El govern espanyol ofereix “mà estesa” a “tots els sectors” de l’independentisme

Iceta remarca que el PSOE està "compromès amb la unitat d'Espanya" i recorda el suport al 155

El ministre de Política Territorial i Funció Pública, Miquel Iceta, ha afirmat que l’executiu espanyol ofereix “mà estesa” per al diàleg a “tots els sectors” de l’independentisme i ha afirmat que segueix disposat a convocar la taula de diàleg tan bon punt hi hagi Govern. “Apreciem sectors de l’independentisme més proclius a establir diàleg amb el govern d’Espanya i d’altres que no ho són, allarguem la mà a tots”, ha dit aquest dilluns a la tarda en roda de premsa per presentar un dels components del pla de recuperació, acompanyat de la vicepresidenta segona i ministra d’Afers Econòmics, Nadia Calviño. Iceta ha tornat a reclamar un Govern “estable”, “capaç de treballar per al conjunt de la societat catalana” i “capaç d’establir un diàleg positiu i profitós” amb l’Estat. “Seguim desitjant el millor per a Catalunya”, ha dit.

El titular de Política Territorial i primer secretari del PSC ha remarcat que el PSOE està “compromès amb la unitat d’Espanya” i ha recordat el suport a l’aplicació del 155 a Catalunya. “El PSOE no va dubtar un segon a col·laborar per mantenir la legalitat de l’Estat”, ha dit. Segons Iceta, “la unitat d’Espanya només ha estat en perill quan ha governat el PP” amb la consulta del 9-N el 2014 i amb el referèndum de l’1-O el 2017.

Conferència de presidents

Iceta ha dit que hi haurà una conferència de presidents abans de l’estiu, però no ha volgut concretar més detalls, ja que ha dit que correspon al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, anunciar-ho. Calviño i Iceta han presentat la modernització de l’administració pública i la digitalització a la qual es dedicaran 4.300 milions del pla de recuperació. Iceta també ha explicat que abans de finals d’aquest mes presentarà la nova estratègia d’accés a la funció pública, que vol donar més valor a les aptituds i ser menys memorística.

Comentaris

    Luna Barceló 18/05/2021 11:47 am
    Sr. Iceta, ningú per repartir carnets d’identitat patriòtica. Cregui, a cops de tossuderia els entusiastes ens poden fer grans. A cops de tossuderia els retrògrades es poden empetitir. Només cal decidir què volem fer-ne, de la tossuderia, la nostra és ser independents de la seva España, que per cert no li volem cap mal, ans el contrari podem ser bons veïns però cada país decidir com dur les regnes de la seves polítiques. "Els representants polítics, ja tinguin tasques de gestió, de decisió o de representació han d’estar disposats a retre comptes a la ciutadania. Tots sense excepció. Per això se’m fa cada vegada més difícil d’acceptar que la màxima institució del país sigui la monarquia. Com amb tantes altres coses se’ns dirà que ara no és el moment de fer canvis, però dubto que hi hagi mai un bon moment. I si s’ha de canviar la Constitució, posem-nos-hi, que hi ha un parell o tres de coses més que també m’agradaria aprofitar per canviar". NILl
    ton c. 18/05/2021 9:43 am
    la ma estesa diu, i eto que es?. serà la mano extendida no?
    Teix 18/05/2021 9:14 am
    L’Iceta es vanta que el PSOE –i el PSC segrestat, que llavors presidia, donés suport a l’aplicació de l’art. 155. De fet, va ser ell qui va interpretar el seu servilisme del PSC al PSOE (finalment recompensat) s’hi havia manifestat en contra i molts alcaldes i militants senyers es van donar de baixa del partit. Montilla es va absentar del Senat per no votar-hi a favor. Etc. Què llun esztà de quan presidia la Fundació Rafael Campalans (Catalanista federalista)...
    Ronçana 18/05/2021 8:49 am
    Penós. I a sobre, vantant-se d'haver donat suport a l'aplicació de l'article 155. Estiga't tranquil, Iceta, perquè no ho hem pas oblidat.
    PSOE = 155 = FRANQUISME 18/05/2021 8:23 am
    Aquest ninot, encara ens te per tant tontos?, porta 4 dies a madrid, i es pensa que som com ells?, pobre desgraciat.
    almogaver 18/05/2021 7:24 am
    EL QUE HAN DE FER, ES NO POSAR MES ENTREBANCS PER ASSOLIR L'INDEPÉNCIA
    Anna M. 18/05/2021 12:32 am
    Amb la mà estesa i oberta , la bufetada que et fotaria Iceta. Ves a besar els teus iguals de madritz, de la dreta ñ vull dir.
    La mare superiora 17/05/2021 11:16 pm
    Quins comentaris mes democràtics, qiins somriures més amples. Amb tant d'odi esteu condemnats al fracàs, ho sento.
    Top 17/05/2021 10:15 pm
    Iceta: l'endemà de la Independència cames ajudeu-me. Hauràs de fugir a Espanya perquè hauràs de respondre als tribunals catalans d'alta traïció i de col.laborador de l'Enemic Espanyol.
    Top 17/05/2021 10:14 pm
    HA HAAAAAAAAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ! Espanyols: aneu que us bombin !
    Groc 17/05/2021 10:10 pm
    Hipòcrita fas fàstic
      Izeta tu formés part de la ultradreta 17/05/2021 10:26 pm
      Al miguel izeta, ni aigua. Ell que va fundar el tripartido del 255, ell que va fer l'impossible per empresonar els presos polítics, ell que es va manifestar amb la ultradreta, el mateix que estava pel dret a decidir, va decidir estar atado y bien atado, i anar en contra dels anhels del poble català. Així que si l'únic diàleg que volem miguel izeta, és el de la democràcia
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 17/05/2021 9:18 pm
    Estrènyer la ma d'en mandonguilla ? Quin fàstic, abans estrenyo un cagarro !
    moe 17/05/2021 8:56 pm
    1O, vam votar, vam guanyar. Ni oblit ni perdó!
    Tal com raja 17/05/2021 8:30 pm
    Baldufeta, cada dia que passa ets més hipòcrita.
    el verdugo del Cid 17/05/2021 8:17 pm
    La única mà estesa que tens és per rebre sobres de diners. Au, vés i explica'ls-hi als 3000 represaliats! Si vols la "unidaz d'epaÑa" fes una proposta perquè el 50%+1 dels catalans, si som prou imbècils per creure't, votin NO en un referèndum d'independència vinculant, l'únic escenari de continuïtat a Espanya que contemplem. Fes-ho o et ben prometem que prendràs mal, que som un munt els que n'estem fins els collons d'epaÑa i la mare que us va parir a tu i a tot l'espanyolam.
    75
    10
    Respon
    Que no ens ho creiem Icetaaaa!!! 17/05/2021 8:05 pm
    La ma es pot allargar per fer moltes coses...Fins ara el PSOE-PSC només l'ha allargat per fotre plantofades des del 155 a la controlada Fiscalia, a part d'allargar-la per fotre diners via fiances i Tribunal de Cuentas.
    Quim 17/05/2021 7:58 pm
    Per un referèndum pactat?
    Andreuza 17/05/2021 7:52 pm
    i qui es pot refiar d'aquells que incompleixen tots els acords que prometen...qui es pot refiar d'un partit del 155...
    Jo. 17/05/2021 7:44 pm
    Calla tu, maricón!! (sia dit amb permís dels digníssims homosexuals)
      Jo 18/05/2021 8:30 am
      Jo, uses el meu nik. L UNIC Jo soc JO!!!!