El TSJC vol fer l’agost amb les costes dels judicis contra l’AMI

El tribunal imposa 1.500 euros de costes a l'entitat quan el Col·legi d'Advocats en recomana 300 i a sobre, li afegeix 150 euros per discutir-ho

“Operació patrimoni” també contra els ajuntaments independentistes. Els plets de l’advocacia de l’Estat contra els consistoris adherits a l’Associació de Municipis per la Independència poden sortir molt cars, malgrat que l’objecte de controvèrsia sigui una quota de 75,50 euros l’any. És el cas, i que s’està repetint, de l’Ajuntament de Poboleda, al Prioritat, que ha estat condemnat a pagar 1.500 euros en costes reclamades per l’Advocacia de l’Estat quan fins i tot, el mateix Col·legi d’Advocats, considera que la minuta de les costes del seu procés no podia anar més enllà dels 300. A sobre, li han imposat 150 euros a l’AMI per haver impugnat les costes.

Segons l’expedient del cas, al que ha tingut accés El Món, el lletrat de la delegació del govern espanyol a Catalunya va interposar un recurs contenciós administratiu contra el pagament de quotes de Poboleda a l’AMI. En concret, 75,50 euros correponent a l’import del 2017. El jutjat Contenciós va anul·lar l’acord de ple del municipi de pagament de la quota i els advocats de l’entitat independentista van interposar el corresponent recurs d’apel·lació davant la sala del contenciós del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, coneguda com la sala cinquena.

Finalment, el TSJC va desestimar el recurs. Ara bé, en la resolució va imposar les costes del procés judicial a l’AMI. L’advocat de l’Estat va reclamar 1.500 euros en aquest concepte que el TSJC va acceptar. Els lletrats de l’associació independentista van posar el crit al cel en veure l’import de la factura emfatitzant que el cost real de l’objecte del litigi era de 75,50 euros. Així, que l’AMI va impugnar la taxació de costes meritada per l’Advocat de l’Estat i acceptada pel TSJC.

Per resoldre el contenciós, l’AMI va portar la minuta presentada per la delegació del govern al Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, a la influent Comissió d’Honoraris. El president de la comissió, Frederic Munné, va signar una dictamen el passat 3 de febrer que considerava excessives les costes imposades. La Junta de Govern del Col·legi aprovava el dictamen argumentant que “la minuta impugnada no s’ajusta als factors relatius a l’interès litigiós i al treball que concorren en aquest cas concret i que aquest Corporació estimen s’haurien de ponderar de forma conjunta i equitativa”. “Caldria fixar l’import de la minuta impugnada en la xifra de 300 euros”, conclou el Col·legi.

La conclusió del dictamen de l’ICAB sobre la minuta impugnada/QS

Amb aquesta resolució, els lletrats de l’AMI van recórrer la minuta davant del TSJC. Però de poc va servir, el 17 de febrer la sala va emetre un decret que si bé incorporaven el dictamen del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, va mantenir les costes en 1.500 euros i va requerir l’entitat perquè en el termini de deu dies ingressés els diners. Però, tant l’advocat de l’Estat com el TSJC es van quedar amb gana. Així, els magistrats van imposar costes de l’incident d’impugnació de costes. Un surrealisme. Un procediment que es va acabar el passat 17 de maig amb una nova imposició de costes de 150 euros per haver posat en dubte, la minuta de 1.500 euros que fins i tot el Col·legi d’Advocats va trobar més que excessiva.

La resolució del TSJC que desdeny l’informe del Col·legi d’Advocats/QS
La nova imposició de costes per haver posar en dubte les costes del plet/QS

