El Suprem reenvia al TSJC la causa per malversació i prevaricació contra Borràs

L’actual presidenta del Parlament va deixar l’acta de diputada al Congrés al març

El Tribunal Suprem ha enviat al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) la causa oberta contra la presidenta del Parlament, Laura Borràs, per prevaricació, malversació, falsedat documental i frau a l’administració, ja que ha deixat de ser diputada al Congrés. El Suprem va acordar l’obertura de procediment a Borràs el 17 de desembre de 2019 després d’estudiar l’exposició raonada remesa per la magistrada del jutjat d’instrucció número 9 de Barcelona que apuntava que Borràs hauria trossejat diversos contractes per poder adjudicar-los a un conegut seu quan era directora de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC).

Ara, un cop acreditada la baixa en la condició de diputada del Congrés i per tant la pèrdua de la condició d’aforada de Laura Borràs, sense que s’hagi procedit a l’obertura de judici oral, la sala explica que ha perdut la competència per conèixer dels fets imputats tant a la persona fins ara aforada, com d’Isaías Herrero Florensa, a qui va estendre la seva competència, i cal remetre testimoni de totes les actuacions al TSJC.

Comentaris

    Ramon 12/04/2021 9:48 pm
    A veure si en aquest cas ERC també té la santíssima barra de fer-li el joc a la guerra bruta espanyola responent miserablement que ells no tenen cap cas de corrupció des de 1931 (com si el partit actual tingués gaire a veure amb el de Francesc Macià i Heribert Barrera, per cert). Junts per Catalunya hauria de tenir preparada per si de cas es donés tal eventualitat, un informe de fraccionaments d'administracions d'ERC en concret o del tripartit en general. Fraccionaments incomparablement més sistemàtics i escandalosos. Fraccionaments sempre impunes perquè, és clar, Espanya no encausa polítics en funció del QUÈ sinó en funció del QUI.
    Ramon 12/04/2021 8:21 pm
    L'encausament de Laura Borràs per corrupció ÉS corrupció. Però a veure la reacció d'ERC. A veure, a veure, a veure...
    DICTADURA JUDICIAL, CONSTITUCIO FRANQUISTA, FORA JA!!!! 12/04/2021 8:15 pm
    Eleccions de jutges, si que servirien per alguna cosa. La dictadura franquista del Jutges s'imposen a les eleccions que no serveixen per res, Democracia o Jutges de Franco.
    RIBO el sindic etern, franquisme etern 12/04/2021 7:59 pm
    Colau més de 15.000 contractes a amiguietes Valdons i quinquis i la justicia tapant la brutica i el COMUnista Sindic tapant la merda Colau. Que hi farem el franquisme i el COMUnisme son el mateix
    David. 12/04/2021 4:11 pm
    Ja es veia a venir.... Els espanyols volen gent amb un perfil molt més submís i vasall. La fotran fora del Parlament o la Mesa i apa !! i si no era amb aquesta invenció amb una altra.... i els de la Cup i ERC aplaudint amb les orelles !!!!
    ERC apoya la Lawfare. 12/04/2021 1:48 pm
    Lawfare..... y ERC apoyando a ese PSOE/podemos ....habéis caído al nivel de la arrimadas, ERC , todo escaparate nada de contenido, solo os interesa , miserables de ERC , el partido , solo vuestro partido , como empresa que genera acólitos bien pagados. y criticaban al OPUS DEI. ..tendrá huevos la cosa !!!
    40
    95
    Respon
    Delfí Artós 12/04/2021 1:29 pm
    Fa més de tres anys que el president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, va ser injustament empresonat per haver defensat els drets de tots. Cap resposta pacífica i no violènta a les agressions del clavegueram de l'estat espanyol. Llibertat per als presoners polítics, retorn de tots elsexiliats i que el lawfare de la justícia espanyol deixi en pau les més de 3000 persones que pateixen represàlia per part de l'estat espanyol.
    Profecia 12/04/2021 1:16 pm
    Ara sortirà el Torrent de torn per aprofitar les punyalades del estado i apunyalar per l'esquena a la Borras.
    51
    101
    Respon
    Jeroni Munyós 12/04/2021 1:09 pm
    La debilitat d'Espanya i de l'espanyolam en forma de troll, que sempre fa mofa, està en la repressió que exerceixen uns i ens les poca-soltades escriuen altres, sobre nosaltres, no ens hem pas d’atemorir perquè que guanyarem. Cap agressió unionista sense resposta pacífica i no violenta.
    tenemos dos varas de medir 12/04/2021 12:36 pm
    una democràcia plenament intervinguda per la justícia, l'exèrcit, i l'església
    Luisnomeacuerdo 12/04/2021 12:12 pm
    A la lazipija le quedan dos telediarios de mierdatv3. No va a llegar en el cargo para celebrar el día de la fiesta nacional de España el 12 de octubre. Será borras y cuenta nueva, así os las gastamos los españolistas unionistas.
      odisea 12/04/2021 1:23 pm
      Te debes referir al los fascistas unionistas,quedaros con el robo y las cloacas es lo unico que teneis.sin futuro y con miseria.