Els Comuns, fora de la Mesa del Parlament

Els independentistes tenen 5 llocs i el PSC 2. Els Comuns no tindran vot, com tampoc Vox, PP i Cs, però poden prendre la paraula a la junta de portaveus

ERC i JxCAT, amb dos membres de la Mesa cadascun, i la CUP, amb una secretaria, ostentaran la majoria absoluta més potent de la Mesa catalana, després d’haver obtingut uns resultats històrics el 14F amb un 52% dels vots i 74 escons. El PSC, que va guanyar les eleccions, té una secretaria i una vicepresidència, el que significa que els Comuns es queden fora de la Mesa, igual que Vox, el PP i Cs. El repartiment dels llocs a la Mesa no està marcat per llei sinó per un pacte polític mitjançant votació, i és per això que ERC ha cedit 9 vots i JxCAT 6 per tal que el PSC ocupés dos llocs. De fet, a qui correspon un lloc a la Mesa és a la CUP, que ha fet el sorpasso als Comuns amb 9 escons, un més que el partit lila.

Fins a darrera hora no s’ha fet oficial que els Comuns quedarien fora, ja que s’havia especulat amb la possibilitat que ERC cedís un lloc al partit d’Albiach, -que ocuparà el diputat Ruben Wagensberg- com un gest per intentar arrosssegar els Comuns a l’aposta que durant tota la campanya va fer Pere Aragonès de bastir un front republicà que transcendís l’independentisme. Però el fet que els Comuns hagin presentat Joan Carles Gallego com a candidat a presidir el Parlament ja ha donat pistes que no hi havia acord amb els republicans.

La juntera tindrà a la Mesa el company de files Jaume Alonso Cuevillas, que ocuparà la segona secretaria, Anna Caula (ERC), amb una vicepresidència, Eva Granados, del PSC, amb la segona vicepresidència, Ferran Pedret, del PSC (el més votat), que ocuparà la primera secretaria, Pau Juvillà (CUP) ocuparà la secretaria tercera, essent la primera vegada que els cupaires entrin en aquest òrgan de govern de la cambra, Ruben Wagensberg (ERC) una darrera secretaria. En aquesta legislatura, per tant, els Comuns queden fora de la Mesa. De fet, no els corresponia per força cap lloc, però en els darrers dies havia circulat la possibilitat que ERC els cedís una secretaria.

Eva Granados i Alícia Romero (PSC) parlen amb Laura Borràs i altres diputats de JxCat ACN

