ERC manté la posició de pactar només la investidura per negociar sense “pressió electoral”

Els republicans descarten el suport del PSC per fer Aragonès president

Jornada molt activa al Parlament aquest dimarts. ERC ha celebrat reunió de grup parlamentari, amb l’assistència de Pere Aragonès. Un conclave ordinari de cara el ple de dijous que les circumstàncies han transformat en extraordinari. De fet, tenen l’agenda plena de trobades i reunions per aquesta tarda. A primera hora es reuniran amb els Comuns per continuar explorant el seu suport a la investidura de Pere Aragonès, i després, una reunió amb Junts.

Les dues reunions són claus per desentortolligar la situació política. ERC confia en què JxCAT es mantingui en el seu compromís de facilitar la investidura d’Aragonès. “La nostra voluntat és fer un Govern en solitari i així negociar després un acord de Govern o de legislatura sense la pressió d’una convocatòria electoral”, defensen els republicans. Al capdavall, tampoc esperen massa més de Junts, ni tant sols una esmena al seus protocols de treball i de negociació, per això, donen per fet que no arribaran amb cap acord concret. “Fan com sempre, esperar a darrera hora per intentar guanyar posicions de negociació i aquesta vegada no ens ho empassem”, comenten des d’ERC.

Per això, la prioritat dels republicans és que “Junts compleixi amb el que es va comprometre, investir Aragonès, nosaltres vam investir Laura Borràs”. “Després, sense pressió, si volen marquem un calendari i negociem Govern o legislatura, potser és lleig canviar de consellers d’aquí uns mesos però és més lleig anar a eleccions”, argüeixen. Ara bé, els republicans admeten que és factible anar a comicis.

En aquesta línia, ERC es tanca en banda a enraonar amb el PSC per tal d’obtenir el seu suport implícit o explícit a la investidura, tal i com proposen els Comuns. Esperen que el gest “el faci qui s’hi va comprometre, que va ser Junts”. En aquest marc, els republicans avisen que “fins a quatre vegades, Junts donava per fet l’acord i a l’endemà se’n desdeien”. I així també ho van comunicar a les assemblees territorials que els republicans van celebrar diumenge per explicar el minut i resultat de les negociacions. “Anem per fer un Govern en solitari”, conclouen a ERC.

