Els jutges donen la raó a Ayuso cautelarment i mantenen les eleccions

El Tribunal Superior de Justícia de Madrid encara ha d'estudiar el fons del recurs presentat per l'assemblea

El Tribunal Superior de Justícia de Madrid ha rebutjat les mesures cautelars que reclamaven els lletrats de l’assemblea madrilenya, que passaven per suspendre la dissolució de la cambra i la convocatòria d’eleccions. La cita electoral es manté per ara en el 4 de maig, data establerta pel decret signat per la presidenta madrilenya, Isabel Díaz Ayuso. Els magistrats argumenten que Ayuso té la facultat de dissoldre el parlament de forma anticipada, i aquesta facultat “queda vàlidament exercitada des del moment en què firma el decret, sense perjudici que l’eficàcia d’aquesta convocatòria electoral es desplegui un cop publicat al decret al butlletí oficial”. Les mocions es van presentar després de la signatura del decret. “La validesa i eficàcia del corresponent decret no poden veure’s compromeses per la presentació ulterior d’una o diverses mocions de censura”, insisteix el TSJ de Madrid, que conclou que defensar el contrari deixaria a la voluntat del 15% dels diputats –els necessaris per presentar una moció- la potestat d’aturar qualsevol convocatòria electoral anticipada. Ayuso va signar el decret a les 12.25 hores, i les mocions van ser presentades a les 13.03 i 13.07.

A més, el tribunal afegeix que en “igualtat de condicions” entre dos interessos, en aquest cas n’hi ha un que “ha de ser protegit perquè podria quedar definitivament afectat, o millor dit, suprimit, en cas d’acceptar-se” les mesures cautelars. Malgrat tot, el TSJ de Madrid encara ha d’estudiar el fons del recurs presentat per l’Assemblea, tal com ha recordat el tribunal a Twitter.

Les reaccions

“El 4 de maig Madrid anirà a eleccions perquè està en el seu dret”. Així ha reaccionat aquest diumenge la presidenta de la Comunitat de Madrid molt poc després que s’hagi fet pública la decisió del Tribunal Superior de Justícia de la comunitat.

El candidat del PSOE a la Comunitat de Madrid, Ángel Gabilondo, ha assegurat que respecta la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Madrid. Segons explica en un vídeo que ha fet públic en el seu perfil de Twitter, el seu grup va presentar la moció de censura sense tenir constància oficial que la presidenta de la comunitat, Isabel Díaz Ayuso, havia convocat eleccions i havia dissolt l’Assemblea. Gabilondo també ha valorat positivament la “celeritat” de l’alt tribunal en emetre la resolució i ha fet una crida a la participació. “Estem disposats a fer-nos càrrec del govern de Madrid”, ha assenyalat Gabilondo.

L’exvicepresident de la Comunitat i líder de Ciutadans a Madrid, Ignacio Aguado, ha qualificat de “despropòsit” que la presidenta regional, Isabel Díaz Ayuso, hagi decidit convocar eleccions a la regió. “Amb 1.641 persones hospitalitzades, 424 en UCI i 447.101 en atur, Ayuso ha decidit convocar eleccions. El seu capritx és el primer. Ens costarà 20 milions d’euros. Seran el 4 de maig, dimarts. Si té fills, compti que no hi haurà col·legi. Un despropòsit tot”, ha manifestat.

