El conseller d’Exteriors, un altre condemnat per l’1-O

Bernat Solé ha estat inhabilitat un any per desobediència

La sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha condemnat al conseller d’Exteriors Bernat Solé i Barril per un delicte de desobediència en relació a la seva tasca com alcalde d’Agramunt durant el referèndum del Primer d’Octubre. El tribunal que va jutjar els fets el 14 de desembre l’ha inhabilitat d’un any i 16.800 euros de multa. Una condemna per desobediència del 410 del Codi Penal.

Els magistrats entenen que com alcalde i diputat de JxSI del Parlament, va tenir “coneixement personal” de l’activitat legislativa del Parlament, va tenir coneixement personal i directe dels pronunciaments del Tribunal Constitucional respecte de la producció legislativa de Parlament de Catalunya sobre l’1-O i, per tant, de l’advertiment d’incórrer en delicte de desobediència si no s’abstenia d’implementar-la.

Segons la sentència, “l’acusat va conèixer, mitjançant la notificació personal que va ser objecte -també mitjançant la publicació al BOE-, el que el TC li ordenava i li prohibia fer en relació amb la votació de l’1 octubre 2017 al terme municipal d’Agramunt. També coneixia l’efecte vinculant d’aquest requeriment i les eventuals conseqüències penals derivades del seu incompliment”. 

“No només va permetre”, continua la resolució,  “que el dia 25 de setembre de 2017 s’utilitzés, per una entitat denominada Esquerres per la Independència, el local propietat del municipi d’Agramunt situat en el número 75 de la Plaça del Mercadal, destinat al Casal Agramuntí i gestionat pel mateix Ajuntament, per a la celebració d’un acte públic o conferència destinada a promoure la participació ciutadana en el referèndum il·legal de l’1 d’octubre 2017, sinó que es va prestar a participar-hi com a orador, amb dues persones més, en la seva qualitat d’Alcalde d’aquesta localitat, a més de la de Diputat de Parlament de Catalunya, aprofitant l’ocasió per encoratjar públicament als oients a anar a votar el dia 1 octubre 2017 “.

A més els magistrats destaquen que  “el mateix dia del referèndum il·legal va tenir una participació activa i decidida en el seu desenvolupament i bona finalitat, personant-se des del primer moment en el centre de votació i assumint de forma intermitent durant tota la jornada responsabilitats”

Possibilitat de recurs al Suprem

La sentència encara no és ferma, perquè hi ha la possibilitat de presentar un recurs de cassació al Tribunal Suprem, un tràmit que situa a mesos vista la resolució definitiva del cas, de manera que, de moment, no posa el conseller en la situació d’haver de deixar el càrrec.