Comentaris

    Anònim 13/03/2021 4:29 pm
    I a aquest grup que va votar en 2a. volta a la candidata del PSC-PSOE del 155 juntament amb PP i C's, volia ERC a la taula del Parlament? No tot s'hi val
    JCV 13/03/2021 2:10 pm
    Vostè, Jessica, aquella diputada que junt amb l'altre estrafolari d'en Coscu o era en Franco?, que van presumir ensenyant el seu vot negatiu al Parlament, què esperava? Hi ha una dita catalana que diu . Com que no sé si entén el català escrit, li ho diré en un altre refrany espanyol . Oi que m'entén Sra. Albiach? Si no m'ha entés, m'ho digui que li ho repetiré.
    Que vuelva ICV. FUERA LA PIJA COLAU y señoritas ricas, finas y de Pedralbes 13/03/2021 1:57 pm
    COLAU PIJA, RICA Y ESPAÑOLA. ASENS UN SEÑORITO DE FAMILIA RIQUISIMAAAaaa. Fuera la chusma burguesa de Colau de Oro y diamantes. COMUN8SMO MOET CHANDON, que sinverguenzas , que ladrones
    aixerit 13/03/2021 12:42 pm
    Aixo passa per fer la Puta i la ramoneta,ni carn ni peix.au a descansar una emporada mes.
    A l'aguait 13/03/2021 12:10 pm
    La cara de tòtila que li ha quedat a la foto després de comprovar que totes les animalades que ha anat dient cada dia s'han concretat en uns resultats que no se'ls esperava. Doncs : ENTOMA CASTANYA !
    eees 13/03/2021 11:42 am
    NO ESTABAIS AL LADO DE VALLS I ESE QUIEN ES? PERO LOS DE JUNTS NO OS GUSTAN I LOS VOTOS DE CIUDADANOS SI..... PERO PARA SER ALCALDESAPYUES A QUIEN LE PIQUE AJOS COME
    són d'allò més fals i traïdor! 13/03/2021 11:11 am
    Ahir va quedar demostrat el que pretenien amb la cogovernança junt a ER; dinamitar-ho tot des de dins. De catalans en tenen tant com els seus estimats PSOE, Naziudadadnos i PP, a ells mai els hi han fet fàstics, doncs son una mateixa .... M/feixista !! són Comun's!
    godofredo 13/03/2021 8:17 am
    la foto es genial !!, la J. Albiach , pensando ....¿ a quien voy a delatar esta vez ?
    Valls, vox, colau, arrimadas la mateixa porqueria franquista 13/03/2021 6:46 am
    La fusió de la Comuna Colau i Ciudadanos es una necessitat higienica. Ajuntarse a Vox seria bo pel franquisme.Colau
    Colau es carrizos en dona? 13/03/2021 6:32 am
    Albiach, l'arrimadas d'odi, rabia i franquusme contra els catalans, Colau es españa, una, grande i genocida. Comuna la Vox de Colau.Heil
    Bot 13/03/2021 5:26 am
    Quina ma d’home té jèssica albiach, la infiltrada
    Goosse 13/03/2021 1:43 am
    Ospalas Jessy, que t´ha passat, l´Ada madrina no t´ha protegit de l´incomprensió ?? Quina rabbia ti fá , eh ?? agafa il martello dona !! Que et pensabas que la chupi wy de l´equidistancia os feia imprescindibles ?? dons vigileu que ane-ho agafan el camí de C´s, que també comnça per la lletra i ....irrellevants !!
    Fidel 13/03/2021 12:40 am
    Es l'equidistància a què juguen, però no. No hi ha equidistància perquè han preferit alinear-se amb l'espanyolisme ranci i repressor. S'han quedat sense cadira a la Mesa. Pobrets! Comuns protegits i emparats pel PSOE, perquè no li reclamen una cadira a la Mesa al PSOE? O potser tampoc hi volen ser? O potser volen guardar equidistància per recuperar electorat? Ja s'ho faran. Jéssica, bon viatge!
    Gervasi 12/03/2021 10:44 pm
    Les "confluències" rebutgen sempre votar amb Junts per Catalunya... però voten amb el PSC-PSOE i el PP. Aquest capteniment que des del temps del mític Psuc feien amb CDC, el centre dreta democràtic, ara tot i que Junts per Cat no té res a veure amb CDC, fan el mateix i els hi serveix per no moure's de la seva posició.
    LSO 12/03/2021 9:58 pm
    Menudo ataque de cuernos que están sufriendo, para sacar tanto fuego por la boca. Pobrecillos, se creían que valían algo, y los han colocado en el rincón de pensar.
    Luna Barceló 12/03/2021 9:04 pm
    Quan es juga a dues o tres bandes i nomes treus 8 diputats/des no pot demanar, ni aspirar a res. A més vosaltres no lluiteu per Catalunya i els seus ciutadans. Vosaltres sou el que us convé en cada moment. Heu d'aprendre molt de la nostra història i de la nostra lluita per un futur lliure d'impossicions de fora de la nostra terra.
    151
    21
    Respon
    Pauet 12/03/2021 7:40 pm
    Jèssica, prou d'hipocresies! Fas creure als pobres que vas de salvadora, enganyant i tirant els seus vots a la brossa. Ets part del sistema capitalista, enganyant dient que ets "d'esquerres i progressista" i al final no canvies res, tot continua igual! Ni sous, ni drets ni república! Ets l'esperança blanca del Íbex, la "Andorra del Sud" dius! Ets la primera que no li interessa que Catalunya tingui l'índex de pobresa i d'atur que té Andorra ja que com menys pobres menys vots tindries de gent humil que et compra la moto
    234
    81
    Respon
    Jordi 12/03/2021 7:06 pm
    Del que és de traca és que sembla que aquesta gent no sàpiga millorar la vida dels pobres sense equilibrar la dels rics i repartir millor la riquesa limitada..
    Agustí Vilella Guasch 12/03/2021 7:02 pm
    Els comuns... a la comuna!!!
    148
    14
    Respon
    No toqueu de peus a terra 12/03/2021 6:45 pm