Comentaris

    Ramon 15/03/2021 1:06 pm
    Les eleccions madrilenyes, conseqüència d'una pèssima jugada d'escacs, són un regal involuntari als netament independentistes. Però no cantem victòria abans d'hora, perquè el Deep State sociata encara n'intentarà alguna altra per evitar-les.
    Boletaire 15/03/2021 1:05 pm
    Hauria sigut estrany que els jutges no haguessin donat la raó al PP.
      Ramon 15/03/2021 1:21 pm
      Tot el contrari. L'estrany és que no facin costat als sociates. L'única explicació possible és que als sociates els ha sortit com el cul la jugada d'escacs, el PP dd Madrid ha respost amb un escac i mat que no hi comptaven i la rebequeria d'intentar que els jutges la revertissin no deuria haver-hi cap ferro roent legal per agafa-s'hi. Contra Junts per Catalunya, contra l'independentisme de debò, contra el nacionalisme català, contra Catalunya, no els cal ni ferro roent. Mira per exemple els encausaments pel 9N. Però si que el necessiten pels estira i afluixes entre ells. Entre espanyols. Perquè si bé el Deep State és bàsicament sociata, hi ha coses tan clares que el PP no se les deixa fer així com així. Això de les eleccions no deu tenir volta de full. Deu ser que Na Ayuso es va veure a venir una repetició de la jugada murciana i se'ls va anticipar. Les eleccions madrilenyes són un torpede contra el tripartit i un regal involuntsri als netament independentistes.
    Doctor Strangelove 15/03/2021 8:54 am
    I ara no surten els tarats que em diuen masclista a mi? No li dieu res al sonat que m'ha contestat? És clar, és un pocapena com vosaltres, i no pot ser mai així, oi que no colla de malgirbats? NI el tal Salvadó tampoc, oi? Feu mania a les mosques verdes! Doc.
      Ramon 15/03/2021 12:36 pm
      Això de les mosques és molt bo. Em sembla que ho faré servir. I si el doctor m'ho retreu argumentaré que ho deia la meva iaia.
    Doctor Strangelove 14/03/2021 8:04 pm
    M'agrada aquesta senyora, no hi puc fer res! Doc.
      T agraden les trujes! 14/03/2021 9:11 pm
      Doctor DteangeBerro
        Ramon 15/03/2021 12:32 pm
        Dir-li "truja" a una adversària del tripartit no és "micromasclisme". "Micromasclisme" ho seria dir-li "maca" a una del tripartit. Ho aneu entenent, oi?
    Ricard 14/03/2021 7:14 pm
    Els castellans, com sempre, creant inestabilitat política per interessos personals dels seus polítics. Cap problema, a Madrid viuen dels de fora. Improductius, però vivint del "cuento" de la capitalitat, que no financen precisament els murcians. En plena pandèmia, amb la zona més castigada, eleccions. Irresponsables extremistes nacionalistes del 155 i d'apallissar catalans per votar.
      expat 14/03/2021 7:54 pm
      Si, Ricard, quina sort tenim els catalans que tu desde la conselleria ens salves la productivitat.
        Ricard 14/03/2021 11:02 pm
        Argumenta home en lloc de desqualificar amb mentides ximples. Mercès.
    Si és bo per al PP, què havien de dir sinó?? 14/03/2021 6:38 pm
    A què espera el PSSO€, si tan i tan bo és el Salvador Illa, per presentar-lo candidat a la presidència de la Comunidaz de Madriz???
    Gonzalo 14/03/2021 6:17 pm
    Claro que si. Que decida la gente con su voto. Es lo democrático, verdad? Ah.... Y esas votaciones serán legales y vinculantes. No serán ninguna butifarrada tipo 1 de octubre.
      Calla Gonzafacha! 14/03/2021 9:12 pm
      Anormal! Dèbil de mente! O dèbil demente? Jajaja
      Mikelet 14/03/2021 8:28 pm
      Pues por ser una butifarrada, hay personas en la carcel, exiliados y unos 3000 imputados. Claro, en tu pais de mierda se castigan penalmente las butifarradas. Nada más que añmiadir
      Vicenç Ramoneda 14/03/2021 6:32 pm
      La Fiscalia suïssa continua investigant el pagament de 100 milions d'euros que el difunt rei de l'Aràbia Saudita Abdullah va fer al rei emèrit Joan Carles I podria ser un delicte. Segons ha informat aquest diumenge Bloomberg, el passat mes de febrer es va celebrar una audiència a porta tancada a Ginebra en què el fiscal Yves Bertossa i diversos acadèmics van discutir sobre si el pagament podria constituir un delicte segons la legislació de la monarquia àrab.
        expat 14/03/2021 8:21 pm
        Això aclareix definitivament la noticia!!!!!!
    Ramon 14/03/2021 5:33 pm
    Fota't, tripartit!
    15
    26
    Respon
      Pepe 14/03/2021 5:52 pm
      ???? Estàs malalt!!!!
        Ramon 15/03/2021 12:22 pm
        No, no, estic molt sa. Gràcies per l'interès. Les eleccions madrilenyes les guanyarem els independentistes catalans. Tant és així, que encara n'intentarà alguna més el Deep State sociata per evitar-les.