Els catalans culparien més Junts que ERC d’una repetició electoral, segons un sondeig de ‘El Periódico’

El votant independentista creu que els republicans serien més culpables

Esquerra Republicana i Junts per Catalunya serien assenyalats com els principals culpables d’una repetició electoral, segons un sondeig que publica aquest diumenge El Periódico. Ara bé, a l’enquesta que ha realitzat el GESOP, es conclou que els catalans no els culparien de la mateixa manera, i que els ciutadans veurien més responsable la formació de Carles Puigdemont. “Quin partit creu que seria el principal responsable que s’haguessin de repetir les eleccions?“, diu la pregunta. El 31,3% dels enquestats va respondre JxCat, mentre que un 23,4% van assenyalar ERC.

És curiosa la dada que assenyala que aquells ciutadans que es defineixen com a independentistes culpen més ERC de la repetició electoral (34,5% contra un 29,8% a Junts). I entre els unionistes, s’assenyala molt més a Junts que a ERC (32,4% contra 16%). El 68,5% de la gent que diu que a les eleccions del 14F va votar Junts per Catalunya assenyala Esquerra com a culpable, i només un 8,5% creu que la responsabilitat és de la formació de JxCat.

Comentaris

    Teix 17/05/2021 8:41 am
    A mi m’és ben bé igual però compte amb aquests sondejos: solen estar esbiaixats segons foscos interessos. Fins i tot les gràfiques del CIS s’han decantat sempre lleugerament can a l’esquerra com, per a vergonya seva, les darreres de Madrid. Si el sondeig l’hagés fet un diari decantat cap a l’altre costat, quins resultats comunicarien?
    Ramon 16/05/2021 11:22 pm
    Absolutament tota l'escòria espanyolista (valgui la redundància) fa costat a ERC contra Junts per Catalunya.
    cagoncio 16/05/2021 10:39 pm
    ERC, que bajo has caído !!! hasta el periódico te apoya , vais camino de hacer una arrimadas ( ciudadanos camino de la extinción , no penséis mal ....)
    Teresa 16/05/2021 9:26 pm
    Si un pamflet repugnant com és el Periódico, inventor dels “papers de la CIA”, coincideix amb la Vanguardia a recomanar-nos que votem ERC, ja sabem a qui no hem de votar
    87
    10
    Respon
    R 16/05/2021 6:45 pm
    Tal com jo ho veig, erc dona suport al govern espanyol i aquest gasta diners en suport al rei fugat, per tant ERC es responsable en part d'aquest ajuts a la monarquia. El govern ha gastat 125.000 € en la nova tomba de Franco, per tant ERC es responsable en part d'aquesta ofensa als republicans. Els que voten ERC i han estat enganyats, en cas de noves eleccions podran canviar el seu vot. Com a votant de Junts estic conforme amb que es mantingin ferms en plasmar sobre paper el full de ruta cap a la independència, fer una altra cosa seria de messells , com ha fet erc amb el psoe.
    61
    16
    Respon
    Cristopher 16/05/2021 6:40 pm
    La credibilitat del periodico ja fa molt temps que està sota mínims, per no dir que és nul·la. Només cal que recordeu aquell informe de la CIA advertint de l'atemptat a BCN del 17A del 2017...preparat pel CNI amb castellanismes en mig de l'anglès. Ni cas!
    63
    12
    Respon
    Josep 16/05/2021 2:56 pm
    El periodico es xusma sociata esquerranosa
    53
    17
    Respon
      Ramon 16/05/2021 5:07 pm
      Xusma sociata és un sintagma tautològic. Un concepte (sociata) ja inclou l'altre (xusma).
      69
      23
      Respon
      Jordi 35 16/05/2021 3:23 pm
      Lo de xusma val, lo de Sociats també, ara, lo d'Esquerra osa no cola eh. En tot cas seria ala esquerra de Falange.
        Anònim 16/05/2021 9:54 pm
        Què cutres que sou al Món publicant les mentides dels diaris botiflers. Aquest és el nivell del vostre periodisme?. Apa aneu que us moqui la iaia, que aquí no enganyeu ningú
    Estrijol 16/05/2021 2:22 pm
    No m'ho crec. De fet no em crec rès del Periódico quan parla de JuntsXCat. Però això, molt menys. Crec que en cas de repetició electoral, Junts arrassaria.
    73
    25
    Respon
    ERC, CULPABLE 16/05/2021 1:26 pm
    Dons tota la gent que conec, pensa tot el contrari, l'enquesta del periodico es clarament manipuladora, al PSEO li interesa que ER no perdi vots
    65
    31
    Respon
    Ramon 16/05/2021 12:38 pm
    La desesperació d'Espanya-ERC davant la perspectiva d'una repetició electoral em fa pensar que en les darreres votacions deuria haver tupinada directa. O sia que no només va ser aquell rècord guinness de marranades i joc brut tant a la vista. També deuria haver tupinada directa. I ara saben que no podrien repetir aquell tot aquell escenari. Ha de ser això. Li tenen pànic als resultats que hi hauria en una repetició electoral.