    Albiach, els Comuns heu quedat fora per tossuts, per no llegir bé la realitat de Catalunya. Odieu massa la gent que crea feina, que NO viu a la misèria, els de Junts no són el dimoni. A més us van crear per tal que féssiu la p u nyeta a l'independentisme , heu d'admetre que us hi trobeu bé. Ah, I no aconseguiu res més de paraules quan voleu ajudar la gent a sortir de la pobresa.
    165
    2
    Respon
      JordiP 12/03/2021 6:59 pm
      El que és de traca és que sembla que aquesta gent no sàpiga millorar la vida dels pobres sense espatllar la dels rics.
        @JJordiP 12/03/2021 8:02 pm
        És clar d'això ja se n'encarreguen el PSOE, CS, PP i vOx. No t'has fixat com compleixen fil per randa per exemple l'article 47 de la seva constitució ?
    bs 12/03/2021 6:28 pm
    comuns pudents i barruts ñ
    113
    16
    Respon
    Ferran 12/03/2021 6:27 pm
    Esta es una de las expresiones machistas que el diario tendría que prohibir.
    1
    107
    Respon
    Ferran 12/03/2021 6:25 pm
    Hubiera sido una ignominia que hubieran tenido un lugar en la mesa.
    110
    2
    Respon
    Colau bruticia DESCorrupcio racista 12/03/2021 6:01 pm
    La comuna colau.wc no la vol ningú. PROU BRUTICIA. OKUPES I LLADRES DE DESColau, la mafia mes gran de Barcelona
    fat boy 12/03/2021 5:14 pm
    Es el que te ser mes papista que el Papa sobretot anant de farol. Doncs aqui ho tens, sola, fane y descangayada. Li haurien d'haver dit el que en pensaven per escrit amb un cartell.
    joandomenec 12/03/2021 4:28 pm
    És una alegria veure aquests caragirats fora de la mesa. Són pura relíquia del passat.
      TSSO 12/03/2021 7:07 pm
      M'agrada molt i el trobo molt escaient l'adjectiu caragirat.
    Bot 12/03/2021 4:17 pm
    Els vulgars finançats per les elits.
    Ricard 12/03/2021 2:00 pm
    Els Comuns han pogut votar a la radical castellanista Granados. A mi m'hagués agradat que fossin a la Mesa i no haguessin votat l'extremisme annexionista.
    LSO 12/03/2021 2:00 pm
    Aún hay gente que vota a estos timadores? Hy que estar muy en babia, para creérselos.
    170
    1
    Respon
      JordiP 12/03/2021 6:56 pm
      Especialmente al Gallego ese que querían presentar para la Presidència del Parlament, dels nostre Parlament.
      160
      10
      Respon
    Bonni 12/03/2021 1:51 pm
    Jessica. Encara no us heu adonat que no es tracta de dretes o esquerres? Es tracta de INDEPENDENCIA.
      Abascal 12/03/2021 10:49 pm
      Encara no sou Independents??? Jajaj
      33
      59
      Respon
      JordiP 12/03/2021 6:54 pm
      Vet aquí el dany que el estalinisme i els seus dogmes ha fet en alguns cervellets. És com si anèssin per la vida amb una mena de cucales que només els deixa veure en la direcciño que els marca el líder. Segueixen enlluernats amb la llita de classes i allò dels "paries de la terra".
        2021 13/03/2021 1:02 am
        Colla de vividors sense escrúpols. La majoria no ha tingut una feina mai de la seva vida i somien amb una nomenklatura que els mantingui vivint dels impostos d la gent. Estafadors! Donant suport als hereus del Gal i dient que són "d'esquerres" Avui, aquesta hipòcrita felicitant a Meritxell Serret per la seva tornada. Justament ella que ensenyant el vot va facilitar la repressió policial contra els independentistes. Estafadora, mala persona i tonta. A veure si treballes algun dia, inútil!
    L'OBSERVADOR ASTORAT 12/03/2021 1:51 pm
    En Comú-Podem (“sucursal colonial de Podemos”), dintre del Govern i/o de les Institucions CAT, serien la "Quinta Columna", els "Cavalls de Troia" i les "Guineus al Corral". En resum, la "Tempesta Perfecta " Anti-Independentista.
    A l'aguait 12/03/2021 1:49 pm
    Amb la retòrica que gastava aquesta senyoreta no és gens estrany que quedi sense ballar
    Carrasclet 12/03/2021 1:26 pm
    Hi ha tanta càrrega poètica en veure que PP-COMUNS-CIUDADANOS-PSOE és un tot-ú, una amalgama espanyolista, reaccionària i retrògada, ALEJANDRO-JÉSICA-CARRIZOSA-ILLA, el quartet del «Perejiil».
    Comuna 12/03/2021 1:02 pm
    Els de la comuna pudenta al seu lloc. La merda
    els han posat al seu lloc! 12/03/2021 12:35 pm
    Els han enviat on els correspon, per nombre d'escons i el que representen, doncs lo seu és votar conjuntament amb els del PP i Colono's contra qualsevol millora per a Catalunya, però estan de sort, enguany tindran un nou company de viatge; els Bocs! Els comuns només saben que destruir Barcelona i fer la pilota als nouvinguts, amb l'esperança que quan els donin la nazionalidaz ehpañola, els votin.
    Pepe 12/03/2021 12:32 pm
    Els del 155 fora del parlament i el psoe, també del 155, no? Ja començem!
    124
    1
    Respon
    Pepe 12/03/2021 12:32 pm
    Els del 155 fora del parlament i el psoe, també del 155, no? Ja començem!
    119
    1
    Respon
    amb comu no podem 12/03/2021 12:26 pm
    ai ai ai canta y no llores, kejika albiach, tan poti poti i l'acceptació dels vots del manuel val i pactar amn el 155, us a passat factura, entre moltes altres coses