ERC insta JxCat a “no allargar l’agonia” de les negociacions

Els republicans diuen que estan oberts a "seguir parlant per a tots els pactes que facin falta" un cop hi hagi Govern

Esquerra Republicana ha demanat a JxCat que “no allargui l’agonia” de les negociacions per evitar una nova convocatòria electoral. Els republicans han apel·lat a la “honestedat” dels post convergents per garantir els seus vots en la investidura de Pere Aragonès com a nou president del Govern, així com per formar un nou executiu monocolor que desbloquegi la situació. La portaveu i secretària general adjunta d’ERC, Marta Vilalta, ha instat JxCat a tirar endavant un suport que, ha recordat, ells mateixos havien plantejat els últims dies. En un acte amb càrrecs locals celebrat aquest dissabte, Vilalta ha insistit que ERC està oberta a “seguir parlant per a tots els pactes que facin falta” un cop es desencalli la investidura i hi hagi un nou executiu.

Comentaris

    Fertxox 16/05/2021 5:05 pm
    Doncs gent d’ER, abandobeu l’autonomisne i deixeu de festejar al PSOE i a la Colau, i tindreu el pacte fet. Ara bé, entenc que amb Rufians, Tardas, Torrents i Junqueres, aixo no és gend fácil...
    gamma 16/05/2021 11:38 am
    viva Catalunya lliure. Catalunya és primer, els seus pobles les seves gents. Vosaltres que voleu governar-la no us ho mereixeu. Anar-vos a la cua de l'atur.ja...
    L'ambició farà que ERC ho perdi tot 16/05/2021 9:37 am
    ERC ho vol tot i ho perdrà tot. Si es bastís una coalició d'esquerres, qui té el dret d'encapçalar-la és el PSC, no ERC. ERC només pot encapçalar una coalició sobiranista, però quan els negociadors estaven a punt de beneir l'acord, arribà l'ordre de trencar l'acord. Ara vol fer un govern en solitari amb només 33 miserables diputats. Algú sap què vol realment ERC? Tot indica que vol repetir eleccions i culpar-ne a Jxcat. I aquesta iniciativa l'han pensada solets, o li l'ha suggerida al duet còmic Tardà-Rufian l'Asens, alhora impulsat pel Pedro Sànchez , que sap que el PSC pujaria amb força? De moment els diaris del règim ja fan tocar campanes de bipartit PSC-ERC, en el que no manaria ERC, es clar.
    Edgar 16/05/2021 9:34 am
    S'intuïa des de fa temps... abans del 9N... però ara està més que clar: ERC no és un partit independentista ... només ha jugat a ser-ho ... si no fos perquè els mitjans de comunicació estan controlats per l'espanyolisme això quedaria en evidència. ERC té tertulians per tot arreu i els de Junts han estat esborrats. Si la gent analitzés les frases de Rufián, Tardà o Junqueras haurien d'arribar a aquesta conclusió. Amb ells tenim assegurada una trista autonomia decreixent per anys i anys.
    Ramon 16/05/2021 9:08 am
    Cada vegada m'agraden més els resultats electorals que hi va haver. Era la millor combinació per trinxar ERC.
    Català 16/05/2021 8:26 am
    ERC demenant honestedat és com una prostituta demanant castedat.
    Ramon 16/05/2021 1:30 am
    Les enquestes no són realment enquestes sinó armes polítiques al servei de l'objectiu d'Espanya-ERC. L'"enquesta" del CIS intentava que hi hagués tripartit. I tant la del Periódico com la de la Vanguardia pretenen que Junts per Catalunya rebutgi anar a eleccions. Però, és clar, si La Vanguardia i el Periódico volen que no hi hagi eleccions és perquè en saben i temen el resultat. Si aquests dos diariots espanyolistes es creguessin realment les dades de ses "enquestes", si realment es pensessin que augmentaria l'avantatge de sociates i republicans (espanyols) sobre Junts per Catalunya, exigirien eleccions! El pànic d'Espanya-ERC davant d'una repetició electoral només pot indicar que ens convenen.