    43
    11
    Respon
    Ramon 16/05/2021 12:17 pm
    El Món, per variar, fent-se eco de les campanyes del tripartit. En lletra gran, que "els catalans" (o sigui catalans + colons) culparien Junts per Catalunya. I només en lletra petita, que els independentistes (o sigui realment els catalans) en culpen ERC. Però el més important d'aquesta campanya per terra, mar i aire dels mitjans del sistema (o sigui dels mitjans) contra una repetició electoral, aquesta abassegadora campanya per fer que Junts per Catalunya les eviti, aquest pànic del tripartit davant la perspectiva d'una repetició electoral només pot voler dir que intueixen o saben que no els convenen. Ergo que a nosaltres, sí.
    La realitat és aquesta 16/05/2021 11:55 am
    Qui posa pals a les rodes i no ha paït la derrota electoral és Puigdemont. Si no s'ha investit Pere Aragonès, el 100% de la culpa és de JxCAT. El que ho veu al revés té la percepció alterada o està mal informat.
    105
    214
    Respon
      odisea 16/05/2021 2:15 pm
      Pues estoy mal informado,porque yo solo veo a los del 155 junto a ERC.sociatas,prometiendo la taula que nunca llega,y ERC.bajada de pantalones,por no hablar de los comuns vividores historicos sin dar golpe y los cupairas que no sabemos a que juegan.en fin adelante JUNTS,sin vosotros no habra independencia en este siglo.
      Ramon 16/05/2021 12:32 pm
      ERC VA SABOTEJAR LA MENA D'UNITAT QUE TANT NECESSITAVA CATALUNYA PER LA INDEPENDÈNCIA I ARA TENIA LA SANTA BARRA DE PRETENDRE LA MENA D'UNITAT QUE TANT NECESSITEN ELLS PER LA TRAÏCIÓ.
      27
      12
      Respon
    Joan Maria 16/05/2021 11:55 am
    Quin pànic tenen La Vanguardia i El Periódico a Puigdemont. Estàn desesperats. Prefereixen fins i tot als comuns al Govern. Mara meva !!!
    74
    31
    Respon
    Lògica 16/05/2021 11:48 am
    Si els unionistes majoritàriament diuen que la culpa és de Junts, si els independentistes diuen que la culpa és de ERC, això ja ho diu tot: els unionistes fan costat a ERC i els independentistes a Junts. QUO VADIS ERC?? Pitjor encara: on estàs portant Catalunya si l'únic que t' interessa és esborrar Junts, seguint l'estratègia marcada per Madrid? I Aragonès diu que no vol ser tutelat....
    40
    58
    Respon
      Més lògica 17/05/2021 7:17 am
      Qui va suspendre la DUI i va fugir va ser Fuigpelmón
    La majoria de catalans no som rucs 16/05/2021 11:40 am
    Sabem perfectament qui està putaramonejan i qui vol anar per feina després de 15 mesos que'l pallasso Torra liquidés la legislatura.
    57
    132
    Respon
    Arpat de Buda 16/05/2021 11:23 am
    L'únic culpable el reverend Junqueras i les seves collonades a vint anys vista. El pobre Aragonés, més vicari que en Torra, tutelat a la vegada pel Junqueras i, vergonyosament, pels rossegadors del psoe.
    31
    17
    Respon
    Ton 16/05/2021 11:04 am
    Totes les enquestes i sondejos del Periódico, son pura especulació.
      Ramon 16/05/2021 12:30 pm
      Que les enquestes que ens arriben no són realment enquestes, que no pretenen reflectir una realitat sinó contribuir a crear-la, això ja ho sabem de fa temps. Però aquestes "enquestes" sí que serveixen per deduir quines són en tot moment les pors i les intencions d'Espanya-ERC. Tanta campanya contra una repetició electoral, tant missatge a Junts per Catalunya dient-los que en sortirien escaldats, ens està dient a crits que ells tenen dades que indiquen tot el contrari. O sia que els escaldats serien ells.
    Erc el tripartit espanyolista del comprador d'indult a canvi de l'odi a la independencia 16/05/2021 10:59 am
    Home, ara que tots els catalans han vist que JUNQUERAS ES TRIPARTIT, ES ESPAÑA, ES TRAICIÓ, la victòria de Puigdemont seria aplastant. El temps del farsant, espanyol i judes junqueras es història. Nomes els espanyolistes voten erc.españa, quina indignitat
    Luna Barceló 16/05/2021 10:55 am
