Els GAAR avisen que "són estratègia i no organitzacions" i difonen el segon "cançoner"

Integrants d'aquests grups enraonen amb El Món i n'expliquen l'origen per "grups d'afinitat"

 

 

 

"Que quedi clar, som més una estratègia que no pas una organització". Així defineixen els Grups Autònoms d'Acció Ràpida, els GAAR, persones que en formen part en conversa amb El Món. De fet, els GAAR han aparegut els darrers dies en els mitjans de comunicació però la Guàrdia Civil ja havia detectat en un informe d'Intel·ligència del mes de juliol. Els mateixos integrants n'estan sorpresos de l'eclosió mediàtica que veuen "exagerada" i "interessada per part de l'Estat".  

 

 

Fins i tot, el nom té una història ben singular. "Vam escollir aquest acrònim de GAAR perquè GAR ja estava agafat per la Guàrdia Civil, el Grup d'Acció Ràpida, hi vam afegir Autònom i així tot resolt", asseguren tres membres que formen part del canal de Telegram que operen per enviar consignes o consells. 

 

 

A traç gruixut defineixen els GAAR com grups singulars formats d'una a com molt deu persones que facin operacions ràpides que "evitin la topada directa amb gent i, sobretot, amb les forces d'ordre públic". La manera de funcionar és completament autònoma. "La idea és funcionar a la vietnamita, que un GAAR no sàpiga que fa l'altre", destaquen. En aquest sentit, subratllen que un GAAR pot tenir una vida "molt efímera". "S'organitza per un acte concret, que ha de ser puntual i ràpid -uns deu minuts- i després si t'he vist no me'n recordo", subratllen. 

 

 

Membres del GAAR no amaguen que provenen de CDR però que "no neixen com una oposició sinó com un complement". "En un principi vam crear el que anomenàvem grups d'afinitat, format per petites colles de gent d'un territori o de diferents però ben confiats", narren. "El mes de juliol vam posar-los noms i vam crear un grup de Telegram -del qual no deixen difondre el nom- que ara ja està eliminat perquè hi queien molts paracaigudistes, gent que no tenia res a veure amb els nostres objectius però esveraven el galliner", ironitzen. "Després ens vam organitzar en un altre grup on l'únic que fem és transmetre estratègia, no pas ordre d'organització, és a dir, com fer les coses no pas quan, ni on ni quan les han de fer", indiquen. 

 

 

"Nosaltres hem d'actuar amb mobilitat per evitar la topada amb la policia o fer-la anar de corcoll", expliquen. "Han de ser accions molt ràpides que permetin als actuants marxar i desaparèixer i no fer talls de carreteres per relleus que compliquen la vida als participants i dones temps a desgastar-los i a actuar a la policia", adverteixen. Així mateix, repeteixen sense cansar-se que "la principal consigna és que mai no actuaran amb violència". 

 

 

Per altra banda, la seva premissa era fer actuacions en un "dia concret" i no pas "anar fent accions esporàdiques". "S'havia de  triar un dia i actuar", puntualitzen. "Ja fos el dia de la marxa dels presos a Madrid o el dia de les sentències o el dia o la jornada que es decidís", concreten. 

 

 

La seva irrupció mediàtica contrasta amb les versions policials. Els Mossos "s'estan a l'expectativa però ja els estan a sobre". En el cas del 21D a la incertesa que pot tenir una mobilització se li afegeixen aquests grups que la policia, tot i no treure'ls de mare, volen monitoritzar per tal que "no hi hagi un boig que emboliqui la troca arran del xumba mediàtic que s'ha despertat". Tampoc descarten que aquests grups estiguin esperonats per altres interessos que no s'adiuen amb la reivindicació sobiranista. 

