ERC demana el vot per una república d’esquerres i sense corrupció

Els republicans tanquen campanya a Barcelona insistint que són l’únic mur de contenció per evitar la victòria del PSC

ERC tanca campanya amb les possibilitats intactes de guanyar les eleccions. Com també les té JxCAT i el PSC segons les enquestes. Però els republicans són els que van arribar a la cursa electoral amb més sondeigs a favor, després d’haver sumat victòries a les eleccions espanyoles a Catalunya i també essent la força hegemònica a nivell municipal. Reforça el missatge als electors que els republicans poden liderar la reconstrucció del país des de l’eix progressista i alhora sumant consensos en la defensa de l’autodeterminació i l’amnistia. ERC ha triat les cotxeres de Sants per tancar campanya davant de 200 persones – més de 2.500 a través del canal de Youtube dels republicans- i fer la darrera crida a l’independentisme perquè facin un vot útil el 14F, que els republicans interpreten com una mena de plebiscit entre el PSC i ERC. I ho ha fet amb els seus presos polítics –Junqueras, Forcadell, Bassa i Romeva- i la seva secretària general, Marta Rovira, exiliada a Suïssa, i Meritxell Serret, des de Bèlgica. El regidor a l’ajuntament de Barcelona Ernest Maragall ha fet d’amfitrió.

a l’acte de tancament del partit, a les Cotxeres de Sants de Barcelona, el 12 de febrer del 2021 (horitzontal)

El candidat a la presidència de la Generalitat, Pere Aragonès, ha donat les gràcies a tothom qui no ha “abaixat el cap per la repressió”, que ha volgut agrair la feina a tots els sanitaris que combaten cada dia la Covid-19. Aragonès ha dit que el 14F “no només marcarà la propera legislatura sinó la propera dècada”, perquè “hi ha qui vol que passem pàgina, però aquí, senyor Illa, no s’acaba res”, ha sentenciat. Aragonès ha promès “fer d’aquest país la nova república”, i ha insistit que “en noranta anys ni ens hem canviat el nom ni tenim cap cas de corrupció”, llançant un dard directea JxCAT. “Les nostres conviccions no són un eslògan electoral”, ha remarcat.

El candidat a la Generalitat s’ha preguntat què amaga Salvador Illa quan no concreta si acceptarà els vots o no de Vox, i ha deixat clar que l’única alternativa “és un govern independentista d’esquerres liderat per ERC”.

El president del partit, Oriol Junqueras, ha començat la seva intervenció amb una “confessió”: “Estic enamorat d’aquest país i de la seva gent, i també de la meva família. Us estimo molt i em sento molt orgullós de tots vosaltres. I avui vull compartir un missatge d’esperança, i és que aquest país ha estat capaç de fer coses extraordinàries”. I aquestes coses extraordinàries “les han fet persones republicanes”, fent referència a la república del 1931, els que van defensar els carrers de Barcelona el 1939 o van participar en l’alliberament de França. Junqueras també ha dit que “la presó forma part del camí que construïm cada dia cap a la república”, i ha demanat el vot el 14F per seguir aquest camí. “Avui continua la campanya permanent fins a la victòria i fins a la república”, ha sentenciat el president del partit i pres polític. De fet, Junqueras ha sentenciat que no votar ERC el 14F significa “retardar aquest camí” i renunciar a un govern “exemplar i net”.

“Em sento presa política, però també sindicalista, feminista i independentista”, ha dit Dolors Bassa, que ha recordat que ho va repetir en l’al·legat final del judici perquè “és determinació, perquè només amb el roig dels drets laborals i socials, amb el groc de la llibertat i el lila del feminisme tirarem endavant per viure en aquesta república que tots volem”. Bassa ha alertat que “els del 155 ens volen tancats i silenciats”. Des de Brussel·les, Meritxell Serret, ha fet una crida a defensar un futur verd del país, “amb una visió de gestió del territori integral, amb el desenvolupament sostenible dels recursos naturals, impulsant aquestes polítiques des la conselleria d’Acció Climàtica”.