Comentaris

    Delfí Artós 21/01/2021 3:54 pm
    Ve-t'ho ací perquè la junta electoral no ha publicat encara les llistes electorals de la circumscripció de... Lleida. El lawfare espanyol és més previsible que la cara de pomes agres que fotrà Carrizosa en el seu proper estirabot.
    Ramon 21/01/2021 1:38 pm
    Jo d'ERC exigiria menys presència mediàtica de Pere Aragonès.
      Nomar 21/01/2021 1:44 pm
      Apa ja hi son tots els quintacolumnistes, quina xacra !
    Marfanta 21/01/2021 1:20 pm
    Xeic ! L'espanyolam avui va roent ! Ha, ha, ha !
    Dr Sallop 21/01/2021 1:12 pm
    Sallop Insurance Agency ///////////////////////////////////////////// Molt dir que Espanya ens roba, pero del Pais Vasco am el CUPO , no dieu ni mu : que teniu por....? o teniu VASQUITIS.....?????
      Sallop Insurance Agency 21/01/2021 1:43 pm
      Goses escriure aquestes collonades per autoconsum de l'annexionisme carca i més tronat, perquè tens tot un estat al teu darrere que utilitza el clavegueram, els fons reservats, un tal Villarejo, la premsa amiga, el poder judicial laweare i, els atestats i informes falsos de Tacito per a reprimir i acusar falsament persones ... Molt valentot i molt espanyol tot plegat, però, al capdavall fas molta pena i ningú vol ésser com tu, mai. Ni desitgem a ningú que ho passi tan malament com tu i les teves cabòries amb cara de pomes agres. Si per a defensar el "teu" "modèlic" estat espanyol, has d'escriure tantes poca-soltades, te'l pot ben confitar.
        ZASCA! EN TOTS ELS MORROS! 22/01/2021 8:20 am
        No vegis Doctor Pollas, quin repàs t’acaban de donar...
      Dra Alotit 21/01/2021 1:23 pm
      Estàs bé ?
    Dr Sallop 21/01/2021 1:10 pm
    Sallop Insurance Agency ::::::::::::::::::: El 1-O ba sert totalment il-legal, aixo si teniu.....C ......s feu a França, Alemania, Italia, habiam si alla haguesiu arribat a fer-ho ( lo de Escocia ja no cola ) pero teniu la gran sort de viure am una DEMOCRACIA, que si no....
    Dr Sallop 21/01/2021 12:57 pm
    Aquest individuo, ni es conseller d’Exteriors, ni res de res, es un txitxinabu, pilota, correbeidile, fastigos, qu es creu que es alguna cosa, nomes es un tonto util, util-litzat pèr fer creure a la bona gent del poble, que serem independents i ens foten a la garjola !! apa vinga , a enganyar a un altre lloc !!!
    3
    109
    Respon
      Dr Salloop 21/01/2021 1:15 pm
      Salloop :::::::::: Jo escric el que em dona la gana perque estoy vibin a una transició a la democracia que no s'acaba mai , que si no...ja estaria en plaza Artós de Sarriá , apa a enganyar a un altre lloc. Es clar per els nonacionalistes aixo es una transició ja els hi està bé, apa vinga !! a beure si cola !!!!
      Sallop Insurance Agency 21/01/2021 1:11 pm
      T'atreveixes a escriure aquestes collonades perquè tens tot un estat al teu darrere que utilitza el clavegueram, els fons reservats, un tal Villarejo, el poder judicial laweare i, els atestats i informes falsos de Tacito per a reprimir i acusar falsament persones ... Molt valentot i molt espanyol, però, la capdavall fas molta pena i no volem ésser pas com tu, mai. Ni desitgem a ningú que ho passi tan malament com tu i les teves cares de pomes agres. Si per a defensar el "teu" "modèlic" país has d'escriure tantes poca-soltades, te'l pot ben confitar.
    Gonzalo 21/01/2021 12:51 pm
    Nuevo portazo de Europa a la independencia unilateral La Comisión de Venecia afirma que un referéndum de secesión solo es válido "si la Constitución lo permite" El órgano del Consejo de Europa insiste en que los plebiscitos deben "respetar el conjunto del ordenamiento jurídico"
      Comeme los güevos, parasito! 22/01/2021 8:22 am
      “Amigos de la guàrdia civil” quin fàstic!
    Delfí Artós, el de la plaça de Sarrià 21/01/2021 12:43 pm
    S'ha d'ésser molt malèvol, simplista i mala persona, per a intentar fer creure que voler i demanar la independència política, és "supremacia", "imposición" "pensamiento único" i que cal empresonar, inhabilitar, multar i venjar-se dels catalans. Els fanàtics annexionistes se n'han adonat que al món, a banda de l'estat espanyol el més "chuli piruli", "antic" i amb democràcia "plena" del món n'hi ha 190 i escaig més?
      Gonzalo 21/01/2021 12:50 pm
      Nuevo portazo de Europa a la independencia unilateral La Comisión de Venecia afirma que un referéndum de secesión solo es válido "si la Constitución lo permite" El órgano del Consejo de Europa insiste en que los plebiscitos deben "respetar el conjunto del ordenamiento jurídico"
    Dr Sallop 21/01/2021 12:36 pm