      Jxct=VOX 16/05/2021 8:08 am
      El que no se consuela es porque no quiere, aque si Ramón.
    Ramon 16/05/2021 1:04 am
    Ultrapassar el llindar del 50% de vot independentista va ser per Espanya una notícia dolenta i per ERC una notícia catastròfica.
      52%? 16/05/2021 8:14 am
      Qué crees que hubiera salido con el 70 o 80%, no llegaríais los indepes ni al 35€'%, ojalá hayan nuevas elecciones.
        Ramon 16/05/2021 8:35 am
        No respongueu ni entreu en debat amb qui se'ns adreci en la llengua de José María Aznar i Gabriel Rufián.
    Vendetta 16/05/2021 12:23 am
    Orioljudes es un plaer veurat a la preso per botifler jjjjA fotet traidor, catalunya catalana
    Ramon 16/05/2021 12:16 am
    Just quan després d'haver forçat a fúmer el país sencer pel penya-segat amb l'argument contrari, van i "descobreixen" que primer calia "eixamplar la base" i ja comencen a deixar anar que això va per llarg, pam, majoria absoluta directa en vot. ERC és de sitcom.
    Ramon 15/05/2021 11:55 pm
    Ultrapassar el llindar del 50% va ser molt mala notícia per ERC. Si prement un botó ho poguessin revertir, els republicans (espanyols) el premerien.
    20
    24
    Respon
    Crusat 15/05/2021 9:52 pm
    Junts = Feixisme identitari Junts = Racisme nacionalista Junts = simbolisme infantiloide.
    115
    116
    Respon
      Ramon 15/05/2021 10:51 pm
      Tenim una porqueria d'esquerres que tot llur programa consisteix sempre a titllar llur adversari electoral de "feixista". Sempre. Sempre resulta que els hem votar perquè l'alternativa és "el feixisme". Fins que no tinguem unes esquerres com les dels països democràtics no hi haurà res a fer (i no només de cara a la independència).
      22
      36
      Respon
    Veritas 15/05/2021 9:24 pm
    ERÑ = Espanyols Residents a Catalunya !!!!!
      Ramon 16/05/2021 12:31 am
      Vas errat. ERC no ha captat cap vot espanyol. Cap ni un. O bé, sí, un, el del Rufián (però a canvi de sou de diputat, és clar). ERC no ha eixamplat un cagarro. Ni tan sols han conservat l'alcaldia de Sant Vicenç dels Horts. El famós "creixement" que han fet al Baix Llobregat ha set en vot que era de Convergència, o sigui un vot pel que ja em diràs si calia renegar de la nació, la identitat i fins i tot la normalització del català. Artur Mas el 2010 va GUANYAR-HI, al Baix Llobregat. Els espanyols residents a Catalunya continuen votant sucursalista. I si han deixat eventualment de votar la sucursal del PSC només ha set per votar la de Colono's o la de Vox. Ja veus tu quin gran èxit, el d'aquell independentisme pesseter de l'ERC del Procés.
    hasta los gue.. de ERC 15/05/2021 8:54 pm
    a todos los efectos ERC es del bloque del 155 , entonces , ¿Por qué no hace el tripartito ?, ¿miedo a perder votantes ? ¿repartir poltronas con el resto de los compis del 155?, no les mola . !! vaya por dios !!, ERC no hay quien os gane en mentiras, estafas, traiciones , sois unos crack!!, hasta la barbie montapollos estaría orgullosa de vosotros !!
