir mateix descartava el mateix Giró.

Després de la roda de premsa d’ahir vaig rebre trucades de darreres i que m’han demanat si us plau que per ells no quedi, i que intentem utilitzar aquesta disposició addicional i això és el que farem“, ha assegurat Giró. El conseller ha destacat la “generositat” del personal de l’Institut Català de Finances, a qui ahir el conseller va voler expressament protegir de virtuals accions penals, i que immediatament es van posar a la seva disposició per utilitzar el fons de risc tal i com estableix el decret llei.

  Aragonès ha agraït a Jaume Giró, la feina. “Crec que avui també toca fer un agraïment al conseller Giró per l’anunci que ha fet, pel compromís demostrat i pel treball conjunt. Amb ell hi està el conjunt del Govern”, ha emfatitzat Aragonès en la mateixa sessió de control.

Comentaris

    Tino 21/07/2021 10:35 am
    Los justicieros Epañoles ya le buscaran los tres pies al gato.
      MHP 21/07/2021 8:46 pm
      Pues claro
    Un català 21/07/2021 11:03 am
    Com a català exigeixo que es posi en mans de la justícia aquesta decisió, no es pot permetre que utilitzin diners públics per defensar els interessos de persones que han actuat de mala fe i en contra de la majoria. Espero que VOX, PP o Ciutadans posin una denúncia contra aquests polítics
      Valentí 21/07/2021 3:49 pm
      Com a català de mé et comprenc, en sou uns quants! Obre els ulls i mira de que els acusen. D'obrir col·legis per anar a votar (que costa això: res). Representar Catalunya en viatges, i si per cas 1 minut d'aquest viatge es parla del dret a de decidir, tot el viatge, acompanyants, tot a càrrec dels nostres escollits!
        Abre tu los ojos. 21/07/2021 4:04 pm
        Se aprobaron unas leyes de desconexión con la Ley Vigente ? Si, se aprobaron. Se aprobó una ley del referéndum? Si, se aprobaron. Esas leyes, junto con el “referéndum” tenían ( y tienen ) la intención de hacer una Secesión de Un territorio de España y hacerlo independiente ? Si, esa era la intención. Se les ha condenado por eso? Si, se les ha condenado por eso.
          Fum. fum, fum 21/07/2021 4:33 pm
          Desconnexions ? Les dels estats, illes i territoris, que ara son independents d'Espanya i que se li han separat des de l'any 1587... i a Espanya l'anomeneu "unidad", "destino universal", "indivisible"... i no sabem quantes collonades més. La unitat d'Espanya és una fal·làcia, una gran mentida. Fins i tot l'any 1976 sota el regnat del borbó emerito, se li va separar una província africana de la pretesa i maleïda "unidad" d'Espanya. Sí, sou fum.
        Ha, ha, ha 21/07/2021 4:06 pm
        El paio filo-espanyol que s'autoanomena "català" a qui intenta convèncer ? Com diuen els seus connacionals espanyols "aunque la mona se vista de catalán..."
          MHP 21/07/2021 8:46 pm
          ... Catalán se queda
      quim 21/07/2021 4:33 pm
      BOX?
      Jo 22/07/2021 11:11 am
      Desi això ho diu un català? Deus ser dels pocs analfabets que queden per aquí...els diners públics, són això diners públics, i els que manen (amb els vots de la majoria) saben perfectament el que poden O no poden fer, no cal que els hi digui un palanganero..i el que sí que és un "despilfarro" és pagar un sou a aquests fatxes, que només es dediquen a fer la guitza...sort que a la properes eleccions podràn anar tots junts amb taxi al Parlament...i si no fos per els vots de la guàrdia civil, nacionals i algú que hi va bé..ni se'n parlaria a Catalunya d'aquesta xusma...
    Ricard 21/07/2021 11:12 am
    Perfecte.
    La Guineu sense Carasseta 21/07/2021 11:18 am
    Aupa Conseller, sabia qu'era figuris,preparat i competent.
    La Guineu sense Carasseta 21/07/2021 11:20 am
    Aupa el personal del Institut Català de Finances,
    GROC 21/07/2021 12:53 pm
    Els que criminalitzaben a Giró i a l'Aragones i de passada a la Generalitat . Ara callats com a p.....
    Ferran 21/07/2021 12:58 pm
    Giró no ha resuelto nada, y ha pasado de "avalar"al Barça a no tener ni idea de que es liderazgo. El "monaguillo" que preside el Govern, tampoco. Y el trilero Sánchez con su mierda de mesa de diálogo constituida hace 1 año y medio y no se ha reunido... haciendo trampas propias del trilero mayor del reino. Situaciones que dan asco y hartazgo de vivir entre tanto cretino.
      Bon vent 21/07/2021 4:54 pm
      Ha, ha, ha tu rai que sempre pots seguir el "camí" de Rivera (Alberto Carlos), Arrimadas, Girauta, Espejo, Levy, Sanchez-Camacho etc... No els troba ningú a faltar i duen que estan molt ben "situats". No t'ho pensis més.
