El Govern ofereix Catalunya per acollir menors que han arribat a Ceuta

El govern espanyol havia demanat a les comunitats autònomes coresponsabilitat

La Conselleria de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat ha transmès a la ministra de Drets Socials i Agenda 2030, Ione Belarra, que respondrà acollint menors migrants sols que estan a Ceuta, “com ha fet els darrers anys, i concretament, fa dues setmanes amb 43 menors procedents de Canàries”. Segons han informat a Europa Press fonts del departament, en el Consell Territorial de Serveis Socials han participat el secretari general de la conselleria, Oriol Amorós, la secretària d’Infància, Adolescència i Joventut, Georgina Oliva, i la secretària d’Igualtat, Migracions i Ciutadania , Mireia Vall.

Han traslladat que és “indispensable” la presència dels ministeris d’Interior i d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions en aquestes trobades, perquè participin en les solucions que són necessàries en àmbits de les seves competències. Han recordat que han sol·licitat en diverses ocasions a el govern espanyol la modificació del reglament de la Llei d’Estrangeria “per la vulnerabilitat que provoca, i que, mentrestant, flexibilitzi el permís de treball i residència per a aquests joves”.

Després d’escoltar les propostes de l’Estat, el Govern ha manifestat que Catalunya acollirà menors migrats sols, igual que ha fet en els darrers anys i també fa dues setmanes, quan va arribar 43 menors arribats a les Canàries. Ara bé, sobre el finançament que ofereix l’Estat, el departament subratlla que cal recursos extraordinaris, i no pot ser que es treguin d’un finançament ja previst per donar resposta a una situació d’emergència humanitària.

En la trobada han participat el secretari general del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Oriol Amorós, la secretària d’Infància, Adolescència i Joventut, Georgina Oliva, i la d’Igualtat, Migracions i Ciutadania, Mireia Vall. Els representants del departament han posat sobre la taula que els drets humans “no tenen períodes de suspensió ni excepcions”, i han alertat que les imatges que s’han vist no van en aquesta direcció. En la situació que es viu a Ceuta, segons el Govern, hi ha un element conjuntural, vinculat a una crisi diplomàtica. En aquest punt, el departament critica l’ús de persones vulnerables. Pel que fa a l’element estructural, lamenta que tot i que se sap que hi haurà moviments migratoris, les polítiques no ho prevegin n cap cas. “Aquests moviments s’han de produir dintre de la legalitat, s’han de preveure vies segures per a les migracions”, defensen des del Govern. Els representants del departament també han lamentat que en aquesta trobada no hi participin els ministeris d’Inclusió i Interior.