    15
    18
    Respon
    Tal com raja 15/05/2021 8:10 pm
    Jo no veig tan necessari fer un govern de pressa i corrents. No passa res per no tenir-ne. Ja en tindrem algun dia. Espero.
    marteta, de que rius? 15/05/2021 7:36 pm
    Sempre riu aquesta farsant de Ferrovial? Deu meu, quina tribu d'ineptes ha muntat el GRAN GURU, el junqueras que diu que es honrat: ha, ha, ha, quins collons que te el mossen de l'ibex35
    Eleccions ja,`prou miseries i insults de la banda del Junqueras.ibex35.Conde de Godó del Caudillo 15/05/2021 7:28 pm
    Si no investiu al figa.flor Aragones, Deu junqueras us enviarà a l'infern. Amenaces i insults, junquerisme ferrovial
    Ramon 15/05/2021 7:25 pm
    No acabo d'entendre el pànic d'ERC a tornar a fer eleccions. Però que no estaven eixamplant la base? I doncs? Coi, entenc que si amb la seva línia eixamplem la base millorarem resultats a cada nova votació. Amb aquesta TV3 sota control seu, amb aquesta genial idea de no donar mai dels mais cap ínput, cap argument, en favor de la independència, és de calaix que la base s'eixampla. A còpia de ni parlar-ne, d'independència, seguríssim que cada vegada hi ha més independentistes. I a còpia de substituir el relat independentista per un relat progre, que si "Règim del 78", que si "república" -espanyola, és clar-, que si que dolentes que són les dretes, tot això eixampla la base d'allò més. Per tant, ja dic, no acabo d'entendre per què tant de iuiu per tornar a votar.
    79
    77
    Respon
      Ramon 15/05/2021 7:37 pm
      Aclariment per a càrrecs d'ERC: ironia vol dir "ca pensas lu cuntrari".
      Ramon 15/05/2021 7:26 pm
      Aclariment per a militants d'ERC: era ironia.
    AINA 15/05/2021 6:00 pm
    Junqueras es DEU NOSTRE SENYOR, i cal seguir.lo amb els ulls clucs.Realment aquest mal home, que es pensa?
      Xavier 15/05/2021 6:05 pm
      Xec en blanc: contrate d'adhesió
    Àvia 15/05/2021 5:54 pm
    "Music pagat fa mal so". Aragonès investit, negociacions tururú. Junts cornuts i pagar el beure.
    77
    29
    Respon
    Peter smich 15/05/2021 4:12 pm
    Val més no fer cap comentari, l 'únic de veritat és que no hi ha interès de país, només de partits.
    fideli 15/05/2021 4:06 pm
    aneu a cagar. noves eleccions!
    Ramon 15/05/2021 4:02 pm
    ERC VA SABOTEJAR LA UNITAT QUE TANT NECESSITAVA CATALUNYA PER LA INDEPENDÈNCIA I ARA TÉ LA SANTA BARRA DE PRETENDRE LA UNITAT QUE TANT NECESSITEN ELLS PER LA TRAÏCIÓ.
    75
    52
    Respon
      Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 15/05/2021 10:50 pm
      Impossible de sintetitzar-ho millor !
    Maria 15/05/2021 3:57 pm
    Si investiu a l'Aragonés serà la vostra perdició. Jo ho tinc clar: no tornaré a votar. Prefereixo eleccions, per més que xerrin els presos, anc, òmnium o qui sigui.
    LLARENA dPENA 15/05/2021 3:53 pm
    L'agonía, I EL RÍDICUL MÉS GRAN que estem patin els indepes, només us te a vosaltres com a responsables gereadors, els indignes d'ESGERRRO AUTONOMISTA DE CAT, l'antiga ERC. I sereu també, únics resposables de que el projecte indepe s'en vagi en orris, unic objectiu d'Esgerro per que CAT cotinbui sent una simple i miserable seudo a l'estat escanyol.
    joanka 15/05/2021 3:37 pm
    Agonia??? Encara queden dies, que algu tingui pressa es cosa seva.Si no la llei donaria menys marge de temps. Tirar cap endavant amb massacabos sueltos no és de rebut i donar xecs en blanc tampoc. Ja veiem què fan els partits quan no estan collats.. canviar el que deien a les eleccions tan bon punt no es pot protestar i colocar als personatjes grisos del partit en llocs importants
      Paco 15/05/2021 7:29 pm
      O sigui, que no us interessa el pais, nomes voleu la cadira. Missatge rebut...
