El TC rebutja de nou la llibertat de Sànchez, Turull i Rull

Els presos polítics argumenten que el Tribunal Suprem no era competent per a jutjar-los

El Ple del Tribunal Constitucional ha rebutjat per extemporani el recurs presentat el mes de gener per la defensa dels exconsellers de la Generalitat de Catalunya Jordi Turull i Josep Rull i Jordi Sànchez en què reclamaven la seva immediata posada en llibertat. Les defenses van argumentar el recurs en la decisió de la justícia belga per a no detenir i lliurar Lluís Puig. Els presos polítics van argumentar que el Tribunal Suprem no era competent per a jutjar-los i que s’havia vulnerat la presumpció d’innocència.

Demanaven, per tant, “la declaració de nul·litat de la sentència del judici del procés”. Mentre el Ple del Tribunal Constitucional no es pronunciés sobre el recurs d’empara, sol·licitaven la suspensió dels efectes de la sentència condemnatòria i per tant “la immediata posada en llibertat” de tots ells.

El Ple ha desestimat avui de manera unànime aquesta pretensió per extemporània i dictarà acte que serà notificat en els pròxims dies. El TC, a més, ha avalat la competència de l’alt tribunal espanyol per a l’enjudiciament d’aquest procediment.

Fonts consultades per Europa Press assenyalen que entre demà i dijous que ve està previst que el Tribunal Constitucional resolgui el segon recurs que arriba al seu Ple, presentat per l’exconseller de Justícia Carles Mundó.

