ERC nega un canvi d’estratègia sobre la unilateralitat: “No renunciarem a cap via democràtica”

Vilalta respon així a les interpretacions sobre l'article de Junqueras

La portaveu d’ERC, Marta Vilalta, ha reiterat que la seva formació “no renunciarà a cap via democràtica” per tal de “solucionar el conflicte”. Així ha respost Vilalta a algunes interpretacions que s’han fet de l’article que ha publicat el president del seu partit, Oriol Junqueras, aquest dilluns al diari Ara. En aquest, Junqueras ha declarat que les alternatives a un referèndum acordat “no són viables ni desitjables” perquè “ens allunyen de l’objectiu que cal assolir“. Preguntada per si ERC renuncia així a la via unilateral, Vilalta ha reafirmat que el partit no descarta cap opció “democràtica i política”. Tot i això, la portaveu ha insistit en què la seva prioritat és el “diàleg i la negociació” amb l’Estat per aconseguir un referèndum.

Comentaris

    Quisling Aragonès 08/06/2021 11:02 am
    Si jo fos JxCat sortiria ara mateix del govern, que ERC faci el seu anhelat tripartit amb el PSOE d'Iceta. Però és clar, JxCat també només mira pels seus sous públics i els seus cotxes oficials, oi senyor Jordi Sánchez? Junqueras és un traïdor, Aragonès un lacai d'Espanya, tot estava cantat. Però què passa amb els votants fastiguejats com jo mateix? A les últimes eleccions es van "perdre" 600.000 vots independentistes, és un potencial electoral molt important per a la força realment independentista que ho sàpigui aglutinar (no ERC, no JxCat, no la CUP).
    Dolors63 08/06/2021 9:47 am
    Doncs una de dues, ho menteixes tu, ho menteix en Junqueras?
    Blablablabla 08/06/2021 8:24 am
    És igual el que digueu, ERC s'ha passat amb armes i bagatges a l'enemic. Però si a Madrid us aplaudeixen!
    Ramon 08/06/2021 8:15 am
    "No renunciarem a res que el PSOE no ens ordeni renunciar-hi!".
    Memòria 08/06/2021 7:51 am
    Sort que Aragonès va dir que fèia un govern republicà. Deu ser la "república" de Terradellas quan va tornar de l'exil.li, va ser investit president i es va fer monàrquic i devot de l'estat.
    666 08/06/2021 2:52 am
    erÑ és una PPuta estafa !
    Junqueras paga l'estafa de ferrovial, i la fiscal7a aixi no actua,quin quinqui 07/06/2021 10:14 pm
    1ui va votar erc es de vox
    Erem més votants 07/06/2021 9:44 pm
    Es varen endur moltes urnes plenes i així no es varen poder comptar tots els vots. A part d'empastifar el referèndum l'objectiu era que no s'arribés a més del 50% del cens
      Trincar 08/06/2021 7:53 am
      Goita què fan ara aquests republicans!
    Robert 07/06/2021 9:39 pm
    ¡ Foteu fàstic! Així de clar.
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 07/06/2021 9:28 pm
    És cert, ER no ha canviat d'estratègia, el que ha passat és que molts hem descobert massa tard quin és l'objectiu real d'ER i que la "C" era una pura enganyifa
      Erem més votants 07/06/2021 9:44 pm
      Es varen endur moltes urnes plenes i així no es varen poder comptar tots els vots. A part d'empastifar el referèndum l'objectiu era que no s'arribés a més del 50% del cens
    Vilalta, no diguis mentides com el junqueras.155 07/06/2021 8:22 pm
    Vilalta, dius el contrari del GRAN JEFE, ORIOL FERROVIAL JUNQUERAS. O plegues o ceses al venut al 155. Pobre ERC en mans del manolo junqueras.155
    Alois 07/06/2021 7:44 pm
    Esquerra, no se que tendréis que hacer para contener el desmadrado protagonismo de Junqueras y seguir aparentando que sois independentistas. Hoy se ha lucido. Eso de que hasta los barones anticatalanistas del PSOE le aplaudan con las orejas, no tiene precio. Seguro que le indultan con honores y todavía le deben una.
      Antoni Lopez 07/06/2021 8:29 pm
      Alfonso Guerra con Junqueras, Arriba España, Arriba ERC.FALANGE Y LAS JONS
        Trincar 08/06/2021 7:54 am
        Goita què fan ara aquests republicans!
    germamarx 07/06/2021 7:32 pm
    A veure gent, que ningú s´equivoqui: ERC no ha canviat mai (però MAI !) d´estratègia ... sempre (SEMPRE !) ha estat Can Pixa de Ninyola.
    j 07/06/2021 7:16 pm
    he quedat molt trist veure com Junqueres ha fotut un tret al 1-O. Primer no tenia res previst, de farol. Ara sense fer falta ho mata. Perquè no feia falta. Es poden dir moltes coses per fer politica, no cal fer de sepulturer.
    Mr. TRUE 07/06/2021 6:12 pm
    Si passem el missatge de Mossen Junqueras per la traductora de la veritat obtenim el següent..... Tenint en compte la posició de PSOE i PP i la distribució de forces de l'estat MAI, absolutament MAI tindrem una referèndum d'independència..................... A partir d'ara tots els polítics que es defineixin com a independentistes hauran d'obtenir un certificat anti síndrome d'Estocolm per a poder exercir.....................
    Angelblau 07/06/2021 5:58 pm
    BOTIFLERS
    bs 07/06/2021 5:11 pm
    erñ botiflers i mentiders
    L'OBSERVADOR ASTORAT 07/06/2021 4:26 pm
    Junqueras, ara sols et falta que et diguin: "En el día de hoy, cautivo y desarmado.........". Parafrasejant a Casablanca: "Sempre ens quedarà ...... Waterloo !!!
    No em crec res 07/06/2021 2:50 pm
    Mentidera, venuda, quant cobres? Direu el que convingui per conservar el sou i el cotxe oficial.
    Té raó la Vilalta, Junqueras ja va avisar 07/06/2021 2:47 pm
    Junqueras ja va avisar que estimava Espanya. Els indepes que el van votar i ara es queixen, que s’ho facin mirar...
    Traidora 07/06/2021 2:37 pm
    La Vilalta ens pren per idiotes?, no renunciarem a cap via democratica, que traduit al Catala vol dir, no farem res "ilegal", segons les lleis franquistes, que molesti els espanyols.
    Ramon 07/06/2021 2:32 pm
    De la taula no en poden sortir políticament vius els sociates i ERC alhora, però sí que podrien sortir-ne políticament morts tots dos i jo crec que és això el que passarà.