Un dels èxits del PP per acostar-se al que en diuen la “perifèria” va ser la creació d’una marca blanca franquiciada a Navarra. Es va batejar com Unión del Pueblo Navarro i va reeixir electoralment. Tant és així que el PP de José María Aznar va temptejar CiU per establir un acord electoral similar. Ara aquesta idea s’ha recuperat però en la versió més navarresa del concepte. Aquesta és la intenció de la plataforma que impulsat el manifest És possible vèncer-los a les urnes, per una Catalunya valenta; en defensa de la legalitat, la pluralitat i la lleialtat a Espanya. Un corrent espanyolista que, fins i tot, ha buscat la complicitat del PP estatal per articular una plataforma electoral que aprofiti les restes de Ciutadans i l’espai i els càrrecs electes que ha deixat Manuel Valls amb la seva marxa.

El manifest ha començat a recollir signatures, entre les que s’hi compte les de l’escriptor Valentí Puig; l’excap de files de Ciutadans a Girona, Jean Castel; l’escriptor Ferran Toutain; l’empresari Joan López Alegre; l’escriptor Xavier Pericay; l’historiador Jordi Canal; Andreu Jaume, director del CLAC; Teresa Giménez Barbat, escriptora i ex eurodiputada; Yeray Mellado, expresident de S’ha Acabat!; Miriam Tey, editora; Álex Rosal, periodista i editor; Jorge Soler, metge i exdiputat al Parlament; Santiago Mondéjar, empresari; Carlos Rivadulla, president d’Empresaris de Catalunya; Carlos Basté, president de Asociación por la Tolerancia; Juan Arza, empresari; i el dramaturg Pau Guix, entre d’altres.

El manifest carrega contra el Procés, els partits independentistes i el suport “extern dels antisistema” –en referència a la CUP– i contra el “populisme de l’Ajuntament de Barcelona”. Així mateix assegura que els “governs locals estan segrestats per organitzacions paragovernamentals com l’ANC, OMNIUM i l’AMI, ocupats a impulsar el secessionisme des d’ajuntaments i diputacions o a implementar polítiques que torpedinen el progrés econòmic, el benestar i la seguretat dels ciutadans”. També rep el govern espanyol, que acusen de pactar amb “independentistes i populistes d’esquerres”. D’aquí que la primera idea que proposen és “recuperar la lleialtat institucional i la neutralitat de les institucions”, que consideren “necessari per normalitzar la vida quotidiana dels catalans”.

L’independentisme és decadència social i regressió econòmica, antieuropeisme i aïllament”, continua el document.Els catalans no independentistes no podem tornar a ser moneda de canvi d’interessos polítics a nivell nacional“, alerten els signants. D’aquí que reclamin “ser políticament forts per tal que la negociació de la presidència del Govern o dels pressupostos no quedin en mans de les prioritats polítiques de grups nacionalistes i populistes, sinó que puguem influir per tal que el govern activi una agenda reformista”. “El que passa a Catalunya és qüestió d’Estat i afecta el conjunt d’espanyols”, sentencien.

Amb aquest marc conceptual, els promotors conclouen que en les “properes eleccions municipals, autonòmiques, generals i europees” cal “ser part activa d’una confluència política del món constitucionalista per presentar un únic projecte que sigui capaç de donar resposta als problemes reals de la societat catalana i derrotar a les urnes tant el nacionalisme com el populisme”. “Necessitem un projecte polític guanyador. És possible vèncer-los a les urnes”, insisteixen.

La voluntat d’aquesta plataforma és aprofitar les hores baixes del PP, la patacada electoral de Ciutadans i la marxa de Valls per consolidar una opció espanyolista de tendència liberal i extraordinàriament combativa amb el Procés. La idea és aprofitar les estructures que, per exemple, va deixar la plataforma electoral de l’exprimer ministre francès a Barcelona. La proposta es va plantejar al PP, segons detallen fonts dels impulsors, però els populars han rebutjat “l’oferta”. A menys de dos anys de les municipals, doncs, hi ha moviments en l’espanyolisme a Catalunya, aplicant fórmules que han funcionat en altres zones.