      No odiis tant, fa mal 21/07/2021 7:10 pm
      Ferran, estàs malalt d'odi. Vius a Catalunya? Sembla que encara siguis un individu de l'Espanya de la Generació del 98 quan s'arrencaven els cabells en perdre Cuba i Filipines... tot i això la teva Espanya va subsistint. No et preocupis passarà igual quan Catalunya s'independitzi.
        Ferran 21/07/2021 8:15 pm
        A pastar tío,que no entiendes lo que lees ni sabes lo que ocurre a tu alrededor...
    Qim 21/07/2021 2:14 pm
    Quant toquen la seva cartera, com corren i com s'espavilen, els mol cabrons, dels mes de 3000 represaliats, s'hen sap algo?
      Ella 21/07/2021 3:26 pm
      Fes servir, quelcom
        Ell 21/07/2021 3:51 pm
        Fes servir EN, MOLT i la cartera ja se suposa que és "seva" quan parlem d'algú. Dels que pateixen represàlia de l'estat espanyol se'n sap que l'estat espanyol en forma de lawfare, és venjatiu, cínic i molt cabronàs, cosa que hauria de fer despertar molta gent que encara està adormida.
      Quelcom, alguna cosa o qualque cosa se'n sap i més 21/07/2021 5:47 pm
      Dels 3000 se'n saben moltes coses, pateixen represàlia i venjança de l'estat espanyol, molts des de fa anys, mentre l'equip de tacito redacta els "informes" i "atestats" de merda, que son i seran els que els fiscals afinadors i la (in)justícia espanyola lawfare, donaran per bons i creïbles, després un dia filtraran un registre o unes detencions (que prèviament els espanyols hauran filtrat a la premsa amiga) aquestes performances solen tenir noms de collonades, quan arriben les forces d'ocupació ja hi ha els fotògrafs preparats i els diaris de Madrid ja han publicat les "filtracions" de torn... i tornem-hi fins a la pròxima performance lawfare. Mentre hi ha grups d'advocats que actuen, assessoren, donen suport i estan compromesos a ajudar en l'àmbit de lla seva professió als que pateixen represàlia i els ofereixen assistència quan ho necessiten. Entre els afectats per la represàlia, a banda dels presoners políticsi exiliats, hi ha encausats pel famós jutjat núm.13, batlles amb causes obertes, causes encara obertes de manifestants, informàtics... algunes persones ja han estat condemnades a inhabilitació i altres penes... algunes causes les tanquen després un altre jutge les obre... Sovint solament els "tràmits", i l'espera, ja son la venjança i càstig d'Espanya, malgrat que resti en no res.
    Georgiana 21/07/2021 3:23 pm
    Continuareu donant feina a el banc que gestiona cada mes i fa negoci, amb les 215.384 nòmines que cursa la Generalitat de Catalunya?
    Valentí 21/07/2021 3:50 pm
    Com a català de mé et comprenc, en sou uns quants! Obre els ulls i mira de que els acusen. D'obrir col·legis per anar a votar (que costa això: res). Representar Catalunya en viatges, i si per cas 1 minut d'aquest viatge es parla del dret a de decidir, tot el viatge, acompanyants, tot a càrrec dels nostres escollits!
    Valentí, abre tus los ojos? 21/07/2021 4:13 pm
    Valentín ..Por abrir unos colegios..Se aprobaron unas leyes de desconexión con la Ley Vigente ? Si, se aprobaron. Se aprobó una ley del referéndum? Si, se aprobaron. Esas leyes, junto con el “referéndum” tenían ( y tienen ) la intención de hacer una Secesión de Un territorio de España y hacerlo independiente ? Si, esa era la intención. Se les ha condenado por eso? Si, se les ha condenado por eso.
      Al dels ulls 21/07/2021 4:23 pm
      Aprèn a escriure: SI o SÍ ? Pobre paio va estudiar en una escola... catalana i no domina prou l'espanyol o castellà. D'on no n'hi ha no en raja i el teu tribunalot de "(passar) cuentas", haurà de tornar tots els diners i bens confiscats i embargats. A l'estat espanyol no li eixirà gratis el lawfare. Recorda que va dir el 2018 el polític del teu país, Perez Rubalcaba (1951 / 2019) : "El estado [el vostre] pagarà el precio de quitar de en medio Puigdemont". No cal afegir-hi res més.
    Un català 21/07/2021 4:14 pm
    El tribunal "(de ajuste) de cuentas "espanyol, a mig i llarg termini contribueix a omplir la "motxilla" internacional espanyola encara de més merda, per la qual cosa els "estats" socis d'Espanya, i d'altres democràtics de la resta del món, ja no podran fer veure que no hi veuen res, ni guaitar cap un altre costat. Si molts de catalans ho volem, entre tots aconseguirem fer efectiva la independència malgrat les putades, l'espionatge, la malvolença, el lawfare, la venjança i tot el joc brut de l'estat espanyol.