Carme Forcadell a l’acte de tancament d’ERC, a les Cotxeres de Sants de Barcelona ACN

“És un orgull perdre la llibertat personal si és per aconseguir la llibertat col·lectiva”, ha dit Raül Romeva entre aplaudiments. “Volem una república per sobre de tot antifeixista”, ha assegurat, en referència a l’amenaça que suposa l’entrada de Vox al Parlament. El republicà ha reivindicat el republicanisme com el millor antídot, i ha assegurat que la victòria d’ERC “no és una opció, és una obligació”, i ha demanat als ciutadans que siguin conscients que el procés d’independència “no és ni fàcil ni indolor”.

Per la seva banda, Carme Forcadell ha fet una crida a anar a votar malgrat que “entenc que tingueu por”, però “protegiu-vos i aneu a votar”. “Anem a votar sobretot pels de l’1-O, perquè no poden guanyar els del 155, els que ens volen tancats, els que ens volen silenciats”. I ha alertat que al feixisme només se’l pot combatre. “Us volem a tots per construir aquesta república lliure i feminista que farem, i sobretot gaudiu dels bons moments que ens dona la vida i que ens fan feliços, i que no ens adonem fins que els perdem”. Forcadell ha reivindicat que “la política sigui buscar la felicitat de les persones”.

El president d’ERC, Oriol Junqueras, a l’acte de tancament del partit ACN

La secretària general del partit, Marta Rovira, ha fer una crida als indecisos: “No anar a votar és assumir un risc massa elevat. Que guanyi la dictadura del 155 o l’esperança republicana”. Rovira ha dit que només amb una ERC forta “es podrà garantir una societat més justa, i si no anem a votar, vindran els que volen dividir el país”. Rovira també ha donat les gràcies al Govern de la Generalitat per la gestió que ha fet de la pandèmia.

El president del Parlament i número tres per Barcelona, Roger Torrent, ha insistit que “alguns aspiren a pactar amb el feixisme i liderar la Generalitat des de Madrid”, i ha fet una crida a tots els demòcrates a sumar-se a una via àmplia “de l’amnistia, del referèndum inevitable i de la sortida de la crisi per l’esquerra. Fem que aquesta via sigui majoritària i imparable”.

