El nou cap de la Guàrdia Civil a Catalunya garanteix “respecte i comprensió per qualsevol ideologia dins la llei”

Marlaska presideix la presa de possessió del general de brigada Tovar

Nou cap de la Guàrdia Civil a Catalunya. I amb un to força diferent, al seu antecessor, Pedro Garrido. El general de Brigada, José Luis Tovar, ha pres possessió aquest migdia el màxim comandament dels 3.300 membres que el cos té destinats a Catalunya. Al pati de la comandància, Tovar ha fet gran part de la seva al·locució en català davant el ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, i del Major dels Mossos, Josep Lluís Trapero, que s’han saludat amb empatia.

El nou cap ha garantit “respecte i comprensió per a qualsevol ideologia dins de la llei”. Alhora, ha reclamat a la societat catalana també comprensió perquè la Guàrdia Civil està “per servir a la llei”. “Així mateix, ha animat als seus agents a “sentir-se espanyols i catalans sense que això suposi incomodar ningú”. Marlaska ha posat de relleu la “neutralitat” del cos davant les institucions. A l’acte ni hi ha assistit ningú de la direcció política del nou departament d’Interior a mans de Joan Ignasi Elena.

En el seu discurs, Marlaska ha recordat que la Guàrdia Civil hi és des del 1844 i és “una institució tant catalana com les altres”. Tot i que el Govern ha fet el buit a l’acte, Marlaska ha emfatitzat que ha estat un “exercici de normalitat institucional”.”Puc aportar el meu compromís de servei al capdavant d’una institució que no heu de sentir aliena, perquè no ho és, som la seva Guàrdia Civil”, ha expressat Tovar.

El nou cap de la Guàrdia Civil a Catalunya ha ofert “cooperació lleial” als Mossos d’Esquadra, la Policia Nacional i les policies locals. “No esperin una competició per donar seguretat, ens trobaran al seu costat”, ha manifestat. Ha dit que esperen “un tracte recíproc en aquet sentit”.

Aquesta és la tercera vegada que Tovar és destinat a Catalunya. De fet, hi va conèixer la seva dona. “Sé a on vinc i ho faig amb ànim i amb il·lusió; i és que en les dues vegades anteriors l’experiència en aquesta terra va ser magnífica “, ha assenyalat.

També ha tingut paraules als agents de la Guàrdia Civil. “Ens hem de guanyar dia a dia amb professionalitat i bon fer el dret a sentir-nos catalans espanyols o fills de la que sigui la nostra terra sense haver d’incomodar ningú”, els ha demanat.

L’acte ha comptat amb la presència de la delegada de Govern a Catalunya, Teresa Cunillera; la directora general de la Guàrdia Civil, Maria Gámez, i el tinent d’alcalde de seguretat de l’Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle. També hi han assistit els principals comandaments de Policia Nacional a Catalunya, dels Mossos d’Esquadra i de les Forces Armades, entre d’altres autoritats civils i militars.

Comentaris

    A l'aguait 29/05/2021 1:06 pm
    La llei que diu aquest funcionari públic ja la coneixem de sobres. És la seva llei, una adaptació de llei amb cap garantia cap als ciutadans normals del nostre país.
    L'OBSERVADOR ASTORAT 29/05/2021 1:02 pm
    Vito Corleone: "Os haré una propuesta que no podréis rechazar".
    Guillem_ 28/05/2021 7:52 pm
    Marxeu a casa vostra!! sou forces d´ocupació
    X2 28/05/2021 6:49 pm
    La llei és una merda franquista, porqueria inacceptable
    Bepo 28/05/2021 5:58 pm
    Per Gonzalo i Ferran, no val la pena contestar-vos, sou xusma i xusma morireu. Tots els com vosaltres sou iguals que els macacos, llepeu el cul de tots aquells que pensen com vosaltres. Podríeu formar un equip amb un que s'anomena doctor no sé què, però que és un tal Phil Philipps, un altre llepa merdes com vosaltres.
    RAMON A 28/05/2021 5:15 pm
    No cal que sentin catalans .Aixi es de nivell masa elevat.El que volem es perdrels de vista
    Maria 28/05/2021 3:57 pm
    La llei que us inventeu segons els vostres interessos, oi? No teniu cara dura ni res.
    Eulàlia 28/05/2021 3:41 pm
    Sí i ens ho creiem!!!
    andreuza 28/05/2021 3:33 pm
    son els militars que fa dos dies homenejaven a la 250 divisió de la wermach nazi, son els que a les seves circuncipcions voten feixista,son els que apellisaven ciutadans per exercir el dret de vot, cridats per el seu govern....son militars espanyols....
    Vendetta 28/05/2021 2:24 pm
    Fora les forces militars del enemic, iros pal pueblo
    fat boy 28/05/2021 2:24 pm
    Com la Gestapo, vaja.
    Gonzalo 28/05/2021 1:40 pm
    Dentro de la ley, lo que sea. Fuera de ella, palo duro, y a la cabeza!!!!!
      Vendetta 28/05/2021 2:26 pm
      Els lladrucs del colon asenyalan el cami, plora segurata
        Ferran 29/05/2021 12:17 pm
        Es lo que han hecho hasta ahora,blandiendo garrotes y montando mentiras el Baena de las que ni el Marcial Lafuente Estefanía...
    Los payasos de la tele 28/05/2021 1:30 pm
    La GC són forces estrangeres que venen a garantir l'ordre a la seva colònia. També n'hi havia de guàrdies civils al Sàhara Occidental... fins que en van fugir cames ajudeu-me el 1975.
    Pinxos de discoteca amb un barret ridícul 28/05/2021 1:28 pm
    Però després de l'acte aquest s'han fotut fins al cul de carajillos? Perquè aquest tema sí que el dominen.
      Mr. True 28/05/2021 3:52 pm
      Pikoletos, último bastion del franquismo, que da cobijo y amparo a violadores, narcos y golpistas.
    També atonyinarà avis aquest "senyor"? 28/05/2021 1:04 pm
    Ja sabeu que amb el tricorni de xarol feu riure, pallassos?
      Ferran 28/05/2021 1:20 pm
      Ja sabeu que amb les espardenyes d'espart feu riure, pallassos?
      14
      122
      Respon
        ferreret 29/05/2021 6:12 pm
        Les espardenyes poden donar més dignitat a qualsevol persona que no pas una màquina d'escriure al cap d'un qualsevol
    Valents amb el dèbil, covards amb el fort 28/05/2021 1:03 pm
    Forces d'ocupació, com els paracaigudistes francesos a Algèria o els Black&Tans a Irlanda. I d'un nivell intel·lectual baix baix baix.
    magrab 28/05/2021 1:03 pm
    Ideologia "dins de la llei" - i qui són els Mossos per decidir sobre ideologies? Fins i tot el TS diu que, sense repentiment ideològic, no sortiran mai de la presó els presos polítics. Barra lliure, doncs, contra ideologies en teoria legals. I ni parlem sobre llengües, quan parlar-les pot ser un delicte, un altre vegada, amb criterio policial. A ón anem?
      Ricard 28/05/2021 1:52 pm
      Va de policia militar castellana...
    Ricard 28/05/2021 12:49 pm
    Que és una "ideologia dins la llei"? Aquests racistes anticatalans encara no se saben les lleis, i la arxianomenada Constitució menys. i ho diu, cofoi, el que ha de garantir els drets que dimanen... de les lleis, que no se saben. I això passa a nivell del Cap de Catalunya! És increïble. Fààààààstic.