    El conseller d’Exteriors, un altre condemnat per l’1-O ::::::::::::::: Habiam, a qui podriem possar o donar un carrec , perque el comdenin am un plis...plas... habiam a quii podriem possar ??
      Sallop Insurance Agency 21/01/2021 12:52 pm
      T'atreveixes a escriure aquestes collonades perquè tens tot un estat al teu darrere que utilitza el clavegueram, els fons reservats, un tal Villarejo, el poder judicial laweare i, els atestats i informes falsos de Tacito per a reprimir i acusar falsament persones ... Molt valentot i molt espanyol, però, la capdavall fas molta pena i no volem ésser pas com tu, mai. Ni desitgem a ningú que ho passi tan malament com tu i les teves cares de pomes agres. Si per a defensar el "teu" "modèlic" país has d'escriure tantes poca-soltades, te'l pot ben confitar.
      136
      1
      Respon
    Independència 21/01/2021 12:15 pm
    Un unionista supremacista de pensament únic espanyol i adoctrinat amb "El Parvulito", sempre us dirà amb tota la barra, que els adoctrinats, pensament únic i supremacistes ho sou vosaltres i a sobre hi afegirà un toc de reductio ad Hitlerum i us dirà "nazi". Catalans, no renuncieu al què som, els aparells d'estat espanyol ens han fet de tot durant segles per a assimilar-nos a ells, a les seves lleis, llengua i també a les seves misèries, però encara no ho han aconseguit del tot. Si en som molts ens podrem alliberar del jou espanyol. És això. Ara la llibertat ens espera, és a les nostres mans.
    Franco ha ressucitat es diu Felipe el Facha de Vox 21/01/2021 12:05 pm
    Barrientos 10, Catalunya 0, ARRIBA FRANCO, ARRIBA FELIPEdeFranco
      Dr Sallop 21/01/2021 12:27 pm
      Sou Patetics ::: ::: Franco ha ressucitat es diu Felipe el Facha de Vox 21/01/2021 12:05 pm Barrientos 10, Catalunya 0, ARRIBA FRANCO, ARRIBA FELIPEdeFranco ::: ::: tres vegades Franco dues vegades Felipe ::: ::: Independentistes sou aixis de curtets de gambals...i de cerebelo....!! Jaaaaaaaaaaa!!!!
    No entenc com no s’ofenen quan els hi diuen espanyols 21/01/2021 12:03 pm
    -Ser espanyol es un insult. -S’ha de ser molt infantil per repetir una i una altra vegada que el referèndum del 1oct va ser ilegal. -Si no aporteu res nou calleu (solars, fàbriques i collonades). -Copiar comentaris d’altre gent denota poc seny (deuen ser castellans) i a sobre cridant hurras al putero campechano, al preparao banyut i al seu país corrupte per culpa del hereus del Paco El Unitesticular, que estant portant als qui els voteu a la ruïna... -I si s’han de complir les penes de presó que li diguin als del cop d’estat del 23F (allò si va ser un cop d’estat). I si algú vol contestar en forma de vòmit merdos, que no ho faci... QUE EM MENGI ELS COLLONS!!!
    Gonzalo 21/01/2021 11:58 am
    Los castellanos que vivimos en cataluña queremos que los catalanes sean como nosotros, asimilados, monolingües espaÑoles y sin laZis que no sienten en sus entraÑas nada por lo espaÑol. Siendo Uds. una insolvencia, son un problema para EspaÑa, hablan de independencia y querrian ser como Dinamarca o Eslovaquia, pero los castellanos con la ayuda de EspaÑa no lo permitiremos en modo alguno.
      Ser español es un grande y libre insulto 21/01/2021 12:05 pm
      Jajajajaja jajajajaja jajajajaj ¿asimilados? Jajajajaja jajajajajaj Es diu ADOCTRINADOS! Borrego! Si es que es de ser inutiles...
    Sentit comú 21/01/2021 11:43 am
    Ens cal resistir, hem de fer servir la repressió espanyola com un boomerang que acabi condemnant l’Estat als tribunals internacionals i alhora reforçant el nostre país. No oblideu que el polític espanyol traspassat, Perez Rubalcaba fa dos anys va advertir als seus: "El Estado [espanyol] pagará el coste de quitar a Puigdemont de en medio". Saben que si resistim i l'estat espanyol no atura la repressió per a atemorir els catalans, arribarà un punt que els estats europeus de dins i fora de la Unió Europea, i els estats democràtics de la resta del món, assenyalaran Espanya. Una altra cosa és que Espanya, la gran "democràcia" "plena i homologada" se senti al·ludida, però, el món s'adonarà que què és i que fa Espanya. Ànims a tothom !
      Dr Sallop 21/01/2021 12:03 pm
      SE sap mes o menys cuan tindrem de resistir.......es per fer la BonoLoto Semanal o no.
      2
      104
      Respon
        Anna 21/01/2021 12:25 pm
        Si molt mofeta, però, Espanya no té cap atractiu, solament que sempre està preparada per a aixecar la catifa i amagar llurs misèries, com l'emerito, que un cop l'han rendibilitzat des de que Franco el va fer hereu, ara els hi fa nosa i no saben què fer-ne. El sistema "espanyol", sí, us ha funcionat durant segles, però ara som al segle XXI i ja veurem si us en sortireu... tu mentrestant continua fen-te el mofeta i el fanàtic d'Espanya..