Comentaris

    ERCorrupcio criminal del parraco 20,000 morts 13/02/2021 2:30 pm
    Ha robat mes el CHORIZON JUNQUERAS Y HERMANO FERROVIAL, que tots els gurtels, Ere, millet, pujol etc... No mes cal que sapigues sumar, noi monagullo del chorizon Junqueras el ferrovial ibex35. ERCorrupcio a canvi de morts covid, quin fill de satanas el ferr8vial panxut
    2021 13/02/2021 10:14 am
    Prometre en una campanya electoral lluitar per la independència, quan la intenció és la contrària, i enganyar a la gent no és una forma de corrupció? Haver ocupat el càrrec de vicepresident, amb la tasca concreta de preparar estructures per el "dia després" i no haver fet absolutament res d'això, no és corrupció i cobrar el sou sense fer la feina? Donar suport al PSOE segurament a canvi de la llibertat i una menjadora per els alts càrrecs, deixant en l'estacada gent investigada que fa anys que lluita per la independència sense cobrar un euro, no és corrompre's? Si us plau, ens preneu per rucs a tots. Sou una presa de pèl.
    43
    28
    Respon
      Padrecito Junqueras, viva Stalin 13/02/2021 1:00 pm
      Erc es psoe, es tripartit, es albiach. Ja nomes enganyen als catolics que adoren al Padrecito Junqueras de Caracas linda, con el PUÑO LLAMANDO A LA REVOLUCION BOLIVALIANA DE ALBIACH.VALLS
      Si noi, 13/02/2021 11:39 am
      ultim pacte amb el PSOE: Tripartit JxSou+PSOE+Comuns a la Diputació de Barcelona per fer presidenta a la també corrupta Nuria Marín. Barejar fets amb els teus somnis humits ens ensenya com de mentiders i processistes cap enlloc arribeu a ser...
    Evo MORALES 13/02/2021 9:11 am
    MADURO JUNQUERAS, PUÑO ARRIBA , ARRIBA LA CATALUÑA VENEZOLANA. COMUNISMO ES AMOR. HERMANO ORIOL, TE QUEREMOS
    14
    15
    Respon
      Os presento al nostrat sonat 13/02/2021 9:54 am
      Com a País normal, també tenim la quota de frikis. Esperem que siguin pocs...
    Aturem la MISÈRI d'ESQUERRA DEL TRIPARTIT 13/02/2021 8:57 am
    Stop al TRIPATIT DELS NAZIONALSESPANYOLS, ERC.PSOE.JODEMOS del CHALETON. SON ESPAÑA, PURA, DURAI CARADURA. ESQUERRA nomes saben fabricar, misèria, atur, okupes, menas i ganduls. Per una CATALUNYA VENEZOLANA VOTAERC, VOTAPSC, VOTA COMUNS DE VALLS
    22
    24
    Respon
      Os presento al nostrat sonat 13/02/2021 9:54 am
      Com a País normal, també tenim la quota de frikis. Esperem que siguin pocs...
    Cge 13/02/2021 7:31 am
    ER apel-la a la victòria només per canviar el lideratge, no per fer l' independència. I Junqueras el seu discurs cridant i fent la llagrimeta com si només fos ell el que esta patint les conseqüències de 1 O , ja ni ha prou de jugar amb la gent i si dretes ó esquerres - VOLEM L'INDEPENDÉNCIA.VOTEM JUNTS I ARRASSEM.
    58
    51
    Respon
      Si noi, 13/02/2021 7:38 am
      et recomano que votis corruptgents, queda clar que prefereixes corrupció i seguir processant cap enlloc! Clar que si anteposas la independència de Catalunya tens només 2 opcions...
      47
      41
      Respon
    EL CONTE DE LA LLETERA 13/02/2021 7:31 am
    El Poc honorable Pujol va governar duran 23 anys, quan li parlavan de la independència de Catalunya sempre responia "ara no toca". El Poc honorable Miss Catalunya sempre ens deia "feu-me confiança" i ens va organitzar una costellada de 3 respostes per fer content al Cerillo, després trencà la paraula donada d'eleccions inmediates després de "la Consulta" per aconseguir la "unitat" amb xantatge, gràcies CUP per enviar-lo a la paperera de la història. El succeí un batxiller que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot empantanegat. Fuigpelmón també va triar hereu (costum corruptgent que demostra en quina democràcia creuen), al pallasso Torra que només començar ja donava pistes del seu tarannà, el primer acte oficial va ser inaugurar els Jocs del Mediterrani amb el Preparao VI, al migdia va trencar per tv amb la corona i per la nit seia cufoi al costat del Borbó, va seguir fent el ridícul amb les pancartes per acabar obeint, el soci forçat amb xantatges va aconseguir una taula per parlar de TOT amb Madrit