Comentaris

    Yordi 17/03/2021 11:05 am
    Que agotamiento... Las mayores aportaciones económicas de las exportaciones de Cat son la efectuada hacia el resto de España. Un poco limitado por incongruente el razonamiento.... con fanáticos es lo que tiene..... Para los menos fanáticos....no dejéis que se hunda Cat por éstos.....
    Ferran 17/03/2021 11:04 am
    Las siglas son Tomar por Culo. Fascistas franquistas.
    Arnau 17/03/2021 10:59 am
    Bo, avui l'espanyolam torna a anar roent. La millor resposta, seguir el camí vers la independència. Malgrat les dificultats i els paranys espanyols, aconseguirem la independència. Ànims a tothom.
    Llibertat per als presoners politics, exiliats i la resta de persones que pateixen represàlia 17/03/2021 10:20 am
    Espanya més de 500 anys "d'experiència": La cúpula judicial espanyola va deixar fer o va permetre una semi-llibertat durant la campanya electoral i ara a l'hora quan cal pactar i prendre decisions, els tornen a tancar. Cal més habilitat per a avançar-se, descobrir, denunciar i anul·lar els paranys, "l'experiència", i el "cinisme" espanyols.
    56
    11
    Respon
    Carlos LP 17/03/2021 12:18 am
    Molt bona notícia!!!! Vaig a dormir al meu llit mentre el delinqüents segueixen a la presó. Espero que els donin pel cul a les dutxes i els plenin de llet!!!
    63
    196
    Respon
      Joan Ripollès 17/03/2021 10:33 am
      Un altre espanyolista poca-solta i fastigós, el qual a manca d'argumentació política i de qualsevol altra mena, es dedica a escriure bajanades per a consum intern groller espanyol. Quan des de l'annexionisme es dediquen a escriure aquestes ximpleries vol dir que anem bé.
    Ramon 17/03/2021 12:07 am
    El tercer grau va ser una de tantes i tantes jugades d'Espanya per fer-nos votar tripartit.
    24
    133
    Respon
      Nomar 17/03/2021 10:28 am
      Si us plau, Ramon no tractis els catalans en general de ximples. La majoria ja som prou grans per a saber què i qui votem. No intentis arrossegar alguns ingenus al teu pensament ultra-dretà, xenòfob i immmobilista espanyol.
      Jordi 17/03/2021 8:59 am
      Claro....ellos solo quieren salvar su culo A ver si os dais cuenta que los primeros que no creen lo de la republiqueta no existe idiota son ELLOS. Para los menos fanáticos , acordaros de muestra querida Cat ,que éstos (joder...fugados y en prisión) les da igual destruir. .
      1
      203
      Respon
        Panxampla 17/03/2021 10:39 am
        Què un espanyol escrigui de "fugados" tot i tenir al davant del seu musell, "desaparegut" i en fugida lliure, un paio de la dinastia de la borbonalla anomenat "campechano" o "emerito" diu molt d'ells. Ha, ha, ha.
    Teresa 16/03/2021 9:20 pm
    Jo continuo rebutjant els productes fabricats o distribuïts des d'Escanya. Si no els trobo d'origen Països Catalans, abans els compro de l'altra punta del planeta
    71
    23
    Respon
      Jordi 17/03/2021 9:05 am
      Que agotamiento... Las mayores aportaciones económicas de las exportaciones de Cat son la efectuada hacia el resto de España. Un poco limitado por incongruente el razonamiento.... con fanáticos es lo que tiene..... Para los menos fanáticos....no dejéis que se hunda Cat por éstos.....
        Corque 17/03/2021 10:46 am
        Per a fanàtics, els que "creuen" en la loteria d'un espermatozoide borbònic per a "regnar" Espanya. Els espanyols millor que s'abstinguin de fer segons quines "recomanacions" o "descripcions" manipulades i que fan riure. Però, prou que ho sabem, mai tenen "sensació" del seu ridícul.
      Jordi 17/03/2021 9:05 am
      Que agotamiento... Las mayores aportaciones económicas de las exportaciones de Cat son la efectuada hacia el resto de España. Un poco limitado por incongruente el razonamiento.... con fanáticos es lo que tiene..... Para los menos fanáticos....no dejéis que se hunda Cat por éstos.....
        JordiP 17/03/2021 10:00 am
        No estas al dia, xato. Ves a l'INE i estudia el capítol d'exportacions per CA i mira't el de PIB industrial per CA. Combina-ho tot i tindràs una idea del flux de mercaderies entre CCAA. I deixa de llegir aquests pamflets que t'envien, que no fan més que mentir.
          JordiP 17/03/2021 10:02 am
          I, per cert, tampoc estaria de més que consideressis el flux de mercaderies a catalunya procedents de la resta d'Espanya. Per a ser només el 20% de la població, el consum no està gens malament. Imagina't que aquesta xifra arriba a caure el 50%, per exemple.
      Antonio 16/03/2021 10:46 pm
      Paises Catalanes, ?
      27
      39
      Respon
        Toni des Pla 17/03/2021 10:51 am
        Ha, ha, ha un altre espanyolista al qual li heu tocat l'ull de poll. Ara us dirà que els Països Catalans no existeixen, que si amb gran dosi de cinisme espanyol, "imperialismo"... i altres collonades diverses de la collita espanyolista. Els hi heu de respondre que si quelcom no existeix com és que gasten tanta mala bava en intentar-ho negar ?
    L'OBSERVADOR ASTORAT 16/03/2021 9:20 pm
    Joaquín Urías, ex-lletrat del Tribunal Constitucional (TC): "Espanya té la desgràcia de tenir molts dels jutges més "IGNORANTS" de tota Europa, en matèria de "DRETS FONAMENTALS".
    Lluït 16/03/2021 9:05 pm
    El Tribunal constitucional, no és Constitucional. Els que diuen que defensen la "constitución" el que fan és inventat una versió lliure, macarrònica, restrictiva i escandalosament injusta pel que fa als drets dels ciutadans
    31
    22
    Respon
    Pajaritu 16/03/2021 8:18 pm
    El Tribunal Supremo no es competente para juzgarnos. Ahora vas y lo cascas... ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    12
    127
    Respon
      Moixó 17/03/2021 10:53 am
      Amb el cantar es coneix l'ocell i amb l'escriure el cervell. Ha, ha, ha.
      Mikelet 16/03/2021 11:03 pm
      Que sabrás tu de este tema, desgraciado.xmen
        Català de Tabarnia 17/03/2021 8:33 am
        I tu, Mikelet, que saps,tractorio?
        15
        103
        Respon
          Jordi 17/03/2021 9:06 am
          Que agotamiento... Las mayores aportaciones económicas de las exportaciones de Cat son la efectuada hacia el resto de España. Un poco limitado por incongruente el razonamiento.... con fanáticos es lo que tiene..... Para los menos fanáticos....no dejéis que se hunda Cat por éstos.....