 

 

 

 

El Cançoner

 

 

Per altra banda, el canal de GAAR de Telegram ha difós aquest matí l'anomenada "segona Part del Cançoner" on s'exposa els manual d'Instruccions per portar a terme les accions o el material necessari. El missatge afegit ha estat: "QUE NINGÚ ESPERI CAP SENYAL! JA PODEN COMENÇAR LES ACCIONS SEMPRE AMB LA PREMISA DE LA NO VIOLÈNCIA". Aquest és el manual 

 

 

 

 

 

 

5. Accions

 

 

Es tracta de micro accions amb material de fàcil col·locació i transport per tal d'aconseguir els objectius fixats per cada GAAR, ja sigui d'impedir la circulació dels vehicles, ja sigui interferir en la circulació ferroviària o en el lliure moviment de les mercaderies, informació, etc. En resum, es tracta d'interferir en el normal funcionament del que hagi estat l'objectiu de l'acció. Aquestes micro accions es faran en les proximitats de la població/ciutat on s'hagi configurat cadascun dels GAAR's.  Això vol dir que no han d'implicar grans desplaçaments, sinó que caldrà adaptar les accions al que es pugui fer en la proximitat i evitant la utilització de vehicles matriculats.

Valorar la possibilitat d'infiltrar algun membre dins del tall per tal de supervisar l'acció

 

 

   5. A- Exemple d'accions per a la paralització del transport

 

 

   5.  B -Trànsit rodat/bloqueig centres neuràlgics com Ports Aeroport, Centres logístics

   

• Autopistes, accessos i peatges; autovies, accessos i sortides; carreteres nacionals, comarcals; carreteres inter-urbanes; rotondes i tot tipus d'accessos on hi hagi una alta concentració de trànsit  on es puguin provocar retencions, i bloquejar al mateix temps totes les rutes alternatives.

 

 

• Cotxeres d'autobusos, centres logístics de Catalunya (CIM's -Vallès, Lleida, El Camp, La Selva-, Mercabarna, etc), refineries (cal potser especificar bloquejar i prou) . Bloqueig o qualsevol cosa que entorpeixi la lliure circulació en aquests llocs, només es tracta d'impedir l'arribada i la sortida de materials.

 

 

• Accessos al port, creuers i aeroports, per tal d'impedir el normal funcionament, el trànsit normal de passatgers.

 

 

• Inutilitzar semàfors o senyalització lluminosa. Sempre tenint cura i fent-ho de tal manera que no es pugi produir cap accident.

 

 

• Bloqueig de pàrquings de la Jonquera on es dirigeixen els camions en cas de talls, per tal que siguin els propis camions els qui col·lapsin l'autopista, impedint l'arribada dels vehicles de desbloqueig i/o neteja.

 

 

   6 - Trànsit ferroviari

   

• Catenàries de ferrocarrils

 

 

• Connexió entre vies (sistema de seguretat tren parat)

 

 

• Bloquejar agulles de les vies. 

 

 

• Estirar palanques d'emergències des de dins del tren. Es recomana fer-ho quan el tren està parat no quan ja està en marxa, per tal d'evitar perill d'accident i lesions als passatgers, a més facilita la fugida.

 

 

 

 

   ?6.1- Materials susceptibles de ser emprats

  

• Materials lliscants (oli usat, pintura plàstica acrílica, cera d'espelmes, parafines, gasoil, etc.. (s'aplicarà sempre en llocs amb pendents però de pujada) ?

 

 

• Materials obstaculitzants, ex. (bales de palla, rodes, etc) rocs, camions de terra i/o fems, arbres caiguts a la calçada, bombes de fum i qualsevol material que es pugui trobar i que pugui servir per aconseguir l'objectiu, i que sigui difícil de treure o netejar; però ben senyalitzat, de manera que no hi hagi risc de produir-se cap accident. I sobretot no abandonar el lloc fins assegurar-se que els primers vehicles s'han aturat.

 

 

• Valorar la possibilitat de bloquejar les sortides dels vehicles dels centres de conservació.

 

 

 7- Sector energètic 

 

 

Inutilitzar transformadors de zones industrials de baixa potència (trèiem mitja). Cura s'ha de saber molt bé el que es fa per evitar accidents o danys personals.

 

 

 8 - Sector informàtic i telecomunicacions

 

 

• Hackejar comptes i pàgines concretes tema ibex, policia, TC...

 

 

 9 - Forces de l'ordre

 

 

• Tallar accessos a les cotxeres de les lleteres

 

 

• Encerclar amb barricades forces de l'ordre, per exemple als carrers limítrofs o propers  a les comissaries, per tal de que els que estan patrullant fora no puguin tornar

 

 

Considerem que no té cap sentit actuar contra les forces de l'ordre directament ja què és molt arriscat tenint en compte que el que es pretén és un desbordament i no pas un enfrontament directe.

 

 

 

 
 

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?