    Dr Sallop 21/01/2021 11:37 am
    Per cert ja només els hi deu quedar inhabilitar per haver exercit el seu dret democràtic :: DEMOCRATIC ??? sent il-legal ???? de votar, il-legalment el dia 1-O !! els més de 2.300.000 votants ... ENGANYATS !!! ENGAÑADOS !!! . PD : 1-O il-legal !!!!
    2
    125
    Respon
    Dr Sallop 21/01/2021 11:35 am
    A Can Brians i falta gent !!!
      Resposta a Dr Pollastre 21/01/2021 11:44 am
      Gent com tu. Hi manca geneta com tu, carallot.
    Luisnomeacuerdo 21/01/2021 11:04 am
    Las republicas no existen laZys, son un invento judaicomasón, comunista y separatista. Viva España, viva el Rey emerito, el vigente y España una.
      Si noi, 21/01/2021 12:45 pm
      i sobretot BIBA FRANCO, oi?
    Realitat 21/01/2021 11:01 am
    El van fer conseller quan ja estaba amb el judici a la espera, per anar cobrant abans del que tots sabien que pasaria. Ara un any sense sou public, a veure de que viu sense la pagueta. Aixo ni es un bon conseller ni res, son favors per anar cobrant per els serveis prestats i pur teatre per dir "han inhabilitat un conseller! " quan el van posar per aixo i com a compensacio, el sou. Quin fastic tot plegat
    3
    170
    Respon
      A la realitat espanyola 21/01/2021 11:16 am
      Des de l'espanyolisme i el botiflerisme, com que no teniu cap argument democràtic, ni de cap altra mena, i solament una Espanya qua fa pena, solament podeu fer servir el sistema ara anomenat Trump, però, a Espanya més antic que l'anar a peu... No us fa vergonya ?
      Perpinyà 21/01/2021 11:06 am
      No es pots ésser més repugnant perquè no t'entrenes.
    Gonzalo 21/01/2021 11:01 am
    Transformaremos Madrid en un vergel, Bilbao en una gran fábrica y Barcelona en un inmenso solar. Al mismo tiempo, y sin treva alguna, hay que seguir fomentando la emigración de gentes de habla castellana a CataluÑa y a Valencia para así asegurar la propagación del apreciado sentimiento de espaÑolidad bien entendida.
      Pajaritu 21/01/2021 11:18 am
      Al talego con los sediciosos. Las condenas se cumplen enteras.
    en fi 21/01/2021 10:57 am
    una més del país més antidemocràtic de la història de la democràcia, del país de l'encara justícia franquista, de la no separació de poders. Per cert ja només els hi deu quedar inhabilitar per haver exercit el seu dret democràtic de votar, els més de 2.300.000 votants
    127
    5
    Respon
      Pajaritu 21/01/2021 11:20 am
      Siguen siendo Uds. minoría. Ese es su problema, hablan de democracia y quieren imponer sus ideas.
        Si noi, 21/01/2021 1:55 pm
        ens contem?
          Ricard 21/01/2021 2:41 pm
          Tota aquesta comèdia per anar a votar... Aquests castellans estan com un llum.
        Llibertat 21/01/2021 12:30 pm
        Un espanyol escrivint amb "chuleria" espanyola, sobre "imposicions", son uns poca-vergonyes.
    Llibertat presos polítics i exiliats / Free Political Prisoners and exiles / Llibertat d'opinió i expressió. Article 19è de la declaració Universal dels Drets Humans 21/01/2021 10:54 am
    En la meva condició de ciutadà tot el meu suport a en Soler, jo també vaig donar suport al referèndum d'autodeterminació.
    No en feu cas 21/01/2021 10:52 am
    Propaganda per ERC
    1
    112
    Respon
      Espanya és un cas 21/01/2021 11:08 am
      És clar que no et fem cas quintacolumnista espanyol de merda.
    N'estic farta 21/01/2021 10:46 am
    JA ESTÀ BÉ, JUTGES!JjA N'HI HA PROU DE PERSECUCIÓ. Castellans que viviu a Catalunya, voleu viure sota un estat que ha entregat el poder als jutges, fills de jutges franquistes, rancorosos, centralistes, rics, aspirants a pujar de càrrec tot perseguint els catalanets?! Uns jutges que per ser jutges el poble no ha escollit. Merda d'estat. Cada cop me'n sento més allunyada.
      Gonzalo 21/01/2021 11:29 am
      No somos castellanos que vivimos en cataluña. Somos catalanes como tú. LaZis, que sois unos laZis.....
        Si noi, 21/01/2021 12:49 pm
        Gonzalo és un nom molt català, oi hidalgo mesetario?
    Independència i llibertat 21/01/2021 10:38 am
    Llibertat per als presoners polítics, retorn dels exiliats i llibertat per als que pateixen la represàlia de l'estat espanyol.
    Gonzalo 21/01/2021 10:27 am
    NeolaZis, lo volvereis a hacer? Nosotros también. Ni olvido ni perdón, laZis a prisión!!!
    43
    206
    Respon
      García 21/01/2021 1:40 pm
      Pren-te una til·la, esventat.
      Anònim 21/01/2021 12:56 pm
      U