El País Valencià imposa la primera sanció per enaltiment del franquisme a l’Estat

Les dues persones multades al·leguen que la bandera amb l'àguila de Sant Joan no és "ni preconstitucional ni anticonstitucional"

La Generalitat valenciana ha multat amb 4.000 euros dos participants de la Marcha de España 2000 que el passat 12 d’octubre van exhibir banderes franquistes a la via pública. És la primera vegada a l’Estat que s’imposa una sanció d’aquest tipus. Se’ls imposa aquesta quantitat per incomplir la prohibició d’exhibir públicament elements contraris a la memòria democràtica i a la dignitat de les víctimes, la qual cosa es considera una infracció greu de la Llei de Memòria Democràtica valenciana. La sanció no és ferma i es poden interposar recursos. La sanció arriba després d’un procés en què les persones multades han al·legat que aquests actes “no són constitutius d’infracció”, així com que la bandera amb l’àguila de Sant Joan no és “ni preconstitucional ni anticonstitucional”. No obstant això, la resolució conclou que l’escut que exhibeixen és el franquista i que va estar en vigor entre 1938 i 1977, per la qual cosa és “contrari a la memòria democràtica i a la dignitat de les víctimes”, d’acord amb la llei de la Generalitat.

Així, la resolució justifica els 4.000 euros de sanció -la llei contempla entre 2.001 i 10.000 euros-, ja que “la Generalitat ha d’evitar la celebració d’actes en públic que comporten descrèdit, menyspreu o humiliació de les víctimes o dels seus familiars, exaltació de la revolta militar o del franquisme, o homenatge o concessió de distincions a les persones físiques o jurídiques que van donar suport a la rebel·lió militar i la dictadura”. “En aquest cas, l’exhibició d’elements contraris a la memòria democràtica i a la dignitat de les víctimes en la manifestació del barri de Benimaclet, al costat de l’exhibició de simbologia nazi, la bandera de la falange, les salutacions feixistes i les torxes, converteix aquesta manifestació en un acte de promoció i exaltació en públic de la dictadura franquista, i, per tant, dels qui van ocasionar un greu crebant al règim de llibertats i al sistema democràtic de l’estat espanyol, la repetició de futur del qual ha de ser previngut i evitat pels poders públics”, assenyala la resolució.

Comentaris

    Lògica desbordant 11/06/2021 9:49 am
    Veient que es enaltiment del franquisme i que el Generalíssim governava per la gràcia de Déu, la sanció seà tres parenostres i dues avemaries
    Dani 11/06/2021 8:48 am
    Això ho tombarà el TSJCV , o el TS o el TC... Ja veureu.
    Arxi 11/06/2021 8:45 am
    Molt bé per els valencians!! A veure si en prenem nota catalans i Balears...
    Doctor Strangelove 11/06/2021 6:50 am
    I per quan sacions per aquells que aixewuen el puny dret? Doc.
      UN ADMIRADOR 11/06/2021 10:04 am
      Dr. Strangelove, fins i tot amb el nom ets singular, vull dir que el funcionament de les teves neurones, si les tens, no acaben de funcionar del tot bé. M'he adonat que els teus brams els deixes anar matí, tarda nit, la qual cosa voldria dir que vius de renda o dels teus pares, s'endevina el teu llinatge, probablement vius en una granja de pors i tu ets el Napoleó. M'agraden els teus simulacres i penso que deus ser parent del tal Gonzalo i que viviu a la mateixa porquera. Fes-t'ho mirar, doctor. Doc.
      Doctor Strangelove, el bo. 11/06/2021 9:57 am
      Phil Philipps, ets un crac, els teus comentaris (lladrucs) ens donen vida, vull creure que tu també formaves part dels manifestants. Espero amb interès les teves sàvies lletres. Per què no ens envies una foto? Recorda treure't el nas postís de pallasso.
      Lisa 11/06/2021 8:40 am
      I el esquerra?
      Les sancions pels que “aixewuen” el puny dret... 11/06/2021 7:29 am
      ...no vindran fins que no tel fiquis pel teu cul ecspanyordo
    Ramon 10/06/2021 9:58 pm
    Franco va sembrar, el PSC va conrear i el 2017 Ciutadans en va fer collita.
    44
    164
    Respon
      Ramon 10/06/2021 11:52 pm
      Mare meua, 163 negatius. El post és bo, d'acord, però tant, tant, tant? I a més, coi, és de reestrena. Ja l'havia escrit d'altres vegades. Això doncs és que vénen molt escaldats d'algun altre fil.
      Ramon 10/06/2021 11:09 pm
      Però pinta que Ciutadans ja el donen per amortitzat. I la Comuna Pudent tornant a la marginalitat crònica de l'esquerra del PSOE. Dels tres partits instrumentals del sistema per impedir la llibertat de Catalunya, en roman ERC. A aquest li continuaran donant corda mentre que no aconsegueixin liquidar la resistència, la dignitat i la legitimitat representades per Carles Puigdemont.
    Gonzalo 10/06/2021 8:39 pm
    !!!!!! CoÑo....!!!!!! No me digas que enaltecer y elogiar el legado y las hazaÑas de Franco es sancionable en territorio espaÑol.....????? ¿¿¿¿¿¿¿Lo pregunto solo para saber si los pantanos tambén son sancionables.........???? ??????Toc,toc, toc...fiscalía de confianZa afinadoda .....?????Hay alguien????? ????? Se halla alguien????? Dónde iremos a parar a este paso????? ??????Quien defenderá EspaÑa a este paso desmilitariZado?????
      Jo 11/06/2021 8:43 am
      El llegat franquista te'l pots ficar al cul! A veure si t'explota i t'arregla això vque tens per cervell...
      Tu eres muuuuy tonto, Gonzalo, y encima español 10/06/2021 9:01 pm
      Si es que no se puede ser mas inútil!