Comentaris

    MHP 26/06/2021 9:36 pm
    Més que l'agost, el que vol fer el TSJC es fer cumplir la llei.
    fideli 26/06/2021 9:36 pm
    collons quins lladres
    Ricard 26/06/2021 10:02 pm
    Concòrdia castellana.
    Manuel 26/06/2021 10:22 pm
    La justicia española es experta en robar, mentir, fabricar evidencia y condenar sin pruebas. Incluso en Europa se han dado cuenta ya.
    Ramon 26/06/2021 10:58 pm
    Com podem seure a cap taula de negociació amb aquests fills de sa mare mentre continua la repressió?
    Vindicador 27/06/2021 12:04 am
    Eso os pasa por jugar con fuego. Ahora no os indignéis tanto. Cuando retas al estado este te la devuelve siempre. Quedaros tranquilitos y no os volverán a sacar los cuartos. Que parece es lo que más os molesta.
      Joan de Canyamars 27/06/2021 7:15 pm
      Espabilat, t'has adonat que també t'estan foten els teus quartos? Ah!, es igual per ser espanyol que t'expoliin tant com puguin és el natural, oi?
    alfg 27/06/2021 12:07 am
    A aquesta xusma els hi hem de fer passar misèria en un temps no llunyà. Encara que el tarat del mossèn els llepi els seus bruts culs, a diari .
    L'OBSERVADOR ASTORATT 27/06/2021 12:19 am
    De qué us estranyeu !!! El TSJC, no és gens més que la "sucursal colonial" del TC i del TS i a les seves ordres directes.
    Pepe 27/06/2021 10:30 am
    De Catalunya, única i exclusivament, només el interessa els calés als del 155 no?
    Delfí Artós 27/06/2021 11:30 am
    El tribunal de (passar) cuentas espanyol, fent "amics" entre els catalans... Més clar que mai, Espanya ens saqueja. Entre nosaltres tenim renegats o botiflers, en tenim masses, però "accions" com les d'aquest infame tribunal espanyol ha de despertar consciències adormides de grat o per força. Cap agressió espanyola sense resposta pacífica i no violenta.
    Luna Barceló 27/06/2021 1:30 pm
    Fora d'insultar-nos que no és gens maco, caldria preguntar-se que fan amb el diners que cobren de costes judicials i sobretot amb els de les FIANCES súper milionàries que estan aplicant dia darrera dia. Està bé complir les normes però la transparència és imprescindible en un món polític tant corrupte.
    Quina separació de poders, si un d'ells es absolutament feixista? 27/06/2021 2:44 pm
    El problema es que els governs espanyols han posat en mans de feixistes la justícia al posar al capdevant dels tribunals principals als hereus del franquisme.
    Josep 27/06/2021 2:48 pm
    No podeu vetar al gonzalo. On és el filtre ?
      Gonzalo 27/06/2021 3:03 pm
      Esa es vuestra democracia, verdad? Vetar al que no piensa como vosotros.... laZisnaZis!!!!!!!
        Jo 27/06/2021 7:12 pm
        Hi han subnormals, que més que donar la seva opinió, els agrada tocar els collons, i es posen a llocs a on no són benvinguts...és una manera de descarregar les seves frustracions...oi que m'entens Gonzalito, al igual que el teu amic Strangelove...
      Josep 27/06/2021 4:51 pm
      He trucat a la redacció pel mateix
        Gonzalo 27/06/2021 5:43 pm
        Y te han contestado en domingo??? Jajajajjaajjajaja!!!!!!
    joandomenec 27/06/2021 5:21 pm
    No es pot declarar la independència i suspendre-la en uns segons. D'aquella suspensió han vingut la presó, l'exili i la rapinya espanyola confiscant els béns a tort i a dret. La pròxima hem d'anar a totes. És la lliçó apresa?
    Doctor Strangelove 27/06/2021 7:02 pm
    Gonzalo, segueix així noi. M'encanta com perden els papers els indepres i demostren com són d'intolerants! Doc.
      Jo 27/06/2021 7:10 pm
      Llogic que t'encanti, sou la mateixa merda...
    Tap 27/06/2021 7:40 pm
    Fa anys que dic que això és una guerra i que els únics que ho saben i actuen en conseqüència són els Espanyols. La guerra és entre Espanyols i Catalans i dura des del 1705: 316 anys. Els qui encara no se n'assabenten pas són els Catalans (o si més no una gran majoria). Ara sembla que els jutges espanyols del TS ja parlen clarament de "batalla perduda a Europa" que com a lapsus palesa la Realitat: Els Jutges del TS, TC,AN i TSJC (i la resta) són soldats. També ho són els periodistes, empresaris, policies, guàrdia civils, etc. Tots en guerra contra els Catalans. Ells per dissimular en diuen "Independentistes". I el Tribunal de Comptes és també en guerra. Si diuen que perdran la batalla no vol dir pas que renunciïn a continuar colpejant brutalment els Catalans amb llur estil ancestral: robant, torturant, agredint, humiliant, empresonant, etc. Una descripció perfecta i completa del Mal encarnat a Europa com ho fou el Feixisme, Nazisme i Comunisme. Els Espanyols actualment són al cim del Mal. La Història, però, ens diu que el Mal no preval. Provoca molt de patiment però la Humanitat l'esclafa com feren amb el Feixisme, Nazisme i Comunisme.
    María 27/06/2021 5:54 am
    Imbécil!!!
    MHP 27/06/2021 11:44 am
    Estàs parlant de tu, tontalaba?
    Gonzalo 27/06/2021 1:31 pm
    Calla, payaso!!!!!!