i el pallasso va tenir un atac de banyes per no ser ell el que ho va aconseguir, des del primer moment va fer tot el possible per rebentar-la cosa que a Madrit ja els anava bé, seguia presionan als socis perquè desobeissin quan ell mai arribava al final i com els socis ja estavan escaldats del personatge va decidir finiquitar la legislatura, Fuigpelmón veia que les enquestes no els eren favorables i el va renyar, el pallasso obedient mai va convocar-les, preferia el 'martiri', que Madrit el cessés i tornar a deixar-ho tot encara més empantanegat amb la pandèmia. Ara han tornat a triar hereu, vaja hereva, la que tenia més mèrits, crispadora com el pallasso i investigada per corrupte: Laura Hagrid Borràs, master en vendre fum. Encara hi ha algú amb cervell, no adoctrinat, que cregui que els corruptes que van pujar al carro indepe quan van queda amb el cul a l'aire per molts cassos de corrupció vulgui la independència de Catalunya?
    147
    74
    Respon
      Anna Maria Solei i Grataconys 13/02/2021 11:42 am
      Quanta veritat hi ha en el seu llarguíssim comentari. Per seguir processant cap enlloc sense fer res no val la pena, i votar corruptes tampoc. Jo a aquests ja els descarto, no els votaré, em quedan dos opcions només.
      14F 13/02/2021 10:24 am
      Quan digueu "fuigpelmon" deixeu en evidència dues coses: 1) Que Rovira i d'altres d'ERC, de la CUP i cantautors també van decidir marxar. 2) Que us surt escuma per la boca perquè són els que estan movent l'opinió a nivell mundial, de fet, sense el rebombori que fan, el món ja us hauria oblidat. Per últim, Forcadell, Rovira, Junqueres i Romeva havien de preparar estructures claus per l'endemà de la independència i no ho van fer. Ells no van deixar res enredat? La seva entrada a presó ha solucionat alguna cosa?
      22
      13
      Respon
        1-O 13/02/2021 11:35 am
        No va ser Marta Rovira la que va suspendre la DUI en segons i va fugir, va ser Fuigpelmón. Quin país serios ens pot pendre en serio? El mal que han fet a la independència de Catalunya els processistes cap enlloc i corruptes ens ha fet perdre tota la credibilitat i simpaties que teniam.
      Erc vergonya comunista 13/02/2021 9:12 am
      Votarte a tu mateix es un actede masturbació. No seras unperderasta amb coroneta, ercista brutet?
      ERC MAMELLES PEL TRIPARTIT 13/02/2021 9:00 am
      JA vas calent a aquesta hora Sergi Sol d'España UNA? Ves a mesurar mamelles, ERC.MAMELLES
      14
      27
      Respon
        Os presento al nostrat sonat 13/02/2021 9:50 am
        Com a País normal, també tenim la quota de frikis. Esperem que siguin pocs...
    Siguem valents i lluitem junts o no serem. Xurriaca Pallaresa 13/02/2021 7:24 am
    Un País ha de ser lliure de debò, per poder votar l'opció que decideixi que és millor per la seva terra. Sense tuteles, extorsions ni repressió de Nova Planta de cap mena. La corrupció ha existit i existirà, però és de bon combatre si la majoria de la societat és decent. El nostre enemic és la por, que tenalla somnis i ideals, i corromp a les persones, convertint-los en mesells i covards.
    16
    14
    Respon
      Si noi, 13/02/2021 7:34 am
      per què la corrupció sempre ha existit a totes les versions corruptgents des del fundador Pujol fins a l'actual candidata Borràs? ERC en 90 anys d'història ha tingut ZERO casos de corrupció.
      80
      52
      Respon
        ERCorrupcio criminal del parraco 20,000 morts 13/02/2021 2:28 pm
        A robat mes el CHORIZON JUNQUERAS Y HERMANO FERROVIAL, que tots els gurtels, Ere, millet, pujol etc... No mes cal que sapigues sumar, noi monagullo del chorizon Junqueras el ferrovial ibex35. ERCorrupcio a canvi de morts covid, quin fill de satanas el ferr8vial panxut
        Junqueras 3l CHORIZON FERROVIAL Y HERMANOS.A. 13/02/2021 9:04 am
        Estasboja, gaupetona chacj0hadel Sanchez.155, Junqueras es FERROVIAL, LA CORRUPCIO MES DESCOMUNAL I AMB 20.000 FIAMBRES . JUNQUERAS PARA DE ROBAR I MATAR, que forrar al teu hermanito, mata i robes
        22
        22
        Respon