Comentaris

    Ramon 11/05/2021 7:57 pm
    Si la màfia sociato-pudent i llurs palanganers republicans rebutgen tant tornar a fer eleccions, potser que ens ho pensem, oi? Perquè em pareix senyal palès que coneixen dades fefaents que els diuen que no els convé gens ni mica fer-ho. Els darrers resultats ja no foren els que volien. Els darrers resultats ja els foren diabòlics. Els han posat en un bon atzucat a uns i altres. Tanmateix, de repetir la votació, tots coincideixen en què ni pensaments. Ja dic, és com per pensar-nos-ho. Jo era més d'esperar al fiasco cantat i garantit de la puta taula de merda. Però potser no cal marejar més la perdiu. Potser que ja els trinxaríem ara mateix.
    Pedro Rogriguez 11/05/2021 7:47 pm
    Regalar un xupaxup al farsant, estafador i mentider Junqueras? Esteu totalment acabats, banda d'espanyolistes. Asens, moltes gracies per retratar als farsants d'erc.ESPAÑA
    Jo 11/05/2021 7:11 pm
    Aixo, os regalen el govern i desprens ja veurem si la vostra immensa indulgencia os permet deixar anar alguna engruneta, jajajaja sou l' ostia en patinet xiquets. A eleccions jajaja i aquesta vegada os votaré la competencia..
    Bonanza 11/05/2021 5:21 pm
    Quieren el caballo, pero les da miedo coger las riendas.
    Pathtics pussies!!!! 11/05/2021 4:04 pm
    Esquerra Refregida de Nyordos. Rebenteu espanya ja traidors!!!! Eleccions i eleccions!!! prou de destruir Catalunya amb poligons industrial, empreses contaminants i carreteres bocs!!! Prou destruccio del territori per enviar diners a Madriz!!! El Perrito Sanchez a la merda ja inutils que li esteu fent el llit als feixistes de Vox!!!
      Junqueras un delinquent pitjor que el Barcenas i amb morts pel mig 11/05/2021 4:41 pm
      Ferrovial es Junqueras, un corrupte com el Rajoy al quadrat, i no plega i la fiscalia peoe el protegeix. COM ES POSSIBLE? DEMANDA PENAL JA, LLADRE I CRIMINAL
    Bla bla bla bla 11/05/2021 4:02 pm
    A Noruega hi havia Quisling. A Catalunya tenim a mossèn Junqueras.
    Un infantici ferrovial, NO GRACIES 11/05/2021 3:58 pm
    3lnen vol anar solet........ a cagar. Nen aragones ets ridicul, llufeta del junqueras, nen mimat i no esquerat. Pardalet meu, ja saps volar?
    fideli 11/05/2021 3:13 pm
    en pere, NO!. Noves Eleccions!
    Peter smich 11/05/2021 3:06 pm
    Sou tots els partits polítics independentistes tant Torracollons, que amb molta tristesa, gairebé desitjo que Illa sigui el president.
    10
    20
    Respon
    El tripartit 2021 és a tocar 11/05/2021 2:15 pm
    No és el primer cop que ER traeix Catalunya, els tripartits anteriors, pactant amb sucursals de partits espanyols per accedir a la Generalitat, els més recents i sagnants. Però la d’ara, és tan grossa, resulta tan increïble per la seva gravetat, que malgrat totes les senyals i evidències, costava de creure. La foto de Junqueras amb la ma a l’espatlla de la nana vicepresidenta del Gobierno ha resultat premonitòria. Les declaracions pro-unionistes de Tardà i Rufian, les repetides declaracions d’amor a Espanya de Junqueras, les seves deslleialtats, quan era vicepresident, entrevistant-se amb Rajoy d’amagat del President Puigdemont, similars deslleialtats de tot l’equip d’ER amb el President, la castellanització de TV3 des de que ER hi ha posat les grapes, l’incompliment dels acords dels òrgans de l’ANC per part de les territorials que controlen, l’ambigüitat de parlar de “república” sense especificar, la foto de Tardà embolicat amb una bandera republicana espanyola, el boicot al Consell per la República, el menysteniment del resultat del 1-O, la propaganda de La Vanguardia a favor d’ER, en les darreres eleccions, tot apuntava en la mateixa direcció, però no ho volíem veure. A molts, l’entusiasme no ens deixava veure que una organització amb tants independentistes honestos i entregats pogués estar infiltrada de gent que es mou per interessos absolutament contraris a la voluntat de la majoria dels seus militants i votants i, encara menys que n’arribi a prendre el control. Finalment, hem hagut de tocar de peus a terra
      Govern de Vichy a la vista 11/05/2021 4:00 pm
      Discrepo en un punt: a la majoria dels militants i votants d'ERC ja els està bé el que fan el Junqueras i els altres kapos del seu partit. Ja es veia que llur objectiu era un tripartit amb els botxins i amb els equidistants còmplices dels botxins, ara que ningú s'esquinci les vestidures ni digui que l'han enganyat i que no representen als seus votants.
        Jo 11/05/2021 4:52 pm
        Milicos si, sous de puta mare per gent sense ofici ni benefici. Qui collons els pagaria mes de 60000 a l'any a aquets inutils. Els vostants son uns pobres enganyats.
    Ramon 11/05/2021 2:05 pm
    Si tant i tant rebutja Espanya-ERC la repetició electoral, potser senyal que ens aniria bé, oi?
    rd 11/05/2021 1:45 pm
    erñ botiflers