Comentaris

    Ciudagramos 2 Novembre 10, 2021 | 20:23
    Vaja, C's 2... Un altre fracàs, com sempre.
    Jo Novembre 10, 2021 | 20:54
    Està molt bé que es vagin coneixent els enemics de Catalunya. A prendre…
    ? Novembre 10, 2021 | 21:01
    No en conec cap
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) Novembre 10, 2021 | 22:07
    Això no és cap novetat. El PPSOE de tota la vida amb l'afegitó posterior de VOX'S i els sectors ultra-espanyolistes de la Comuna Pudenta són ben coneguts a casa nostra. Que s'arribin a posar d'acord o no pel repartiment de les trones, ja ho veurem
    Anònim Novembre 10, 2021 | 22:16
    Un altre grup espanyolista de dretes i molt contrari a tot el que representa la identitar catalans com la llengua, els costums i les tradicions. Un altre grup destinat a estavellat-se a les urnes com els ha passat a altres més o menys similars.
    jul Novembre 10, 2021 | 22:40
    No faré cap comentari, no cal veure qui son.
    Fart de pallassos Novembre 10, 2021 | 22:43
    Si tots els del PP junts podem anar damunt un patinet, i els fracassats de c,s en una bici, que coi volen fer aquests? El ridícul com la Rosa Díez. Au, pal pueblo que falta gent.
    FRAN BCN Novembre 10, 2021 | 22:49
    Veig que els catalanistes no indepes encara no han sortit de la cova, mentrestant, els espanyolistes, com sempre, prenen avantatges...
    Narcís Novembre 10, 2021 | 23:16
    A hores d' ara .. encara no s'han adonat que és espanya qui no vol saber- ne res de Catalunya ( només per fer-la mal d'allò més ) que no sigui llurs diners, que no sigui sa història per a silenciar-la, adulterar-la i plagiar-la ? PD : que amaguen sa delinqüència en el mot ' igualtat ' així sense cap reconeixença a tot el que ens fumen !
    Albert Berrio Novembre 11, 2021 | 00:08
    Els catalans no independentistes són quatre. La gran majoria dels unionistes de Catalunya són espanyols.
    LlunyDeCat Novembre 11, 2021 | 02:23
    Tota aquesta gent és majoritàriament Espanyola. Els qui són Catalans són simplement com els col.laboracionistes francesos durant l'ocupació dels Alemanys. I tots sabem el que varen esdevenir l'endemà de l'alliberament: foren tots afusellats o penjats. No hi ha pas res pitjor que un traïdor. Per això tots els països tenen penes llargues per als traïdors. A CAT però, som molt progressistes. Als traïdors els fem participar als debats de TV3 i els donem la Creu de St Jordi com al Traïdor Samaranch que a més era feixista.
      JordiT Novembre 11, 2021 | 12:39
      O sigui els que no pensen con tu, traidors i penjar los. Molt be iaio. Que jo sapiga encara ondeja la senyera espanyola a la Generalitat i sembla que per molt de temps.
    Manel Novembre 11, 2021 | 04:45
    Ciudadanos esta en proces de desapareixer completament, ara van al PP a demanarlis una coalició, quina colla de desesperats, l´Arrimadas d´aqui quatre anys ningú sabra ni qui és, era tot un sufle i s´han desinflat.
    Una tifa de bordetline, morts de gana eterns Novembre 11, 2021 | 05:09
    Quina colla de titellaires de Franco. En pericay ha tornat? Uff el preu de la beguda pujarà molt
    Doctor Strangelove Novembre 11, 2021 | 07:30
    Són tots gent vàlida que té la seva feina i no viu de la política. Quina diferència amb la mediocritat de l independentisme! Ja sé que la terregada em dirà de tot, però és la punyetera veritat. Doc.
      Lionel Mandrake Novembre 11, 2021 | 10:40
      Sense comentaris. És foll aquest sonat i cregut xovinista espanyol.doc
      Resposta al doctoret Novembre 11, 2021 | 10:53
      Gent "vàlida" i que viu de la seva "feina", quin paio més repel·lent i cínic aquest Strangelove de merda, és clar es refereix a un tal Millo del Fairy, Sanchez-Camacho del micro del gerro del restaurant, Fernandez-Diaz embolicat amb micros també, Arrimadas, la marquesa Cayetana de Toledo... i els altres fantasmes que presenten a les llistes municipals. D'on no n'hi ha no en raja. El xovinisme populista ultra espanyol no té cap vergonya, ni sentit del ridícul i els seus supportters de pa sucat amb oli viuen a l'ombra i sota l'empara dels aparells i clavegueram de l'estat espanyol.
      Al pueril Strangelove Novembre 11, 2021 | 12:02