Comentaris

    Ramon 20/05/2021 1:23 am
    L'única despesa que han de generar els MENA és la de llur repatriació perquè tornin a les seves famílies. No n'hauríem de tenir cap ni un. Ja ho sé, que ERC en fa negoci, però, escolta, que robin d'una altra manera. D'aquesta, no.
    Ramon 20/05/2021 1:19 am
    Ja vaig dir de seguida que ERC estaria fregant-se les mans.
    huerfanito 19/05/2021 11:43 pm
    si 1000 menores de edad , con pasaporte del reino de españa, aparecen en Austria, Suecia o Dinamarca ( por ejemplo) , ¿Qué creen que pasaría ?, lo lógico , serian devueltos de inmediato a españa (envueltos con un lacito ), indicando : busquen a sus familias y entréguenselos, si son huérfanos, el estado español ha de encargarse ( de coña pero es así ) de ellos.
      Jaume 20/05/2021 9:42 am
      Perquè li fem la feina al rei del Marroc gran millonari. Perquè el poble marroquí no s'aixeca contra el seu rei que els te a la miseria. Perquè no es prenen mesures dràstiques contra Marroc per assalt de frontera (estava orquestrat pel govern marroquí). Perquè no es fan campanyes al marroc d informacio sobre la realitat a espanya: no hi ha feina i un futur dur. Perquè no es prioritza ajudar als infants al costat de les seves families i evitar un futur negre que la religió aprofitara per a empoderar-se. Prou d hipocresia
    Vendetta 19/05/2021 10:50 pm
    No volen acollir ningu ens a consultat, ke els retornin am las sevas familias com marca la llei, aixo fara pujar els vots a vox com la escuma sou uns putos tarats o be es lo de la sustitucio demografica ke preten chakir homrani conseller de eskerra o somnis humits de la yeyaramada fatal ens porteu a una guerra am aketsa gent
    Pedro 19/05/2021 10:18 pm
    Lazis, a disfrutar de lo votado.
    10
    13
    Respon
    I el món roda 19/05/2021 10:17 pm
    Pero si era la Inmaculada que quería que vieran y hasta puso pancartas en BCN con " Refugees Welcome ". ¿ O ya las ha sacado ? Juas, juasjuasjuas
    Javo 19/05/2021 9:40 pm
    Quin país més macó tindrem
    Un seguidor 19/05/2021 9:36 pm
    Nouvinguts!!!! Bienvenidos a la tierra prometida por la Andapandansiaaa! Aquí todos somos súper generosos y tenemos instalaciones para MENAS con unos vecinos que les encantan vuestra llegada... Juajuajuajua Juajuajuajua! Vaya tela de Govern de pandereta, vaya panda de hipócritas! Que se los lleven a su casa los muy hijos de....
    Pep 19/05/2021 9:11 pm
    Quina vergonya ! Però res em sorprèn d'aquesta gent.
    Lineker 19/05/2021 9:09 pm
    Ara si que estem fent el pallús.
    Anònim 19/05/2021 8:51 pm
    El Govern de Vichy te ordres de Castella de prendre totes les mesures que serveixin per destruir Catalunya i els catalans com a poble, diluint-nos a base de portar gent de tots els racons del planeta. Mentrestant, els catalans amb formació han de fotre el camp i buscar-se la vida als països civilitzats.
    Gonzalo 19/05/2021 8:46 pm
    Esto con vox no pasaría. Pensadlo la próxima vez que votéis, laZisnaZis.
    18
    58
    Respon
    fideli 19/05/2021 8:30 pm
    la mare que us va parir. aneu a la merda. us hem de cardar a tots al carrer. Carallots!
    Teresa 19/05/2021 8:21 pm
    Què significa exactament "oferir Catalunya" per acollir els menors que han arribat de Ceuta ? Què entenen per Catalunya ? Casa seva ? Seran acollits a casa dels que manen a la La Conselleria de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat ? o, com a mínim els mantindran i se'n faran responsables ells ? Ser generós amb els calers dels altres és molt maco i molt fàcil, mentrestant hi ha milers de jubuilats, aturats i catalans amb problemes, fotent-se de gana i la La Conselleria de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat se'n despreocupen.
    adolf 19/05/2021 7:50 pm
    Que se'ls porti el govern a casa seva.
    ... 19/05/2021 7:48 pm
    Us els foteu a casa vostra, Govern.
      Toni 19/05/2021 10:12 pm
      Que els duguin a Pineda de Mar. Als hotels d'en Pere Aragonès. Veuràs que contentes estaranles veïnes!!
      Abend 19/05/2021 8:01 pm
      Nosaltres paguem impostos per què s'en beneficiïn els altres?. Que els mantinguin amb el seu sou i les seves cases.
    El cit campejador 19/05/2021 7:43 pm
    Em sembla molt humà. Que els portin a Girona
    23
    55
    Respon
    Responsabilitat 19/05/2021 7:16 pm
    Que els acullin a casa seva i se'n facin càrrec fins que trobin un treball. Una altra opció és retornar-los al rei del Marroc i que ell se'n faci càrrec.
      Clara 19/05/2021 8:40 pm
      Males notícies. Govern de tanoques que procuren pel seu lloc de treball no pas en trobar la solució digna al problema d'origen.