    Jo desitjo que no arribem a malbaratar els diners de nou per eleccions. Però gran error creure que la culpa es de Junts. Si analitzem bé les coses veurem que ERC està abandonant la idea de arribar a la independència de Catalunya que en principi era la seva bandera perquè l'electorat el votessim . Darrerament són una agrupació que llença la pedra i es gira d'esquena. Són un grup de persones amb un líder caducat, amb uns diputats a Madrid que li ballen al govern central per mantenir una cadira en comptes de lluitar per una Catalunya lliure i Independent. Són els que han oblidat qui ens va trepitjar i menystenir amb el 155, són els que venen frases fetes que després no respecten i són en poques paraules els que van de màrtirs i no aconsegueixen res de res pel seu país CATALUNYA. A on són els indults, a on una amnistia, a on la llibertat dels presos polítics, amb el retorn dels exiliats forçats per la mala justícia de Ñ. Que passa amb la mesa de diàleg? Que hi ha de les inversions i de les transferències pactades el novembre del 2020?, Que hi ha de l'advertiment de ERC al PSO sobre que el futur de Catalunya no es defineix a Madrid? Com podem donar suport a un PSOE que no deixa que s'investigui a la corrupta monarquia? UNA ERC que amb sorpresa i decepció varen veure com votaven en contra de cobrar el que és nostre, al costat del PSOE (IVA del 2017) i així u llarg etc. de despropòsits. Junts com a mínim es mantenen en la línia de lluitar per la República i la Independència. Per favor arribin a crear un govern i no ens "fotin" més, ja en tenim prou.
    98
    67
    Respon
      Pots analitzar el que veurem a una bola de vidre, jo et recordaré el que hem vist els últims 10 anys 16/05/2021 11:47 am
      Processisme cap enlloc sense tenir un projecte clar i acordat. El sumum va ser quan el batxiller poc honorable va suspendre la dui i va fugir. Costarà molt que ERC ho fagi pitjor, clar que'ls corruptgents ja han començat posant entrebancs per por a que ERC consegueixi en dos anys més resultats que ells en deu.
      64
      72
      Respon
      ton c. 16/05/2021 11:10 am
      jo volía opinar peró vosté ja ha dit tot el que volía dir, gràcies.
    arvama 16/05/2021 10:48 am
    Con la montapollos a punt de desapareixa.
      No votaré Erc 16/05/2021 12:24 pm
      Nuevas elecciones y cambiare mi voto
      60
      20
      Respon
        Jordi 35 16/05/2021 4:27 pm
        Exacte, no votis de nou a ERC
        53
        31
        Respon
    omega 16/05/2021 10:46 am
    Aquests són els que volen Catalunya? Com es pot demanar alguna cosa al món amb aquesta actitud? Us donaran merda a tot arreu....
    Ramon 16/05/2021 10:43 am
    Si les coses fossin com les pinten, les eleccions les voldrien ells. Si tan desesperats estan davant la perspectiva de repetició electoral, senyal evidentíssim que les coses no serien com les pinten. ELECCIONS! TO BY THEY!
    fideli 16/05/2021 10:33 am
    ja estem amb la manipulació estrangera i les mentides botifleres...
    Raül 16/05/2021 10:32 am
    El Periodico és un cau de gent sense honor. Només saben que mentir i manipular la informació. Donar-li credibilitat és un autoinsult.
      Maria 16/05/2021 10:48 am
      Raül i ERC també. I als seus votants ja els hi està bé. Depriment!
        Ai Maria! 16/05/2021 11:49 am
        Recordes l'engany del que va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir?
        25
        52
        Respon
          Maria 16/05/2021 12:50 pm
          Si que ho recordo Ai Maria: al teu Junqueras li van entrar cagarrines i va marxar cap a casa. Només volia trair al President Puigdemont i es va trobar que és més independentista que ell. És el que té la deslleialtat i l'engany i això que ho diu un creient (el més mentider, envejós i egòlatra que teniu). Us costarà de pair tanta mentida dels vostres líders.
          70
          16
          Respon
      Josep Roca 16/05/2021 10:47 am
      Si el poble catala te 74 escons independentistes, el govern ha de estar constituit pet el 44,59% de Erc, 43,25 % de Jjunts, 12, 16% Cup, gobern en solitari de Erc, es un abus i apropiacio del 100% del vot catala
      57
      33
      Respon
        Maria 16/05/2021 12:53 pm
        Josep Roca: el problema és que no hi ha 74 escons independentistes ja que ER no ho és i la CUP és el Podemos català. Junts, ja ho veurem com reacciona ara, o si li fa el joc als botiflers.
        14
        13
        Respon
        Democràcia 16/05/2021 11:53 am
        ERC i CUP (42 escons) van començar a pactar el dia després de les eleccions. Jx€ (32 escons) van preferir anar a plorar la derrota al batxiller foll de Waterloo que va donar instruccions de desgastar l'independentisme, no fos cas que'l nou govern avanci més en 2 anys que ells en 10.
        62
        70
        Respon
    TOM 16/05/2021 10:27 am
    Això és tractar als citadans de idiotes. En una negociació si no surt bé és culpa dels dos partits a parts iguals .....quina mania de victimitzar a ERC que es va saber que Aragonés no es presentava a les negociacions.
    Perque no tanqueu d'una vegada! 16/05/2021 10:24 am
    La fulla dominical dixit...