          Os presento al nostrat sonat 13/02/2021 9:47 am
          Com a País normal, també tenim la quota de frikis. Esperem que siguin pocs...
    fideli 13/02/2021 7:13 am
    quina república? la española? ... les repúbliques no són ni dretes ni d'esquerres... són repúbliques... o no són res... què collons prediqueu?
    19
    24
    Respon
      jo m'ho imagino... 13/02/2021 9:49 am
      una República sense corruptes processistes? Has llegit el conte de la lletera?
    Josep Carreño Lopez 13/02/2021 7:08 am
    SANCHEZ.155, tu ets odi franquista amb porra i armes contra els catalans. SOU EL QUE SOU, CRIMINALS, ESPANYOLS. VOTAR PSOE es terrorisme franquista. Junqueras, regalar el GOBIERNO CRIMINAL DE ESPAÑA a aquest MILANS DE VOX.PSOE, ES UN ACTE FRANQUISTA, una decisió franquista, pobre erc en mans d'aquests venuts a españa.155
    36
    63
    Respon
      Os presento al nostrat sonat 13/02/2021 9:38 am
      Com a País normal, també tenim la quota de frikis. Esperem que siguin pocs...
    ERC la muleta del ILLA.ALBIACH 13/02/2021 6:29 am
    Tripartit i ferrovials, espanya i corrupcio de la mort.. Ni d'esquerres ni independentistes, ni honrats. Junqueras es Esclau de Sanchez
    32
    64
    Respon
      Os presento al nostrat sonat 13/02/2021 9:40 am
      Com a País normal, també tenim la quota de frikis. Esperem que siguin pocs...
    Ramon 12/02/2021 10:08 pm
    Que miserables. El president Torra els implora que no li facin tant de joc a la guerra bruta d'Espanya i llur resposta és fer-ne més encara. Però rebran el que es mereixen.
    49
    43
    Respon
      Ramoneta i puta 13/02/2021 9:44 am
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com t'assembles a Duran i Lleida? Demànali que et coloqui a AENA, quan vegi la teva falta de cabells ho entendrà i et dirà que si.
    Per la República.... Catalana...!!!! 12/02/2021 9:57 pm
    "..... fins a la victòria i fins a la República.." però, mai sabem a quina República es refereix, mai diuen alt i clar "cap a la República Independent de Catalunya, Aquest joc ja fa temps que ho hem descobert. No ens interessa cap republica que no sigui la nostra, lespañorda que se la mengen ells amb patates.
    76
    66
    Respon
      Si noi, 13/02/2021 11:26 am
      hi ha coses que no cal dir-les. Com quan els corruptgents diuen que estàn nets i posan una investigada per corrupció de cap de llista!
    Octubrista 12/02/2021 9:29 pm
    Em sap greu veure la senyora Forcadell en un míting d'ERC perquè la considero una independentista autèntica. Li tinc un gran respecte i cada cop que penso que està empresonada m'encenc. Al senyor Romeva també el respecto. M'agradaria veure'ls tots dos a la llista de JUNTS.
    84
    75
    Respon
      Si noi, 13/02/2021 8:18 am
      Forcadell i Romeva deuen ser honrats, no els hi agrada la corrupció, haver d'anar amb una pinça al nas pel tuf dels companys no és gaire agradable.
        Girona 13/02/2021 10:06 am
        Doncs com a persones els respecto i lamento molt la seva situació, ara bé, ja em perdonaran... Bassa demanant el vot en un moment tan complicat, ella que ja va advertir que "no tenia intenció de ser com Mandela". Forcadell que exigia molta contundència a Mas (president posi les urnes) però al judici assegurava que tot era simbòlic. Serret i Rovira que deuen veure clar que quan ERC ataca els exiliats perquè "ells es van quedar per responsabilitat", no va per elles, que van decidir marxar igual que Puigdemont, però es deuen veure moralment superiors. Poca coherència es veu. Tardà i Rufián són un altre apartat, atès que ja han dit que no són nacionalistes ni independentistes. Rufian de fet se'n fot de la nostra llengua. Tot un homenatge a Macià, vaja. Quina amenaça veu rebut, ERC? La por que tingueu, l'expliqueu als que van perdre l'ull o els avis espantats de l'1 O. Mentir també és corrupció.
        14
        21
        Respon
          Lleida 13/02/2021 11:30 am
          No hi pot haver cap investigat per corrupció a cap llista independentista. Aquesta és la imatge que voleu donar al món de Catalunya?