      Surt de casa teva una mica, et tocarà l'aire. Tu creus que amb les cares de pomes carrisoza agres i companyia i sense cap programa electoral és pot anar enlloc ? Nen, intenta acabar el batxillerat i no escriguis tantes collonades per al teu autoconsum.
    Quatre arreplegats... Novembre 11, 2021 | 07:52
    ...en liquidació
    Somatent Novembre 11, 2021 | 08:01
    Feu feu....
    GAVANENC Novembre 11, 2021 | 09:08
    Aqui teniu tot el sac de merda que hi ha a Catalunya.....
    Vicky Novembre 11, 2021 | 10:06
    Són els mateixos que van fundar Ciutadans...no han escarmentat..."Ladran, luego cabalgamos"
    Si Novembre 11, 2021 | 10:11
    Erc ve a ser el mateix.
      erc? Novembre 11, 2021 | 21:57
      estan parlant dels corruptgents!
    Lleida Novembre 11, 2021 | 10:41
    Ciudadanos. 2
    Jeroni Munyós Novembre 11, 2021 | 11:00
    “L’independentisme és decadència social i regressió econòmica, antieuropeisme i aïllament” Com poden ésser tan cínics i mala gent d'escriure una cosa així ? ja ho han comunicat, amb copia a l'ONU, als 200 i escaig estats independents que hi ha al món ? A propòsit entre aquests quasi 200, n'hi ha molts que des de l'any 1587 s'han separat de la que els espanyolistes anomenen amb cinisme, sarcasme i sorna "unidad" d'Espanya. No cal afegir-hi res més.
    Marta Novembre 11, 2021 | 11:02
    Crec que no calia ni l'article, ni la foto, ni cap altaveu.
    Beguins Novembre 11, 2021 | 11:02
    Crec que no calia ni l'article, ni la foto, ni cap altaveu.
    Jo, independència Novembre 11, 2021 | 11:05
    Per a despistats, el PP -a l'inici AP i CP- fou fundat el 1976 per 7 ex-ministres de Franco , VoX és una escissió del PP i el parapartit de Rivera és en extinció. Cal ésser radical i anar a l'origen i a l'arrel, en aquest cas de l'espanyolisme nostrat per a entendre el present.
    Ha !, ha !, ha ! Novembre 11, 2021 | 11:11
    En Gonzalooh, el desmemoriat, el federalista... avui semblen ocupats - o sembla ocupat- tot "redactant" els atestats que no varen poder fer ahir, quan se'ls hi va girar una feinada... solament es manté actiu el xicotet populista Strangelove que ja ha fotut el rotet, però aquest viu en un altre món. Ha !, ha !, ha !.
    RAMON A Novembre 11, 2021 | 11:42
    O sigui els botiflers de sempre i els guettos de la purria recollida
    L'ou com balla Novembre 11, 2021 | 11:54
    "L’espai i els càrrecs electes que ha deixat Manuel Valls amb el retorn a París..." Grandiós l'espai de Manuel Valls i el nombre de càrrecs electes ? Quines penques intentar fardar del "llegat" de Valls, potser els botiflers intenten amortitzar els diners que varen "invertir" en la fracassada operació espanyolista Valls. "Recuperar la neutralitat de les institucions” (?!) deuen referir-se a la cúpula del sistema judicial espanyol...? El què segurament aprofitaran seran les llistes electorals municipals fantasmes, els de la sucursal del PP en son uns cracks en aquesta qüestió.
    Gavanenc Novembre 11, 2021 | 12:09
    La voluntat de molta de gent és aprofitar les hores baixes de la sucursal del PP, la patacada del partit de Rivera i el retorn a París, amb la cua entre cames, de Valls, per a donar un impuls definitiu vers ZERO al xovinisme populista (no)nacionalista espanyol. ve-t'ho aquí.
      Doctor Strangelove Novembre 11, 2021 | 16:57
      Com he dit, de la terregada ja han sortit els haters bordant contra aquest humil servidor!,Com us fot que un català de soca-rel, culte, intel.lectual i lliure us canti les veritat. Sou patètics! Doc.
        Pepet Novembre 11, 2021 | 19:17
        Au calla que tens més poc cervell que un mosquit. Fas pena nen, i demostres que tens un molt baix nivell acadèmic. A pastar fang.
        Lionel Mandrake Novembre 11, 2021 | 19:47
        És clar com els Bous i Anglades de Vic, fora renegats, caragirats, pallussos i inútils.
    Joan Magan Ruiz Novembre 11, 2021 | 15:36
    Neu a la Merda fatxaspañistan.
    Tano Novembre 11, 2021 | 18:06
    Fora fastigosos recalcitrants.
    federalista Novembre 11, 2021 | 19:36
    ja estic aci l'atestat se 'l feia a ata mare mentre li clavaba el meu sable federal dins de la seua esteladeta malparit algo mes a dir pallassos indepres
    Pako Jones Menda Novembre 11, 2021 | 19:39
    El seu programa electoral, es diu, Plaza de Toros de Badajoz.