El ferrocarril d’Alta Velocitat arribarà a deu noves ciutats durant el 2015, quan està previst que es posin en servei un total de 1.000 quilòmetres més de trams de línies AVE. La xarxa connectarà directament al voltant de 40 ciutats i arribarà a una longitud de 4.000 quilòmetres, en una despesa rècord que no té comparació a Europa. I és que serà la segona xarxa ferroviària més gran del món, només per darrere la Xina.

Així, el 2015 l’AVE arribarà a Castella i Lleó, ja que aquest any la xarxa connectarà amb Zamora, Palència, Burgos i Lleó. Aquestes ciutats s’enllaçaran des del tram Madrid-Segòvia-Valladolid, ja en servei. Cap a l’est de l’Estat espanyol, el Corredor Mediterrani s’estendrà fins a Castelló i Múrcia. Cap al sud, l’AVE arribarà a Granada i Cadis, segons les estimacions oficials del ministeri de Foment.

Al 2015 l’anomenat Eix Atlàntic connectarà amb Pontevedra i Vigo, i també es posarà en servei el primer tram del corredor AVE d’Extremadura, al qual s’hi unirà Plasència i Badajoz. El calendari de l’inici del servei comercial de tots aquest trams dependrà de la conclusió de les feines de construcció que s’ultimen en cadascun d’ells, i de la posterior realització de les proves pertinents.

Les obres de construcció de línies de l’AVE signifiquen una quarta part (22%) de la licitació del 2014. I també van suposar gairebé tres quartes parts (el 63%) del volum de contractes adjudicats per Foment fins al mes d’octubre, amb 680 milions d’euros d’un total de 1.074 milions.

Nou comentari

Comparteix