      38
      27
      Respon
        Joanka 15/05/2021 8:36 pm
        M'éstas definint a ERÑ.. Quan varen guanyar el de JxCat i per tant en el vostre llenguatje ERÑ va perdre, ERÑ varen tenir més alts càrrecs que JxCat... i ara que la cosa canvia no només no volen cedir res sino que volen incrementar encara més el poder ecónomic i els carrec. I als altres criticar-los per demanar reciprocitat a base de dir que només volen cadires... Vaja cara dura!!!!! 2) ERÑ ja no parla de la independencia ni tan sols es vol comprometre a res... els hem de creure!!! però res de signar res.. només hem de creure a la seva paraula... després de veure el que val... 'oiga es que ni loco me fio de la palabra de esos!!!!. 3) Dir que només vols els vots per a la investidura i després ja en parlarem... bé que ja ho estudiarem és el que va fer el vostre amic de madrit Sanchez a .... una vegada colocadets (o sigui cadires i poder com us agrada mesurar als de ERÑ) res de res. Imaginimem que volen imitar la maniobra del PSOE a madrit però en una autonomia. 4) Si es tornen a fer eleccions.. com diuen als foros. ERÑ no ha de patir... no paren d'eixamplar la base (encara que sigui a base d'oblidar la independencia) per tant tindran més escons.. es clar que el PSOE tindrà encara més i donat que no heu volgut negociar de tu a tu amb els vostres enemics viscerals... pedreu la presidencia ja que si pacteu amb el psoe manara l'ILLA. I vosaltres que tot ho mesureu en cadires tindreu més cadires... però no la bona per la qual heu lluitat. I tot plegatr us seguireu oblidant del pais i dels catalans. Com en el 39 ui com sempre fa erÑ. Tal com hem arribat lo millor són noves el.leccions i no un govern feble monocolor o pitjor un tri-partit a l'ombra de caire més espanyolista. Ja que ERÑ guanyarà i segons la prensa groga JxCat s'enfonsarà erÑ no tindrà cap mena de problemes per manar tot el que vol ja que eixamplan la base són únics!!! Per cert si JxCat no s'hagues separat del PDECAT (cosa que m'en alegro i molt!) erÑ no hauria guanyat i els d'ERÑ ho sabeu. I Finalment dintre d'ERÑ teniu algun grup independentista de veritat i no de boquilla, acaran cabrejant-se amb aquesta direcció espanyolista amagada i de tant tacticisme i començareu a tenir també particions com afortunadament va tenir CiU.
        49
        26
        Respon
          Ramon 15/05/2021 10:55 pm
          Molt d'acord amb tot excepte amb l'alegria perquè el PdCat i Junts per Catalunya se separessin.
    Odil.le 15/05/2021 3:17 pm
    Es ben curiosa l'actitud d'esquerra. Quan varem estar a punt de repetir eleccions perque la CUP no tragava a Mas ells calladets i no ho criticaven Tot i que s'havien de repetir les eleccions Ara que els tica a ells i no es la CUP tot son gemecs i protestes. Jo crec que la mateixa mesucina es bona tant pel Mas com pee Junqueres.. ah! no pel seu xicot Pere el noi dels encarrecs
    Pep 15/05/2021 3:08 pm
    Mira quien habla de honestidad. Además no sería honestidad, sería fidelidad a lo prometido en campaña electoral.
    52% 15/05/2021 2:51 pm
    Els buscadors del 50% +1( ERC) Per tenir força per negociar amb el GOBIERNO Ara resulta que amb el 52% només volen negociar la sortida de la presó del Sr. junqueres. Tots enganyats.NOVES ELECCIONS!!
    62
    27
    Respon