    Uyuyui 21/07/2021 4:14 pm
    Espero que se sepan los nombres de las trabajadores de ICF que van han facilitar el robo de Diez millones de euros ...de la caja de todos los catalanes ..y acaben devolviéndolo con intereses a sus legítimos dueños .... lo s ciudadanos
      Estatotpagat 21/07/2021 4:15 pm
      Y apellidos
        Anònim 21/07/2021 4:33 pm
        Hijos del cuerpo.
          . 21/07/2021 4:47 pm
          "Cuerpos" i "fuerzas" altrament dites forces d'ocupació. Fora les forces d'ocupació.
      Uf ! 21/07/2021 4:26 pm
      Un altre poca-solta desconnectant catalans encara adormits, d'Espanya. Gràcies per la feina trolls espanyolistes. Ha, ha, ha, ha.
      quim 21/07/2021 4:32 pm
      Juan Carlos, Felipe i tota la resta
      Josep 21/07/2021 5:32 pm
      Tu no saps el que dius, nano.
      Jaume 21/07/2021 5:34 pm
      Esticc segur qxel 80 per cent dels catalans volem q amb els nosotros imposto s a conseguim la separació de turjiespañistan
      Anònim 21/07/2021 6:24 pm
      Primero hay que resolver el nombre de M. Rajoy, ya se sabe que la justicia española es muy lenta.
      Sabadellenca 22/07/2021 11:04 am
      Uiiiii tants anys sense saber qui és el sr. X dels Gal, O el M. Rajoy de la comptabilitat de Bárcenas, vols que??? Ademès hi han coses que es fan de gust, prefereixo com a catalana donar-los que vagin cap a Madrid, a omplir les butxaques dels nostres botxins...o has entès? O et faig un croquis..
    Estatotpagat 21/07/2021 4:16 pm
    Y apellidos
    Cal dir-ho, cal saber-ho 21/07/2021 4:44 pm
    Desemmascarem els espanyolistes i "Un català (exigent)", és molt fàcil compteu els estats, illes i territoris, que ara son independents d'Espanya i que se li han separat des de l'any... 1587. L'elenc és molt llarg i no hi cap ací, però el podeu consultar on-line. Espanya l'anomenen "unidad", "destino universal", "indivisible"... i altres qualificatius. La unitat d'Espanya és una fal·làcia, una gran mentida. Fins i tot l'any 1976 sota el regnat del borbó emerito, se li va separar una província africana de la pretesa "unidad" indivisible d'Espanya. En voleu més ? Democràcia : No trobareu cap estat democràtic on els seus defensors i polítics, hagin d'afegir encara cada dia i des de fa 43 anys, "homologada", "madura", "consolidada"... i sí "plena"... de forats. Seguim ?
      MHP 21/07/2021 8:42 pm
      Si, si us plau
      Lisa 22/07/2021 11:00 am
      Si..també plena de merda!
    Vendetta 21/07/2021 7:01 pm
    Y els 3000 represaliats ke els bombón no? Us pasaremos per sobre botiflers
      Lambretta 21/07/2021 9:28 pm
      Comentari babau de falsa bandera. Posa-t'hi fulles, troll cinquena columnista.
    "El conseller ha destacat la “generositat” del personal de l’Institut Català de Finances" 21/07/2021 8:18 pm
    La generosidad indepe con el dinero público es legendaria, en efecto. De hecho, también ha sido destacada por el Tribunal de Cuentas.
      D'on no n'hi ha no en raja 21/07/2021 9:29 pm
      Si no en tens ni idea, informa't o no escriguis mentides.
      Arxi 22/07/2021 10:58 am
      Potser, ara al costat del emèrit, o d'alguns polítics ppros i sociates, som uns aprenents..
    Luisnomeacuerdo 22/07/2021 12:30 am
    Es normal la cara de odio y asco que tienen los fascistas independentistas?, parece que están comiendo mierda todo el día.
      al Strangelove 22/07/2021 10:48 am
      No obliguen a ningú a posar diners a la caixa de la resistència i el que està fent forma part de la seva feina...si a tú no t'agrada et fots...segurament no els vas votar, els fatxes teniu altres prioritats..i precisament no són ajudar als més necessitats, al menys a on governen, l'únic que fan ben fet, és robar...
      Jo 22/07/2021 10:52 am
      Doncs odi...no, perquè no es pot odiar a algú que no val una puta merda...fàstic bastant...és com el que no vol brou i ni donen cada dia...i tú ets el brou...
    Doctor Strangelove 22/07/2021 10:40 am
    Aquest paio no té coses més importants que fer a CAT? A mi tant se me'n fot, però hi ha molta gent que cobra sous de misèria i d'altre que ni això, i aquest senyor, periodista no ho oblidem, que està fent per recuperar l'economia de CAT i fer que aquesta gent mileurista visqui una mica millor? En fi, deixa manar un indepe i t'arreglarà el món mundial! Doc.
      al Strangelove 22/07/2021 10:48 am
      No obliguen a ningú a posar diners a la caixa de la resistència i el que està fent forma part de la seva feina...si a tú no t'agrada et fots...segurament no els vas votar, els fatxes teniu altres prioritats..i precisament no són ajudar als més necessitats, al menys a on governen, l'únic que fan ben fet, és robar...